Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Kasvissyöjän proteiinit
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kasvissyöjän proteiinit
Sivu:
<
1
2
3
4
...
7
8
9
10
11
12
13
>
Enceladus
tiistaina, 12. lokakuuta 2010 klo 21:51
Tuosta quornista vielä sen verran, että vegaaneille se ei käy. Siinä on kananmunaa.
Babooshka
sunnuntaina, 17. lokakuuta 2010 klo 19:28
Olen jo aikaisemmin jossain ketjussa hämmästellyt miksei pähkinöitten proteiini merkkaannu proteiineihin. Nyt ihmettelen myös miksei hampun sisältämä proteiini merkkaannu. Olen pyrkinyt vähentämään maitotuotteiden (mm rahka ja raejuusto) käyttöä ja lisäämään pähkinöitten ja hampun käyttöä juurikin niiden sisältämän korkean proteiinipitoisuuden vuoksi. Ei noita kumpaakaan kukaan varmaan satoja grammoja päivässä syö, mutta kiinnostaisi silti nähdä millainen vaikutus niillä ruokavalion proteiineihin on.
Omenaunelma
Aloitus 7.1.2010: BMI 24,7
sunnuntaina, 17. lokakuuta 2010 klo 19:35
Baboosha
, kyllä ne kirjautuu, käyttömäärät on vaan niin pieniä ettei se paljon näy. Kokeilepa laittaa tyhjään päivään esim. 100 g pähkinöitä/hamppua, niin kyllä se näkyy oikean yläkulman jakaumassa. (Tyhjään siksi, että on helpompi tarkastella vain yhtä tiettyä ruoka-ainetta.)
Rehu-Riina
Madonna-alleja takaa-ajamassa
tiistaina, 23. elokuuta 2011 klo 19:37
Tässä yksi testatusti herrrkullinen keitto-ohje (sisältää parmesania).
Yksinkertaisista raaka-aineistaan huolimatta (tai sitten juuri siksi) tämä Jamie Oliverin kikherne-purjokeitto vie kielen mennessään! Mä en enää tätä syötyäni laita keltasipulia keittoihin.
Itse laitoin suurensuuren purjon / purkillinen kikherneitä / 5 dl nestettä.
Ohjetta voi kurkkia esim. täällä:
http://chezjasu.blogspot.com/2009/12/kikherhe-purjokeitto.html
tai täällä:
http://www.livtv.fi/ohjelmat/jamien-keitti
össä/etusivu/video/jamien-keittiössä-kausi-1-jakso-5-5
Mettuska
Pitkän matkan pikajuoksija
keskiviikkona, 24. elokuuta 2011 klo 15:10
Täällä yksi ongelma-masu kyselee vastausta kysymykseen joka hiukan jäi epäselväksi..
Korvaako proteiinijauheet esim. lihan syömisen (siis sen proteiinit)?
Olen lakto-ovo vegetaristi ja mussutan kyllä juustoa, jogurttia, kananmunia mutta jos kaiken proteiinin tarpeeni yritän saada vain näistä, en juuri muuta sitten voisi syödäkään ja oikeasti tympii se, että joka päivä mättää juustoa, kananmunia ym. kaksin käsin..
Soijalle olen koko ajan enemmän ja enemmän herkistynyt. Soijarouhe, -palat ym. ei sovi enää ollenkaan.. Maha räjähtää
Tofua siedin pitkään paremmin mutta nyt puoli pakettia mussutettuani kukaan ei ole enää samassa huoneessa sen jälkeen
Pavuista ainoastaan linssit on sellaiset, jotka ei vielä niin pahasti poksauta mahaa..
Mietin tässä sitten, että voiko proteiinijauheet rinnastaa lihaan ym. ja onko niiden proteiini samanarvoista ja saman "tehoista".
Kun en millään saa tarpeeksi proteiinia
Flora's Secret
keskiviikkona, 24. elokuuta 2011 klo 17:55
Kokeilin tänään Rehu-Riinan (tai Jamie Oliverin!) kikhernekeittoa, ja hyvää oli! Käytin kasvislientä kanaliemen sijaan, ja maku jäi vähän liian miedoksi ensin, joten lisäsin garam masala jauhetta ihan pikkasen ja se sopii mielestäni hyvin tähän. Resepti (tai minun versioni siitä) riitti kolmeen annokseen. (jee, saan maukkaan lounaan huomenna!)
