Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Steviasta
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Steviasta
Sivu:
1
2
3
4
5
6
7
>
NniinkuinNainen
Isona minusta tulee pieni.
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 12:08
Stevia.
Onko kenelläkään kokemuksia moisesta tuotteesta?
Olen ollut kova kuluttamaan laittilimuja ja makeuttanut teeni aspartaamilla ja aina antanut piutpaut kaikille varoittelijoille.
Vaan nyt luettuani tämän tekstin:
http://www.aitoterveys.fi/Aspartaami.php
oli pakko nostaa pää puskasta ja miettiä jokin toinen ratkaisu makean-nälkään.
Tuolla puhuttiin steviasta joka olisi ihan sokeriakin terveellisempi vaihtoehto + vielä aikalailla kaloritonkin.
Eu:ssa sitä ei saa (ainakaan vielä, mutta asiaa ilmeisesti ollaan ajamassa eteenpäin?) "elintarviikkeena" myydä, mutta saatavissa eko-kaupoista esimerkiksi ihonhoito-tuoteena (Hih, näin sitä possunreikiä käytellään
)
Ajattelin iltasella kipaista pussillisen ostamassa ihan kokeilumielessä.
sugarlover
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 12:36
Stevia on ihan loistotuote! Mä olen n. vuoden verran käyttänyt sitä makeutukseen. Käytän kyllä myös lisäks sukraloosia ja sitä pahamaineista aspartaamia, ja lähiaikoina olen löytänyt erythritolin, joka on muuten myös erittäin hyvä makeutusaine mun mielestä. Ei mee maha sekasin ja esim leivonnassa parempi kun stevia, kun se on rakenteeltaan samanlaista kuin sokeri.
Jos steviaa laittaa liikaa, niin tulee sellanen karvas jälkimaku, eli leivonnassa tms on parempi käyttää lisänä jotain muuta makeutusta. Sitä löytyy sitten jauheena ja nestemäisenä, ite oon tykänny nestemäisestä, tosi helppoa laittaa juomaan tai rahkaan tms. Just löysin sellasen "english toffee" -stevian, on tosi namia
Ehdottomasti suosittelen siis steviaa! Ite muuten tilaan ulkomailta noi makeutusaineet, taitaa olla vähän halvempaa ku suomessa ja ainaki valikoimaa löytyy. Iherb on kauppa, jota oon käyttäny
ww.iherb.com
. Inhottaa tällainen mainostus, mutta jos tuolta innostut tilaamaan niin koodilla SUV762 saa 5 dollarin alennuksen. Nettisivut on huonot, mutta kauppa toimii musta erittäin hyvin, löytyy hyviä tuotteita ja toimituskulutkin suomeen on vain 4 dollaria.
äänipäässä
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 12:52
Mistä tuota erythritolia olet hankkinut, sugarlover?
sugarlover
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 13:01
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 12:52
sisk0 kirjoitti
:
Mistä tuota erythritolia olet hankkinut, sugarlover?
Sitäkin saa tuolta iherbistä
eowyn
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 13:04
minäkin tilailen steviani sieltä iherbista- loistotuote. olen myös leivonnassa käyttänyt.
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 14:41
Stevia jäi hyllyyn. En oikein tykännyt sen saippuamaisesta mausta. Karppaajana mulla toimii ihan tavallinen sokeri hyvin, sillä sitä ei tarvitse olla kuin pikkuripaus ja jälkiruuat maistuvat makeilta. Kakkuja yms. tehdessä on pakko maistattaa täytteet epäkarpilla miehellä, sillä se, mikä mun suuhun maistuu makealle, kirvoitaa yleensä muilta kommentteja: "muuten hyvää, mutta tästä puuttuu sokeri..."
-20kg/5kk www.karppaus.info
eowyn
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 14:45
siihen stevian makuun tottuminen vie aikaa kyllä. myös VLC karppina olen huomannut että mullakin ehkä sen takia helpompi sen karvaan maun kanssa just sen takia, että sitä makeuttajaa ei tarvita niin paljon
ja tieto sen insuliiniherkkyyttä lisävistä ominaisuuksista tuo lisää motivaatiota sen käyttöön. nyt, kun olen käyttänyt steviaa noin 3 v, en pysty ollenkaan taas käyttää aspartaamia tai sokeria kun maut tuntuvat niin ällöiltä - puuttuu se tuttu kitkeryys
*tupu56*
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 16:11
En käytä sokeria sen kummemmin mitään muutakaan makeuttajjaa,olen tottunut kitkerään ,happamaan ja suolattomaan ruokaa,en oleSteviaa koskaan maistanut,mut en kai ole mitään menettänytkään!
En juuri leivo nykyään muuta kuin leipää,siihen ei tarvi makeutta!
Marjoissa on amat sokerit jo ja ne on pakkasessa niitä on hyvä sieltä popsia!
Myöskin olen piilosokerit karistellut,kun teen alusta alkaen ruuat ei tuu piilosuolaa mut ei myöskään sokeria!
NniinkuinNainen
Isona minusta tulee pieni.
torstaina, 3. maaliskuuta 2011 klo 23:55
Enpä minäkään sokeria tahi suolaa ruokiini laita,
mutta teen uhri olen.
Minimiin olen senkin makeuttamisen saanut,
vaan vielä ihan ilman ei alas mene
(tai menee kyllä, mutta makeanhammas on ollut tapana teellä tainnutaa).
Nyt on kuitenkin Steviat ostettu ja stevia teet maisteltu.
Eipä eroa juurikaan huomaa, mutta tarvitsee kyllä nuo mitat selvittää sillä muutama ensimmäinen keitos meni viemäristä alas liika makeutensa vuoksi.
Tämä hyvä, nyt olen levollisemmin mielin.
Kiitoksia kommenteista!!
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
perjantaina, 4. maaliskuuta 2011 klo 00:22
Mulla se sokerilisä on vain yhdessä ateriassa, yöpalassa. Siihen tulee laitettua välillä (ei aina) puoli teelusikallista vaniljasokeria, joten ei oikein voi sanoa, että mäkään hirveästi sokeroisin ruokaani.
-20kg/5kk www.karppaus.info
Sivu:
1
2
3
4
5
6
7
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
80 cm vyötärön tavoittelijat
tänään
kello 19:00
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 18:49
Arjen pulinat
»
Huonon huumorin ystävät
tänään
kello 18:41
Vertaisryhmät
»
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
tänään
kello 18:30
Vertaisryhmät
»
75 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 18:19
Rekisteröidy
Yhteistyössä