Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Mistä johtuu järkyttävä palelu syömisen jälkeen??
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Mistä johtuu järkyttävä palelu syömisen jälkeen??
Vivi82
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 20:09
Välittömästi syötyäni jotain alan palella aivan hirvittävästi. Siis todella niin, että sormet, varpaat, naama, nenä ja jalat ovat aivan kohmeessa. Sisäisiä väristyksiä tulee myös.
Mistä ihmeestä tämä johtuu?!?!? Voiko tälle tehdä yhtään mitään
?
Enceladus
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 20:24
Minullakin on välillä ollut palelua ruuan jälkeen, varsinkin edellisessä asunnossa, jossa oli muutenkin viileä. Enkä tarkkaillut painoa silloin.
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 21:42 muokkaaja: Enceladus »
Piiukka70
hoikka loppuelämä odottaa:)
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 20:26
Energia menee mahaan, niin mulle on sanottu eli ruuansulatus tarvitsee energiaa toimiakseen
@lli
Josko ennen mualimanloppua!?
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 20:28
Oisko pakkanen riittävä syy?
Ei vaiskaan. Kun ruuansulatus käynnistyy, niin verenkierto aktivoituu mahassa. Samalla pintaverenkierto vähenee ja tulee herkästi vilu.
Mulla painoa tarkkaillessa on eniten kylmä juuri ennen ruokailua, kun on vielä nälkä. Tänäänkin hytisin ruokaa odotellessa (mies teki ruuan ja minä tein vain kirjallisia töitä).
Vivi82
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 20:32
juu, pakkastakin toki riittää
.
Mutta siis tämä vaiva on alkanut nyt ihan yhtäkkiä. Ja kun palelu on siis todella niin kovaa, että meinaa itku tulla!
Itsekin olen sen kuullut, että energia menee mahaan syönnin jälkeen ja ääreisverenkierto hellittää, mutta ettäkö ihan oikeasti näin kamalasti?!? Eihän tässä uskalla sitten mitään enää syödä, kun kerran joka ikisen suupalan jälkeen se alkaa :/....
Mieluummin olen syömättä yhtään mitään kuin kärsin tästä palelusta :/
Bullakas
kyllä humppa huolet karkoittaa
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 21:02
Mulla oli rajua palelua - valehtelematta löi hampaat loukkua - kun elin ihan liian vähällä ravinnolla (siis sekä määrä että laatu kehnoja). Kamala olotila aina työpaikalla lounaan jälkeen, menin silloin vessaan ja lämmittelin käsiä lavuaarissa kuumalla vedellä. En tuolloin yrittänyt laihduttaa, vaan oli iso elämänkriisi päällä, ja suurin osa ruuista etoi.
Voisiko sullakin olla kyse siitä, että syöt liian vähän? Tai liian harvoin? Oletko muuttanut ruokailurytmiä tai ruokavaliota hiljattain?
Liiteri
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 21:21
Olen pitkälti samaa mieltä kuin Bullakas. Oletko kokeillut auttaako lämpimän juominen, esim. kupillinen teetä? Mulla ainakin se helpotti. Vaikka ruoka olisikin ollut lämmintä, niin siitä huolimatta alkoi paleltaa. Kuuma neste helpotti.
Tirppanen88
Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin :)
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 21:36
Vatsan täyttyessä elimistö "käynnistää" ruuansulatuksen, eli verta menee mm. suoliston toimintaa tehostamaan. Joten pintaverenkierto vähenee josta kylmuyys johtuu.. Näin ainakin minulle hoitsukoulussa opetettiin
Ilmiö on luonnollinen ja vaaraton, auttaa jos syö hieman pienempiä annoksia useammin.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Sata päivää ilman karkkeja!
tänään
kello 09:15
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään