Miksi pitäisi päästä syömättä nukkumaan? Itse syön päivällisen klo 17-18, sitten noin 250 kcal iltapalan noin klo 20 ja vielä banaanin ennen nukkumaanmenoa. Se on vanha ja paikkansa pitämätön uskomus, että illalla syödyt kalorit olisi lihottavampia kuin päivällä syödyt. Kokonaismäärä ratkaisee.
Vaikka en todellakaan karppaa, niin käytännössä olen huomannut, että jos ei ihan heti aamusta tankkaa niitä hiilareita, niin nälkä pysyy paremmin aisoissa.
maanantaina, 30. tammikuuta 2012 klo 11:14 Berliini2012 kirjoitti:Vaikka en todellakaan karppaa, niin käytännössä olen huomannut, että jos ei ihan heti aamusta tankkaa niitä hiilareita, niin nälkä pysyy paremmin aisoissa. Sama huomio tehty täälläkin. Kun aamiainen on proteiini/rasvavoittoinen, niin samoilla kaloreilla pysyy nälkä pois kauemmin. Aamupuuro (edes voisilmän kera) ei pidä nälkää kuin pari tuntia jos sitäkään. Tavallisin aamiaiseni on 2 ryvitaa, öljyyn säilöttyä tonnikalaa, keitetty kananmuna ja lasi rasvatonta maitoa. Ei ole yhtään nälkä ennen lounastuntia.