Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Kun ei ole nälkä!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kun ei ole nälkä!
Sivu:
1
2
>
Vivi82
Kaikki on mahdollista paitsi pyöröovesta hiihtäminen
perjantaina, 14. lokakuuta 2011 klo 21:40
Mitä ihmettä tehdä, kun ei ole nälkä?? Siis todella niin, että ei syö lähes mitään koko päivän aikana.
Minulla on aina ollut se ongelma, että syön liian vähän ja siksi paino ei putoa. Ruokahalu on vähitellen kadonnut kokonaan, ja nyt päällä ja kohdillaan oleva lääkitys on kadottanut sen kokonaan.
Tänään on mennyt alas aamulla viili, päivällä myslipatukka ja kaksi satsumaa ja kotona kaksi banaania. Koko viikon on mennyt samalla tavalla, Kiloklubin mukaan kalorimäärät ovat olleet ma-pe: 117, 396, 503, 498 ja tänään vähän päälle 500.
Mistä ruokahaluttomuus alunpitäen johtuu, osaako joku vastata? Asiantuntijat?
Bluest
U're able, if u're willing.
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 09:41
Tää kiinnostaisi myös mua, usein joudun syömään väkisin, että saisin päivän kalorit pt:n suosittelemaan 1500 asti. Tänhetkiseen KK:n suositukseen 2100:sta en kyllä pystyisi ilman herkkuja - siis eihän tuo mikään ongelma olisi, jos kävisi vaikka Mäkkärissä vetämässä BigMacin, mutta eihän siinä nyt ole mitään järkeä.
Taustalla mulla on (jo hoidetut) sappivaivat, eli tuossa juhannuksen jälkeen oli aika, jolloin en oikein uskaltanut syödä mitään, kun pelkäsin sappikohtausta. Mutta luulisi nyt, että näläntunne voisi kohta jo palata. Syön kyllä aamulla kunnolla (160-340 kcal kuluvalla viikolla), mutta seuraavan kerran nälkä saattaa tulla vasta klo 15 tai jopa klo 17, jos on jotain mielekästä tekemistä. Kotona makoillessa on helpompi mennä syömään, mutta reissussa en tosiaan huomaa, että syödäkin pitäisi.
Kello soimaan ja syömään sen mukaan, oli nälkä tai ei? Vai miten tässä pitäisi edetä?
*tupu56*
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 11:53
mitä lääkkeitä syöt Vivi82
Yksi ruokahaluttomuuden syy voi olla masennus tai raudanpuute tai jonkun muun vitamiinin esimerkiksi B12 vitamiini se on usein lopussa monilla,en osaa sanoa muuta tuosta,mutta hyvin pienillä kalorimäärillä menet,kokelisin syödä sellaista mistä tykkää eniten,sillä sinulta katoo kaikki tarvitsemasi ainekset ,oikeestaan sinuna menisin lääkäriin!
¨Tiinuli
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 12:35
Voi oispa mullakin sellainen lääkitys jonka ansiosta ei koe nälkää! helpottaisi varmaan painonhallintaa kummasti. On tullut syötyä viimeaikoina vähän liian usein mutta onneksi en sentään ole lihonut.
Laihtua tässä olisi tarkoitus pari kiloa mutta se ei onnistu jos on jatkuvasti syömässä jotain.
Tulee tosi paha mieli ja motivaatio katoaa kun paino jumittaa samassa viikosta toiseen. Välillä tuntuu ettei kiloklubin neuvot toimi minun kohdalla ollenkaan. En kehtaa mennä enää vaakallekaan kun se kuitenkin näyttää aina 59 kg.
Vivi82
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 15:26
Mulla on 1tyypin diabetes sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Mulla aloitettiin tossa muutama kuukausi sitten Metforem (joku tämän tyyppinen) lääkitys, jotta sokeriarvoja saataisiin kohennettua. Se on lähinnä kakkostyyppiläisille tarkoitettu lääke, mutta on kokeiltu nyt meillä ykköstyyppiläisilläkin, koska se jollain tapaa auttaa painonpudotukseen. No auttaahan se, kun ruokahalu menee
Hemppari mulla on tosi alhainen, pahimmillaan oli 91. Rautakuurilla olen, samoin otan monivitaaminia. Hedelmistä ja vihanneksista sekä viilistä mun ruokavalio tällä hetkellä pitkälti koostuu, olen myös alkanut juoda rasvatonta maitoa, koska käyn liikkumassa aika paljon. Neljä kertaa viikossa menee zumba, zumba in the circuit ja bodycombat vaihtelevalla kokoonpanolla.
