Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Laihtuuko tällä? Aloittelija hukassa...
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Laihtuuko tällä? Aloittelija hukassa...
Kuusisakara
lauantaina, 21. tammikuuta 2012 klo 16:17
Hei!
Aloitin tuossa kolme viikkoa sitten oman elämänmuutokseni jonka tavoitteena on
A) Jättää älytön herkkumässääminen.
Se onkin sujunut aivan loistavasti! En ole koskaan ennen onnistunut siinä. Mulla on ollut suuri ongelma iltaisin mässätä jopa 800 kalorin edestä herkkuja joka ilta. Voisin jo puhua sokeririippuvuudesta. Nyt olen ensimmäistä kertaa saanut lopetettua tuon ja siirtynyt ns. järkevään herkkuhetkeen silloin tällöin.
B) Pudottaa painoa n. 7 kiloa.
Ja tässä tulee mulla se epävarmuus. Olen normaalipainoinen pudottaja ja tavoite olisi päästä omiin ihannemittoihin.
Ongelmaa ei olisi jos ehtisin harrastaa liikuntaa. Sillä olen aina saanut painon putoamaan pahemmin kaloreihin katsomatta. Nyt vaan kun kolmen pienen lapsen kanssa ei vaan oikeasti tunnu riittävän aika/puhti muuhun kuin max. kaksi tuntia viikossa löysän käden lihaskuntoiluun sielä täällä. Eli iltaisin saan tehtyä joku 15 min samalla kun katson illan ohjelman.
En oikein osaa arvioida hyötyliikuntani määrää. Liikun aina kävellen jos liikun jonnekkin ja tietenkin lasten kanssa tulee häärättyä pitkin päivää. Laitoin siis aktiivisuustasokseni 2.
Kaloreita olen nyt syönyt n. 1300-1400 päivässä. Monipuolista ja terveellistä ruokaa. Oikeasti tuntuu että syön todella paljon! Nyt kun herkut on jättänyt jääkin paljon varaa syödä.
Ehkä suurin pelkoni on kun tuo energia pallukka lyö aina punaista tyydyttyneiden rasvojen takia. Syön aina lounaaksi salaatin missä on jotakin juustoa ja siitä tulee jo niin paljon että pallukka lyö punaista vaikka loput päivän rasvat olisi kasvirasvoja.
En syö lihaa joten salaatin proteiini lähteet jää juustoihin, tofuun ja pähkinöihin ja tofu/pähkinä salaatti alkaa tursuamaan korvista.
Joten mietin onko minulla mitään mahiksia pudottaa painoa noin epäterveellisillä rasvoilla ja tuolla kalorimäärällä noin vähäisellä liikunnalla vai pitääkö oikeasti jättää nuo ihanat juustot <3 Kalaakin syön, mutta en ihan kamalasti pidä ja sama homma kananmunan kanssa. Kerran viikossa tulee ehkä syötyä kalaa. Silloin on nuo palluratkin heti vihreät.
Proteiinia saan n. 65-80g päivässä eli riittävästi kun painan 62 kg
Ja rasvojen osuus on ollut siinä 26-40% Päivästä riippuen.
Kiitos jo etukäteen jos osaisitte nauvoa tai kommentoida menenkö oikeaan suuntaan vai pitäisikö jotakin muuttaa <3
*MaLa*
lauantaina, 21. tammikuuta 2012 klo 16:26
Ensinnäkin, arkiaskareet pienten lasten kanssa on mitä parasta arkiliikuntaa
. Älä siis stressaa sillä ettet ehdi varsinaista liikuntaa harrastaa. Jos haluat, tee vaikka kotijumppaa pieniä lapsia "hyväksi käyttäen" (painoina esim. nilkkojen päällä), lapset saa samalla leikkiä äidin kanssa
Jo noi herkut pois jättämällä tulee iso vaje päivän kaloreihin, joten tuskin mitään kummempaa pitää muuttaa. Hyvää perusruokaa ilman isoja herkutteluja niin se on siinä
Tää siis mun mielipide
*tupu56*
lauantaina, 21. tammikuuta 2012 klo 16:56
Kaloreita vois olla yli 1500kcal,öljyt on vastapaino sille juustolle salaatissa,rkl oliiviöljyä,tai jotain muuta öljyä sillä saa energiatkin oikeaan suuntaa,ja kun peuhaat lasten kanssa,muista juoda vettä riittävästi!
