Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Kasvikset eivät maistu- vinkkejä?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kasvikset eivät maistu- vinkkejä?
Sivu:
<
1
2
3
>
Surde
lauantaina, 30. kesäkuuta 2012 klo 21:57
Kiitos vinkeistä! Viime vuoden marjoja löytyy vielä pakastimesta, joten niitä sitten syömään pois alta ennen tämän vuoden satoa. Tykkään kypsennetyistä juureksista ja kasviksista, eli täytyypi alkaa wokkailemaan ja muutenkin lisäämään kasviksia tavallisen ruuan sekaan. Ja nythän kasvikset ovat maultaan parhaimmillaan, joten sinänsä hyvä ajankohta opetella tätä asiaa.
SiiriSofia
sunnuntaina, 1. heinäkuuta 2012 klo 12:41
Pidätkö kasvissosekeitoista? Siis ei mistään ankeista vesi-kasvisliemistä, vaan sakeista ja maustetuista, joihin on lisätty jotain valkoista kuten sulatejuustoa tai kermaa/kasvisrasvasekoitetta/maitoa.
Itselläni päivällinen on usein kasvissosekeittoa, ja siinä massuun hujahtaa äkkiä n. 150g kasviksia.
Jos haluat "vain" saada hevipallon vihreäksi, niin se hoituu helposti tuoreilla mansikoilla ja melonilla; niitähän syö helposti vaikka kuinka paljon.
Napsula
sunnuntaina, 1. heinäkuuta 2012 klo 14:57
Joko smoothiet mainittiin? Marjoja puolijäisinä, jukurttia, hedelmiä.. Ja ainakin kaupan smoothiessa on myös porkkanaa seassa, taitaa olla riittävän makea smoothieen sekin?
Mun uusin löytö on tuo hapankaali, hieman tujua, mutta vaihtelun vuoksi sekin menee. Tuoreesta kaalista tulee muuten ihana wokki; kaalta, sipulia, porkkanaa, chiliä, jotain juustoa tai ruokakermaa tms.. kaveriksi kanaa tai kalaa.
Kirnauskis
Bi-Polar Cooking Practices
sunnuntaina, 1. heinäkuuta 2012 klo 15:55
Miten olisi erilaiset täytetyt vihannekset?Siis ei niihin tarvi mitään erikoista täytettä ku vaan jauhelihaa esimerkiksi, maun mukaan maustettuna ja vaikka tomaateista nuo sisukset ilman siemeniä ja mehuja joukkoon pilkottuna. Ssit vaan öljyttyyn uunivuokaan pohjanpeitoksi riisiä, tomaattien mehut ja kasvis tai lihalientä niin että noin kolmas osa tomaateista on liemen sisällä. Uuniin vaan 40-60 minuuntiksi ja siinä on koko ruoka valmiina
Ja toi on tosiaan parempaa kun ei mitään isoja tomaatteja käytä ja silloin myös tulee enemmän kasviksia syötyä
Katselee vaan ettei liemi kuivu ennenkuin riisit on kypsiä
Noi voi joko tehdä niin että leikkaa hatun pois ja tasoittaa sen sisäpuolen, kummasta päästä se on makuasia mistä kiistellään, sitten vaan sormin ja pienellä veittellä seiniä rikkomatta sisukset siivilään kulhon päälle. Taikka sitten ihan tyynesti halkaisee kahtia ja täyttää puolikkaat ja kruunaa juustolla ne
Ja sama toimii muihinkin kasveihin, kesäkurpitsat, sipulit, paprikat munakoisot ym. Sipulit ja parikat kannattaa pikkuisen esikypsentää keittämällä niin kypsyy sitten nopeammin.
Equilibrium
sunnuntaina, 1. heinäkuuta 2012 klo 16:16
Yhtenä pienenä vinkkinä suosittelen avokadoa! Loistava esim. leivän päälle ja uusien perunoiden kanssa ja vaikka miten! Taikka esim. Avokadoa, tuoretta tomaattia ja kesoa sekä ripaus suolaa niin nam, mikä salaatti!
Edit. Toinen vinkki on ehdottomasti dippailuvihannekset! Raakaa Porkkanaa, paprikaa, kurkkua, kukkakaalia... pilkotaan tikuiksi ja sitten joku kermaviilidippi (itse voi maustaa esim. valkosipulijauhe, paprikajauhe/curry, pippuri, yrttisuola, sinappi, etikka jne.)
