Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Yli 50-vuotiaat laihduttajat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Yli 50-vuotiaat laihduttajat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
147
148
149
150
151
152
153
...
307
308
309
310
>
Aniada
sunnuntaina, 17. lokakuuta 2010 klo 15:03
Moikkelis ja terveisiä Aurinkorannalta!
Kyllä oli ihanaa kävellä lämmössä ja ihastella sinistä kimaltavaa merta, istuksia rantaterasseilla ja katsella ohi kulkevia ihmisiä ja vaan relata. Viikko meni nopeasti ja niin kuin lähtiessäni lupasin, käveltyä tuli päivittäin aamusta iltaan, kuntokin koheni kummasti.
Toki syötiin maukkaita kalaruokia ja jaettiin pullo kylmää roseeta, mutta mitään mössöjä, makeita eikä karkkeja sitten syötykään. Noita ruokahintoja ajatellessa ihmettelee suuresti, halvin päivän menu maksoi 4 euroa ja siihen kuuluu alku-, pää- ja jälkiruoka, juoma (vesi, limu, viini tai olut), leipä ja voi. Yleensä hinta oli 5-8 euroa. Ja ruoka on aina tuoretta ja hyvää!
Vaikka olenkin viettänyt viimeisimmät muutamat vuodet talvisin Las Palmasissa Kanarialla, täydyn sanoa, että tunnen "kuuluvani" enemmän manner-Espanjaan, Fuengirolaan tai juuri nyt olleeseen Benalmadenaan.
Järveli
ja
rimppu
kyselivät vietänkö taas tulevan talven siellä Canterasin rantamilla. En oikein ole vielä päättänyt mitä teen, mutta luullakseni menen vain muutamaksi viikoksi Las Palmasiin äitini sohvalle vierailemaan. Joulun vietän veljeni perheen ja monien pikkulapsien kanssa Espoossa, mutta sitä ennen ja sen jälkeen olen vapaa kuin taivaan lintu. Katson tarjouksia ja äkkilähtöjä...
Jos
rimppu
tulevina talvina olemme samoilla aurinkoisilla maisemilla, niin tehdään yhteisiä kävelyitä, vai mitä.
Täällä on ihana aurinkoinen kirpeä syysilma, voi kun jatkuisi pitkään
Riitta53
, tsemppiä ja kärsivällisyyttä sulle jumitukseen!
Telle10
sunnuntaina, 17. lokakuuta 2010 klo 22:30
Viikkoon on mahtunut monenlaista, niin iloa kuin suruakin. Sellaistahan elämä on. Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.
Ruokapäiväkirjassa on ollut lähes pelkästään vihreitä palluroita. Vain tämmöiset
rikkoivat yhtenäisyyden. Liikuntaa on tullut harrastettua viitenä päivänä ja liikuntahaasteessa, 80 kertaa vuoden loppuun mennessä, olen saavuttanut puolivälin eli 40/80 kertaa.
Vielä riittää luonnossa syksyn kirkkaita värejä. Toivottavasti nautitte niistä ja säilötte ne sydämiinne tulevaa harmautta lieventämään.
saksalainen
"Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla"
maanantaina, 18. lokakuuta 2010 klo 11:41
Buenos dias, Aniada ja muutkin!
syksyn harmaus masentaa, mutta olen nyt ollut ahkerammin kuntosalilla ja käynyt hoidoissa. Tulin juuri hieronnasta, kyllä se tekee hyvää, vaikka kestää aina liian lyhyen ajan. Kun olen talvella Oulussa, käyn tutulla hierojalla oikein kunnon kyytiä saamassa.
Eilen kävin naapurikylän kirkossa. Kylä sijaitsee noin 500m korkeudessa. Matkalla oli niin paksu sumu, että tietä tuskin näkyi. Koko päivän satoi vettä ja tuuli kylmästi. Tänään on kuivempaa, mutta pilvessä.
