Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Ravintoterapeutti apuun?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ravintoterapeutti apuun?
EeePee
keskiviikkona, 14. joulukuuta 2011 klo 15:41
Moi,
onko kukaan turvautunut ravinto- tai ravitsemusterapeutin apuun? Onko suosituksia hyvästä ja oletteko saavuttaneet tuloksia tai oppineet jotain uutta ja hyödyllistä?
Olen itse vuosia katsellut ruokani perään itse ja Kiloklubissakin olen ollut vaihtelevia jaksoja, mutta tuntuu siltä, että en saa kuitenkaan järkeä syömisiini, kun paino kuitenkin pysyy tai palaa suunnilleen samalle tasolle. Ajattelin siis kokeilla ravintoterapeuttia, josko saisi vähän valaistumista. Ja lisähaasteena on vielä se, että yritän laihduttaa normaalipainon sisällä eli huoliikohan mikään terapeutti minua asiakkaakseen...
*tupu56*
keskiviikkona, 14. joulukuuta 2011 klo 16:27
Olen ollut ravitoterapeutilla,mutta siitä on jo muutama vuosi,eipä sillä ollutkaan mitään uutta kerrottavaa,olin silloin jo kiloklubissa,olen ollut viisi vuotta kohta!
Kaikki oli ok kaloritasoni,peruskulutukseni ja yleensä suhteeni ruokaan!
Empä tiedä huoliiko eiköhän ne ole meitä varten eli tiedonhalukkutta!
Patrik voi tällä foorumilla auttaa,jos laihdutat normaalipainon sisällä,ne vastaukset löydät täältä kiloklubiltakin! minulle ei avautunu mitään uutta!
Johna
torstaina, 15. joulukuuta 2011 klo 13:49
Totta kai ravitsemusterapeutti ottaa myös normaalipainosia asiakkaita. Fiksusti syömisellä on merkitystä painon lisäksi koko hyvinvoinnillesi, joka kuuluu tietysti kaikille.
Voi olla, että jos lähdet juttelemaan ravitsemusterapeutin kanssa vain ruokavaliostasi, et saa tässä vaiheessa mitään uutta. Sinun pitäisi silloin olla valmis käymään hänen kanssaan läpi ruokasuhdettasi kokonaisuutena. Ongelma voi olla aika pienikin tekijä, jota et vain itse huomaa.
Itse kävin Patrikin vastaanotolla viime keväänä. Pidin etukäteen ruokapäiväkirjaa, johon merkkasin myös kellonajat ja fiilikset. Se oli hyödyllinen käynti, sillä hän nosti esille asioita, joita en ollut itse huomannut. Kuvittelin, että saisin palautetta jostain ruoan laatuun liittyvästä asiasta, mutta ne opit ovat tarpeeksi hyvin hallussa jo tähän mennessä. Minun painonhallintani kulmakivet ovat muualla, ja niihin pyrin nyt vaikuttamaan.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Duchess
torstaina, 15. joulukuuta 2011 klo 18:32
Kävin, joo, ja tiesin kaikesta VÄHINTÄÄN yhtäpaljon kuin itse terapeutti...
Ei siis mitään uutta, mutta onneksi käynti oli työterveyshuollon kautta.
Kirnauskis
Bi-Polar Cooking Practices
torstaina, 15. joulukuuta 2011 klo 18:54
Ravintoterapeutti voi olla hyvä vaihtoehto jos menee sinne avoimin mielin ja kertoo rehellisesti. Ainahan näissä ei kemiat mee yksiin tai löydy yhteistä säveltä tähän että kuinka pitäisi jatkaa. Mulle ainakin oli aikanaan avuksi kun kävin jotain vuoden siellä, mitä nyt kättä väännettiin kevyttuotteista
Mutta kun selvitin miksi olin lopettanut niiden käytön, en siis ollut puhtaasti maun takia lopettanut vaan epämääräisten muiden oireiden takia, niin sain tosi hyviä neuvoja ja mitä tärkeintä tukea toimintaan. Ainahan ei välttämättä pidä siitä mitä siellä kuulee mutta, kannattaa miettiä silloinkinkin voisko niissä sanoissa totta olla.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Arjen pulinat
»
Huonon huumorin ystävät
tänään
kello 18:41
Vertaisryhmät
»
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
tänään
kello 18:30
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 18:30
Vertaisryhmät
»
75 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 18:19