Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> 600g kasviksia on ihan kamalasti!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
600g kasviksia on ihan kamalasti!
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
>
liew-
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 20:28
Kurkku on ainoa kasvis jonka saan edes jotenkuten kitusiini, joten koitan syödä yhden pienen kurkun päivässä, sekä aamu-, että iltapalalla koitan sitten syödä hedelmän/marjoja kaurahiutale-jugurtti-sekoituksen seassa.
Mitään salaatinlehtimössöä en ole pystynyt koskaan syömään kunnolla muutoin kuin hampurilaisen välissä, mutta kaipa tämäkin keino kelpaa.
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 20:33
Pakko nyt tietysti kysyä, että onko liew- kuinka laajasti maistellut erilaisia kasviksia ja juureksia. En sano, että kaikkien tarvitsee kaikesta tykätä (on itsellänikin edelleen inhokkeja, mm. sienet) mutta salaattittyyppiset rehut ovat kasvisvaltakunnassa kuitenkin hyvin pieni vähemmistö.
Ja yleensä uudet maut vaativat vähän totuttelua, eli muutama mahdollisuus kannattaa antaa jokaiselle ja päättää vasta sitten.
Itse jopa olen sienille antanut mahdollisuuden, mutta koska ovat mm. aiheuttaneet oksennuksen ja yleensä pelkkä kypsentyvän sienen haju etoo, niin annan niiden kasvaa ihan rauhassa.
hippistuu
Elämä on yllätyksiä täynnä!
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 20:51
Näin melkein kasvissyöjänä voin todeta,että kasveja on vaikka kuinka paljon,ei sitä pidä syödä joka tuntuu pahalta,en minäkään syö kaikkia kasviksia vaikka kasveilla vallan elänkin,esim soija on minulle suuri haaste,mutta pikkuhiljaa lisäilen sitä vähä jokapaikkaan!
Eihä sitä salaattia tarvi syödä,voihan sitä syödä sitä mikä maistuu,mutta kurkussa ei juuri ole mitään hyödyllistä,kun se on lähes vettä,jonkin verran c-vitamiinia!
Tulee poikani mieleen hänelle kurkku ja kiinankaali oli ainoita kasviksia ja juuri sen hampurilaisen välissä,mutta ei meilläkään ukko syö kasviksia paitsi hyvin satunaisesti tomaatin tai sipulia kyllä menee vaikka kuinka monta mutta ei salaatteja ollenkaan!
Sitä kyllä saa kasvikset kasaan hedelmistä ja marjoistakin,mutta vois harkita eres maistaa jotain muutakin! kasvikset on kuitenkin tärkeintä terveellisen ruokavalion kannalta !
Kaiken takana on ruokavalio!
8pois
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 20:59
Otapa sharon-hedelmiä (persimoni, kaki) 4 kpl, satsumia 4 ja kaksi porkkanaa päivässä ja saat yhden vihreän ympyrän! Eikä tarvii purkkisalaattia vetää.
Monena päivänä on mennyt kasviskategoriaan reilusti yli kilokin. Ja minä olen oikeasti lihansyöjä (ja yleensä vielä punaisen)!
Salaatin pureksimista voi kokeilla yhtä aikaa broilerin kanssa, niin ei huomaa pahaa makua (tai mauttomuutta).
Nöppöskä
Sanoitko sika?!? Sulle se on HERRA Sika!
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 21:07
Näin talvisin en halua syödä ulkomaisia vihanneksia (kurkkua, tomaattia jne) koska ovat mun mielestä pahanmakuisia, ainakin kun kotimaiseen vertaa, ja kotimainen taas on kauhean kallista (en käytä mielelläni rahaa ruokaan, koska siitä on helppo säästää). Leipää en juuri nykyään enää syö, joten siihenkään ei saa lisättyä rehuja päälle. Ei niitä ihan oikeasti saa mihinkään ruokaan ympättyä, ellei tosiaan ole sitä keittoa. Marjoja menee joskus, mutta niiden laittaminen on aina tosi vaivalloista. Kaurapuuro on ainoa vaihtoehto aamulla, joten aamiaisellakaan ei tule syötyä mitään rehua. Ei ne kasvikset ihan oikeasti kuulu kaikkien ruokavalioon, mäkin tulen ihan hyvin toimeen ilman. Ja mieluummin napsin purkista yhden pillerin aamuisin (en tiiä oisko ees tarvetta) kun yritän miettiä pääni puhki miten jotain kasvista voisi tehdä syötävään muotoon
Sen verran vielä, että jos joku tois ne rehut mun nenän eteen valmiina, niin sitten kyllä söisin. Ei mulla oikeestaan juuri ole inhokkiruokia, mutta se vaivalloisuus vaan on isoin ongelma.