Kirkossa oli vähän väkeä, sinne mahtuu noin 100 henkeä, oli vaan 20. mutta yksi lapsi kastettiin aluksi. Pappi otti vauvan toimituksen lopuksi syliinsä, käveli kirkon käytävällä ja näytti vauvan kaikille. Sillain hän tekee uuden kyläläisen tutuksi jokaiselle. Yksi 2v lapsi puheli koko kirkonmenon ajan. Pappikin nauroi hänelle välillä. Siinä kirkossa on aina kotoinen tunnelma.
Töihin olisi meno illaksi, myös huomenna. Perjantaina aamu ja sitten olen yli kaksi viikkoa kotona lomalla ja otan ylityötunteja pois.
Mieskin on ensi viikon lomalla ja marraskuun eka viikolla poika.
Poika on jo huomannut, että lukio ei ole enää niin helppo kuin keskiaste.
Nyt hänellä on lisäksi espanjan kieli, minäkin olen sitä kansalaisopistossa vuoden lukenut, mutta siitä on aikaa. Pojan sanoja kuulustellessa alkaa muistua mieleen.
Lääkärin vaihto kannatti, menen keskiviikkona luuntiheyskuvaukseen, kaikki verikokeet on otettu ja kolesteroli taas yli 8. Lisätutkimuksiakin on tehty ja lääkäri haluaa aloittaa kolesterolilääkkeen. Kilpirauhanen katsotaan torstaina ultraäänellä, EKG ja keuhkojen toiminta on tutkittu.
Ne oli normaalit.
Näin tarkkoja tutkimuksia ei ole tehty vuosiin.
Kauniita syksyn ilmoja kaikille
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 18. lokakuuta 2010 klo 11:45 muokkaaja: saksalainen »
"nikki"
maanantaina, 18. lokakuuta 2010 klo 11:59
Voi tätä elämätä. Neljä päivää oli merkkaamatta ruokia, ja eiköhän vaaka näyttänyt aamulla + 900g. En osaa syödä,en! Tai syödä kyllä osaan ja oikein "kunnolla" näköjään. Ei muuta kuin takaisin ruotuun ja kaikki ylös mitä suusta menee.
Loppus jo nuo ijänikuiset tuulet. Nyt kun ois lämpö plussan puolella, niin valtava tuuli. Mutta tällä viikolla olen päättänyt keitenkin, että vähintään kolme juoksulenkkiä teen. Sato sitte puukkoja tai kissoja. No nyt valitukset valitetttu ja uutta viikkoa kohti.
Syksyillään (vaikka minä en syksyihminen olekkaan. Olis vain aina kevät)
lettu55
vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
maanantaina, 18. lokakuuta 2010 klo 16:56
Nyt kun olen saanut flunssan pois, pystyn taas liikkumaan: tanssia ja kuntopyöräilyä, kävelyä ja kotijumppaa. Paino on ollut jo 2kk samassa. No ainakaan ei ole noussut, mutta tiukassa on pudotus.
Nyt itseä niskalenkistä kiinni ja tarkat merkinnät ruokalistaan.
Nykyisin syön kuten ennenkin, mutta en juo tuoremehuja, siidereitä, olutta, makeita mehuja, kahvileipiä harvoin, karkkia silloin tällöin. Näin siis paino ei nouse muttei putoakaan. Kaiketi annoskoot on pienennettävä taas ja huolehdittava riittävän useista aterioista. Hidas painon pudotus on kaiketi tässä iässä hyväksi, elimistö totuttelee aikansa uuteen painoon ja sitten taas uusi porras edessä....
Aniada
maanantaina, 18. lokakuuta 2010 klo 21:36
Päivällä aurinko paistoi niin kauniisti, mutta nyt tuuli ulvoo ja kolkuttelee ikkunoita. Välillä ropisee vettäkin. On tosiaan syksyinen ilma.