Ravitsemusterapeutilla käyn myös, joka on puhunut mulle rajusta säästöliekistä sekä aineenvaihdunnan lukosta, joka pitäisi saada nyt purkautumaan, jotta kilot alkaisivat karista.
Muistan Patrikin joskus täällä sanoneen, että tuo kilpirauhasen vajaatoiminta omalta osaltaan vaikeuttaa painonpudotusta, täskin olisi kiva saada vähän lisätietoa.
Mutta eniten tällä hetkellä olisi kiva saada ihan asiantuntija infoa siitä, mistä johtuu se, ettei ole näläntunnetta. Tuula-55:lla oli hyviä vinkkejä jo. Sulle lisään vielä sen, että lekurissa kyllä ravaan just ton diabetekseni takia, vuosihuollossa kaikki oli TODELLA hyvin
. Aloitettu Metforem on parantanut sokeritasapainoa ja muita veriarvoja huikesti. Insuliinin määrääkin olen saanut piennettyä aika tavalla lääkityksen aloituksen jälkeen.
Eli onko tässä nyt valittava kahdesta pahasta se parempi? Jatkan lääkitystä ja ruokahaluttomuus pysyy, vai lopetan lääkityksen ja veren sokeriarvot ja muut arvot huononevat?
Vivi82
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 15:27
Ja Tiinuli: voisinpa jonain kauniina päivänä sanoa painavani 59kg!!!!!!!!!!!!!!!
!!
Nyt mun mitat on karmeat 108/102
Vivi82
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 15:31
Siis mitat on 168cm/102kg
Johna
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 17:09
Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikeuttaa painonpudotusta lähinnä, kun arvot eivät ole kohdallaan.
Viivi, ehdottaisin sinulle ruoka-ajoista kiinni pitämistä ja vaikkapa jonkin ohjelman mukaista syömistä, jos nälkä ei tule säännöllisesti. Pistät ruokahaluttomuuden lääkityksen piikkiin, mutta se saattaa olla aivan yhtä hyvin syömishäiriötä.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Flora's Secret
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 17:29
Te jotka sanotte ettei ole nälkää ja syötte hyvin alhaisia kalorimääriä, mistä monen kymmenen kilon ylipaino on tullut? Vai lähtikö nälän tunne vasta sen jälkeen kun aloititte laihdutuksen?
Liian pieni energiansaanti kyllä hidastaa laihdutusta, mutta ei estä sitä. Jos jatkuvasti syö aivan liian vähän ei ole ylipainoa, ei millään lääkityksellä, vaan alipainoa.
Oletan että tässä tapuksessa uusien ruokailutapojen aloittaminen ja herkkujen poisjättäminen (yhdessä lääkityksen kanssa) on saanut aikaiseksi tämän ilmiön, ettei ruokaa tee mieli. Pitäisin kuitenkin kiinni ruokailuajoista ja pitäisin huolta energian saannista. Luulen että se on paras tie normaaleihin ruokailutapoihin ja normaalipainoon.
*tupu56*
lauantaina, 15. lokakuuta 2011 klo 17:41
Niin tosiaan Johnaa komppaan tuossa syömishäiriössä,ruokarytmi on kyllä hyvä,ja luulen lukkojen avautuvan kun aloitat aamupalasta ja keräät siihen sellaista mikä maistuu sillähetkellä,kuitenkin missä olis kitua,rasvaa ja proteiinia,sekä joku hedelmä,sit lounas,vois alottaa keitoilla ja sit välipala,päivällinen ja iltapala,koitat keryttää sitä syömistä tuolla rytmillä kohti 1500kcal ja sit miten maistuu niin nostat kaloreita,jos on säästöliekki niin se ei purkaannu kuin syömällä riittävästi,hyviä rasvoja ja proteiini avaa lukot ja antaa lisää energiaa,ja jatkat sitä rytmiä,keho pikkuhiljaa alkaa muisteleen mikä on nälkä ja ruokahalu!
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 08:50
Vertaisryhmät
»
80 cm vyötärön tavoittelijat
tänään
kello 08:49
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 08:49
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 08:45
Vertaisryhmät
»
55 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 08:42
Rekisteröidy
Yhteistyössä