Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Takaisin huippukuntoon?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Takaisin huippukuntoon?
lottavirkkunen
tiistaina, 3. tammikuuta 2012 klo 13:08
Moikka!
Toivoisin kommentteja, jos joku on kokenut samaa kuin itse
Olen parin viime vuoden ajan kuntoillut reippaasti ja muutin elämäntavat pääalelleen. Laihduin vajaa 10kg ja timmiydyin huomattavasti. Tanssin myös puoliammatilaisena, ja lihasmassakin kasvoi kivasti kuntoilun myötä.
Nyt syksyllä lähdin vaihto-opiskelemaan Irlantiin, ja siellä olen viettänyt pari kuukautta railakasta elämää - olen bilettänyt paljon, olutta on tullut juotua enemmän kuin normaalisti, ja olen sortunut roskaruokaankin useammin kuin kerran. Jossain vaiheessa jalat pettivät enkä voinut juosta ja treenata oikeastaan yhtään n. kuukauteen. Kärsin myös nestehukasta ja krampeista, johtuen varmaankin alkoholin lisäämisestä ja alun kovasta treenistä.
Reilun kuukauden jälkeen huomasin laihtuneeni hieman, mutta sitten joulukuun alussa totesin että ei hemmetti nyt on tullut kyllä vyötärölle ylimääräistä. Kiloja on tullut n. 5kg lisää.
Nyt on tietysti ällötys ja haluan takaisin vanhoihin mittoihin. Ennen joulua aloitin taas juoksun ja säännöllisen liikkumisen ja korjasin ruokavaliota, mutta joulun mässäilyt on vähän sotkeneet kuntoutumisprojektia.
Onko joku kokenut samaa? Kuinka kauan kestää päästä takaisin siihen mitä oli? Pystyn nyt juoksemaan taas normaalisti, ja olen yrittänyt lisätä veden juontia ja magnesiumia. Peruskunto ei tunnu huonontuneen, kestävyys eikä lihasvoima.
Olen kiitollinen kaikista vastauksista ja neuvoista
Arete
tiistaina, 3. tammikuuta 2012 klo 17:56
En ole aivan samassa tilanteessa ollut, mutta vähän samankaltaisessa.
Ensinnäkin: kaksi kuukautta on lopulta lyhyt aika pois treenauksesta. Kunto tulee takaisin nopeasti, jos maltat aloittaa tarpeeksi varovasti.
Laihduttaminen ja lihaskunnon, varsinkaan voiman, kasvattaminen eivät ole aivan yhteensopivia tavoitteita. Mahdollista, mutta vaativampaa ja hitaampaa kuin joko-tai.
Itse olen aktiiviliikkuja (ja tanssin harrastaja), mutta aina silloin tällöin olen kärsinyt vammoista, joiden vuoksi sitten on tullut vaihtelevan mittaisia taukoja. Olen kantapään kautta oppinut, että liian nopea aloittaminen aiheuttaa vain uuden vamman tai vähintäänkin sairastumisen helposti. Lisäksi kuntoa on hitaampi nostaa, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Joten minulle ainakin sopii niin päin, että ensin kohotan kunnon tasolle, jolle haluan, ja sitten vasta karistan ne kilot, jotka liikkumattomuuden aikana ovat kertyneet. Yleensä osa kiloista karisee jo kunnon kohotuksen aikana vaikkei siihen edes erityisesti pyrkisi.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Arjen pulinat
»
Purnaus ja purkaus
tänään
kello 07:26
Omalla vastuulla
»
Juttailu
tänään