Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Alle 1500 kcal / pv laihduttavat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Alle 1500 kcal / pv laihduttavat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
6
7
8
9
10
>
Jessie83
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 11:55
Onneksi mun ruokavalio sallii muutakin kuin kanan/vähärasvaisen kalan kasvisten kera.
annakirahvi
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 12:07
Nää on juuri niitä ketjuja, joihin tarvittaisiin asiantuntijavastauksia. Pelkkien meidän foorumilaisten kesken menee vänkäämiseksi.
Mä mietin sitä, että ettekö te alle 1500 kalorin syöjät pelkää lihasten menettämistä? Lihasten luulisi kiinnostavan erityisesti miehiä? Kun paino tippuu vauhdilla, mukana lähtee väistämättä lihaksia, rasva ei pala niin nopeasti.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 12:12
... ja mitä nopeammin paino tippuu, sitä todennäköisemmin suurempi osa lähteneestä massasta on lihasta. Minua ei ainakaan huvita menettää lihaksiani, joten laihdutan (taas raskauden jälkeen) hitaasti syömällä HYVIN.
Raskauskilot
santraliini
viimeinen kerta
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 13:45
eipä pelota. Mitäs sitä väkisten alkaisi itseään ähkyyn tuppaamaan - jos ei mene enempää alas niin ei mene olkoonkin kalorit sitten suosituksia alhaisempia tai ei..nämähän ovat kuitenkin keskiarvomääriä eivätkä mitään ehdottomia lukuja - eikä ihminen nyt vaan aina mahdu keskiarvolukemiin..jos syö pallukkansa vihreiksi niin ainakin suhteet saaduista ravinteista ovat oikein - siis keskiarvoisesti. Ja jos on hyvä olo eikä nälätä niin kaiken luulisi olevan ok ja kelpaavan muillekin..vai?
hopeakeiju83
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 13:56
No huh huh ...Edelleen saa lukea kommentteja siitä kuinka hyvä olo tulee ja nopeita tuloksia kun syö alle 1500 kcal...
Sitä vaan oikeasti ihmettelen, että onko tarkoitus saada pysyviä tuloksia aikaan. Koska niitä ei tule jos karsii kaiken ylimääräisen pois.
Oon itte joskus huomannu että jos työpäivä on esimerkiksi 12-20 ja aamupalan jälkeen ei ehdi juurikaan lounasta kotona syömään, niin kalorit jää 1400-1600, mutta muuten pääsääntöisesti se 2000. Ei tässä työssä mitä teen kyllä alikaloreilla pärjää
Olis vaan ihan kiva kuulla sitten näiden henkilöiden kuulumisia myöhemmin, kun huomaavat että 1500 kalorin dieetillä 3kk päästä kiloja on lähtenyt vain 4-5 tai tullut tuplana takaisin. Olen nyt itse sisäistänyt sen että liian vähäisillä kaloreilla ja rasvattomalla ruokavaliolla ei kannata odottaa selkeitä painonpudotuksia.
No joo, samaa asiaa täällä. Mutta ihmettelen kyllä oikeasti sitä että miksi jani76 jakelee täällä neuvoja jotka on ihan päinvastoin kaikkia suosituksia ja vielä osa uskoo noihin neuvoihin? Olisin myös edelleen samaa mieltä että täällä olisi hyvä olla joku klubiemäntä/isäntä ohjaamassa keskusteluja oikealle tielle.
Hyvällä tiellä kohti 365 päivän tavoitetta ensi tammikuussa
eeaulau
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 15:10
Nyt taitaa kyllä mennä hieman aiheen vierestä tämä minun viestini... varmaankin siirrettäisiin/poistettaisiin, jos olisi vielä klubiemäntiä
Mutta siis, jotenkin hassua, kuinka tässä keskustelussa tulee jotenkin minulle itselleni kaksi ääripäätä esille. On niitä, jotka vannoutuneesti kertovat syövänsä alle 1500 kcal ja sitten toisaalta niitä, jotka syövät 2000 kcal tai jopa ylikin.