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 21:13 muokkaaja: Nöppöskä »
Iina81
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 21:19
Itsellä tulee tuo 600 g aika helpolla täyteen kun aamulla laittaa puuron tai murojen sekaan puolukkasurvosta tai pakastemarjoja (sulavat hyvin käyttökelpoisiksi kun ottaa esim illalla jääkaappiin sulamaan tai aamulla kuumaan puuroon), leivän päälle tai oheen kasviksia. Päivällä otan välipalaksi banaanin ja esim. 0,5 desiä pähkinöitä, illalla appelsiinin ja mahdollisesti marjapirtelön. Sekä sitten ruoan kanssa salattia tai esim. wokkivihanneksia.
Kaali on kanssa tähän vuodenaikaan mukava pureskeltava vaikka iltanaposteluna. Uunijuurekset on kanssa hyviä, porkkanaa, perunaa ja lanttua & sipulia uuniin öljyn ja mausteiden kera niin hyvää tulee. Ihan hirveästi tulee nykyisin "heiniä" pureskeltua, mut se näkyykin, -7 kg poissa marraskuun jälkeen
Omenaunelma
Aloitus 7.1.2010: BMI 24,7
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 21:58
Miten marjojen laittaminen voi olla vaivalloista? Tähän aikaan vuodesta ne on tietty pakastekamaa, joten joutuu muistamaan ottaa sulamaan ajoissa.. mutta muutenhan ei tarvitse tehdä muuta kuin kipata vaikka sen puuron päälle.
Pakastemarjat muuten onkin aika kalliita.. tykkäisin käyttää enemmänkin, rahkan tai jugurtin sekaan, just sen takia kun niille ei tarvi varsinaisesti tehdä mitään (kunhan vaan valitsee kotimaisia). Ensi kesänä kerään/ostan kyllä niin paljon kuin pakastin vetää, tulee paljon halvemmaksi!
liew-
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 22:30
Sen voin kyllä tunnustaa, että kovin laajasti en ole maistellut, mutta nämä perinteiset paprikat, sienet, tomaatit, kirsikkatomaatit, salaattityyppiset, kaali, kesäkurpitsa... Ei oo kyllä mun juttu. Hedelmillä, marjoilla ja tuolla päivittäisellä kurkulla saan kyllä kasvispalluran vihreäksi (tai ainakin keltaiseksi), joten se riittää mulle. Kurkulla toivon kompensoivani vähän myös laiskaa juomistani, vaikka se taitaakin olla vain toiveajattelua...
Iinan viestistä tuli kyllän mieleen, että wokkiwihanneksia kyllä syön satunnaisesti jos teen vaikka kanawokkia, mutta sielläkään en tykkää kaikista "sattumista" ja lisäksi maustan ne aina todella voimakkaasti paitsi mausteilla niin myös ruokakermalla..
Mutta tuota wokkiakaan ei tehdä joka päivä vaan ehkä kerran-pari kuussa, joten se ei ehkä päivittöistä tilannetta paranna. Olen muutenkin hyvin laiska tekemään päivittäin lämmintä ruokaa ja toisinaan tuntuu, että elän välipaloilla. Toisaalta pallurat olen saanut vihreäksi ja kalorimäärän sopivaksi ilmankin, joten en koe tätä tapaa haitalliseksi.
