Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Yli 60-vuotiaat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Yli 60-vuotiaat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
90
91
92
93
94
95
96
...
256
257
258
259
>
Mallis
maanantaina, 27. joulukuuta 2010 klo 09:48
Lumista aamua täältä etelärannikolta. Lapiotyöt jäivät eilen tekemättä, joten tänään on ulkoilupäivä. Saa ollakin: ollaan oltu kuin karhut pesässä kaksi päivää.
Lamaannuin niin totaalisesti äitivanhan haukuista aattona, että nyt vasta alan päästä siitä yli. Vaikka tiedän, että hän on vanha, en tahdo kestää moitteita. Sekin tuntuu aivan hirveältä, kun vanha ihminen huutaa ääni vapisten syytöksiä.
Syy maammon riehaantumiseen ei ollut kovin kummoinen, mutta hetkeen en muistanut varoa sanojani, vaikka olen sitä harjoitellut jo vuosikymmenet.
Tulin kertoneeksi pienen muiston kouluvuosilta inhoamistani harmaista villahousuista, ja silloin repesi. Äitee väitti minun keksineen koko villahousut häntä loukatakseni, koska hän ei omasta mielestään olisi koskaan tyttärtään pakottanut sellaisia pukemaan.
Mikään mitä sen jälkeen sanoin, ei saanut häntä leppymään. Aaton jälkeen olemme puhuneet puhelimessa, mutta kuulen hänen olevan yhä vihoissaan. Eikä hän ole halunnut ottaa meitä vastaan, vaikka ennen joulua sovimme vierailuista.
Tiedän, että äitini on hankala, on aina omasta mielestään ehdottoman oikeassa ja muut väärässä. Sen kanssa olen oppinut elämään lapsuudesta lähtien, luovimaan ja sovittelemaan ja jättämään monet asiat kertomatta. Tuntuu uskomattomalta, että yhä annan tämmöisen satuttaa.
Mutta nyt lumitöiihin. Ulkoilma puhaltakoon apean mielen taivaan tuuliin. Olen iloinen, että saatoin kirjoittaa tuon pikkujutun tänne ainakin hetkeksi mieltäni painamasta.
Hyvää viikkoa teille ystävät! Mukavaa että olette olemassa.
Mallis
maanantaina, 27. joulukuuta 2010 klo 11:51
Samaa mieltä kuin Slank Malawi-jutusta, tilastotietoja tarvitaan. Numerotiedot on lukijan kannalta kätevintä koota pieneen faktalaatikkoon.
Elliauli
"jos ei kaadu koskaan,ei yritä tarpeeksi"
maanantaina, 27. joulukuuta 2010 klo 12:00
Heippa tännekkin,
kiinnostavaa aihetta eri puolelta maailmaa, piti kurkata netistä aiheesta ja kuviakin.
Mutta Uusi Vuosi ja uudet kujeet. Jaksetaan jatkaa vielä ensi vuonnakin tätä syömisprojektiamme toisiamme kannustaen. . .
ps. taas kotihommiin takasin, onneksi tämä viikko vapaata. . .
ONNEA UUDELLE VUODELLE 2011 !
Rooma
O SANCTA SIMPLICITAS! 29.8.-11: 77,1 kg ; pudotus yht.-13,1 kg
tiistaina, 28. joulukuuta 2010 klo 15:12
Leppoisia välipäiviä ja Onnea Uudelle Vuodelle
http://metalmama.blogspirit.com/list/fun_fun_fun/ilikeyou.swf
Rooma
Mallis
tiistaina, 28. joulukuuta 2010 klo 17:29
Kiitos, Rooma, hauskasta viestistä! I like you!
Tänään vesijumppaa nuoren uroon vetämänä. Oli silmänruokaa ja hyvää meininkiä. Ja teki hyvää eilisen lumityöurakan jälkeen.
Lounaaksi kanasalaattia ja ruisleipää ilman levitettä, välipalaksi omenaa ja kahvia ja hyvin pieni pala marjapiirakkaa (pullapohja).
Ja kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun sain tänään uuden rannekellon myöhästyneenä 40-vuotishäälahjana.
Se piti tilata, kun halusin arabialaiset numerot.
Olen lukenut Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajaa vai joko kerroin siitä.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun se löytyi lahjapaketista!
kassukka
vaatteet kaapista käyttöön
tiistaina, 28. joulukuuta 2010 klo 22:11
Hyvää loppuvuotta kaikille!
Olen ollut kiireinen, joulukiireinen.., enkä ole ehtinyt kommentoimaan, vaikka toisinaan olen pätkän sieltä täältä lukenut kirjoituksianne,
Jouluaaton illallisella luonamme istui 12 henkeä ja joulupäivänä 10 ja pitihän se hieman kiireisenä. Jouluperinne ollut jo vuosien ajan.
Nautin kyllä suunnattomasti ruokajuhlien järjestelystä, mutta kaikki siivoilu ja sellainen pakollinen oheistouhu hieman rassaa ...
