Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Alkoholi ja painonpudotus
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Alkoholi ja painonpudotus
Sivu:
<
1
2
3
4
...
19
20
21
22
Jupu
tiistaina, 9. elokuuta 2011 klo 08:54
Olin aloittamassa uuden ketjun alkoholinkäytöstä, mutta löysinkin tämän toukokuisen keskustelun täältä.
Taustani on se, että sairastuin burnoutiin 1,5 vuotta sitten. SSRI-lääkityksellä painoni laski puolessa vuodessa ihannetasolle ja itsetuntoni nousi, mutta kun lopetin lääkkeenkäytön, lihoin vuodessa takaisin vanhoihin mittoihin ja vielä PALJON yli. Aluksi se oli turvotusta, nyt läskiä. En ole koskaan painanut yhtä paljon kuin nyt! Tiedän että syy lihomiseen piilee itsetunnossa, laiskistumisessa (ei enää säännöllistä liikuntaa, jota vielä puoli vuotta sitten jaksoin harrastaa) ja liki päivittäisessä tissuttelussa. Ilmoittauduin A-klinikalle avokatkaisuun viime talvena ja pääsinkin kuiville, mutta jatkoin keväällä uudelleen tissuttelua - joskin pienemmillä määrillä.
En tykkää juoda itseäni humalaan, vaan join vähän ja jatkuvasti. Etenkin kesälomalla juomistahtini oli tämä: lounaalla 1,5 lasia punaviiniä, päivällisellä 2 lasia viiniä ja illalla saunajuomana muutama viinilasillinen tai paukku. Päivää kohti se tarkoitti yli pullollista punaviiniä! Riippuvuushan siitä syntyi.
Aloitin tällä viikolla SSRI-lääkityksen uudelleen ja lopetin kokonaan juomisen. Ihan hyvin on mennyt. Ahdistus on vähentynyt huomattavasti, vaikkei lääkkeen pitäisi vielä edes vaikuttaa. Laskeskelin, että pelkästään viinin pois jättämällä kalorivajeeni pitäisi olla -500 kcal per päivä.
(Toisaalta tissutellessani tapasin jättää välipalat ja iltapalat pois, koska korvasin ne viinillä.) Nyt on tarkoitus saada terveistä elämäntavoista uudelleen kiinni. Kun vaan pysyisi motivaatio yllä, eikä iskisi taas se hällä-väliä -meininki.
sejokinminussaon
tiistaina, 29. marraskuuta 2011 klo 17:34
Jatketaas taas! PIKKUJOULUKAUSI on alkanut
Minä vetäisin pikkujouluissa aika humalaan itseni ja seuraava päivä meni syömättä sekä JUOMATTA. Tuo on kyllä ongelma jos ei saa nestettäkään alas, kun alkoholi jo poistaa nestettä itsessään.
Isoa ongelmaa tuo yhden illan alkoholin suurempikin kuluttaminen ei tuo, mutta kyllä jos tuolla tavalla vetäisi joka viikonloppu...
Flora's Secret
tiistaina, 29. marraskuuta 2011 klo 17:53
Kun selasin ketjun vanhoja viestejä huomasin että olin kirjoittanut vuonna 2009 ettö alkoholinkäyttö oli vähentynyt laihdutuksen myötä. Sen jälkeen on kyllä loppunut kokonaan, vaikka välillä olin pois kiloklubista ja paino nousi reippaasti. En ole juonut mitään tammikuusta 2010 lähtien. Ihanaa olla täysin raitis! En ole koskaan juonut paljon, mutta jopa pieni määrä alkoholia vaikuttaa seuraavan päivän vointiin. Ennen tykkäsin punaviinistä ja juustosta, mutta enää ei tee yhtään mieli viiniä. Juusto kelpaa kyllä!
Katastrofitar
perjantaina, 2. joulukuuta 2011 klo 15:47
Hain alkoholista ketjuja kirjoitettuani tuonne "miksi lihoin"- ketjuun. Sitä kirjoittaessani pohdein viimeisiä vuosiani opiskelijana ja ymmärsin että joskus se oli minulle suurikin ongelma. Viikossa ei välttämättä ollut yhtään selvää päivää ja aina kavereita tavatessa siihen kuului alkoholi. Olinko sitten väärien ihmisten kanssa vai olinko vain olinko minä se joka sai muutkin suostuteltua juomaan.
Jossakin vaiheessa vähensin huomattavasti juomistani. Olo parani ja kaverit väheni. Sama juttu jatkui kun tapasin kavereitani. Kaveri piiri on tämän jälkeen vaihtunut lähes kokonaan. Enää ystävien kanssa vietettyyn aikaan ei kuulu aina alkoholi.
Seurustelun myötä alkoholin käyttö loppui lähes kokonaan ja on sen kuluessa vain vähentynyt. Alkuun sain miesystävänikin bilettämään kanssani monta päivää viikossa. Jossakin vaiheessa tajusin kuinka runsasta oma alkoholin käyttöni on miesystäväni kantaessa minua baarista kotiin ja kantaessaan seuraavana päivänä minulle sänkyyn buranaa ja vettä.
Oli kamala huomata toisen kärsivän omasta käytöksestäni. Henkinen krapula oli fyysistä krapulaa kamalampi. Emme ole koskaan puhuneet häpesikö miesystäväni silloista humalakäyttäytymistäni, enkä toisaalta edes halua kuulla sitä hänen suustansa. Oma olo on ollut tarpeeksi huono ajatellessa omaa käyttäytymistä. Tein hetken töitä baarissa ja siellä humalaisia ihmisiä seurattuani, oma käytös hävetti entistä enemmän.
Nykyään tulee juotua vain harvoin ja silloinkin noin kaksi alkoholiannosta. Humalahakuisen juomisen olen jättänyt kokonaan.
Zarkus76
perjantaina, 2. joulukuuta 2011 klo 21:45
Mitä itse olen seurannut niin pieni alkoholin käyttö ei vaikuta painon pudotukseen.Oluen,siiderin ja lonkeron olen jättänyt pois vakio juomista mutta niillä voi juhlistaa joskus (kerran kuussa) jotakin pientä asiaa. Lähinnä jos otan niin otan viikonloppuna pari vodka paukkua tai pari-kolme lasia hyvää viiniä. Ja olutta tosissaan vain erikoisseurassa.
shirosaki
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 17:52
En ole myöskään huomannut alkoholin vaikutusta painonpudotukseen. Tietysti olen jättänyt laihduttaessa pois makeat siiderit ja drinkit, mutta kuiva valkkari tai punaviini eivät näytä vaikuttavan painoon kuten ei vaikkapa laittilimukkaan tehdyt drinkitkään. Nestettä poistuu ja kunhan ei sorru kebabkioskille, niin vaikutus on pitkässä juoksussakin näyttänyt olevan plusmiinusnolla.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
19
20
21
22
Sivun alkuun