Eve84
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 23:12
Ei ne kasvikset tosiaan mitenkään herkullisia ole, mutta minä olen opetellut syömään niitä paljon. Joka ilta on iso salaatti jossa on ainakin salaattia, tomaattia, kurkkua ja paprikaa. Siitä tulee ihan hyvää kun on hyvä kastike (thousand island) ja päällä raejuustoa ja joskus jopa paahdettua sipulia tai mozzarellaa. Erityisen hyvää salaatti on, jos sinne pilkkoo päärynän tai halkaisee viinirypäleitä. Se on myös olennaista, että salaatin kanssa on jotain, esim. broileria, tonnikala- ,herkkusieni- tai katkarapumunakasta tai sitten jotain oikeeta lämmintä ruokaa, joita en kyllä pahemmin harrasta. Kun salaatin kanssa menee aina jotain hyvää suuhun, se menee ihan kivasti siellä seassa. On mullakin ollut karmeita hetkiä joskus pelkän kastikkeettoman salaatin kanssa, mutta näin se menee, ja kun on tottunut, siitä jopa tykkää. Ennen mustakin tuntui hirveen vaivalloiselta alkaa laittamaan salaattia, mutta nyt oon huomannu, että eihän siinä mee ku pari minuuttia. Salaattilinko on tosi kätevä, sillä saa helposti kuivattua salaatit, ettei ne oo sellasia ällöttävän märkiä.
Toinen mun suosima tapa syödä kasviksia on kasvissosekeitot. Niistä saa tosi hyvän makusia, ihania paksuja soseita. Täytyy vaan varoa ettei laita liikaa vettä, koska sitä ei kannata joutua kaatamaan pois, siinä on lienneina iso osa vitamiineista. Litku ei ole kivaa, eikä kannata suurustaa, tulee vaan turhaa vehnäjauhoa. Ite teen useimmiten parsakaali-kaali-sipulisosekeittoa, tai sitten kaalin tilalla kukkakaali. Nyt se on vaan aika kallista. Monesti teen myös parsakaali - kukkakaali -porkkana -pakastesekoituksesta sosekeittoa. Näihinhän voi laittaa vaikka vähän kermaa tai sulatejuustoa, jos haluaa. Ite tykkään niistä ilmankin. Öljyä on kätevä laittaa sekaan ihan lopuksi, niin rasvahapot ei tuhoudu kuumennuksessa, ja saa niitä hyviä rasvoja. Mun on monesti vaikea saada tarpeeksi rasvaa muuten.
Niin ja aamulla rahka-jogurtti-mustikka/muu marja-pellavansiemenrouhe-soijajauho-vehnänalkio-kauralesecocktail on tullut tavaksi. Soijajauhossa on paljon protskua, ja se maistuu mustikan kanssa ihan talkkunalle (nam)
Anteeksi hirveä selostus, mun viestit on aina liian pitkiä...
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
torstaina, 11. helmikuuta 2010 klo 00:30
Kasviksiahan voi myös maustaa, ihan niin kuin kaikkea muutakin ruokaa (aika usein se lihakin maustetaan, tosin kyllä sitä joskus oikein hyvää nautaa voi syödä ilman sen kummempia mausteitakin). Itse kun höyryttelen kukkakaalia vaikka ruoan oheen, niin öljyä kaadan niille melkein aina, ja joskus myös grillimaustetta.
Mutta kai tässä on eroja, itse oikeasti tykkään ruoanlaitosta, vaikka kiire ja laiskuus välillä saakin aikaan sen, että tyytyy keskinkertaiseen ratkaisuun ruokailussa. Ja ehkä ärsyttävää on myös se, että joutuu laittamaan ruoan vain itselleen. Mutta onneksi voi välillä kutsua vaikka naapurin syömään x)
Pataruoat on tosi helppoja, ja niihin saa ympättyä rehuja lähes loputtomiin. Muutamaa kivaa kasvista, jotain lihaa, kuutioiksi, pataan, sopivasti maustettu liemi joukkoon ja uuniin. Ihanan vaivatonta. Uunissapitoaika toki on pitkä, mutta se ei ole muista hommista pois.
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut