Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Ravintolassa ruokailu
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ravintolassa ruokailu
Sivu:
1
2
3
4
...
15
16
17
18
>
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
torstaina, 15. kesäkuuta 2006 klo 17:31
Paljonko noin suunnilleen italialaistyyppisessä ravintolassa on pastaa siinä lautasella? Annos oli isohko lautasellinen spagettia, katkarapuja ja simpukoita tomaattikastikkeessa. Näin äkkiseltään kevyen kuuloinen, mutta oliko todellisuudessa?
Maija Silvennoinen
Asiantuntija 2006
torstaina, 15. kesäkuuta 2006 klo 17:43
Ensinnäkin on sanottava, että italialaisessa ravintolassa ei kaloreita lasketa.
Ruoka sisältää uskomattoman paljon rasvaa oliiviöljyn muodossa, vaikka se ei annoksissa näy.
Lisäksi vaalea pasta on erittäin kaloripitoista. Itse suosin täysjyvä-pastaa, sekä maullisesti, että terveyden kannalta. Tummassa pastassa on tuplasti kuitua.
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
torstaina, 15. kesäkuuta 2006 klo 17:47
Kiitos, näin arvelinkin, että öljyä löytyy. Harvoinpa tulee tuollaisissa paikoissa käytyä, joten saa käydä harvinaisesta herkkuhetkestä :lol: En muutenkaan ole pastan suuri ystävä, perunan ennemminkin. Kotona meillä syödään vain tummaa pastaa ja makaroneja silloin harvoin kun pastaruokia tehdään.
Maija Silvennoinen
Asiantuntija 2006
torstaina, 15. kesäkuuta 2006 klo 17:53
Peruna on pastaa terveellisempi vaihtoehto, perunassa on enemmän kuituja ja ravintoaineita.
Lisäksi se on mielestäni maukkaampaa ja monipuolisempaa käyttää.
Kannattaa myös muistaa, että peruna on kotimainen, ihana puhdas laaturaaka-aine, jonka sesonki alkaa nyt!
Nauttikaa kesästä, uusista perunoista ja suomalaisen luonnon antimista!
kurnauskis
maanantaina, 28. elokuuta 2006 klo 09:12
Heips,
palaan tänään koulunpenkille ja tuskailin äsken kouluruokailun kanssa. Miten ihmeessä oikein merkkaan vähän eksoottisemmat kouluruoat, kuten tämän päivän maissi-perunakeiton? Mites muut koulu-/työpaikkaruokailijat tekevät? Asiantuntijoilta vinkkejä?
Syön viitenä päivänä viikossa lounaan koulussa, joten sillä luulisi olevan merkitystä jo ruokavaliooni kokonaisuutena. Valitsen yleensä lautaselleni kasvisruokaa ja suosin perunoita pastan sijaan. Syön aina lämpimän ruoan, mutta joskus se voi olla myös tarjolla oleva kevyt keittovaihtoehto.
Keiton kanssa otan aina leipää. Nyt olen muutenkin suunnitellut syöväni ohuen viipaleen ruisleipää lounaalla, jos se vaikka auttaisi pitämään nälän ja iltapäivän makeanhimon poissa. Leivän päälle sivelen ohuesti margariinia.
Juomaksi valitsen lasin rasvatonta maitoa, toisen lasin täytän vedellä. Otan myös aina pienen lautasellisen salaattia raastepöydän valikoimasta.
Carlos
maanantaina, 28. elokuuta 2006 klo 09:24
Minä arvioin silmämääräisesti, paljonko mitäkin tulee otettua. Koetan suosia kasviksia ja proteiinia ja hiilihydraatit lounaalla tulevat sitten mahdollisesta kastikkeesta, leivityksestä jne.
En juuri koskaan ota perunaa, pastaa tai riisiä lounaalla.
Koetan katsoa jo aamulla, mitä ruokalassa sinä päivänä tarjotaan ja merkata sen päivän ohjelmaan. Jos ei KK:n listoilta löydy juuri haluamaani ruokaa, koetan laittaa sen lähimmäksi osuvan ruokalajin kohdalle.
Eihän tämä ihan "avaruustiedettä" ole, mutta ainakin tähän mennessä on juhannuksen jälkeen lähtenyt jo kuusi kiloa.
Macce
Ei kaikkea kannata ottaa aina niin vakavasti
maanantaina, 28. elokuuta 2006 klo 11:20
Tällainen artikkeli löytyy tuolta "Artikkelit -> Ruoka&juoma" ,josko sieltäkin jotain apuja löytyisi myös. Olette ehkä jo lukeneetkin mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi :wink:
Suora linkki sinne tässä
:arrow: http://www.kiloklubi.fi/?id=1449&c_tpl=1075
Johna
maanantaina, 28. elokuuta 2006 klo 11:20
Työpaikka- tai kouluruokailun arviointi on aina hitusen hankalaa, mutta jos ottaa sen asenteen, ettei aivan tietyn kalorin päälle tarvitse tietää, kyllä niistä selviää. Tuo, mitä kerrot omasta tavastasi ottaa ruokaa, kuulostaa jo tosi järkevältä. Carlos kertoo, ettei ota lisukkeita, mutta minä suosittelen ottamaan niitä, sillä ne ovat tärkeitä lisiä pitämään nälkää poissa. Peruna on tutkitusti erinomainen pitämään nälkää, rukiin veroinen.
Minäkin yritän arvioida silmämääräisesti, paljonko syön. Jos listalta ei löydy mitään lähelläkään olevaa, saatan syöttää vaikkapa arvioni eri raaka-aineiden määristä omaan ohjelmaan. Se on ehkä vähän hassua, mutta minulle ihan tarpeeksi toimiva ratkaisu.
Heh, olin tarjota samaa linkkiä kuin Macce, mutta jätetään toistamatta. :wink:
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
tekla
maanantaina, 28. elokuuta 2006 klo 18:36
Perunasta. Ne lääkärit ja ravintotieteilijät, jotka tuntevat GI dietin, sanovat, että perunan GI on niin korkea, että pasta ja riisi ovat parempia, etenkin tumma riisi. Ketähän oikein uskoisi. Itsekin olen ymmärtänyt, että peruna on terveellinen, mutta silti lihottava sen korkean GI arvon takia.
Mietin samaa, miten merkitä ne ateriat, kun syön yliopistolla. Siellä voi ainakin tankata raasteilla ja salaateilla vaikka koko päivän annoksen. Eipä tervi itse rötätä kotona.
Johna
maanantaina, 28. elokuuta 2006 klo 19:14
Tekla, entäs jos kuuntelisit kehoasi ja tutkailisit, miten se reagoi näihin eri lisukkeisiin?
Minulle perunan ylivertaisuus riisiin ja pastaan verrattuna on niin huima, etten lotkauta korvaani GI-puheille. Kahdessa perunassa on 100 kcal. Kahdessa desilitrassa riisiä on jo 200 kcal, mutta jotta pääsisin samaan nälänpitävyyteen kuin perunalla, joutuisin syömään 3-4 desilitraa riisiä - eli 300-400 kaloria pelkistä lisukkeista yhdellä aterialla. Arvatkaapa vain, miksi lautaseltani löytyy useimmiten perunaa?! :wink:
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Sivu:
1
2
3
4
...
15
16
17
18
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Arjen pulinat
»
Huonon huumorin ystävät
tänään
kello 18:41
Vertaisryhmät
»
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
tänään
kello 18:30
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 18:30
Vertaisryhmät
»
75 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 18:19