Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Luomu ja lisäaineeton ruokavalio
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Luomu ja lisäaineeton ruokavalio
Sivu:
1
2
>
alicja86
maanantaina, 16. tammikuuta 2012 klo 17:36
Hei!
Haluaisin kuulla kokemuksia ihmisistä jotka ovat siirtyneet syömään luomu- ja lisäaineettomia ruokia ja samalla saaneet painoa putoamaan.
Itse haluaisin juuri näin tehdä. Minulla on pahoja vatsavaivoja ja samoin iho-ongelmia ja olen varma, että jos muutan ruokavalion niin sanottuun parempaan ruokavalioon se auttaisi jo huomattavasti hyvinvointiani.
Sitten kysyisin vielä käytkö kuntosalilla ja käytätkö mitään palautusjuomaa/ruokaa treenin jälkeen luomuna? mitä käytät?
-Joanna
silkkiperhonen
maanantaina, 16. tammikuuta 2012 klo 23:23
Olethan käynyt lääkärissa ja suljettu pois keliakiat , intoleranssit yms, vaivat?
Vatsavaivojen syystä riippuu mikä siihen auttaa. Mihin tahansa vaivaan kyllä auttaa jossain määrin, jos lopettaa roskarasvojen syönnin ja vaihtaa luomuun.
Flora's Secret
maanantaina, 16. tammikuuta 2012 klo 23:36
Pyrin ostamaan luomuruokaa, jos ei löydy luomua niin suomalaista ainakin. En syö eineksiä ja vältän turhia lisäaineita. En käytä kahvia tai alkoholia. Paheeni on light kokis, mitä juon silloin tällöin. Muuten juon vettä ja teetä.
Lisäaineet tuskin vaikuttavat suoraan painoon, E621 on tosin sanottu lisäävän ruokahalua koska maku tuntuu voimakkaammalta. Mutta en halua syödä värjättyä ja ylikäsiteltyä ruokaa, vaan kunnon ruokaa kunnon raaka-aineista.
Varaudu että iho-ongelmat pahentuvat hetkeksi kun teet ruokailumuutoksia ja aloitat laihdutuksen, mutta se menee kyllä ohi. Minulla ei yleensä ole finnejä, ja jos on kaksi kerralla niin se on jo jotain erikoista, mutta laihdutuksen aloitettuani naama reagoi väliaikaisesti.
Jos vatsa on hankala, älä käytä makeutusaineita ja vähennä leivän syöntiä. Minulla turpoaa vatsa liiasta leivän syönnistä, ja makeutusaineista.
vedenneitonen
keskiviikkona, 18. huhtikuuta 2012 klo 21:31
Hei!
Suosittelen lämpimästi Paula Heinosen kirjaa 'vihdoinkin hyvä olo' suolistovaivoista (hmm.. tai oikeastaan ihan kaikenlaisista vaivoista) kärsiville. Tai voi kuunnella nettiradiona Terveyden Tukipilareista vaikka siivouksen taustamusiikkina rautaista viimeisimpiin tutkimuksiin perustuvaa ravintotietoa. Luomuna ja lisäaineetta, tottakai
Siitä kroppa itsensä rakentaa mitä sisään laitetaan, ja koko homma on puhdasta biokemiaa. Minulla parani pikkulapsesta asti kiukkuillut ruoansulatus allergioineen parissa viikossa, eikä enää ole ongelmia ollut.
T: funktionaalinen luomulääketieteilijä
Teeris
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wecivNG/]
torstaina, 26. huhtikuuta 2012 klo 13:55
Ihana
ketju!
Etsin pitkään jotakin tällaista ja lueskelin monta keskusteluketjua. Ei turhaa sekään, monta vinkkiä ja hyvää juttua löytyi etsimisen varrelta.
Mutta omat ruoka-aineallergiat rajaavat syömistä. Eniten päänvaivaa tuottavat kalan ja kananmunien puuttuminen ruokavaliosta. Niiden myötä jää monta tarpeellista ainesta tai rakennusainetta keholta puuttumaan. Miten niitä korvata?
