Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Järkyttävä kalorimäärä piirakassa!!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Järkyttävä kalorimäärä piirakassa!!
_cinderella_
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 17:24
Olen aina rakastanut leipomista, ja päätin vihdoin käyttää loput viime syksynä poimimimani puolukat piirakkaan. Tein pellillisen puolukkapiirakkaa johon tuli mm. jauhoja, grahamjauhoja, voita (laitoin oivariini 60%:sta), munia, kermaviiliä ja sokeria.
Laskin äsken pellillisen kalorimäärän kiloklubissa ja JÄRKYTYIN: 4300kcal!!! Uskomatonta. Kuinka sitä "ennen" tulikaan vedettyä helposti tämänkaltaisia ruokia luullen et ne on jotenkin terveellisempiä kuin rasvaiset hillomunkit tai kermavaahtoleivokset/kakut....
No yhdessä palassa on 216kcal jos jaan pellillisen 20 palaan. Pyysin miestä veikkaamaan paljon kaloreita yhdes pellillises (hän kans laskee kaloreita) ja veikkas 500 kcal
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 17:53
Minäkin kerran laskeskelin juustokakun kalorimäärää ja siinä oli jotain 5500kcal. Sama pätkiskakussa (kuivakakku) ja mokkapaloissa.
Pudotusta takana 16,7kg, nyt mahan kasvattelua toivon mukaan vähällä painonnousulla
hippistuu
Elämä on yllätyksiä täynnä!
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 18:05
Mokkapalat on sokerimössöö
Pitää laskea myös paljonko on rasvan ja jauhojen erotus eli jauhotkin sisältää paljon energiaa,ja rasva tietty vielä enemmän mutta rasva niinkään paha mutta,sokeri ja jauhot,graahamkin on vehnää jossa on korkea energiamäärä!
Olen tehnyt kyllä piirakoita mutta kun en voi käyttää vehnää olen sen korvannut kauralla ja mantelijauholla,ovat korkea energisiä mutta tosi terveellisiä,ja maukeutan harvoin marjapiirakkan marjoja laitan makeutta taikinaan ja marjat on rahkan seassa ihan ilman makeaa,tosin ei juuri kukaan tykkää mun nyky piirakoista mutta huolehdin siinäki ettei saa liikaa hiilareita niitä nopeita ja rasvaa hyvää rasvaa voi olla enemmänkin,sillä me suomalaiset saadaan huonosti omega-3!
Mutta tosiaan tuli joskus vedettyä sokerimunkkeja kilvan pojan kans ja herkkumunkkeja tein usein se sokeri mössö päällä,huh huijaa!
eihän sellasia aatellu sillon ollenkaan,nykyään ei tulis mieleenkään!
Kaiken takana on ruokavalio!
sannav4
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 19:07
Löysin eilen helpon ohjeen (kaikki pohjan ainneet vaan sekaisin ja täyte päälle) mustikkarahkapiirakalle kun hain tarpeeksi kauan. Laskeskelin sitten kalorit moiselle ja ihmeekseni koko piirakka oli alle 2000 kcal. Olipa kiva kun sai ottaa reilun palan ilman että kalorit olis ollut katossa.
Jartsa90
1.6.2009(132kg)--->(84,0kg) 25.9.2010 -48kg
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 21:32
yleensäkki piirakoihin tulee paljon rasvaa pohjaan... siihen kun lisätään kaikki sokeri , kermat yms yms niin tuleehan siitä kaloreita....
Arete
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 21:45
Noissa itsetehdyissä marjapiirakoissa on vielä se hauskuus, että ne eivät kovin helposti värjää herkkupalloa punaiselle :P
Tänään oli herkuttelupäivä, eli ruoaksi pitsaa ja vähät välitettiin riittävistä kasviksista tai tasapainoisesta ravinnosta, joten oletin kaikkien pallojen olevan punaisella. Vielä mitä - herkkupallo oli kauniin vihreä, kun söimme makeaksi herkuksi miehen tekemää omenapiirakkaa ja vielä vaniljakastikkeen kanssa
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 22:04
Mä ajattelin ensi viikolla tehdä suklaavaahto-mansikkakääretorttua soveltamalla oopsien (löytyy karppisivun resepteistä) reseptiä. Samalla voisi kokeilla tehdä oopsipohjalla jonkun suolaisen piirakan....
-20kg/5kk www.karppaus.info
Omenaunelma
Aloitus 7.1.2010: BMI 24,7
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 09:22
Mulla oli samanlainen shokki viime syksynä juustokakun kanssa.
Ensin järkytys kuinka paljon koko setissä on kaloreita, ja sitten helpotus kuinka vähän siinä yhdessä palassa lopulta olikaan ja herkkupallokin pysyi vihreänä. Edellyttäen, että syö vain sen yhden palan..
Suhteuttaa itselle aika kouriintuntuvasti sitä, minkä verran sitä herkkua oikeasti kuuluukaan syödä.
Raparperitaivas
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 09:49
Niin on, mutta...
piirakka niinkuin muutkin leivonnaiset on herkkuja ei ruokaa. Ja
herkkuja voi syödä kohtuullisia määriä silloin tällöin, ei joka päivä.
Tätä opettelen itsekin...
Sipsitär
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 10:56
Jauhot on aika kaloripitoisia...eli ei pelkästään rasva ja sokeri sitä piirakan kalorimäärää nosta.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»
Normaalipainoisen laihdutus
tänään
kello 21:13
Onnistumiset
»
Paljonko olet laihtunut ja missä ajassa?
tänään
kello 21:13
Painonhallinta
»
JESS!
tänään
kello 21:08
Vertaisryhmät
»
Tammikuu 2012 aloittajat: BMI yli 36
tänään
kello 21:03