Kaikki meni kuitenkin suunnitellusti. Mieheni ja tyttäret ovat iso apu varsinkin pöydän "riisumisessa" ja keittiön siistimisessä.
Lapsenlapset nauttivat, pukki vieraili, lahjoja saatiin ja kaikenkaikkiaan nautittiin kovasti toistemme seurasta.
Nyt hieman laiskotellaan, sisareni vielä viipyy uuden vuoden yli luonamme, joten vielä pieniä velvotteitakin on, mutta mukavia sellaisia.
Upeita matkakertomuksia Moottorisahalta! Kuulun niihin tietämättömiin, joille Malawi on vain paikka kartalla, eikä tuttavapiiriinkään kuulu tietämystä sen enempää, joten ei varmaankaan ole haitaksi, vaikka tietoa hieman lisättäisiinkin.
Mielipahasi, Mallis, on aivan ymärrettävää ja oikeutettua, vaikka vanha ihminen ei sitä ymmärrä aiheuttaneensa, Kokee vain itseään loukatun. Muutama vuosi sitten täältä poistunut vanha anoppini käyttäytyi juuri samantapaisesti. Viimeiset vuodet olivat tuoneet vaan lisää särmiä luonteeseen, vaikka olisi luullut tulevan pehmeyttä. Suurimmat ryöpyt tulivat miehelleni, joka oli aina tehnyt kaikkensa äitinsä hyvinvoinnin eteen, Kauempana pysytelleet sisarukset pääsivät helpommalla. Miniänä sain vuosikausia kokea kaunaa kaikesta hyvästä, joka sattui minua kohtaamaan. Oli surullista, kun vanha ihminen pystyi lyömään nyrkkiä pöytään vihastuessaan jostakin käsittämättömästä ja ikivanhat pienet asiat muutuivat vuoren kokoisiksi. Häntä olivat ulkopuoliset aina pitäneet hillittynä, sivistyneenä ja vaatimattomana ihmisenä. Totuus vaan oli toinen.
Kiitokset ihanista joulukuvista kaikille niitä laittaneille. Hyvää Uutta Vuotta myös sinulle Rooma!
Iloisena voin kertoa, että paino on noussut ainoastaa 800 g kaikesta herkuttelusta huolimatta. Olen vältellyt kaikkea makeata ja onnistunut aika hyvin! Vain pari piparia ja torttua koko joulunaikana. Jälkiruoat olen suosiolla jättänyt pois.
Muutama vesijuoksupäivä on myös ollut hyväksi rasvanpoltossa! Uskon pääseväni pian takaisin omaan ruokarytmiini ja tuo painonnousu ei jatku.
Huomena olen lupautunut sisarelelleni seuraksi Helsingin ale-myynteihin!
Itseäni ei juuri kiinnosta, koska tarkoitus on mahtua entisiin vaatteisiin, eikä ostella uusia. En koe edes tarvitsevani mitään.
Uutta Vuotta odotellen, hyvistä kirjoista nauttien sytyttelen kynttilöitä mielen iloksi!
jumbojet
Sitä olisi kovilla ilman pehmeää.
tiistaina, 28. joulukuuta 2010 klo 23:15
Hymyillyttää tuo lulluran uudenvuoden toivotus. Ihan vain hyvästä mielestä hymyilen, kun onnistuit sen saamaan aikaiseksi
Kiitos Rooma myös sinun iloisesta tervehdyksestäsi: I like you too, three and four.
Mallis, vain läheiset ihmiset onnistuvat pahoittaa mielen tosi syvältä. Käsittämätöntä, että he myös tekevät sen niin usein. Tuntuu puolestasi kurjalta.
Kävin tänään ostamassa uusia vaatteita. Päätin, etten odota sitä, että laihdun muutaman kilon vaan ostan vaatteita nyt, kun tekee mieli ja läksiäiskahvejanikin juodaan tammikuussa. Ostin hyvin istuvat mustat housut, ihanan tunikan ja liivin, joka näyttää yllättävän hyvältä päälläni. Olin ostoksiini tyytyväinen. Jonkinlaista lohtuostamista, joka toimi.
Katselen ManU:n peliä telkkarista ja ihmettelen miten huonosti porukka tänään pelaa. Ei siis makeaa mahan täydeltä. Peli jatkuu puoliajan jälkeen, joten hyvää yötä.
jumbojet
Sitä olisi kovilla ilman pehmeää.
keskiviikkona, 29. joulukuuta 2010 klo 22:51
Mukana kuuden kilon tavoittelijoissa. Hyvä idea. Pitäisi tavoitella 16 tai 26 tai 36 kiloa, mutta lienee hieman utopistisia tavoitteita. Kuusi kiloa vuodessa olisi jo upea saavutus.
Tänään sain uudet silmälasit ja kävin kampaajalla. Eilisten vaateostosten ja tämän päivän muodonmuutoksen myötä tunnen itseni uudistuneeksi. Ulkoisesti, en sisäisesti.
