Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Ravinto
> Ahmimiskohtaukset kuriin
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ahmimiskohtaukset kuriin
Sivu:
1
2
3
>
Pleikkis
Olet valintojesi summa
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:06
Nyt tarvittaisiin hyviä vinkkejä, säännöllisen ateriarytmin lisäksi. Olen vasta aloitteleva laihduttaja ja nyt pelkään sitä, että saan näitä syöpöttelykohtauksia. Elikkäs mieleni tekee jotain, otan sitä jotain ja kohta huomana vetäneeni koko pakkauksen tai jääkapillisen ruokaa sisuksiini. Jälkeenpäin tästä tietysti tulee hirmuinen itseinho ja lannistumisen tunne. Millä ihmeellä saada tämmöinen käytös kuriin?
Luulen, että nämä "kohtaukset" ovat nimen omaan lihomisenikin syy.. ja sen katkuvan jojoilun...
papuliina_
Luoja, jos et anna minun laihtua, tee ystävistäni lihavampia.. ;)
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:08
Minä sain nuo "kohtaukset" kuriin vedenjuonnilla ja sillä, että laitoin jääkaappiin valmiiksi esim. kuorittuja, pilkottuja porkkanoita, kurkkuja yms. sallittua hyvää. Hedelmiä esille ja hedelmiä mukaan töihin / kouluun / kaupungille, hyviä välipaloja.
Säännöllinen ateriarytmi alkaa hyvästä aamiaisesta. Mulla on myös tuo jojoilu ja jatkuva mässytys ongelmana ollut, nyt lähinnä liika makean syönti :s
Galinga
Syö hyvin, niin jaksat tapella.
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:17
Minulla oli ennen ihan sama ongelma.. Saatoin hujauttaa melkein kokonaisen pussin sipsiä iha noin vaan. Jälkeenpäin tietysti harmitti aina kamalasti..
Itse pyrin välttämään syöpöttelykohtauksia siten, etten osta kotiini mitään herkkuja tai muita todella kaloripitoisia ruokia. Nälkäisenä ei myöskään kannata kauppaan lähteä. Ainakaan ilman erillistä kauppalistaa, sillä esim. itse huomaan kerääväni silloin kaikki rasvaisimmat ja epäterveellisimmät ruuat kärryyn
Kannattaa myös kokeilla vaihtaa esim. sipsit ja suklaat johonkin terveellisempään vaihtoehtoon jos tuntuu, ettei pääse perjantaiherkuista tai muista "yli". Itse esim. vaihdoin sipsit itsetehtyihin poppareihin
kattilan pohjalle tilkka öljyä ja jyvät perään. Paljon kevyempi vaihtoehto ja kaiken lisäksi hyvää! Itse en ole koskaan syönyt suklaata, mutta ihmiset sanovat, että ovat laihdutuskuurin aikana vaihtaneet suklaat vaahtokarkkeihin--> vähemmän kaloreita. Täytä jääkaappi hedelmillä ja vihanneksilla, jos syöpöttelynhalu yllättää nii niitä ainakin voi syödä ihan ilman mitään huonoo omatuntoa.
Ja hei - älä tee tosta herkku-jutusta mitään hirttosilmukkaa itelles. Kyllä välillä saa vähän herkutellakin - ja pitääkin !
Tsemppiä!
Mandy2
Määrän sijasta keskity laatuun!
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:21
Minulla oon samanlaista taipumusta. Minulla ahmiminen liittyy mielialaan, lähinnä negativiisiinm tunnetiloihin. Nyt olen päättänyt, että käyn "taistoon" syömällä hedelmiä ja juomalla vettä. Unohdan myös ne 0.2% jogurtit ja syön maukkaan jogurtin, jos ahmimishimo käy hurjaksi. Ja aina kun on mahdollista lähden koiran kanssa ulos. Illalla menen nukkumaan, jos ruoka vain pyörii mielessä. Aika nopeasti vatsa tottuu pienempiin ruoka-annoksiin ja nälkä helpottaa.
Suvi-Tuuli
Älä mieti mitä muut ajattelevat sinusta, koska he unohtavat sen samantien!
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:22
Mä olen aivan samaa mieltä paulan kanssa vettä, hedelmiä, kasviksia jne nassuun kun tulee sellainen hetki että pitää jotain laittaa suuhun... Sitten yks hyvä mitä itse käytän paljon on piltti karkin tilalle... Niitä on monia hyviä makuja helppoja syödä ja niissä on energiaa vähemmän kuin samassa määrässä esim karkkia... Sitten toinen mikä kannattaa kokeilla niin on kuivatut hedelmät... Esim luumuja, aprikooseja ja rusinoita niin tulee samalla hedelmät syötyä...