Ja toisekseen, kiinnostaa syödä ruokaa mahdollisimman vähillä lisäaineilla. Minulle suositeltiin kirjaa, jonka nimi on Melkein kivikautista ruokaa.
Onko joku teistä lukenut? Vastaako se nimensä lupausta?
*Satsuma*
torstaina, 26. huhtikuuta 2012 klo 14:27
Pyrin melko lisäaineettomaan luomuruokavalioon, joskin tuosta luomusta olen nyt hoitovapaalla taloudellisista syistä joutunut hieman joustamaan.
Mulla on tuo Melkein kivikautista ruokaa -kirja ja tykkään kovasti. Pitkästä aikaa keittokirja, josta olen jaksanut tehdä jatkuvasti ruokaa ja vieläpä olen pitänyt ruoasta. Helppoja, hyviä ohjeita.
Kirjahan puhuu karppauksen puolesta, ja itse en moista harrasta. Mutta teen ohjeen mukaan, ja jos siltä tuntuu niin lisukkeeksi sitten vaikka täysjyväpastaa. Yleensä ei edes kasvisten lisäksi muuta lisuketta tarvitse.
Teeris
torstaina, 26. huhtikuuta 2012 klo 21:14
Minä en ole karppaaja eikä taida musta sellaista tullakaan; ennenkin metsäsuomalaiset söivät hiilaria metsän saaliiden kanssa, vaikkei perunaa vielä tunnettukaan.
Teeris
torstaina, 26. huhtikuuta 2012 klo 21:15
Mutta kuulostaa muuten tosiaan siltä, että taidan tuon kirjan hankkia. Perusruoka ja innostava kirja - ei muuta kuin kirjakaupan kautta, niin vappuna luettavaa.
dumh
torstaina, 26. huhtikuuta 2012 klo 21:30
Hei
alicja86
minäkin suosin luomua ja tuotteita jotka ovat lisäaineettomia. Ihan vain senkin takia että ne maistuvat niin paljon paremmalle, koen myös että ne ovat terveellisempi ja luonnolisempi vaihtoehto. Suosin myös jonkin verran superfoodeja. Olen pääasiassa kasvissyöjä, mutta syön kalaa, kananmunia ja maitotuotteita. Siis punaiseen lihaan ja kanaan en koske.
Olen tehnyt tätä jo viime syksystä, mutta laihduttamaan olen alkanut vasta kaksi viikkoa sitten. Laihdutuksen suhteen ei ainakaan ole mitään ongelmaa, pallot vihertää ja paino on lähtenyt maltillisesti putoamaan.
Minulla tulee enimmäkseen aerobista liikuntaa tehtyä ja olen nyt kevään aikana pyrkinyt siihen että viikkoon mahtuisi vähintään yksi, mielellään kaksi kertaa lihaskuntoharjoittelua. Joskus käyn kuntosalilla, joskus bodypumpissa tai jossain lihaskuntojumpassa.
Oma palautus/välipalajuomani (siis useimmin välipalana ennen liikuntaa, mutta käy kummin vain) sisältää jotain marjoja, luomubanaanin, luomusoijamaitoa, hunajaa, maca-jauhetta, luomuspirulina-jauhetta, hamppuproteiinjauhetta ja pellavasiemenöljyä. Yleensä menee sitten silleen että kun tulen illalla kotiin liikkumasta, syön sitten päivällisen eli illallisen, kunnon ruokaa. Ruuat teen aina itse ja käytän ruuanlaitossa siis mahdollisimman paljon luomua ja lisäaineettomia tuotteita tai lähiruokatuotteita.
Teeris
torstaina, 26. huhtikuuta 2012 klo 22:15
No nyt, kun mainitsit nuo kananmunat, niin tätä olen miettinyt:
jotkuthan jättää kananmunan pois ja se on jollakin sitten korvattava. Eli mites sen sitten korvaa?
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
80kg:n tavoittelijat
tänään
kello 09:02
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 08:50
Vertaisryhmät
»
80 cm vyötärön tavoittelijat
tänään
kello 08:49
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 08:49
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 08:45
Rekisteröidy
Yhteistyössä