Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Kananmunat?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kananmunat?
Sivu:
1
2
>
suhvi1982
tiistaina, 8. marraskuuta 2011 klo 12:50
Ruokavaliooni kuuluu aika paljon kananmunaa (usein syön munakkaan päivälliseksi, joskus keitettyjä kananmunia). Olen nyt tämän parin viikon aikana, jonka olen kiloklubissa ollut, huomannut, että en syö tarpeeksi proteiinia läheskään joka päivä. Yleisimmät proteiininlähteet ovat kinkku tai broilerleike ja kananmuna. Lihaa syön aika harvoin (en siitä niin kovasti pidä). Kananmunia lisäämällä olen saanut päivän proteiinit paremmalle tolalle. Mieheni on kuitenkin huomauttanut, että eikö kananmunassa ole paljon kolesterolia. Niinhän siinä kai on, kananmunan terveellisyydestä väännetään jatkuvasti kättä. Mietin nyt kuitenkin, että syönkö kananmunia liikaa ja jos syön, niin mitähän sitä keksisi proteiinin lähteeksi (etenkin aamiainen ja lounas tuottavat ongelmia). Lounaalla käyn kyllä joskus syömässä esim. pihvin tai kalaa, mutta harvemmin. Sunnuntaisin syön myös yleensä lihaa. Lounas tuppaa olemaan salaatti- tai kasvissosekeittolinjalla (leipää tms. lisäksi). Jos syön salaattia, siihen saattaa sisältyä kanaa. Mutta viimeiset kaksi viikkoa on tehnyt melkein joka päivä tiukkaa proteiinin suhteen.
Tiedän, että proteiinia saa myös pavuista ja tofusta jne., mutta koska lounaani on joko einesruoka tai ravintolaruoka, niin harvoin noita on tarjolla.
Seepripuu
Dream every day of your life. Unelmani paremmasta kunnosta ja vartalosta alkoi 4.9.2011. Pituutta löytyy 167cm ja lähtöpainoa oli huimat 75kg. Lopullinen tavoite 60kg keväällä 2012.
tiistaina, 8. marraskuuta 2011 klo 13:04
Miksei lounas voisi olla vaikka sun itse vääntämä sapuska just vaikka tofusta tai soijajauheesta jotain herkkua?
Saksanpähkinä
tiistaina, 8. marraskuuta 2011 klo 13:15
Miten maitotuotteiden laita? Rahkaa, raejuustoa tms.? Itse sain hyvän vinkin täältä yhdestä ketjusta Rainbow'n kasvissosekeitosta ja raejuustosta siihen pinnalle, ja oli tosi hyvääkin.
pupupuu
"I believe in pink. I believe that laughing is the best calorie burner. I believe that happy girls are the prettiest girls." — Audrey Hepburn
tiistaina, 8. marraskuuta 2011 klo 13:17
Kannattaa syödä aamupalalla tai miksei lounaallakin maitorahkaa. Siinä on vähän rasvaa ja paljon protskua
gladys
tiistaina, 8. marraskuuta 2011 klo 13:25
Jos kananmunat maistuu, ei niitä kannata pelätä. asiantuntijavastaus täällä:
http://kiloklubi.fi/artikkelit/Kiellettyjen-listalta-suositeltavaksi/786/
. Munakas on minusta loistava ateria, sitä voi varioida vaikka kuinka ja valmistuu nopeasti!
edit: salaatteihin ja keittoihin voit lisätä myös esim. juustoja tai papuja, molemmista saa hyvin proteiinia. Pähkinöitä välipalaksi tai esim. jugurtin/rahkan sekaan (tai salaatteihin!). Myös finelistä löytää ideoita:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2230&fuclass=all&specdiet=lacovege&items=40&from=top&portion=100g&lang=fi
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 8. marraskuuta 2011 klo 13:34 muokkaaja: gladys »
greenteegirl
keskiviikkona, 9. marraskuuta 2011 klo 21:45
Voit syödä kananmunasta pelkän valkuaisen, jos kolesterolia pelkäät. Tää on aikakin mun taktiikka. Tosin silloin tulee myös paljon vähemmän kaloreita...
Seuraan suurinpiirtein Dukan-dieettiä ja siinä kehotetaan pitäytymään 2-4 keltuaisessa per viikko, mikäli kolesterolia on syytä tarkkailla. Valkuaista voi syödä mielin määrin. Se on pelkkää proteiinia.
gladys
keskiviikkona, 9. marraskuuta 2011 klo 22:20
En kyllä näe mitään järkeä lähteä keltuaisia heittämään roskiin (eri asia jos ne käyttää johonkin toiseen tarkoitukseen)... kukin tavallaan. Kananmunien kolesterolilla pelottelu on kyllä so last season, ja jo moneen kertaan todistettu vääräksi. Kananmuna itsessään on yksi ravintosisällöltään monipuolisimpia ruoka-aineita.
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
keskiviikkona, 9. marraskuuta 2011 klo 22:27
Kananmunan kolesterolimyytti on vanhaa perua, eikä nykyisin ajatella enää sillä tavalla. Kananmuna on loistavaa ja hyvää syötävää. Jos siitä tykkäät, syö vain. Kananmuna on loistava myös ravintoaineidensa vuoksi, yksi täydellisimmistä ruoka-aineista, mitä hivenaineiden ja vitamiinien sun muiden mikroravinteiden saantiin tulee. Missään tapauksessa ei ravinteikkaita keltuaisia kannata heittää pois. Voit katsoa tarkemmat detaljit kananmunasta fineli.fi :stä.
Marlis67
torstaina, 10. marraskuuta 2011 klo 06:03
Ja minä olen lisännyt vuosien aikana paljon munien käyttöä ja kerran mulla sattui oikea kolestroolihimoputki ennen kolestroolimittauksia ja sanoin että on ihme jos ei nämä ns. parjatut munat, katkaravut, maksamakkarat (näitä ainakin kiellettiin aikoinaan, jos kolestroli korkealla) näy.
Niin minä sain vastauksen että on vain pieni osa ihmisistä, joille ne vaikuttavat... tämä on terkkarin vastaus minulle.... en tiedä onko mikä ihan oikea totuus, mutta ei mulla ainakaan ole vaikuttanut.
Ja kolestrooliarvot on olleet iana todella hyvät ja syön joskus paljon toisinaan vähemmän, mutta en laske koskaan voinko vielä syödä....
Flora's Secret
torstaina, 10. marraskuuta 2011 klo 06:07
En lähtisi lisäämään lihankulutusta väkisin. On vain hyvä ettei oikein maistu, muut kuluttavat kyllä sitä sinunkin puolesta. Valitse luomukananmunia, hintaero ei ole suuri ja näillä kanoilla on vähän enemmän tilaa liikkua ja sinulle tulee parempi mieli.
Jos lounaaseen on vaikeaa saada proteiinia mahtumaan, lisää sitä muihin aterioihin. Jos tekisit päivälliseksi välillä jotain ruokaa mitä voit tuoda seuraavana päivänä töihin lounaaksi? Käytä linssejä ja papuja, niitä voi lisätä monenlaisiin ruokiin.
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
100 kg:n tavoittelijat
tänään
kello 08:32
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään
kello 08:30
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 08:28
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 08:27
Miesten areena
»
Nyt alkaa epätoivo vallata alaa
tänään
kello 08:23