Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Pähkinät
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Pähkinät
Sivu:
1
2
3
4
...
7
8
9
10
>
Vespa
sunnuntaina, 21. toukokuuta 2006 klo 17:01
Olen opetellut syömään pähkinöitä saadakseni rasvapalleron vihreälle, olen nyt syönyt cashew- ja hasselpähkinöitä. Onko sama mitä pähkinöitä syö, onko pähkinöiden rasvan laadussa eroja?
unna
Hitaasti hyvä tulee.
sunnuntaina, 21. toukokuuta 2006 klo 17:27
Minä myös olen syönyt maapähkinöitä jo useamman kuukauden ja olen huomannut että ne auttavat ettei ole vilu. Eiköhän niiden rasvat ole ainakin juuri niitä hyviärasvoja ja niistä saa myös hyvin kuitua. :lol:
Sitä en tosin tiedä että onko eri pähkinöiden rasvojen määrissä eroja. Energiaa niissä on kyllä reippaasti niiden syömisessä on pidettävä huoli ettei syö niitä liikaa.
Iso-Alli
sunnuntaina, 21. toukokuuta 2006 klo 19:36
Käyn itse vertailemassa netissä eri tuotteiden eroja. Tässä teillekin linkki hyville vertailusivuille:
http://www.fineli.fi/index.php?lang=fi
Maija Silvennoinen
Asiantuntija 2006
sunnuntaina, 21. toukokuuta 2006 klo 21:28
Mielestäni ei ole. Itse käytän maapähkinöitä. Niitä saa kaupasta isossa pussissa ja ne vat myös edullisia. Pähkinät ovat muuten tosi hyviä salaatin sekä keiton joukossa.
HelenaL
tiistaina, 23. toukokuuta 2006 klo 14:19
Hmm... no eipä sillä varmaan suurta merkitystä ole, mutta huomauttaisin, että maapähkinät ovat siitä erikoisia pähkinöitä, että ovat ennemminkin papuja :lol: - siis palkokasveja. Näin olen antanut itselleni kertoa... ja kun niitä on joskus kuorineen ostanut, ei tätä ole vaikea uskoa. Tarkemmin ajatellen maistuvatkin enemmän herneiltä kuin pähkinöiltä. Vielä kerran edit: ks. http://en.wikipedia.org/wiki/Peanut
Mutta ostan niitä myös mieluusti isoissa pusseissa, joissa kilohinta jää alhaiseksi. Ongelma on vaan se, että joskus saattaa ahmimishimo iskeä... en ole siksi viime aikoina ostanut.
Lisäänpä tähän vielä, että erityisen hyviä pähkinät ja siemenet ovat salaatissa, kun niitä on vähän pannulla paahtanut. Pitää vain varoa, etteivät kärähdä.
Marleene
perjantaina, 30. maaliskuuta 2007 klo 07:55
Olen innostunut paahtamaan maapähkinät uunissa. Raakoina niissä on jonkinlainen kitkerä maku, mutta paahdettuna aivan loistavia. Paahdan siis ilman mitään ylimääräisiä rasvoja, suolaa tms.
MIeleen tuli sitten kysymys: Onko pähkinöiden paahtamisesta haittaa niiden ravintoarvoille? MIten käy pähkinöiden rasvan, huononeeko laatu?
Meri
Ruokatiimi
sunnuntaina, 1. huhtikuuta 2007 klo 20:44
Hei Fiftyseven!
Paahtaessasi pähkinöitä kevyesti uunissa ei niiden rasvahappokoostumus merkittävästi muutu vaan voit syödä niitä terveellisenä välipalana. Pähkinät säilyvät hyvinä, ellet lisää rasvaa, suolaa tai muuta ravintoarvoja muuttavaa ja terveellisyyteen vaikuttavaa ainesosaa paahtamisvaiheessa. Pähkinät eivät juurikaan aiheuta vireystilaa heikentävää verensokerin vaihtelua, sillä niiden energia on pääosin peräisin hyvänlaatuisista rasvoista ja proteiinista hiilihydraattien ja erityisesti sokereiden sijaan.
Korkeassa lämpötilassa tapahtuva kuumennus kuten voimakas paahtaminen, paistaminen tai savustaminen synnyttävät myös karsinogeenisia eli syöpää aiheuttavia yhdisteitä. Vältä siis liiallista paahtamista. Uuni on oikein hyvä vaihtoehto muullekin ruoanvalmistukselle, sillä uunipaistamisessa ei tarvitse käyttää lainkaan rasvaa ja lämpö tulee tasaisesti ympäriltä.
Meri
riksuli
maanantaina, 2. huhtikuuta 2007 klo 08:18
Mä paahdan pähkinät yleensä pannulla.
Eli ihan kuiva pannu, ei tarvi mitään öljyjä edes valurautapannuun. Levyn lämpötilana oon pitänyt joko 4-5 ja sekoittelen pähkinöitä koko ajan, niin eivät pääse palamaan.
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
maanantaina, 2. huhtikuuta 2007 klo 20:54
Mä olen ihan untuvikko noissa pähkinöiden paahtamisjutuissa. Mieli tekisi kokeilla. Nyt tuli mieleen, että paahdetaanko kerralla vain tarvittava määrä, vai paahdetaanko kerralla isompi määrä myöhempää käyttöä varten.
ops: :shock: Niin ja jos paahtaa uunissa, niin mikä lämpötila ja aika :?:
Voi jee, että taas tuli tyhmä kysymys
ops: :roll: Mutta josko tässä vaikka viisastuisi :roll: :wink:
Nemi
"Jokainen uusi päivä on hyvä aloittaa alusta"
lauantaina, 18. lokakuuta 2008 klo 11:07
Eli ostin eilen kaupasta Brazil nuts ("parapähkinä" luki suomeksi), niin voiko sitä verrata esim manteliin? Ja onko se ylipäätään hyvä pähkinä?
Sivu:
1
2
3
4
...
7
8
9
10
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
tänään
kello 18:30
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 18:30
Vertaisryhmät
»
75 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 18:19