Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Tavoitteessa - ja siinä pysytään
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tavoitteessa - ja siinä pysytään
Sivu:
<
1
2
3
4
...
14
15
16
17
18
>
pikkupiru
se mikä ei tapa vahvistaa
keskiviikkona, 26. lokakuuta 2011 klo 15:56
Juu tuo on kumma ilmiö, että kilot lähtee todella hitaasti, mutta takaisin pyrkivät vauhdilla.
Minun konsti on se että kilokin jos tulee takaisin niin heti ruotupäivä tai kaksi. Ei pääse silloin edes kertymään. Mutta tarkkaavaisuutta ja itsehillintää se vaatii!
tunteettomuus
keskiviikkona, 26. lokakuuta 2011 klo 21:37
En oikein usko, että kukaan lihoaisi 1,5kg viikkotahdilla pysyvästi
Sehän tarkoittaisi joka päivä viikon ajan 1500 kaloria ylimääräistä noin käytännössä. (Suurin) osa on varmasti turvotusta, joka lähtee ensimmäisten kunnollisten ruokapäivien aikana.
Sopsu
Sitä saa mitä tilaa
keskiviikkona, 26. lokakuuta 2011 klo 22:17
jep samaa mieltä. Vai syötkö joka päivä 4000? Siihen nimittäin mahtuu aika paljon ja jos jonkin aikaa on kiloklubissa ollut (edes 3kk) niin tietää miten kuuluisi syödä terveellisesti ja vajaa 2000 kaloria, siinä tarvitaan aikamoista itsekurin menetystä jos on pitkän laihduttamisen jälkeen alkanut kaksin käsin vetämään ruokaa ja herkkuja
turvotusta uskon sen olevan
mmmaa
lauantaina, 29. lokakuuta 2011 klo 12:27
Liityn tänne, koska laihdutusketjut eivät koske (enää) itseäni. Nykyään lisäilen Kiloklubiin vain liikunnat ja lueskelen satunnaisesti foorumia lisätsemppauksen toivossa.
Laihdutin viime vuoden ja tämän vuoden alun aikana (aikarajaus hyvin epäselvä itsellenikin) noin 5 kiloa normaalipainon sisällä koko ajan. Laihdutin, koska olin mielestäni liian tuhti, vaikka ihan hoikka normaali olinkin. En ole edelleenkään mikään hammastikku, vaan mahasta ja reisistä saa kyllä hyvän otteen. Eipä sillä niin väliä, olen oppinut hyväksymään kroppani jo melko hyvin. Nyt tahtoisin vain pysyä tässä hyvän olon painossa (n. 52-53 kg, pituutta 160cm) ja jatkaa terveellisiä elämäntapoja ja ahkeraa urheilua.
Tsempataan kaikki toisiamme!
tunteettomuus
lauantaina, 29. lokakuuta 2011 klo 13:36
Tervetuloa mmmaa!
Normaalipainon sisällä minäkin laihdutin viime kesän aikana itseni painosta 65kg tänne 55-56 kilon hujakoille, ja täällä olisi tarkoitus pysyä. Olo on hyvä, kroppa näyttää paremmalta kuin ylemmillä lukemilla ja mikä parasta - jaksaa tehdä asioita paremmin! Johtuneeko sitten miellyttävämmästä ulkonäöstä, että viihtyy ihmisten ilmoilla paremmin
mutta kuitenkin.
Tsempataan toisiamme!
Lilli84
torstaina, 24. marraskuuta 2011 klo 21:19
Heips kaikille!
Saavutin oman painotavoitteeni 58 kg ja nyt olisi tarkoitus seuraavat puolivuotta katsoa, että olenko tämän painoisena tyytyväinen. EN tarkoita, että tuon ajan jälkeen kaivettaisiin vanhat tavat esille ja oltaisiin taas pisteessä A. Mutta olen itseni kanssa sopinut, että tuon jälkeen voin tehdä päätöksen siitä, oliko 58 kg se minun ns. hyvä painoni.
Nyt siis alkaa syömisten ja liikkumisen titraaminen siihen, että paino pysyisi tässä eikä missään nimessä ainakaan jojoisi takaisin entiseen. Hälytysrajat asetin 57,5 kg:n ja 58,5 kg:n. Kokonaisliikkumaksi sallin +- 1kg. Seuraavat 6 kk:ta aion myös pitää kiinni siitä, että merkkailen yhä liikunnat ja syömiset KK.n sivuille ja opettelen pikkuhiljaa, miten paino pidetään. Sitten ehkä saatan uskaltautua kokeilemaan merkkailemattomuutta.
Saas nährä miten ämmän käy. Toivottavasti hyvin.
