Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Leivontaharrastus & painonhallinta! Oh my god!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Leivontaharrastus & painonhallinta! Oh my god!
Sivu:
1
2
>
Silveria
perjantaina, 8. lokakuuta 2010 klo 08:11
En nyt ole varma laitanko tämän arjenpulinat vai ruokakeskusteluihin, mut laitetaan nyt tänne.
Nämä kaksi "elämäntapaa" on välillä todella vaikea yhdistää.
Kummastakaan en aio luopua!
Onneksi olen enemmän leipien kuin leivosten kaveri.
Löytyykö muita laihduttavia kotileipureita?
Juujuu, tiedän kasvisrasvat, makeutusaineet ja täysjyväjauhot
(mutta oikeesti en ainakaan aina
)
FaerieS
perjantaina, 8. lokakuuta 2010 klo 08:18
Heippa Silveria,
mä oon kanssa kova leipomaan etupäässä suolasia juttuja, mutta silloin tällöin myös makeita. Ei oo häirinny painohallintaa mitenkään ku vaan pitää syömisen kanssa järjen kädessä
Blogini: http://sportharmony.blogspot.com/
*tupu56*
perjantaina, 8. lokakuuta 2010 klo 08:25
Täällä kans innokas leipoja,ei ole haitannut mitenkään painonhallintaani,mulla on vehnä allergia,senkin takia leipominen erilaisista raakaaineista on mielenkiintoista!
Mutta ukolleni leivon ihan vehnästäkin,pääasiassa pullaa ja lihapiirakoita!
Pystyn pitään kurini niidenkin suhteen,ole tosi toisille tehnyt ammatikseni ruokaa!
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
perjantaina, 8. lokakuuta 2010 klo 08:56
Täällä kanssa yksi, joka tykkäisi leipoa. Onneksi en koskaan ole ollut kovinkaan pullan tai täytekakkujen ystävä. Esimerkiksi juustokakut maistuvat paljon paremmin. Niistä saa kohtuullisella vaivalla melko hyvin vhh-ruokavalioon soveltuvia. Makeutusaineista en tykkää periaatteessa ja voitakin suosin. Täytyy vain yrittää pitäytyä siitä, että leipoo niin harvoin ettei se haittaa painonhallintaa. Tai sitten viedä hyväksiä aina naapurustolle. Sitäkin joskus tehnyt kun vaikka pyöräyttänyt jotain keksejä.
Silveria
perjantaina, 8. lokakuuta 2010 klo 09:41
Mukavaa kun löytyy kohtalontovereita
Olen tosiaan enemmänkin sellainen leipäfriikki. Teen juuria ja taikinoita joskus useammankin päivän. Eilen kylläkin sorruin tekemään sellasen jenkkiläisen version omenapiirakasta, johon tuli ranskankermaa toppinkeineen
(nam)
Onneksi tosiaan kaverit & sukulaiset & pakastin on keksitty!
Nöppöskä
Sanoitko sika?!? Sulle se on HERRA Sika!
perjantaina, 8. lokakuuta 2010 klo 10:52
Mä tykkäisin leipoa paljon enemmän, mutta oon vaan liian laiska leipomaan
Leipiä tykkäisin tehdä itse, mutta toi juuren tekeminen on ihan liian vaivalloista, pitäis saada semmosia ohjeita, mitkä olis tehtävissä parissa tunnissa. Lisäksi kun leivon, niin käytän ihan surutta tavallisia vehnäjauhoja ja voita sekä sokeria, hittooko niitä vaihtamaan, kun täysjyväjauhot on karmeen makuista ja makeutusaineita ei meidän perheessä käytetä!
Sen takia varmaan onkin ihan hyvä, etten kovin usein leivo
Vhh:lla siis yritän kovasti olla.
Jokohan
perjantaina, 8. lokakuuta 2010 klo 21:50
Olen aina rakastanut leipomista, mutta nyt huomaan, että olen saanut ruuanlaitosta ja sen suunnittelusta yhtä hyvän mielen. Tutustun uusiin tuotteisiin ja resepteihin ja luon siten uusia kiiinnostavia tuttavuuksia ruokapöytään. Juhliin kyllä leivon antaumuksella, mutta arkena saan kicksit ruokaan uppoamisesta. Erityisesti vhh-ruuat (ja miksei leivontakin) tarjoavat uusia ulottuvuuksia.
nonote
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voi silloin multaa kaivaa, ja huolet hukuttaa.
lauantaina, 9. lokakuuta 2010 klo 12:34
Täällä ahkera leipuri/kokki. Juustokakku, mokkapalat, sämpylät, makeet ja suolaiset muffinssit saati sitten erilaiset pihvit, pastat, sushi ja intialaiset/karibialaiset ruuat
Myös tuo avomiekkonen on kova kokkaamaan, ja se tekeekin välillä hankalaksi terveellisten elämäntapojen ylläpidon, varsinkin silloin kun iskee sellainen hetken mielijohde tehdä jotain herkullista kovia rasvoja pursuavaa syötävää
No, onneksi leivontapuolella ratkaisu on se, että suht lähellä asuu sukulaisia ja kavereita joita voi joko kutsua avuksi syömään tai viedä ylijäämiä tuliaisiksi.
Ruokien kanssa täytyy vaan pyrkiä syömään hillittyjä määriä ja säästämään jämät vaikka seuraavan päivän lounaaksi tms. Joinain päivinä tietty karkaa käsistä, mutta kunhan ei monena iltana viikosta niin kyllä se näyttää sujuvan... ainakin tickeri on sitä mieltä
vaaka-67
lauantaina, 9. lokakuuta 2010 klo 13:13
Joo...leivottua tulee...testailtu täysjyvävehnäjauhoista vaikka mitä....
vihdoin saatu siitäkin onnistuu kunnon pullataikina voihin tehtynä.
Kokki kun oon ammatiltani niin ruokapuoli on vallan extraa kun mieheni
kokkaa
.Sillon tule leivottuakin ja 7v.,poikaani kiinnostaa..
parhaillaan suklaakakku uunissa,se kun jäähtyy niin vaniliakastike
lorautetaan päälle.Pojan ja miehen suurta herkkua...no,ne nyt saa
syödä mitä vaan eikä missään näy
Silveria
perjantaina, 15. lokakuuta 2010 klo 07:49
Valtakunnallinen leivontaviikko on muuten käynnissä!
Kaikki leipomaan!
http://www.heimeleivotaan.fi/
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
80kg:n tavoittelijat
tänään
kello 09:02
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 08:50
Vertaisryhmät
»
80 cm vyötärön tavoittelijat
tänään
kello 08:49
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 08:49
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 08:45
Rekisteröidy
Yhteistyössä