Käytpä sinä
saksalainen
koko terveystarkastuksen läpi. Toivottavasti sulle ei ole mitään vakavaa tapahtunut, vaan otatat rutiinikokeita muuten vaan...?
Kuulosti ihanalta tuo teidän kirkon juttu, että pappi esittelee uuden kyläläisen. Meillä täällä on päinvastoin kirkosta eronnut yli 18.000 ihmistä viime viikolla tapahtuneen tv-ohjelman vuoksi, jossa ilmeisesti käytiin keskustelua siitä, miten kirkko suhtautuu homoihin. Olin viime viikon siellä matkoilla, joten en ihan tarkkaan tiedä kuka sanoi ja mitä...
Samoin kuin
lettu55
, minunkin täytyy tarkkailla syömisieni määrää, eli annoskokoja on pienennettävä - otin jo esiin pienemmät lautaset
Vaaka on edelleen pimeänä, unohdin ostaa uudet patterit (mutta eipä juurikaan nyt harmita
).
saksalainen
"Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla"
tiistaina, 19. lokakuuta 2010 klo 11:29
Aniada
, jouduin lääkärin vaihtoon, kun vanha meni eläkkeelle. Olin siellä 20v. Uusi ei vielä tunne minua ja haluaa tehdä tarkan tutkimuksen. Menin sinne valitteleen selkäkipuja ja hän kyseli sitten kaikkea mahdollista. Saksassa on omalääkäri systeemi. Hän on tilannut vanhasta paikasta kaikki paperini, mutta hän haluaa kuitenkin tuoretta tietoa terveydestäni, mikä on hyvä asia. Sairaskassa maksaa terveystarkastuksen, minulle se ei maksa mitään.
Miten se kirkko suhtautuu homoihin?
Rimppu
, olen viime aikoina tarkkaillut keski-ikäisten naisten vartaloita. Näyttää lähes kaikilla olevan vyötärö kadonnut.
Pitäisiköhän alkaa uskomaan, että ei se enää löydy?
Ja olla onnellinen sellaisena kuin on?
Korostaa itsessä sitä, mistä tykkää ja peittää se mistä ei tykkää?
Tällaisiksi emme enää tule!
Ollaan sitten tällaisia!!!
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 19. lokakuuta 2010 klo 11:36 muokkaaja: saksalainen »
Laura Davies
Asenne ratkaisee. Aina.
tiistaina, 19. lokakuuta 2010 klo 12:03
Polvien tähystysleikkauksen jälkitarkastus oli tänään. Kaikki on ok ja liikkua saa ja pitää normaalisti. Mitään pahoja kulumia ei polvinivelissä onneksi ollut. Nyt voi taas jatkaa tätä solakoitumistakin
kunnolla. Särkylääkkeet nostivat painoa 3 kiloa (nestettä kerääntyi). Kun niiden syönti loppui lauantaina, on paino pudonnut siitä jo 3,5 kiloa.
Nostan kyllä itselleni hattua siitä, että pystyin leikkausen jälkeiset vaikeimmat ajat noudattamaan ruokavaliota aika kiitettävästi. Paino ei päässyt nousemaan vaikka liikuntakin jäi lähes olemattomiin.
Nyt uudella innolla eteenpäin. Painosta on yhteensä pudonnut 9 puolen kilon voipakettia. Enää on siis 81
jäjellä! Jeeee.
Aniada
tiistaina, 19. lokakuuta 2010 klo 20:15
Rimppu
, oletko alkanut karppaamaan? Miten se sujuu, tuntuuko helpolta? Oletko tiukka vai joustava? Oma karppaamiseni tyrehtyi aikanaan hedelmien paljoon syömiseen, en voi olla ilman niitä, miten sinä?
