Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Kiloklubin viiniklubi
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kiloklubin viiniklubi
Sivu:
<
1
2
3
4
...
7
8
9
10
11
>
MatildaS
Kohtuus kohottaa nautintojen arvoa!
perjantaina, 24. heinäkuuta 2009 klo 15:07
Saimme Italiasta lahjaksi kolme pulloa Baroloa. Että olivat hyviä!!
Alkossa on yksi Ripasso, Villalta, joka on hyvä hinta-laatusuhteeltaan. 9,99 pullo. Edullista ripassoksi
Tämän kesän löytö oli hanapakkaus Primitivo Doppio Passo 26,90 (3 l)
Ollaan miehen kanssa innostuttu noista italialaisista viineistä
"Sitä näkee kumman paljon, kun ei aina juokse." -Pikku Myy
Hertta80
Kaikesta selviää, pahasta krapulastakin ;)
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 11:44
Mä en nyt jaksa lukea koko ketjua, mut kerron yhdestä kokemuksesta...Alkosta saa muovipullossa yhdysvaltalaista Chill Out- punaviiniä ja -valkoviiniä...Mä oonkin nyt ihastunut tuohon punaviiniin...se on shiraz-rypäleestä, jota yleensä suosin...Ensin tosin hieman karsastin tuota muovipulloa, mut lopulta löysin sen hyvät puolet: kevyt kantaa ja sen saa palauttaa muihinkin kuin alkon palautuspisteisiin
orchid
21.4. 71.2kg 4.12. 55.1kg
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 17:20
Italialaiset punkut on munkin suosiossa ja Barolot on ihania, Alkosta vaan saa aika heikosti niitä, Amarone on myös hyvää, sääli vaan, että Suomessa ne on sen hintaisia, että ei ole varaa jatkuvasti juoda.
Marlis67
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 17:33
Mulla on tämä kesä mennyt enemmän kuohuviineihin tutustuessa, muutama shampanja joukossa, mutta eivät lyöneet omasta mielestäni parhaita kuohareita....
Olen myös viinien ystävä, enemmänkin nykyään valkoviinien, talvella myös punaista....
Valkoisissa kävelen Alkossa Chilen, Australian, Etelä-Afrikan ym. luokse. Jotenkin valkoviineissä en suosi eurooppalaisia, syytä en tiedä.
Punaisessa on muuten suosikkeja, ei niinkään sidoksissa maahan... myös eurooppalaisia viinejä siellä...
Marloviisa67
sirppaj
Se parhainten nauraa kellä vahvin lääkitys!
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 18:07
Minä olen löytänyt chilen vina maipo punaviinit, se halvinkin on hyvä jotain 6-7€ mutta 9€ maksava on loistava!!
Neufchâtel
Tästä ei pääse, kuin alaspäin!
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 18:22
Minen lähe nyt selittää vuoden mittaista esitelmää, mutta suosikkini tummista rypäleistä on Carmenere ja vaaleista Auxerois. Sommelierina voisin kirjoittaa ummet ja lammet viineistä, mutta jos jätän väliin
Erihanna
ERKillä.
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 18:50
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 18:22
Läski25 kirjoitti
:
Sommelierina voisin kirjoittaa ummet ja lammet viineistä, mutta jos jätän väliin
Älä ihmeessä! Olisi mukava kuulla asiantuntijan viinivinkkejä ja mielipiteitä.
Erihanna ERKillä
http://karppaus.info
Neufchâtel
lauantaina, 12. syyskuuta 2009 klo 22:05
Aika pitkälti makuasioitahan nuoki ovat. Suuntaa antavaa neuvoa voin antaa toki jos kysytään..siinä missä töissäkin. Ja on tietyt kaavat ja kuviot toki kaikelle, mutta ne ei o kuitenkaan mitään suositusta mahtavampia lakeja.
Mielestäni aika pitkälti uuden maailman viinit on sellasia seurustelujuomia, joihin ei sen kummemmin aikaa tarvitse käyttää, kun sitten taas esimerkiksi Ranskan ja Portugalin viinit on enemmän sellasia aikaa vieviä moniulotteisia pakkauksia. Poikkeuksia toki löytyy ja tämä on vain mun mielipiteeni, millä ei ole merkitystä muille, ku itselleni.
Sen verran olen silti itselleni erotellut, että nuo rypäleet (Carmenere ja Auxerois) ovat pääosin ollut parhaita. Toisaalta esimerkiksi Sauvignon Blanc on miltei aina hyvää, tuli se uudesta maailmasta tai perinteisiltä viiniseuduilta. Mutta esimerkiksi punaviinirypäleistä en osaakkaan sitten sellasta yleissuosikkia sanoa ollenkaan. Carmenerea en siihen voi luokitella, koska sitä saa tällähetkellä oikeastaan vain Chilestä, vaikka rypäle onkin lähtöisin Bourgognesta.
Näin sitten puhuin itseni "pussiin" ja nyt täytyy alkaa kelailemaan ja ihmettelemään, miten selviän tämän punaviinimysteerini kanssa
FaerieS
perjantaina, 20. elokuuta 2010 klo 11:47
Sanoppas Neufchâtel, että minkälainen valkoviini sopii parhaiten katkarapusalaatin kanssa?
Tarkoitus on tehdä salaatti ihan itse, mutta onko jotain aineita mitä ei siihen missään nimessä kannata laittaa kuten esim. kananmuna, joka sitten saattaa vaikuttaa viinin makuun katastrofaalisesti?
Blogini: http://sportharmony.blogspot.com/
Neufchâtel
perjantaina, 20. elokuuta 2010 klo 11:57
riippuu toki jopa eniten siitä, millainen kastike salaattiin tulee. ja hieman myös muista aineksista, mutta esimerkiksi kuiva riesling ja sauvignon blanc ovat hyviä vaihtoehtoja. hieman hapokkaita. myös uuden maailman chardonnay sopii hyvin. mutta esimerkiksi ranskan chardonnayt (perinteinen viinimaa) on liian tuhtia tavaraa noin lempeämakuiselle ruualle.
jos haluaa ranskalaista viiniä, niin alsacen riesling ja pinot blanc on hyviä vaihtoehtoja. sauvignon blancin ottaisin uudesta-seelannista.
myös esimerkiksi viognierista tehdyt viinit sopii salaatin ja merenelävien kanssa. katsot vain, ettei viinissä ole chardonnayta ainakaan enempää, kuin 30%. muuten viini saattaa olla liian raskas salaatille, jolloin itse salaatti ei maistu miltään.
eedittiä: niin ja kananmuna on sellanen tosiaan, joka saattaa tehdä viinistä hyökkäävän, mutta yleensä katkarapusalaattiin laitetaan tuo kananmuna lähinnä koristeeksi. viinin ei tarvitse sopia jokaisen raaka-aineen kanssa erikseen hyvin yhteen. eli voit huoletta laittaa kananmunaakin, kunhan se ei nouse pääraaka-aineeksi.
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 20. elokuuta 2010 klo 12:04 muokkaaja: Neufchâtel »
Sivu:
<
1
2
3
4
...
7
8
9
10
11
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 08:50
Vertaisryhmät
»
80 cm vyötärön tavoittelijat
tänään
kello 08:49
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 08:49
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 08:45
Vertaisryhmät
»
55 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 08:42
Rekisteröidy
Yhteistyössä