Tsemiä pleikkis
« Muokattu viimeksi: lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:43 muokkaaja: Suvi-Tuuli »
Pleikkis
Olet valintojesi summa
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:27
Kiitos tytsyt!
Hitsi kun nuo karkit olisivatkin se ongelma. Minun ongelmani on leipä, rakastan leipää ja sitä tuleekin sitten himon iskiessä vedettyä. Eikä yleensä millään kevyillä päällysteillä
Täytyy varmaan laittaa leipä kokonaan pannaan ja ostaa kaupasta vaan muroja ja puuroa... Tai sanoa ukolle, että meille ei enää juustoa ja makkaraa osteta!
Suvi-Tuuli
Älä mieti mitä muut ajattelevat sinusta, koska he unohtavat sen samantien!
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:30
Ei kannata kokonaan sitä laittaa pois... Vaihda vaan siihen tummempaan vaihtoehtoon... Päälle vaikka kalkkuna leikettä niin johan on terveellisempi vaihtoehto... Ja juusto on hyvä luustolle ei sitä kannata jättää pois... Kannattaa pleikkis katsastaa tuolta ruoka puolelta missä juustossa olis vähiten kaloreita ja maistella sitä leivän päällä...
Pleikkis
Olet valintojesi summa
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 20:59
Olen yrittänytkin syödä leipää päällystettynä kevyellä tuorejuustolla, tomaatilla ja kurkulla. Tomaattia ja kurkkua pidänkin valmiiksi viipaloituna jääkaapissa, että niitä olisi sitten helpompi ottaa. Himon iskiessä, kaikki estoni vain kaikkoavat
*tupu56*
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 21:26
Olen kans ollut ahmiskohtauksista kärsivä,mutta tultuani kiloklubiin kasvuotta sitten ne alkoivat jäädä unholaa, oikean ja riittävän ravinnon myötä!
Nythän pitää opetella uusi elämäntapa,ei kikkailuja!
niistä ei ole kuin itselle haittaa,keho ei ajattele niin kuin sinun aivot!
Keholla on ihan omat "sävellykset"
Siihen auttaa amupäivävoittoinen syöminen,runsas hyvä proteiinipitoinen,kuitua ja rasvaa käsittävä aamupala vaikka siihen vielä lisäis hedelmän!
Tukeva lounas ei pelkkää salaattia tai hedelmiä siis oikea ateria tehdä siitä toiseksi tärkein ateria päivässä kun aamupala on se tärkein!
sekin käsittäen proteiinia,kasviksia,rasvaa !
piristävä välipala vaikka kuituinen jogurtti,rahkaa ja marjoja ym tai ihan ruisleipää päälle kinkkua tai juustoa!
Päivällinen ei enään kovin energia voittoinen sosekeitot on hyviä siihen sekaan raejuustoa tai tuorejuustoa!
ja iltapala itse syön rahkaa ja marjoja tai 1dl mysliä ja rasvatonta jogurttia! ei tuu mitään muita mielitekoja roikkua jääkaapin oven raossa,jos jotain tekee mieli anna itsellesi lupa syödä,se voi olla ihan mitä tahansa,jos sen kiellät se on siellä muistuttamassa kokoajan! niinkuin Patrik on sanonut jos tekee mieli jäätelöä syö sitä,tai suklaata ota sitä,mutta syö kunnolla niin nämä himojen määrät muuttuvat ihan minimaalisiksi sen jälkeen tai muistatko itsekkään et mitä teki mieli,syö vaan jos on nälkä älä iloksesi tai suruksesi,pää ja vatsa saattaa ajatella erilailla,ajattele vatsalla
Tsemppiä!
Johna
lauantaina, 3. tammikuuta 2009 klo 21:26
Syö niin, että sinulta lähtee nälkä. Syö päiväpainotteisesti (vähintään puolet päivän energiantarpeesta päivän valveillaolon puoliväliin mennessä). Älä yritä koko ajan valita sitä "kaikkein laihduttavinta" ruokaa vaan anna itsesi syödä.
Ahmiminen on usein seurausta liian vähäisestä syömisestä ja siitä seuraavasta kerrytetystä nälästä sekä syömisen syyllistävästä asenteesta. Saa syödä ja pitää syödä, kun on nälkä.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Sivu:
1
2
3
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Liikunta
»
Onko muita vesijuoksuun hurahtaneita?
tänään