Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Onkos paikalla raakaruuan syöjiä?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Onkos paikalla raakaruuan syöjiä?
Sivu:
<
1
2
3
4
5
>
*Annika*
maanantaina, 5. syyskuuta 2011 klo 10:27
Raakaravinto ei välttämättä ole terveyden kannalta hassumpi valinta, kunhan tosiaan huomioi proteiinin, B12- ja D-vitamiinin sekä kalsiumiin riittävän saannin. Ruoan kuumennus nimittäin lisää haitallisten ja elimistön ikääntymistä nopeuttavien AGE-yhdisteiden määrää:
http://ruohikolla.blogspot.com/2011/06/vahenna-paistamista-hidasta.html
walfrid
tiistaina, 6. syyskuuta 2011 klo 08:56
Se olo , minkä saa raakaruualla , se energisyys ja unen hyvä laatu , on syitä joiden takia olen tuohon asiaan niin ihastunut .
Täysin raakaruokailijaa minusta tuskin koskaan tulee , pidän niin paljon hyvästä ruuasta etten halua luopua täysin lämpimästä ruuasta.
Mutta esim. pizzaa en voi enää syödä , tulen niin huonovointiseksi . Enkä edes kaipaa sitä.
walfrid
torstaina, 8. syyskuuta 2011 klo 09:26
Täällä itsekseni keskustelen ...
Ei kun haluan kertoa niille , joita kiinnostaa , kokemukseni tästä siirtymisestäni raakaravintoon ehkä n. 75%. Eli syön raakaillen aamupalan , lounaan ja iltapalan . Päivällisellä syön muun perheen kanssa kotiruokaa . Välillä syön välipalaksi esim. ruisleipää tai pullaa . Kahvin olen vaihtanut vihreään teehen , mikä on hämmästyttävää , koska olen ollut ihan tolkuton kahvinryystäjä .
Olo on hyvä ja muutos on ollut odotettua helpompi . Tosin se johtunee siitä , että olen jo yli vuoden pikkuhiljaa tutkaillut ja tutustunut raakaruokailuun ja lisännyt kasviksia .
Yllätys on ollut se , että minulla on kylläinen olo eikä makeanhimoa ole ollut lainkaan . Se johtuu varmaan siitä , että syön niin suuria määriä hedelmiä ja kasviksia , että vatsa todella täyttyy . Tavallisesti olen kova syömään karkkia ja saan taistella karkinhimoa vastaan , mutta nyt ei tee yhtään mieli karkkia . Hämmästyttävä juttu.
Aamuiset vatsavaivat ovat myös loppuneet , tosin ne varmaan liittyivät vaaleaan leipään ja kahviin , jotka aiemmin kuuluivat aamupalaani . Ajattelin aina , että niistä en luovu koskaan , aamulla on pakko saada 2 kuppia kahvia ja 2 leipää . Nyt olen hämmästynyt miten helposti olen pystynyt olemaan ilman noita . No , kahvista luovuin jo viimeviikolla ja silloin kyllä särki päätä ja kaipasin sitä . Nyt olen aamupalaksi syönyt erilaisia hedelmäsalaatteja ja viherpirtelöä sekä kupin vihreää teetä.
Kiloglubin pallurat tulevat vaivatta joka päivä vihreiksi. Kaloreita tulee n. 2000-2500 päivässä .
MarjoJoh
Ihminen on luotu liikkumaan
perjantaina, 9. syyskuuta 2011 klo 14:29
Moi,
minäkin olen tässä pikkuhiljaa lisäilemässä raakaruokaa päivittäiseen ruokavaliooni. Kiinnostuin jo viime vuosituhannella
elävän ravinnon ruokavaliosta (esim. Ann Wigmore), mutta silloin se jäi vain tutustumisasteelle. Uuden kimmokkeen sain eräästä lehtijutusta Kalevassa elokuun loppupuolella.
Punaista lihaa en ole syönyt vuosiin lähinnä eettisistä syistä, kalaa syön pari kertaa viikossa. Täysjyväleipää ja muita täysjyvätuotteita syön päivittäin, samoin hapanmaitotuotteita ja jotain juustoa. Kasvikset, hedelmä ja marjat em. kanssa ovat eri muodoissaan (raakana ja kypsennettynä) pääasiallista ravintoani. Kamppailen kovasti makeanhimoni kanssa (pullat ja karkit). Myös leipää ja juustoa voisin syödä määrättömästi
Ruoka-annoskokoja pitäisi säätää pienemmiksi.
Raakaravintolisänä ovat tulleet nyt mukaan tuorepuurot ja pirtelöt, joissa käytän liotettuja jyviä, siemeniä ja pähkinöitä sekä marjoja ja hedelmiä. Lisään usein niihin myös probioottisia hapanmaitotuotteita. (Jännä nähdä miten tämä vaikuttaa painonpudotukseen.)
Minua on myös askarruttanut ulkomailta tuotujen superfoodien ekologisuus ja mahdolliset myrkkyjäämät. Yritänkin käyttää mahdollisimman paljon kotimaista luomua ja lähiruokaa. Lisäksi, kun olen vain osa-aikatyössä ja opiskelen, tuo ruuan hintakin vaikuttaa hankintoihini...
Hienoa, että täältä löytyi tällainen ketju
Energistä syksyä kaikille!
