Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Yli 50-vuotiaat laihduttajat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Yli 50-vuotiaat laihduttajat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
150
151
152
153
154
155
156
...
307
308
309
310
>
Meerit
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 10:41
Kiva kun tänne tulee uusiakin kilolaisia. Oma painoni on pudonnut keväällä 10kg. Siihen se jäi keikkumaan. 110 komeili eilen vaakassa. Pari kiloa heittelee puoleen ja toiseen. Kun ei saa kiinni oikeasta ruokailusta. JAPENA olen kokenut tuon murkkuikäiset/viihdevuodet. Kyllä siitä selviää. ERZAKKA täällä ei liian isoja tyttöjä olekkaan. Sekaan vaan kaikki pudotusta tarvitsevat. KADEWELLEKIN teretulemas.
Olen saamassa ylipainehengityslaitteen. Yöheräilyhän lisää painoa. Josko se helpottaisi nukkumishäiriöitä. Onko kenelläkään kokemusta moisesta värkistä?
karmale
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 11:34
Erzakka
tervetuloa sullekin, tänne mahtuu todellakin kaikki
paino tänä aamuna 98,8kg, eli viikon takaisesta -1,1kg, tosi hyvillä mielin, vaikka alenpanakin paino keväällä oli.
Päätin lopettaa laihduttamisen ja keskittyä vaan pitämään nykyinen paino, niin sehän rupes heti laskeen, hyvä näin. En edelleenkään ota mitään paineita.
Aamulla oli kaunis aurinkoinen päivä, nyt vähän pilvessä, mutta kuivaa edelleen.
mökki on viileä, takassa tuli.
Lähden kaupungille ruokaostoksille.
mukavaa päivää
saksalainen
"Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla"
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 15:01
Vanhana konkarina toivotan kaikki uudet tervetulleeksi kiloineen, iloineen ja suruineen oli ikä mikä vaan!
siniliini*
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 15:35
Terveiset vaan täältäkin. Oli kiva käydä lukemassa uutisenne.
Olen rittänyt vähentää hiilihydraattien määrää ruokavaliossani (täällä on päiväkirjat pullollaan onnistuneita kokemuksia), mutta huiiii miten se on minulle vaikeaa.
Potut+riisit+ pasta...ei vaikeuksia poisjättämisestä, mutta leipä ...se leipä maistuu, ainakin aamupalalla. Lisäksi syön paljon juureksia + hedelmiä. Niitäkin pitäisi vähentää.. mutta kun on oman maan tuotteita, niin turhuu turhauttavalta ostaa muuta tilalle kaupasta. Miten te olette onnistuneet?
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 16:09
Mä onnistuin niin, että ensin rupesin lisäämään rasvaa reilummin ja katsoin, että proteiinia tulis 1g/painokilo. Siinä aivan kuin huomaamatta hiilariannokset pieneni. Ensin niin, että perunaa meni vain yksi entisen kolmen tai neljän sijaan. Riisiä ruokalusikallinen tai kaks entisen ison kauhallisen sijaan. Sitten opettelin tekemään kasvislisäkkeitä, jotka paistoin pannulla voissa ja lisäsin sinne kermalorauksen. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa noita muutoksia tekemällä pääsi siihen tilanteeseen, ettei hiilarit enää niin maistunutkaan, kun nuo kasvislisäkkeet on niin uskomattoman hyvänmakuisia ja pitävät hyvin nälkää. Välillä laitan jotain mausteseosta noihin lisäkkeisiin.
Eilen esim paistoin maustamattomia possunsuikaleita ruokalusikallisessa neitsytkookosöljyä, sekaan sipulia, valkosipulia ja herkkusieniä kuullottumaan. Perään jonkin ajan perästä yksi kokonainen kesäkurpitsa pieniksi pilkottuna sekä paprika kans. Perään ruokalusikallinen inkivääriraastetta, sekä wok`n roll:n hoi sin-kastiketta pari kolme teelusikallista. Pieni loraus kuohukermaa. Tosi simppeli ruoka ja älyttömän hyvää. Tänään lounaalla söin eilisen sötkötyksen jämät ja päälle vielä jälkkäriks purkki ehrmania ja vadelmia pienellä höystettynä teelusikallisella sokeria.