Suru tyttären elämäntilanteesta koskee, mutta ymmärrän, että elämä on heidän elämäänsä ei minun. Ratkaisut heidän ratkaisujaan, johon eivät neuvojani kaipaa. Vaikka hyviä olisivatkin.
Vuoden vaihteen jälkeen menen töihin muutamiksi päiviksi. Jos vain muistan mennä
Ja taas illalla on menossa hyvä jalkapallomatsi, joka nyt puoliajan jälkeen jatkuu. Siis sitä seuraamaan. Elämän pieniä, mutta tärkeitä ilonaiheita. Hyvää yötä.
Elliauli
"jos ei kaadu koskaan,ei yritä tarpeeksi"
torstaina, 30. joulukuuta 2010 klo 09:22
Huomenta ,
täälläkin yksi lisää ilmoittautuu
Slank
in ehdotukseen kuuden kilon metsästykseen eli samma på svenska ( Sex för över sextio).
Täällä kiloklubissa yli vuoden olleena, sain ylikin kuus kiloa hissukseen alas, puolet varmaan tulleet jo takasin. . .jouluna vielä lisää.
Eilen ryhdistäydyin ja otin sukset ja hiihdin eka kertaa tänä talvena. Tästä se lähtee,
Menna
lla on tosi vauhti päällä. . .onneksi alkaa ohjatut jumpat taas, joulutauko ja pakkaset hiljensi. Nyt huomas miten äkkiä kunto huononee, vaan syömällä ja liikkumattomuudella.
Nyt kaikki naiset sukset jalkaan ja ladulle. . .kyllä kannattaa.
leekeri
torstaina, 30. joulukuuta 2010 klo 22:30
Minulle riittää myöskin aivan tavallinen ja kohtuuhintainen ravintola. Ja sitten miten ajattelitte tuon tapaamis ajan. Lauantai 29. 1. klo?
Minulla viimeinen bussi lähtee kotiinpäin klo 18.20 ja en ole ajatellut yöpyä missään. Lauantaivuoroja on vähemmän. Olen ajanut Tampereella niin harvoin, että mieluummin käytän linja-autoa, kuin lähtisin omalla autolla.
Minäkin ihailen Menna sinun vauhtiasi kuntoilurintamalla. Nuo kaikki juuri tekee vartaloon ne oikeat kaaret. Hattua nostan,kova on ohjelmasi. Tuohon kuntosaliin minäkin jäin koukkuun heti ensi kerrasta, mutta käyn vain kerran viikossa joka sekin on kyllä hyvä, parempi kuin ei ollenkaan.
Zumpasta ja crossingista olen kuullut vain puhuttavan.
Allasjumppa, mekostenvenyttely ja ikääntyvien jumppa sekä sauvakävely täyttävät minun viikkoni taas opiston piirien alkaessa.
Tuossa kuuden ja seitsemän välillä tein koiran kanssa kuuden km sauvalenkin. Hankala pukeutua niin , että olisi sopivasti vaatetta päällä. Eilen metsän suojassa liikaa ja nyt aukealla tiellä liian vähän. Koira ei valittanut. Turkki aina sopiva, vaikka nyt koiriakin puetaan mitä kummallisimpiin vaatteisiin. Oikein näkee koiran ilmeestä miten sitä hävettää moiset manttelit päällä. Rodustahan se on kiinni ja karvan määrästä ja omistajasta.
Minä tyytyisin neljään kiloon. Silloin olisin siinä mitä olen varmaan neljä vuotta tavoitellut. En ole turhan vakavasti tätä ottanut. Paino samassa kuin edellisjoulunakin, olen aivan tyytyväinen.
muori61 samaa mieltä olen kanssasi, sivusta täytyy aina lähteä keskustaan, jos meinaa jotakin harrastaa. Muunlaista hyötyliikuntaa kyllä sitten onkin, jos vain terveys myöten antaa. Sinulla tuota ainakin tuntuu riittävän puuhaa ainakin.
Elliauli onnellinen, pääset hiihtämään. Ne ladutkin täällä 15 km päässä. No jäällä ei ehkä vielä olisi niin paljoa lunta vielä. Taidan asua Suomen vähälumisimmalla alueella , vaikka nyt juuri sitä tuleekin reilusti. Hiihto on kyllä mitä mainioin talvilaji. Nyt vain ei ole vedetty latuja ainakaan tänne suuntaan, vaikka kaupunkin ilmoitti urakkatarjouspyynnöt latujen vedoista myös sivupuoleen. Ei löytynyt yrittäjää latujen vetäjäksi viime talvenakaan.
Hyvä, että teitä on kolme suunnittelemassa sitä meidän tapaamispaikkaa, ei jää yhden vastuulle asia.
Hyvää vuodenalkua teille jokaiselle!
« Muokattu viimeksi: torstaina, 30. joulukuuta 2010 klo 22:32 muokkaaja: leekeri »
Sivu:
<
1
2
3
4
...
90
91
92
93
94