« Muokattu viimeksi: lauantaina, 24. maaliskuuta 2012 klo 21:53 muokkaaja: MarjoJoh »
Tiikeribambuhai
tiistaina, 10. tammikuuta 2012 klo 12:15
Hei,
Itse olen osa-aikainen raakaruokailija. Pidän ruoka-aiheista blogia
http://lafillesurlerocher.wordpress.com/
jossa jaan myös raakaruokareseptejäni. Tervetuloa vierailemaan!
Olen huomannut raakaruoan toimivan itselläni eräänlaisena antioksidanttilisäravinteena. Raakaruoka maistuu ja tuntuu hyvältä.
Vegevonkka
Vihreetä vihreetä! Lautasella ja palloissa.
tiistaina, 13. maaliskuuta 2012 klo 09:54
Olipa kiva löytää tästäkin aiheesta keskustelua. Olen jo muutamia vuosia miettinyt raaka-ruokaan siirtymisestä ja nyt tuntuu että olen siihen valmis. Pikkuhiljaa teen muutoksia ja katsellaan miten menee.
walfrid
keskiviikkona, 11. huhtikuuta 2012 klo 08:58
Minun raakaruokailuni on mennyt takapakkia sairastelun vuoksi. Siis kyseessä on perussairaus , jossa oli pahenemisvaihe. Tällähetkellä syön tavallista sekaruokaa , ehkä vaan 25% raakaruokaa.
Nyt kun uudelleen ajattelin lisätä raakaruokailua , törmäsin uuteen ongelmaan. Minulla on vatsa toiminut aina vilkkaasti , ei koskaan ole ollut ummetusta. Nyt kun lisään kasviksia , olen suorastaan ripulilla ajoittain . Missä mättää ? Tälläistä ei ollut aiemmin .
Onko kukaan törmännyt samanlaiseen ?
Voiko olla , että vatsa ei yhtäkkiä enää kestäkään raakaruokaa ?
Kaipaan sitä energistä oloa ja haluaisin palata 75% raakaruokailijaksi .
Pape
Klubiemäntä
keskiviikkona, 11. huhtikuuta 2012 klo 10:29
Walfrid, ruokavalion muutokset, olivatpa mitä tahansa, aiheuttavat hyvin monilla joksikin aikaa muutoksia myös vatsan toimintaan. Kun elimistö tottuu uuteen tilanteeseen, ongelma poistuu ellei kyse ole allergiasta tai yliherkkyydestä jollekin ruoka-aineelle. Esimerkiksi kuitujen reilu lisääminen aiheuttaa osalle ummetuksen, toisille ripulin, ja se on täysin normaalia. Vaikka en raakaruokailija olekaan, huomasin saman lisätessäni kasviksia (tuoreita ja muitakin) todella reilusti, sen jälkeen kun totesin etteivät varsinkaan viljat sovi minulle ollenkaan.
Pipanainen
keskiviikkona, 11. huhtikuuta 2012 klo 16:23
Moikka,
Täällä myös yksi raakaruoasta kiinnostunut. Olen nyt asunut yli vuoden Kaakkois-Aasiassa, jossa kasvissyöjäkaverini myötä kiinnostuin kaikesta terveyteen liittyvästä ruokavaliosta. Olen aina ollut niin lihansyöjä kuin vain voi olla, ateria ei ole kunnollinen ellei siinä ole jotain lihaa!
Syksyllä varsinkin olin innokas testailemaan raakajuttuja, kävin esim. Balilla raakaruokakurssilla ja kokeilin go raw for a day -ohjeita, tein raakapirtelöitä aamupalaksi jne. Lisäksi ruokavalioni oli todella kasvispainoitteinen. Mutta joulun jälkeen raakaruoka ja kasvisruoat ovat vähän jääneet, mikä harmittaa.
Miten te olette hoitaneet raakaruoan siirtymävaiheen, millaista ruokaa on ei-raakaruoka jota syötte ja onko kaikki mitä käytätte luomua?
Tuntuu, että täällä on joissain jutuissa tosi vaikea löytää mitään luomu-juttuja, maa ei ole mikään terveysfanaatikkojen mekka.
Entä kuinka paljon käytätte superruokia, ja millaisia?
Minua ajaa uudelleen raakaruoan pariin se hyvä olo, jonka siitä sain, ja tämän vuoden puolella palanneet selittämättömät vatsaoireilut joista haluan eroon.
wandakala
keskiviikkona, 11. huhtikuuta 2012 klo 21:40
heips,
harmi että tämä ketju taitaa melko hitaasti kasvaa. Olisi nimittäin mielenkiintoista saada vinkkejä ja reseptejä ainakin itselle näin arjen osaksi. En tiedä osaisinko hypätä kaiken hyvän ruuan maailmasta pelkkään raakaruokaan, mutta kaikesta sitä voi olla kiinnostunut
Pipanaisen kysymykseen superruuista..niitäkin on niin paljon loppujen lopuksi. Mutta raakasuklaata teen itse (kookosöljy, raakakaakao, hunaja, pähkinöitä, cayenne pippuria ja macaa) ja lisäilen tuota macaa myös pirtelöihin/smoothien joukkoon (yleensä marjoista, rahkasta, maidosta, hedelmistä, jogurtista tms.). Ja pähkinöitä söisin vaikka kuinka. Enkä siis puhu mistään chilikuorrutetuista pähkinöistä
Sivu:
<
1
2
3
4
5
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
tänään
kello 18:30
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 18:30
Vertaisryhmät
»
75 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 18:19