Mä ajattelen niin, että jos alkaa miettiä, ettei sais syödä hiilareita tai pitäs vähentää, niin sitten tekee niitä vaan koko ajan mieli. Se älä-ajattele-valkoista-jänistä-efekti pukkaa päälle. Kun keskittyy muihin asioihin, kuten siihen, että syö mahdollisimman vähän lisäaineita sisältävää perusruokaa normaalirasvaisena pääsee ikäänkuin paljon helpommalla ja luonnollisemmalla tavalla. Mulla oli tietty vielä pointtina se, ettei syömäni ruoka heitättäisi muutenkin vinksahtamaisillaan olevia sokeriarvoa kovinkaan paljon ja ruoka pitäisi verensokerin mahdollisimman vakaana. Juureksia syön itsekin, hedelmiä en kovinkaan paljoa, koska olen allerginen suurimmalle osalle hedelmiä, mutta marjoja ja kaikenlaisia kasviksia/juureksia menee aika paljon milloin mitenkin valmistettuina.
Salaatteihin laitan yleensä aina salaatinkastikkeeksi pelkkää oliiviöljyä.
Mulle muutenkin toimii tuollainen ratkaisukeskeinen ja positiivinen ajattelu paljon paremmin, kuin kaikenlaiset kiellot tai käskyt.
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 16:12 muokkaaja: Sohvi »
japena
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 16:09
Heipsan
Minä olen myös koittanut hiilareita vähentää
Mutta että se on vaikeaa
Haasteellista tuo perunoiden, pastan ja riisin välttely kun lapsille kuitenkin pitää laittaa
Ei ne huoli minun kasviksiani vaikka
niitä on tarjolla ja yritän yhteen sun toiseen paikkaan niitä ujuttaa
Minun kompastuskiveni on leivonnaiset ja niissä hiilareita piisaa
Leipää en kaipaa
Mutta yritän niitä vähentää ja siinä 100-150g on minulle hyvä
mielummin lähellä sataa
Sijaislapsista 5 lähdössä syyslomalle viikoksi, yksi jää tähän kotiin omien likkojen lisäksi
On minullakin hieman lomaa
Huomenna mennäänkin miehen kanssa ystäville yökyläilemään
Oikein mukavaa perjantaita
Sohvi
Klubiemäntä
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 16:11
japenan mainitsemiin leivonnaisiin liittyen, mäkin tykkään leivonnaisista. Teenkin aika usein, lähes viikoittain tai ainakin pari kolme kertaa kuussa jonkin mantelijauhopohjaisen marjapiirakan. Nams.
riitta53
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 17:04
Jep, luulen kanssa, että yritän päästä noin 100 g hiilareita/pv näin alkuun.
En kyllä tykkää maustamattomasta rahkasta tai jugurtista..huh..miten hapanta!
Tänään en siis ottanut tavallista ruislesenäkkileipäaamiaistani, vaan munaa, lohta, fetaa ja tomaattia. Salaattilounaan jälkeen oli huutava nälkä töissä ip:llä ja sieltä tietysti löytyi kiellettyjä leivonnaisia jääkaapista
joten yhteen sellaiseen sorruin.
Tänään yritän illalla pärjätä pähkinöillä ja porkkanoilla!
Tuntuu, että kolmen lapsen yh-äitinä minulla on noin 10 vuoden murkkurupeama menossa. Nyt tosin viimeistä viedään, mutta siinä varmaan pahin vielä edessä. Itse yöt aalloissa hioten on välillä vähän keinoton olo, mutta tätähän tämä elämä on!
