Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Jaksatteko punnita ruoat?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Jaksatteko punnita ruoat?
Sivu:
1
2
3
>
M81
sunnuntaina, 27. heinäkuuta 2008 klo 21:01
Kiloklubi on hyvä ja järkevä apukeino laihduttamisessa. Itselläni ainoa homma mikä tökkii, on ruokien punnitseminen. Toisaalta jos niitä ei punnitse, niin ruokapäiväkirjaan merkattavat määrät ovat hyvin summittaisia. Miten on teillä - jaksatteko päivästä toiseen punnita ruokanne?
Junia
Hiljaa hyvä tulee!
sunnuntaina, 27. heinäkuuta 2008 klo 21:58
Mä en jaksa päivästä toiseen punnita. Alkuun kun punnitsee ja yrittää opetella niistä tutuimmista ruuista sen summittaisen määrän, niin myöhemmin jo osaa suunnilleen ja välillä sitten voi tehdä niitä "kurinpalautuspunnituksia", joissa taas punnitsee ja tarkistaa etteivät annokset ole päässeet suurentumaan.
Toisaalta, aika monessa ruoka-aineessa on esim. kappalemääriä tai muita vastaavia joten ei tässä nyt ihan hirveästi tarvitse ruokia punnitakkaan.
Johna
sunnuntaina, 27. heinäkuuta 2008 klo 22:06
Minä olen aika pikkutarkka, joten kauan jaksoin punnita / mitata ruuat. Samalla kuitenkin opettelin arvioimaan silmämääräisesti tilavuuksia lautasella, sillä eihän siinä ole mitään tolkkua, että loppuelämää kukaan punnitsisi ruokiaan! Suurin piirtein kyllä riittää.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
martti76
sunnuntaina, 27. heinäkuuta 2008 klo 22:18
En ole koskaan punninnut, enkä punnitse. Kappalemäärä ja vetoisuusmitat on ihan riittäviä mulle. Mun elämäntapamuutoksesta tulee mulle liian vaikeeta toteuttaa jos alan punnitsemaan, ja onnistumisen mahdollisuus laskisi. Merraamaan sensijaa tarttis taas alkaa.
Anna Banana
Syödä vai nukkua - kas siinä pulma!
maanantaina, 28. heinäkuuta 2008 klo 08:02
Samoilla linjoilla kuin martti76. Koen punnitsemisen (ja välillä merkkailemisenkin) liian työlääksi. Enkä pysty syömään kerralla niin paljoa, että söisin määrällisesti liikaa. Ongelmat on enemmän siellä laadullisella puolella.
hölöhölö
Nyt tai ei koskaan...
maanantaina, 28. heinäkuuta 2008 klo 08:19
Hei,
punnitsen ja mittaan satunnaisesti,
jos en tarkkaile annoskokoja niin se mulla ainakin tahtoo isontua.
ulpu
Hölöhölö
rosmariin
päivä,päivältä kevyempi
maanantaina, 28. heinäkuuta 2008 klo 08:27
Punnitsen joskus,minulla on määrätyt astiat mistä syön ja koitan noudattaa lautasmallin linjaa ja lautanenkaan ei ole kovin suuri,etten vahingossakaan syö enenmmän kuin olen merkannut,merkaan kyllä ruuat,olen orjuutettu ruokalistaani niin pysyn kurissa!
mutta tämähän on minulle niin ominaista uskon kaiken mikä paperissa lukee
!!!
tuppana
Tulevaisuus tulee, vain sinä voit päättää mihin se menee.
maanantaina, 28. heinäkuuta 2008 klo 09:14
Punnitsin alussa paljonkin mutta nyt laitan silmämitalla. Pala ja desi on hyviä mittoja ja kyllä sen grammankin suunnilleen silmä määräisesti jo muistaa.
Littleberry
kohtuus kaikessa
maanantaina, 28. heinäkuuta 2008 klo 09:41
Minunkin mielestäni alussa on hyvä punnita, ja opetella mitä ne yleensä käyttämänsä määrät painavat. Samoin desilitran mitalla olen katsonut alussa, paljonko lautasellinen jugurttia on deseinä ja muutamat muut usein käyttämäni ruoka-aineet.
Kun sitten on nämä hallinnassa, niin sen jälkeen voikin huoleti arvioida ne määrät. Minulla ainakin on aikalailla samanlaisena toistuva ruokalista, ainoastaan työstä lounaalla käydessä ruoka vaihtelee reilummin. Silloinkin arvioin vertaamalla uusia ruokia vanhoihin tuttuihin. Eniten kiinnitän huomiota siihen, että salaatin lisäksi tulee syödyksi riittävästi proteiinia eli kalaa, kanaa tai lihaa.
Kiloklubin laatupallukat ovat kyllä tosi hyvät apulaiset. Kun illalla katsoo, miltä näyttää ennen iltapalaa, niin sillä voi sitten korjata tilannetta.
Liikaa ei kannata punnitsemisella itseään rasittaa, mielestäni.
Marsa09
maanantaina, 28. heinäkuuta 2008 klo 09:42
Joitakin ruoka-aineita käytän vaa'an kautta ja koen sen hyväksi keinoksi, vaikkakin se joskus tökkii, samoin kun ylös merkkaaminen.
Sivu:
1
2
3
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 08:28
Painonhallinta
»
Mikä on kun ei laihdu????!!!
tänään
kello 08:27
Miesten areena
»
Nyt alkaa epätoivo vallata alaa
tänään
kello 08:23