« Muokattu viimeksi: sunnuntaina, 1. heinäkuuta 2012 klo 16:18 muokkaaja: Equilibrium »
Sometimes the hardest thing and the right thing are the same.
Pall
sunnuntaina, 1. heinäkuuta 2012 klo 23:44
Näin kesäaikaan mulla on aina kurkku lekkuulaudalla ja pöydällä odottamassa, kun menen keittiöön. Päivän mittaan se tulee syötyä, joko leivän päällä tai sellasenaan napsastua pala ruoan tai vesilasillisen kanssa.
Ei sovi unohtaa että pavut, herneet ja pähkinät sekä siemenet ovat myös kasviksia. Niitä voi laitaa salaattiin, ruoan joukoon tai syödä sellaisenaan.
Edelleen minulla on keittiössä lasipurkissa pähkinöitä ja/tai siemeniä aina käden ulottuvilla, että siitä tulee kaadettua ruoan sekaan, tai nappastua ruoanlaittonälkään.
Lueskele kasvisruokaohjeita vinkeiksi. Niitä on niin moneksi, että varmasti löytyy sellaisia, joissa ei ole omia inhokkeja mukana. Kukaan ei kiellä lisäämästä eläinkunnan tuotteita mukaan, jos niin haluat ja ajan kanssa saattaa käydä ninkuin minulle ja rohkenet kokeilemaan uusia kasviksia ruoanlaitossa.
Pape
maanantaina, 2. heinäkuuta 2012 klo 08:53
Paljon vinkkejä kasvisten lisäämiseen löytyy ketjusta
Miten syötte kasviksia
.
Lisäksi jokaisella on ruokaosiossa pari omalle suosituskalorimäärälle laskettua kasvisruokamenua, jotka löytyvät kohdasta
selaa menuja
. Niistäkin voi poimia vaikka yksittäisiä ruokalajeja omaan päivään, samoin
selaa reseptejä
-kohdasta löytyy paljon kasvisruokavaihtoehtoja niin lisäkkeiksi kuin kokonaisiksi aterioiksi.
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 2. heinäkuuta 2012 klo 08:57 muokkaaja: Pape »
Eli#
maanantaina, 6. elokuuta 2012 klo 18:26
Itse olen lisännyt hedelmien syöntiä reilusti, lisäksi syön niitä kasviksia joista tiedän tykkääväni, kuten porkkana, kiinankaali, salaatti, kurkku. Siinäpä ne
Yritän opetella tykkäämään keitetystä (esim keitossa) tomaatista ja paprikasta. Esim jauhelihakeittoonkin menee hyvin kiinankaali, sitä tuli juuri kokeiltua.
Marjoja ei täältä päin saa ikävä kyllä niitä söisin vaikka millä mitalla mielelläni..
Sosekeitoista paras on purjo-peruna, nam!
Siihen menee hyvin sipuliakin sekaan.
Blogini: http://muutoslahteeminusta.blogspot.com
Mezereon
Köyttä ei voi työntää.
tiistaina, 14. elokuuta 2012 klo 08:27
Mä en paljoa mieti, että tykkäänkö vai ei, vetelen vaan menemään.
En ole koskaan aamupäiväisin nälkäinen, mutta toimistotyötä tekevänä voin mussuttaa koneen ääressä porkkanoita, tomaatteja ja kurkkuja - samalla kun teen hommia - ja näin saankin melko huomaamatta syötyä koko päivän vihannekset ja rapiat päälle.
Kaikkeen tottuu. Vihannesten syönti pitää tehdä helpoksi. Jollakulla toi vihannesantipatia voi johtua juuri siitä, että perinteisesti moni tekee kasviksista ruokaa = pesemistä, kuorimista, silppuamista, kypsyttelyä.
Kun syö raakana, saa taatusti kaikki tärkeät ainesosat käyttöön.
Eli mä vaan syön menemään autopilotilla vihannekset aamupäivän aikana ja sit on sekin tehty. Illalla voi syödä kivempia juttuja
innna
tiistaina, 14. elokuuta 2012 klo 09:10
tiistaina, 14. elokuuta 2012 klo 08:27
Mezereon kirjoitti
:
Kun syö raakana, saa taatusti kaikki tärkeät ainesosat käyttöön.
Itse asiassa kasviksiahan tulisi syödä monipuolisesti sekä raakana että kypsennettynä, koska niin niistä saadaan kaikki saatavissa olevat mikroravinteet ym. käyttöön.
http://crazydogladies.blogspot.fi
Sivu:
<
1
2
3
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»