Saksalainen
, olen vähän huono vastaamaan tuohon miten kirkko suhtautuu homoihin. Ilmeisesti kyseessä on homojen väliseen avioliittoon siunaaminen kirkossa ja siitä ollaan kirkon sisälläkin montaa mieltä. Moni on suuttunut vastustavista mielipiteistä ja eronnut kirkosta, nyt jo yli 22.000. Varmaan joku muu ketjulaisista osaa selventää asian sinulle paremmin, en ole ko tv-ohjelmaa nähnyt.
Hyvä kun olet terve! Uusi lääkärisi vaikuttaa pätevältä, kun heti halusi terveydentilasi tutkia.
Täällä kaupungissa syksyn lehtien väriloiston näkee vain puistoissa ja joissakin kaupungilla olevissa puissa. Ei siis niin upeasti kuin maalla, jossa hienot punaiset, keltaiset ja ruskeat värit komeasti loistavat. Tänäänkin paistoi aurinko, nyt jo muutaman tunnin on ripotellut enemmän tai vähemmän. Sisällä on rauhallinen olo kuunnellessa pisaroiden helisevän ja toisinaan rummuttavan ikkunalasia ja ikkunanpielispeltejä.
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 19. lokakuuta 2010 klo 20:17 muokkaaja: Aniada »
kainunharmas
"Jokaiseen päivään on kätketty uusi mahdollisuus. Älä hukkaa sitä".
keskiviikkona, 20. lokakuuta 2010 klo 10:13
Taas on päivät menneet jonnekin. Aika hulinata on ollut. Pihatöitä on yritetty tehdä ja vielä niitä riittää. Lampaat on "lajiteltu" ja pässit laitettu töihin. Maaliskuussa odotetaan taas pikkuisia. Toivottavasti sujuu paremmin kuin tänä vuonna. Onneksi ikävät asiat unohtaa ja uudella innolla odottaa taas kevään karitsointia.
Meillä päin on nyt syyslomaviikko ja ollaan tytön kanssa lähdössä huomenna pienelle reissulle tuonne länsirannikolle.
Olispahan meilläkin lääkäreitä, jotka perehtyisivät asiakkaisiinsa oikeasti, niin kuin
Saksalaisella
. Täällä missä asun ei ole edes omalääkärisysteemiä ja lääkäritkin vaihtuvat tiuhaa tahtia. En käy usein lääkärissä, ehkä kerran vuodessa tai joka toinen vuosi, eikä edellisen kerran lääkäriä ole enää pitkään aikaan ollut koko kylässä. Niin minulle yleensä sanotaan. Nyt tosin menen ensi viikolla jo toisen kerran tänä vuonna. Alankohan tulla "vanhaksi ja sairaaksi"
. Nyt oli vielä jopa sama lääkäri palkkalistoilla kuin reilu kuukausi sitten
.
Aniadan
kanssa olen samaa mieltä siitä, että täällä maalla syksyn väriloiston näkee koko ajan joka puolella ympärillään.Pilvettöminä päivinä luonto oikein loistaa kilpaa auringon kanssa. Nyt on tosin pilvistä ja sateista. Vettä on tullut eilisestä lähtien melkein taukoamatta.
Mitä se karppaus oikein on. Olen kuullut nimen, mutta muuten se on minulle suht tuntematonta. Itse olen nyt ollut ainakin pari viikkoa tai voi olla enemmänkin merkkailematta ruokia, enkä muutenkaan kauheasti ole kiinnittänyt syömääni määrään huomiota, ainoastaan laatuun. Olen tämän syksyn ollut kansalaisopistolla rentoa painonhallintaa- kurssilla. Sen vetäjä on sitä mieltä, että ruokamääriin ei pidä kiinnittää huomiota vaan laatuun ja että kun syö kaikki ateriat, myös aamiaisen lautasmallin kanssa niin paino pysyy kurissa. Eipä se kyllä ole tainnut minulla toimia, vaan painoon on tullut kilo-puolitoista lisää, mutta vyötärö on kyllä kaventunut joillakin senteillä.
Mukavaa päivää kaikille sateesta huolimatta.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
147
148
149
150
151