Everwen
keskiviikkona, 24. elokuuta 2011 klo 19:05
Mettuska: Oletko kokeillut seitania? Kikherneitä? Ja jos ei soijarouhe mene niin miten sitten soijajukurtti tai soijajuoma (2dl soijajuomaa = n. 6g protskua)? Ne usein tuntuvat ainakin minun vatsaani rauhoittavan. Täysjyvätuotteistakin saa hyvin proteiinia. Ja pähkinöistä ja siemenistä. Quinoa on hyvä protskupitoinen lisuke ruuille esim. riisin tilalle, ja hyvääkin se on
Itse olen vegaani mutta hyvin tulee proteiinia
Mettuska
Pitkän matkan pikajuoksija
torstaina, 25. elokuuta 2011 klo 15:05
Silloin tällöin ostan niitä 2 desin vanilijasoijajuomia. Ne on namia
Nyt on vaan taas köyhä opiskelija ja täytyy yrittää selvitä kaupasta mahdollisimman halvalla.. Siksi monet mitä haluais ostaa ja mussutella jää hyllylle ja mukaan tarttuu euron kananmunalaatikko
Seitania ostin joskus 20 vuotta sitten, oli kammottavaa
Ehkä nykyään olis tarjolla jotain hiukan parempaa? en tiiä.. tai sitten se on tottumis-kysymys
Quinoaakin mulla on ollut, samoin hirssiä yms. Riisit, pastat ym. ostan aina täysjyvänä.
Yleisesti ottaen olen laiska kokki, mieluiten en kokkais ollenkaan
Siinä mielessä ajattelin taas helpointa vaihtoehtoa, eli proteiinijauhetta.. ei tarttis niin paljon miettiä mitä syö kun kiskoo jotain protskupirteöä lasin-pari päivässä.
Kirnauskis
Bi-Polar Cooking Practices
torstaina, 25. elokuuta 2011 klo 15:25
Vaikka en kasvissyöjä olekkaan niin käytän paljon kasvisproteiineja ruuanlaitossani, niin ajattelin tähän heittää linkin millä pääsee aika hyvin säästämään hinnassa soijamaidon kohdalla;
http://www.justhungry.com/2006/03/milking_the_soy.html
.
En ole vielä tuolta sivustolta törmännyt reseptiin mikä ei toimisi.
Ja jos pitää vaniljasoijamaidosta, niin senhän voi tuosta tehdä kotona taikka maustaa millä tavalla vain
paras on kun tekee vaniljauutetta itse korkealaatuisista vaniljatangoista, se kirpaisee pikkaisen että saa laadukkkaita niitä mutta se on maussa sen väärti, varsinkin kun tekee yhden vodkapullollisen, se riittää ahkerassa käytössä ainakin pari vuotta ja ei me piloille ellet pudota sitä keittiön lattialle..
Everwen
torstaina, 25. elokuuta 2011 klo 16:43
Itsekkin olen opiskelija, pienellä budjetilla pitää mennä. Prismasta halvalla luomusoijajugurttia (rainbow) ja kaurajuomaa (rainbow), soijamaidosta on helppo sitruunamehun avulla tehdä itse tofua (tulee halvemmaksi eikä vatsa tykkää kyttyrää niin kuin noista prosessoiduista tofuista, netistä löytyy kosolti ohjeita tuon tekoon, tuo on hyvä linkki minkä Kirnauskis laitto), tarjouksesta kasvikset, paljon juureksia, linssit ja kikherneet monessa muodossa padoista sosekeittoihin. Quinoa. Nykyään on kans jotain proteiinipastaa, en oo itse maistanut tai tutustunut tarkemmin, yks kaveri mainitsi sen. Yhdellä kertaa iso satsi ruokaa kannattaa tehä, tulee halvemmaksi, pakastaa sit vaikka osan niin ei tarvi 5 päivää putkeen syyä jotain linssitomaattisosekeittoa (vaikka hyvää oiskin). Siten ei tarvi kokatakaan niin usein
Ootko kattonut Chocochilin blogia netistä, sieltä löytyy MAHTAVIA vegaanisia reseptejä, jos haluat vähentää munia ja maitoa.
Itsekin laitoin ekaa kertaa ikinä vegaanista protskujauhetta tilaukseen, kuntosalilla ajattelin ruveta käymään ja se jauhe kulkee sit kätevästi shakerissa päivän kun en varmaan kotona ehdi koulun ja salin välillä käydä
Sivu:
<
1
2
3
4
...
7
8
9
10
11