Mitä sitten suosituskalorisi näyttäkään! Aktiivisuustaso on hyvä!
Rasvoja lisää ja kaloreita!
Kuusisakara
sunnuntaina, 22. tammikuuta 2012 klo 15:48
Ehkä tosissaan pitäisi laka stressaamasta tosta liikunnasta. Mun on jollain tasolla ihan kamalan vaikeaa sisäistää että noin paljolla ruualla ilman hullua hikoilua muka laihtuisi. Olen niin totunut rääkkäämään itseäni spinnulla ja bodypumpilla jne. että nyt on niin löysä olo että huhhei!
Eilen keksi kyllä sikä hyvän treenin kun meniin 7km lenkin hangessä 30 kg lapsi pulkassa. Tänään onkin jalat kipeenä
Testasin nyt tuota öljyn lisäämistä päivään ja hetihän pallura muuttui vihreäksi
Eli ei se paljosta ollut kiinni. On kyllä ihan hirvittävän ahmatti olo kun söin tuon 1500 kaloria. Ehkä sitä sitten uskoo kun näkee että paino tippuu.
Olen ns. ex-anorektikko/bulimikko ja vaikka taudista onkin jo luojan kiitos aikaa niin on se aina vaikea ymmärtää että syömällä laihtuu
solakampi
tiistaina, 14. helmikuuta 2012 klo 00:18
Hei!
Olen itsekin uusi täällä samoin mitoin ja tavoittein, joten pakko on hiukan udella! Onko painoa tippunut kertomillasi kalorimäärillä? Miltä on tuntunut?
Itsekin pelkään sitä, etten laihdu, vaikka noudatan kalorimääriä. Haluaisi vaan nähdä tuloksia ja pian! Olen syksyn aikana lihonut muutamia kiloja, ja pitkällisen tutkiskelun jälkeen syynä on ollut säästöliekki: siksi tuntuu vaikealta syödä enemmän ja ylläpitää toivoa laihtumisesta.
Tsemppiä!
Pape
Klubiemäntä
tiistaina, 14. helmikuuta 2012 klo 12:33
Hei, Solakampi ja Kuusisakara! Ketjusta
Normaalipainoisen laihdutus
löytyy paljon esimerkkejä siitä, että Kiloklubin suosituskalorimäärillä paino putoaa. Määrät voivat tuntua suurilta, koska suurin osa painonpudotusohjelmista suosittelee reilusti vähemmän kaloreita. Koska kysymys on pysyvästä elämäntapojen muutoksesta, ei pelkästä laihduttamisesta, kalorimäärä on täällä suurempi.
Etenkin normaalipainon lähellä tai sen sisällä ruoan laatu on määrää tärkeämpi tekijä: silloin on entistä tärkeämpää saada laatupallot riittävän usein vihreiksi. Yhtä nopeita tuloksia kuin vähäkalorisilla (esim. hyvin yleinen 1200 kcal) ohjelmilla ei ehkä tule, mutta muutoksista tulee helpommin pysyviä. Ohjelma laskee jokaiselle omaan painoon perustuvan tavoitepudotuksen viikolle, ja suositusvaje ja -kalorimäärä tulevat sen perusteella. Kun paino muuttuu, myös tavoite viikolle muuttuu ja samalla myös kalorimäärä.
Kiloklubin ravitsemusasiantuntija Patrik on aiemmin vastannut täällä foorumilla, että vain pysyvistä muutoksista on painon kannalta hyötyä. Vähillä kaloreilla joutuu tekemään yleensä aina jotain väliaikaistakin, koska mm. rasvan ja proteiinin määrä jää helposti liian pieneksi, herkut kielletään kokonaan ym. Suurempaan kalorimäärään myös näitä kaikkia mahtuu ilman, että painonpudotus kärsii siitä. Liikunnan merkitys painonpudotuksessa on pieni, alle 20 prosenttia. Siksi ei tarvitse syödä "varmuuden vuoksi" vähän silloinkaan, jos ei pääse harrastamaan liikuntaa.
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 14. helmikuuta 2012 klo 12:48 muokkaaja: Pape »
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 08:50
Vertaisryhmät
»
80 cm vyötärön tavoittelijat
tänään
kello 08:49
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 08:49
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 08:45
Vertaisryhmät
»
55 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 08:42
Rekisteröidy
Yhteistyössä