Minusta vesi on sitä parempaa, mitä kylmempänä sen voi juoda. Menee vähän ohi aiheesta, mutta parasta vettä oli jollain lomamatkalla kun juomavesi piti ottaa suoraan tunturipurosta. Juodessa tuntui että aivot jäätyy myttä hyvältä se maistui!
Olen kiinnittänyt tähän "pullotteluun" huomiota varsinkin nuorten kohdalla. Ei edes työpaikkahaastatteluun voida tulla ilman pulloa. Joka paikassa kuljetaan pullo kourassa. Epäilen, että kyseessä on nimenomaan Patrikin mainitsema nälän esto. Ja pakko sanoa, että näyttää myös naurettavalta kun selässä roikkuu reppu, päällä lenkkivaatteet, korvissa kuulokkeet, jaloissa hehtaarin kokoiset lenkkarit ja pullo kädessä. Kuvaannollisesti vuorokauden ympäri, joillakin vielä kolmikymppisinä pienten lasten vanhempina. Aivankuin koko porukka olisi jäänyt luukkuhousuasteelle. Ns. parempia vaatteita ei löydy juhlapäiviin. Ero omiin lapsiin on tutin puuttuminen.....Sorry OT ja yleistäminen, mutta entisenä rekrytoijana tämä oli arkea. Pullo on hyvä mittari juomiseen, mutta kyllä normaali ihminen pystyy laskemaan juomiensa määrän ilman, että se pullo kulkee koko päivän taskussa. On sitäpaitsi erittäin epähygienistä.
Onko laihdutuksen kannalta väliä juoko kivennäisvettä vai hanavettä? Mä olen ihan koukussa hiilihapotettuun veteen, jota teen Sodastreamilla kotona. Eli siinä on siis ihan hanavettä ja sit vaan sitä hiilihappoa. Hapotettua vettä kuluu 1-2 litraa päivässä, eli vissiin saman verran kuin mitä pitäisi tavallista vettä juoda? Onko tää siis sama asia. Vai pitääkö mun vaihtaa hapotettu tavalliseen veteen?
Onko laihdutuksen kannalta väliä juoko kivennäisvettä vai hanavettä?
Kivennäisvesissä on natriumia yhtäkuin suolaa ja siitä johtuu turvotus. Pelkkä hiilihapotettu (kuplia) ei ole sama asia. Hanavesi on parasta.