Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Syksyn/kaamoksen vaikutus painonhallintaan
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Syksyn/kaamoksen vaikutus painonhallintaan
Sivu:
1
2
>
Jaquelie
maanantaina, 25. lokakuuta 2010 klo 11:50
Itselläni on aika vakiintunutta painonnousu syksyisin, ja -lasku keväisin, mutta mielestäni heittely alkaa olla jo liian suurta. Elokuussa painoin 57kg, ja nyt mahtavat 64kg.
Pullanhimo on aivan älytön, eikä himo tyydyty yhdestä tai kahdesta pullasta.
On varmaan aika luonnollista nisäkkäälle keräillä talviläskejä, mutta olisi kiva vielä mahtua vaatteisiinkin.
Liikunnan määrä on pysynyt aika samana vuodenajasta toiseen, tosin keväällä-kesällä juoksin paljon, nyt pyöräilen.
Totta kai ruokailurytminikin on mennyt aivan sekaisin, mikä ei yhtään helpota makeanhimoa, mutta etsinkin nyt kohtalotovereita ja vinkkejä kaamoksen aiheuttamaan herkuttelun hillitsemiseen...
kiisuliini
maanantaina, 25. lokakuuta 2010 klo 12:14
Heips! Jooh sama juttu täällä. Makeanhimo vaivaa ja myös kova pitsan suolaisen himo
Olen kokeillut syödä herkkuja kohtuudella,mutta ei onnistu. Ylipainoa on reilusti ja olisi mukava päästä kiloista eroon. En ole yhtää itteeni tyytyväinen tämmösenä,ikää 35v,162 pitkä ja painoa jo 98kg. Joka päivä viimestään illalla alkaa pyöriä herkut mielessä ja ahdistaa.masentaa jos niitä ei ole tullu ostettua. Olen alkanu kuitenki kävelemään ja sitäkään ei jaksa kuin puol tuntia päivässä,nilkoissa asentovirhe ja nilkat tosi kipeet kävelyn jälkeen. Olen yrittänyt laihduttaa jo vuoden ajan enemmän tai vähemmän. Mulla laihdutusta saattaa vaikeuttaa masennuslääkitys Mirtasapiini,mutta kun sitten ei taas ilmankaan pärjää
Olisi niin mahtavaa omistaa hoikempi vyötärö! Auttakaa
¨Tiinuli
sunnuntaina, 21. elokuuta 2011 klo 13:35
Mä ainakin yritän valmistautua syksyyn niin ettei tuu sitä hirveetä syömishimoa joka tulee monille sykysisin kun ulkona ei enää ole niin valoisaa.
Pitää alkaa jo henkisesti valmistautuu syksyyn niin ei iske kaamosmasennusta tms.
Pitää kai vaan kattoo syömisiään ja noudattaa terveellisiä elämäntapoja.
Ehkä sillä tavalla pysyy ne pelätyt syys-talvikilot poissa.
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
maanantaina, 22. elokuuta 2011 klo 20:19
Kuohuviinit ja kevyet valkoviinit vaihtuvat tuhteihin punaviineihin. Nopeat wokit vaihtuvat uuniruokiin ja pannulla paistettu kala pitkään hautuneisiin lihapatoihin. Maustepuolella chilin määrä lisääntyy
Mitään makeanhimoa ei sen kummemmin herää, mutta ruoka muuttuu energiapitoisemmaksi. Kesäkuumalla ruoka ei meinaa maistua, mutta kylmällä ilmalla kaipaa täyttä tavaraa. En koe tätä mitenkään ongelmaksi.
-20kg/5kk www.karppaus.info
¨Tiinuli
torstaina, 13. lokakuuta 2011 klo 16:33
Syksy tosiaan näyttää lisäävän ruokahalua. Tuntuu että tekee mieli syödä useammin kuin kesällä. Ja väsyttää paljon enemmän kuin aiemmin. Inhoan syksyä!
liikuntakin tuntuu syksyisin vähän pakkopullalta mutta pakko raahautua sinne lenkille ettei tosiaan tule lihottua. Ja ateriakoot pysyy onneksi hallinnassa kun tomintakeskuksella ohjaajat laittaa oikean kokoisen annoksen ruokaa lautaselle. Ja se on vain se yksi annos.