Marlis67
torstaina, 24. marraskuuta 2011 klo 21:32
Minä olen tasapainoillut n. 1.5 vuotta ja olen huomannut että sellaiset 1.5 kiloa paino heittelee, ilman erityisiä reissuja tai juhlia yms. Sen sisällä olen siis nykyään levollinen... jotkut reissut tai juhlaviikonloput saattaa heittää hetkellisesti painoa ylöspäin, mutta palaa, kun paluu normaaleihin syömenkeihin tapahtuu.... näin täällä.
tunteettomuus
torstaina, 24. marraskuuta 2011 klo 23:06
27.8. olen kirjoittanut viimeksi tänne, ja siitä päivästä on nyt aika tarkalleen (no okei, vajaat) 3kk. Kolmen kuukauden aikana olen laihtunut vielä lisää, vähän vajaat viisi kiloa... Eli tahti ei ole ollut huima, mutta painon ei pitänyt tuosta enää edes laskea. Vaan jotenkin sitä kummasti aina tuudittautuu siihen laihdutusmoodille, kun siinä on niin paljon helpompi olla kuin yrittää tasapainotella ylläpidolla. Just
Yritin tässä miettiä, että millaisia asioita olen tässä taipaleeni varrella oppinut painoa pudottaessani:
Syön proteiinia joka aterialla. Se pitää hyvin nälkää ja liha, raejuusto, rahka, kananmunat ym. sattuvat olemaan jopa hyviä.
Yritän panostaa enemmän ruoanlaittoon. Rumaa ruokaa ei oo kiva syödä, eikä siitä tule samalla tavalla kylläiseksi kuin vaivalla tehdystä ja oikeasti hyvästä ruoasta.
Nälkä syödään pois. Santsilautanen on siis minun ideologiassani mahdollinen, mikäli annoskoon määrittelyssä joku on mennyt pieleen ja nälkä on jäänyt.
Valkoinen vehnä ei todellakaan sovi mun vatsalleni, joten sitä pyrin välttämään suurinpiirtein... Paitsi tarjottaessa en kieltäydy, jos on vielä uunituoretta ja mieluiten voisilmällä
Suklaata olen nyt yrittänyt vähän rajoittaa, kun yhdessä vaiheessa korvasin sillä melkeinpä jokaisen aterian. Muutaman kerran viikossa herkuttelu epäterveellisemmällä ruoalla/ruoakkeella istuu mun ideologiaani myös. En ole nihilistikarppi, vaikka vähähiilihydraattisia valintoja usein teenkin, mutta ruoan luonnollisuus on alkanut kiinnostamaan yhä vain enemmän.
Tulipahan taas... Vaan unohtui, hups! Sitä vielä piti sanomani, että olen nostanut kaloreita 1500 huitteille ja eilen meni vahvasti veikaten tuplat koska suklaa
Mutta muuten on mennyt hyvin. Saa nähdä, mitä painon suhteen tapahtuu.
Tasis
keskiviikkona, 30. marraskuuta 2011 klo 12:03
Valitsin profiiliini painonhallinnan eli en halua laihtua juuri tällä hetkellä. Mielestäni tavoite kalorimäärä (n.2400) päivässä vaikuttaa kovin suurelta. Olenko ymmärtänyt oikein, että kaikki kalorit tulisi syödä päivässä? Lihon varmasti jos näin teen!!!! Pelottaa tämä "hallinta"....
Pape
Klubiemäntä
keskiviikkona, 30. marraskuuta 2011 klo 13:20
Suosituskalorimäärä painon ylläpitoon riippuu mm. painostasi sekä siitä, minkä aktiivisuustason olet valinnut. Jos olet pudottanut painoa vähäkalorisella ruokavaliolla (esim. alle 1500 kcal), Kiloklubin suositukset niin painonpudotukseen kuin ylläpitoonkin voivat tuntua suurilta. Kun Omissa tiedoissa kysytyt tiedot sekä nykyinen paino on merkitty oikeiksi, suosituskalorimäärää kannattaa noudattaa. Suurella osalla suositus on painonpudotusaikanakin esim. 1800-1900 kcal. Ero painonpudotusajan ja painonhallinnan välillä on pienempi kuin monissa muissa ohjelmissa.
Minkä arkiaktiivisuustason olet valinnut? Sen valinta vaikuttaa suosituskalorimääriin melko paljon, ainoastaan ykkös- ja kakkostason välinen ero on melko pieni. Nollatasoa ei pidä valita muuten kuin kokopäiväisen vuodelevon aikana. Tästä löytyy lisätietoa ja keskustelua ketjusta
Miten määritän aktiivisuustasoni?
Jos tavoitteena on painon ylläpito, kaikki kalorit olisi hyvä syödä eli pyrkiä siihen, että toteutunut vaje energialaskelman alimmalla rivillä näyttää nollaa. Sinun on hyvä ainakin kokeilla muutama viikko näin. Jos paino nousee pysyvästi, silloin voit pudottaa kalorimäärää hiukan (ei kuitenkaan satoja kcal päivässä). Päivittäiset painon muutokset ylös- tai alaspäin eivät sen sijaan kerro mitään siitä, onko syöty kalorimäärä sopiva.
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 30. marraskuuta 2011 klo 13:28 muokkaaja: Pape »
Sivu:
<
1
2
3
4
...
14
15
16
17
18