Itse aloitin laihdutuksen siten, että tähtäsin aina 1500 kaloriin, mutta helppoa sen täyttäminen ei ollut! Usein jäi siihen hieman 1400 kcal:n päälle, enkä kyllä kokenut näkeväni nälkää. Silti, nyt pikkuhiljaa, kun olen lukenut tätä foorumia, alkanut ymmärtää asioita ja saanut vihjeitä, olen saanut kaloreita jopa 1600, lähemmäs 1700. Klubi suositteleekin hyvinä liikuntaviikkoina n. 1700 kcal syömisiä, vähän huonompina viikkoina vähemmän. Tuntuukin siis aivan järjettömältä, että lähtisin syömään jotain 2000 kcal tai vastaavaa! Omalla kohdallani se tuntuisi tässä vaiheessa suorastaan mässäilyltä.
Mielenkiinnolla minäkin kuitenkin odottelen tuloksia paitsi pienillä myös suurilla kaloreilla pudottavilta. Ehkäpä huomaamme, että jokaisen kroppa on omanlaisensa
hippis*
yksi kilo kerrallaan ja yksi päivä kerrallaan!!
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 16:26
Komppaan edellistä, mutta korjaan hiukan kuitenkin, kiloklubin alin suositus on 1500kcal 0 aktiivisuudella, eli petipotilas, liikunta rajoitteisetkin kuluttaa enemmän,eli sitä normaalisti liikkuvalle ihmiselle suosita,jotta saisi kaikki tarvitsemat vitamiinit ,sitten tuohon rasvaan vielä,hyvissä rasvoissa tosiaan on hyötytekijöitä, omegat ja muut aineosat, eikä sitä tyydyttynyttä rasvaa tarvi syödä kuins se 33%kokonaismäärästä,mutta keho tarvii rasvoja,rasvaisesta kalasta,pähkinöistä ja manteleista,avocadosta,öljyistä, rypsi sekä oliivi tai joistain muista öljyistä!
Tästä asiasta kyllä on tietoa tässä foorumissa,kun vaan haeskelee,on patrikin vastauksia näihin kysymyksiin,sillä tiedolla on merkitys ei minusta kannata kommentoida jos ei ole tietoa, ja klubin ideologian mukaista on että,tieto palkitaan,pitää lukea ja opiskella kaikkea,kaikki elämäntaparemonttikin ja yleensä ruokaan liittyvät asiat on joskus monimutkaisempia kun luulisi, sillä ei se nyt ihan mee niin et purkki tonnikalaa on ok ruokaa, rasvat hittoo jne. Pitää olla jonkilainen tieto mihin pohjustaa kommentisa tai vastauksen ,sillä ennetään hakoteillä oleva menee hakoteille ihan takuulla, kun aina vaan kaloreita pelätään mutta sitten kun kaloreita ei näy grilliruoka on hyvää ja terveellistä entäs ne kalorit
eipä silti en minäkään kaikkea tiedä mutta täällä kuudetta vuotta olevana olen kyllä lukenyt näitä artikkeleita ja hakenut tietoa!
Jokaiselle annetaan aktivisuuden mukaan kalorisuositus,ja tärkempi olis saada vajeet suosituksen kanssa lähelle toisiaan, ettei tulisi 1000kcal vajeita.mulla on yli 2000kcal suositus, mut liikun ja olen sen verran tukevassa kunnossa vielä että kalorit o korkealla!
Prinsessaleia
keskiviikkona, 18. heinäkuuta 2012 klo 17:39
Ehkä tämä ketju nykyisellä sisällöllään kuuluisi tuonne "omalla vastuulla" -puolelle.
Olen omat kitukuurini kokeillut, kuten olen kertonut. Niin kauan se toimii kun paino putoaa. Mutta sitten mulla on tullut joko jumitus, jolloin motivaatio syödä esim 1200kcal/pvä on alkanut rakoilla muutaman viikon jumin jälkeen kunnes on voimat loppuneet. Toinen toistuva syy on ollut lomamatka, joka on viikoksi sekoittanut 1200kcal/vrk ja sen jälkeen ei ole pystynyt palaamaan aiempaan. Kertaalleen olen myös vetänyt yhden kesän n 600-700kcalia/vrk. Mietin silloin vain ruokaa aamusta iltaan - ei kovin tervettä. Paino kyllä tippui... hetkeksi. Jojoiltu on siis nyt viimeiset 15 vuotta.
