Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Hiilarit ja proteiinit
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Hiilarit ja proteiinit
elsma
perjantaina, 6. tammikuuta 2012 klo 00:35
Onko merkitystä millä aterioilla syön hiilarit ja protskut jos vaan saan riittävästi molempia päivän aikana?!
Tirlea
Rentokarppaillen
perjantaina, 6. tammikuuta 2012 klo 10:25
Proteiinia olis hyvä saada joka aterialla, näin nälkä pysyy pois pidempään. Hiilarit olis hyvä ajoittaa liikunnan jälkeen tai iltaan, näin ainakin Oikotie Optimaaliin-valmennuksessa neuvottiin.
Flora's Secret
perjantaina, 6. tammikuuta 2012 klo 11:36
Hiilaripitoista ruokaa
ennen
liikuntaa, proteiinia liikunnan jälkeen. Hiilareista saat nopeaa energiaa ja jaksat kuntoilla tehokkaasti, proteiinia tarvitset liikunnan jälkeen jotta lihakset saavat korjata vauriot ja vahvistua. Hiilareita on hyvä syödä myös liikunnan jälkeen, niin saa verensokerin takaisin ylös ja hyvän olon.
Parasta tietysti olisi syödä sopivasti hiilareita, proteiinia ja rasvaa joka aterialla, mutta eihän se oikeassa elämässä aina onnistu. Minä pyrin siihen että päivän aikana tulee sopivasti kaikkea ja laatuapallot vihertävät illalla.
Viltsu84
perjantaina, 6. tammikuuta 2012 klo 12:15
Oikotie Optimaaliin-valmennuksessa on annettu ihan eri neuvoja kuin mitä mulle on annettu. En tiedä kummat on oikeita ja uskottavampia, mutta mulle on neuvottu, että hiilarit kannattaa syödä päivän ensimmäisellä puoliskolla. Ei tietenkään näin mustavalkoisesti, mutta kuitenkin, hiilarit antaa energiaa päivään ja urheiluun, ja proteiinit sitten taas pitävät päivän aikana nälkää ja vastaavasti yön aikana kasvattavat lihaksia tai antavat niille ravintoa.
Enkä siis todellakaan tarkoita, että KAIKKI hiilarit pitäisi syödä ennen klo 16. Mutta ihan siis pääpiirteissään niin, että hiilarit syödään aiemmin, jotta keho pystyy hyödyntämään ne päivän kulutukseen. Jep.
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 6. tammikuuta 2012 klo 12:18 muokkaaja: Viltsu84 »
Tirlea
Rentokarppaillen
perjantaina, 6. tammikuuta 2012 klo 14:08
Riippuu varmaan liikunnasta. Ite teen punttitreeniä, jossa en kaipaa hiilareita yhtään. Oon kyllä käynyt myös spinningissä ja jaksoin ihan hyvin, vaikka karppaan. Mutta ehkä ennen aerobista liikuntaa kannattaa ajoittaa hiilarit, jos ei syö muutenkaan vähähiilihydraattisesti.
Kaisla84
lauantaina, 7. tammikuuta 2012 klo 17:49
Taitaa parhaiten selvitä kokeilemalla, mikä itselle sopii. Niin paljon erilaisia neuvoja löytyy eri lähteistä
Viime aikoina olen lukenut unettomuudesta ja useassa paikassa suositellaan hiilaripitoista iltapalaa, mikä parantaa yöunen laatua. Muutenkin illalla syömisen merkitystä korostetaan - mikä sotii hieman kiloklubin ajatusmaailmaa vastaan. Olen tulkinnut tämän omalla kohdallani siten, että huolehdin riittävästä iltapalasta, mutta syön muuten tasaisesti pitkin päivää.
Yleinen suoritus liikunnan suhteen lienee tuo mainittu hiilareita ennen suoritusta (ja tarvittaessa suorituksen aikana) ja proteiineja suorituksen jälkeen. Minä en ole tähän muuten kiinnittänyt huomiota, mutta salitreenin jälkeen juon palautusjuoman (2:1 prode:hiilari). Tai muuten liikunnan jälkeen, jos en pääse suoraan kotiin syömään ateriaa.
1/2011 122,5 kg BMI 40, 1/2012 110 kg BMI 36 ja matka jatkuu
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Miesten areena
»
Nyt alkaa epätoivo vallata alaa
tänään
kello 08:23
Vertaisryhmät
»
Huhtikuussa laihdutuksen aloittavat!