Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Ongelmana työpaikan ruokailu :(
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ongelmana työpaikan ruokailu :(
Sivu:
1
2
>
LeidiS
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 13:38
Olikohan kenelläkään mitään vinkkejä miten ihmeessä merkkailen työpaikan seisovanpöydän. Ei siis meinaa mitenkään onnistua. Meillä on todella kattava pöytä ensin salaattipöytä, jossa on kaikenmaailman ihanat vaihtoehdot ja pääruokana kala ja lihavaihto. Harmittaa vain kun yleensä kala leivitettynä joten sen jätän suosiolla väliin. Ja tietysti jälkiruoka, yleensä kiisseli tai joku moussevaihtoehto. Ruoka maksaa itselle jonkun 2-3€ väliin niin ei millään voisi olla syömättäkään.
Kyllä joskus harmittaa, kun ei ole vaakaa edes millä punnita että edes jotenkin voisi illalla niitä merkkailla
vihdoinkin!
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 13:42
no ole onnellinen, että on monipuolinen salaattipöytä
Punnitse kotona muutamia kertoja, mitä painaa salaatti, tomaatti, kurkku yms. vaihtoehdot joita sieltä yleensä poimit. Näin saat tietää mitä ne painavat ja osaat arvoida paremmin syötyjä määriä
Kysy rohkeasti, että olisiko mahdollista saada kala ilman leivitystä. Yleensä kyllä onnistuu.
Johna
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 13:45
Ota käyttöön ihan perinteinen lautasmalli: puolet kasviksia, neljännes lisuketta ja neljännes proteiininlähdettä. Kysy keittiöstä, saako kalan leivittämättömänä. Luulisi, että saa, koska keliaakikkoja on nykyään tosi paljon.
Jälkiruoka ei ole ollenkaan paha juttu. Ota sitä kohtuudella.
Äläkä stressaa. Voit opetella kotona arvioimaan silmämääräisesti painoja kaatamalla lautaselle vaikkapa riisiä ja punnitsemalla sen sitten. Tärkeämpää kuin tarkkaa mittaaminen on, ettet syö liikaa: lopeta syöminen, kun olet kylläinen, vaikka lautasella olisi vielä ruokaa.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
A.H. Matti
ylipainoinen ex-anorektikko etsii tasapainoa
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 15:07
Mulla kans samaa ongelmaa. Olen ratkaissut sen juuri tuolla lautasmalli-tyylillä. Mutta salaatista jos puhut niin tuskin salaatin kanssa kannattaa niuhottaa, vaikka ongelmallista tietenkin se, ettei tiedä, mitä tänne kiloklubiin pistää. Meillä on vielä salaatin kanssa keitto ja se on vähän ongelmallista, koska ei mulla ole hajuakaan usein edes siitä, mitä raaka-aineita keitossa on enkä pysty maun perusteella määrittämään edes paljonko rasvaa on.
Flora's Secret
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 15:15
Tilavuuden arvioiminen voi olla helpompaa kuin painon arvioiminen. Esimerkiksi desilitra perunamuusia, tomaattilohkoja puolikkaan tomaatin verran, salaattikastiketta ruokalusikallisen...
Riittää että syöt lautasmallin mukaan eikä lautanen ole ylitäynnä. Ei varmasti tule niin paljon heittoa että vaikuttaisi laihdutukseen jos kerran kotona punnitset ja merkkaat tarkasti.
Flora's Secret
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 15:21
A.H. Matti, olen keitosta kysynyt onko siinä kermaa tai juustoa, ja aina olen saanut ystävällisen vastauksen. Ei varmasti vaikuta kalorimäärään ratkaisevasti mitä kasviksia sosekeitossa on, kunhan tietää onko lisätty rasvaa vai ei. Rasvattomassa keitossa on murto-osa kerma- tai juustokeiton kaloreista, ja murto-osa mausta...
Jeana
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 15:47
Itse jätän ruokala- ja kahvittelutilaisuudet väliin siten, että syön omia eväitäni. Toki se on epäsosiaalista, mutta ei pääse syömään myöskään liikaa. Työpaikalla on aina herkkuja, ja niihin jos sortuisin, olisi taatusti painonhallinta vielä vaikeampaa. Nimim. edellisellä työpaikalla tuli melkoisesti lihottua.
Saga44
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 16:30
Ei tuo ole hankala ollenkaan! Minä kerään samantyyppisestä työpaikkaruokailusta aina vajaan puoli lautasellista salaattia, johon tiputan päälle n tl salaatinkastiketta ja merkkaan ne "arkisalaattina" ja erikseen 1tl salaatinkastiketta.
Lämpimät vihannekset, perunasoseen tai riisin arvioin dl-mittoina ja pääruokavaihtoehdoista valitsen useimmiten sen joka on helpommin kooltaan arvioitavissa (kotona oppii vaa'an kanssa arvioimaan paljonko broilerifile painaa tai paljonko on 100g uunikalaa tms).
Jälkiruokien suhteen olen ottanut sen linjan että töissä otan aina hedelmän jälkiruuaksi - helppo arvioida ja merkata ja syön mieluummin ne herkkuni muissa yhteyksissä.
LeidiS
sunnuntaina, 15. tammikuuta 2012 klo 16:34
Kiitokset vinkistä, tosi hyvä ajatus että punnitsen kotona vastaavat ruuat! Ja tosiaan olen yrittänyt syödä lautasmallin mukaisesti, mutta ehkä tämä stressi johtuu siitä että haluaisin laskea pilkuntarkasti kalorit ja olen tässä elämäni aikana huomannut että se on ollut ainoa konsti saada painoa alaspäin.
Jessie83
keskiviikkona, 18. tammikuuta 2012 klo 15:54
Jossain vaiheessa laihdutustaivaltani ajattelin, etten käy työpaikkaruokalassa syömässä, koska en tiedä tarkkoja kalorimääriä jne. ja koska siellä tulee helposti syötyä liikaa. Sitten totesin, että parempi tässä laihdutuksen aikana opetella ottamaan ruokaa kohtuullisesti ja jotakuinkin lautasmallin mukaisesti kuin sitten tavoitepainossa kerätä lisäkiloja, koska en ole opetellut syömään rennosti ja "oikein".
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 18:30