Aniada
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 17:21
Sohvi
, tuosta mantelijauhosta olen paljon karppaus -ketjussa lukenut. Mistä sitä voi ostaa, onko se jotain erikoistuotetta? Siitä jotkut tekevät leipomuksien lisäksi pizzapohjiakin, ja muita maukkailta kuulostavia juttuja, kuten sinun marjapiirakkasi.
Olen saanut vain noin 1000 kaloria päivässä näinä kahtena päivänä, kun olen tunnollisesti vähentänyt hiilareiden syömistä. Huomenna menen kauppaan ostamaan sopivia ruoka-aineita, joten enköhän ala oppimaan.
Katselin Heikkilän haastattelun YouTubesta ja mieleeni jäi hänen sanomansa, että Omega 6 aiheuttaa tulehdustilan. Mitä se tarkoittaa? Otan päivässä kapselin Omega 3:sta, onko se sama juttu? Eli jos karppaa, pitäisikö Omegojen syönti lopettaa?
Nostan sulle
japena
hattua lapsikatraasi vuoksi
Itse lapsettomana sinkkuna ihan läkähdyttää ajatella kuinka työntäyteinen kotielämäsi täytyykään olla. Elät varmasti myös hyvin antoisaa elämää perheesi keskellä.
Tervetuloa
Erzakka
, täällä kaikki ollaan sellaisia kuin ollaan, kiloinemme kaikkinemme
Sohvi
Klubiemäntä
perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 17:29
Omega 3 on eri asia kuin omega6, joka liiassa määrin aiheuttaa tulehduksia. Näin olen ymmärtänyt. En tosin ole mikään asiantuntija tässä asiassa. Siis niin, että Omega3.sta riittävästi, mutta ei Omega6:stakaan tarvi karttaa, kunhan 3:sta tulee sopivasti enemmän.
Mantelijauhosta. Ihan tavan kaupasta mantelien vierestä yleensä löytyy kokonaisia manteleita, mantelilastuja, -rouhetta ja -jauhetta ainakin pienissä pusseissa. Isompia 800g:n pakkauksia löytyy ainakin meiltä päin useasta Citymarketista. Jotkut eivät osta ollenkaan valmiita jauheita, vaan jauhavat mantelit itse jauhoksi. Tällöin se ainakin on tuoretta. Kilohinta isommissa pusseissa tulee halvemmaksi. Isompi pussi kestää melkoisen tovin, joten kannattaa kokeilla alkuun niitä pikkupusseja, vaikka kalliimpia ovatkin. Pussissa lukee kait yleensä mantelijauhe, mutta useimmiten tulee puhuttua jauhosta, se kun luonnistuu kait helpommin suuhun.
Mantelijauhojen läheltä tai jauhojen läheisyydestä löytyy myös Fiber Huskia, jota tarvitaan useissa leivonnaisissa. Saman asian ajaa esim. gluteiinittomien tuotteiden hyllyssä myytävä perunakuitu. Fiber husk tai psyllium sitovat nestettä ja leivonnaisesta tulee parempirakenteinen.
Hiilareiden vähentämisessä kannattaa huomioida se, että tosiaan kalorit voivat jäädä vähäisemmäksi, joten vähenevät hiilarit on tarkoitus korvata rasvaa lisäämällä. Pähkinät, mantelit, avokado, oliiviöljy, voi, kerma jne. ovat hyviä keinoja rasvalisäykseen.
Edit. Sen verran vielä, että näillä keinoin on aivan mahdollista saada myös vihreät laatupallukat. Kuitupalleron vihreäksi saaminen voi tuottaa hieman enemmän työtä, mutta ainakin mulla rasvalisäyksen myötä maha toimii aivan loistavasti ilman mitään ummetuksia. Kuitu on mulla kyllä useimmiten keltainen, tosin jää välillä punaiseksikin.
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 22. lokakuuta 2010 klo 17:56 muokkaaja: Sohvi »
Sivu:
<
1
2
3
4
...
150
151
152
153
154