Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Mitä kesäkurpitsasta?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Mitä kesäkurpitsasta?
Sivu:
1
2
3
>
perheellinen bridget
torstaina, 12. tammikuuta 2012 klo 22:07
Ostin sitte kolme valtavaa kesäkurpitsaa tänään kaupasta eikä hajuakaan mitä niitä tekis
Nyt jakoon parhaat reseptinne sitten ja tietysti hyvää ja tosi kevyttä! Broiskua olis seuraksi. Huomenna siis aikomus niistä jotain kokkaalla
santer
torstaina, 12. tammikuuta 2012 klo 22:14
Itse tykkään kovasti käyttää kesäkurpitsaa spagetin korvikkeena. Eli kurpitsasta päät pois ja kuorimaveitsellä vedellään pitkiksi liuskoiksi. Lämmitetään pannussa öljyssä, lyhyt aika riittää ettei ala mennä mössöksi. Tätä olen syönyt erilaisten kastikkeiden kanssa. Jos on broileriakin, tekisin tomaattikastikkeen, sopivat mielestäni tosi hyvin yhteen. Sattumalta näitä aineksia ollut meilläkin tällä viikolla tarjolla !
sunflower20
torstaina, 12. tammikuuta 2012 klo 22:24
Mä käytän kesäkurpitsaa hyvin paljon korvaamaan lihan määrää. Sopii sen takia, koska on hyvin mieto maultaan.
Jos tekee jauhelihakastikkeen, voi hyvin lisätä 100 g kesäkurpitsaa niin ettei kukaan edes huomaa sitä.
Se menee hyvin mössöksi niin ei tule edes nirsoimmallekaan syöjälle äklötystä .
Voit tehdä lasagnen
santer
in ohjeistamalla tavalla. Kuorimaveitsellä pitkiä liuskoja ja käytä niitä lasagnelevyinä.
Keskusta on hyvin höttömäistä joten se tuo sitten lisää vettä ruokiin, joten voit käyttää ottaessasi sen huomioon tai jättää ne siemenet käyttämättä..
Hyvää myös tulee kun halkaiset pitkittäin poikki, koverrat hötön keskeltä poikki. Täytät sieni-pekonitäytteellä ja juustoraastetta päälle. Uuniin kypsymään. Vähän täytettyjen paprikoiden lailla käyttö siis.
Nana-25kg
torstaina, 12. tammikuuta 2012 klo 22:30
Ratatouille
Eli pannulle vapaassa suhteessa, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia, valkosipulia ja tomaattimurskaa. Hyvä, nopea lämmin lisuke ja oli minulla mielessä kun hankin kesäkurpitsan tuonne kaappiin.
Kirnauskis
Bi-Polar Cooking Practices
torstaina, 12. tammikuuta 2012 klo 22:30
Kurppa on hyvää myös uunissa paahdettuna, vähän sipulia ja tomaattia kaveriksi ja mausteita niin hyvä lisäke siinä
Hannabel
torstaina, 12. tammikuuta 2012 klo 23:01
Miun mielestä kesäkurpitsa sopii hyvin myös salaatteihin.
sugarlover
perjantaina, 13. tammikuuta 2012 klo 08:45
Kesäkurpitsa oikeastaan sopii melkein mihin tahansa ruokaan miedon maunsa takia. Mä olen tykästynyt kesäkurpitsaan ja käytän sitä kurkun sijasta salaateissa. Mieluiten kyllä popsin ihan sellaisenaan välipalana
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
perjantaina, 13. tammikuuta 2012 klo 09:05
Leikataan kesäkurpitsasta n. sentin paksuisia viipaleita. Dipataan kananmunaan ja maustettuun korppujauhoon (tai mantelijauhoon, jos on karppi). Paistetaan voissa kauniin ruskeiksi. Nautitaan esim. ajvar-kastikkeen kanssa.
-20kg/5kk www.karppaus.info
Terttuli8
"The only place where success comes before work is dictionary"
perjantaina, 13. tammikuuta 2012 klo 09:15
Kesäkurpitsaveneet:
Halkaistaan kesäkurpitsa pitkittäin kahtia ja koverretaan sisuksesta pois niin paljon, että jää 0,5cm -1cm jäljelle kauttaaltaan. Koverrettu sisus hakataan pieneksi. Lisäksi pilkotaan sipuli ja paistetaan ne kanat (tai lihat tai halutut kasvikset) pannussa kesäkurpitsasilpun ja sipulin kanssa, sekaan vähän kermaviiliä tai creme fraichea ja mausteita ja seos veneen sisään. Päälle vähän juustoraastetta ja uuniin, 20-30 min 200 astetta.
Tähän sopii erityisen hyvin just isot kesäkurpitsat.
Jessie83
perjantaina, 13. tammikuuta 2012 klo 10:25
Kesäkurpitsa"lasagne" on ihanaa! Eli tehdään normaalisti kastikkeet (jauheliha- ja juustokastike), mutta lasagnelevyjen tilalle laitetaan kesäkurpitsasiivuja.
Sivu:
1
2
3
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
130 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 19:18
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 19:12
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 19:11
Vertaisryhmät
»
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
tänään
kello 19:04
Vertaisryhmät
»
80 cm vyötärön tavoittelijat
tänään
kello 19:00
Rekisteröidy
Yhteistyössä