Joka kerrasta olen jotain oppinut ja nyt vihdoin uskon jo tähän riittävän kalomääränkin tarpeellisuuteen. Syön suositusvajeille (- 590kcal) ja pyrin tekemään nyt kaiken kiloklubien oppien mukaan. Olo on hyvä. Paino on tippunut 7.5 kg n 10 viikon aikana. Nälkä ei ole. Olen voinut näihin kaloreihin mahduttaa ihan tavallista elämää, ravintolassa syömistä, ja herkkujakin. Merkittävin tila mulle on kuitenkin ollut herkkumielitekojen puute. Niitä on ollut vain niinä päivinä, kun suositellut rasva- ja proteiinitasot eivät jostain syystä ole toteutuneet.
Nakkuli
torstaina, 16. elokuuta 2012 klo 08:11
22kg laihduttanut vuoden alusta tähän päivään, kalorit päivässä n.1000-1200 ja siihen päälle 2-3 viikon välein mässäilypäivä jolloin kaloreita kertyy vuorokaudessa varmaan 5000.
Olen lihonut syömällä hyvin vähän mutta vääränlaista ravintoa, eli suklaalla elänyt käytännössä elämästäni 30v. Suklaata ei tarvitse määrällisesti vuorokaudessa isoja määriä syödä kun kalorit paukkuu yli, miettikääs esim. aamupalaksi pari suklaapatukkaa, päivälliseksi suklaalevy, illalliseksi suklaalevy, välipaloiksi pitkin päivää 3-4 suklaapatukkaa. Se ei kasaan laitettuna ihan kauheasti tee mutta nostaa kalorimäärän pilviin.
Siitä johtuen vatsalaukkuni ei ole todellakaan suuri, en jaksa syödä kolmea keskikokoista perunaa kerralla ilman ähkyä. 300g kanaa tuntuu haasteelta saada alas, se on 100g enemmän mitä 200gramman suklaalevy..
Kalorimäärän täyttäminen terveellisesti on siis varsinainen haaste, tuntuu että syön jo tuhanteen kaloriin ihan järkyttävän määrän ruokaa vuorokaudessa. Nälkä ei todellakaan ole ikinä, päinvastoin tuntuu että nyt olen vähän kuin ähky koko ajan kun ennen suklaapatukkakuurilla nälkä oli ihan normaali olotila. Nyt sentään syön terveellistä ja monipuolista ravintoa.
Tässä tilanteessa en koe kuinkaan mahdolliseksi ahtaa itseeni vaadittua kalorimäärää, muutakuin syömällä vaikka sen suklaapatukan täyteruuaksi mutta sitä en halua. Se kun mielestäni tarkoittaisi sitä että joutuisin venyttämään tarkoituksella pientä vatsalaukkuani.
Elimistöni voi erittäin hyvin, vatsa on nyt kunnossa kun syön kasviksia, olo on elinvoimainen ja kevyt vaikka painoa on vielä reilusti pudotettavana.
Paino putoaa tasaisesti pikkuhiljaa, välillä pysähtyy viikoksi-pariksi mutta sitten putoaakin reippaammin seuraavalla viikolla (tämän selitän hormoonitoiminnalla).
You're not hungry. You're bored. Learn the difference.
Nakkuli
torstaina, 16. elokuuta 2012 klo 08:26
Pointtina oli siis tekstissäni että TODELLAKIN olen syönyt kalorit yli reippaasti ennen, ei kai sitä muuten olisikaan paisunut mutta minkä verran GRAMMOINA siinä on tavaraa, se on se JUTTU, kuten varmaan monella muullakin joka sanoo ettei jaksa syödä kaloreita täyteen.
Suklaapatukan kalorimäärällä voisi syödä aika monta perunaa.. Jos pystyisi ne mahaansa ahtamaan.
Ei kaikilla ylipainoisilla ole vatsalaukku venynyt vatiruokailusta.
You're not hungry. You're bored. Learn the difference.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
6
7
8
9
10