Kunpa vaan tuo herkutteluhimo pysyisi hallinnassa ettei tule syötyä liikaa herkuuja niinkuin tällä viikolla.
Tulispa jo talvi niin pääsis hiihtämään ja ei ois märkää ja niin hirveän pimeää...
« Muokattu viimeksi: torstaina, 13. lokakuuta 2011 klo 16:53 muokkaaja: ¨Tiinuli »
nopo_
keskiviikkona, 19. lokakuuta 2011 klo 23:13
Sama juttu mulla, pimeimpänä aikana tuntuu olevan oikea hiilaritankkaus päällä. Ja paino nousee. Yleensä se on alkanut marras-tammikussaa, joten pelolla odotan, mitä ensi talvi tuo tullessaan.
Pientä
helpotusta on mulle tuonut se, että olen talvella koko ajan pitänyt jääkaapissa kaali-poirkkanaraastetta ja ulkoillut päivänvalossa lauantaisin ja sunnuntaisin.
poskisuudelma
sunnuntaina, 23. lokakuuta 2011 klo 13:08
Täälläkin on huomattu että ruokahalu lisääntyy, ja herkutkin maistuisivat. Lisäksi lenkille lähteminen on kamalaa pakkopullaa kun on kylmää ja märkää ja yh. Onneksi on tuo koira, on jännästi pakko lähteä. Onneksi.
Syömisen kun vielä saisi kuriin jotenkin, paino on laskenut niin hienosti. En suostu siihen että se taas lähtee tähän syksy/talvi -nousuun! Prkl!
Karkit sun muut herkut ovat varsinaista ruokaa suurempi kompastuskivi, ja toissapäivänä päätinkin että en enää karkkia kotiini kanna, eli elämäni ensimmäinen karkkilakko on alkanut. Onneksi asun yksin eikä muutenkaan houkutuksia voi tulla kuin kaupan karkkihyllyllä, eli tämä on aivan itsestäni kiinni. Toivottakaa onnea!
Karibia
sunnuntaina, 23. lokakuuta 2011 klo 13:25
Sama täälläkin
Kesäisin, tai muuten lämpimässä ollessa esim. matkoilla, ruokahalu on pienempi ja kohdistuu keveämpiin, vesipitoisempiin syötäviin. Syksyllä ja talvella sitten tuhdimpaa tekee mieli. Eiköhän tähän fysiologiset syynsä ole, varmaan myös tottumusasia..?
Kivoja talviajan syötäviä on esim. padat ja keitot, kesäajalla taas maistuu salaatit ja viilennetyt hedelmät...
nopo_
maanantaina, 23. tammikuuta 2012 klo 20:35
Lokakuun pelko oli turhaa. Mulle kertyi loka-marraskuun vaihteessa reilusti ylityötunteja, joita olen pitänyt pois ulkoilemalla ruokatunnin yhteydessä puoli tuntia päivänvalossa. Mulla se auttoi kaamosväsymykseen (tai saattoi se mennä jo kaamosmasennuksenkin puolelle). En nyt ihan ole pursunnut tarmoa ja intoa, mutta nukkuminen on normaalia, hiilareita ei ole tarvinnut ahmia ja painonhallinta on onnistunut mainiosti (olen jopa laihtunut!). Tällaista ei ole tapahtunut koskaan aikaisemmin.
Mulla oli lieviä epäilyjä ja motivaatio-ongelmia raahustaa marras- ja joulukuun harmaudessa tihkusateessa, mutta jo vajaassa viikossa epätoivoiset ajatukset häipyi pois. Olen onnellinen
*Satsuma*
tiistaina, 24. tammikuuta 2012 klo 08:51
Mulla oli aikaisemmin joka vuosi niin, että syksyn-talven aikana lihosin, ja keväällä - kesällä laihduin. Jojoilua ilman yritystä.
Nykyään ei vaan enää toimi tuo automaattisesti kesällä laihtuminen, ilmeisesti letut, jäätelöt ja olut maittaa liian hyvin...
Siksipä yritän nyt päästä kiloklubin avustuksella pysyvästi terveellisiin elämäntapoihin, joissa herkuttelukin sallitaan kohtuudella.
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Arjen pulinat
»
Purnaus ja purkaus
tänään
kello 07:26