Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
89
90
91
92
93
94
95
...
256
257
258
259
>
jebu+
lauantaina, 24. heinäkuuta 2010 klo 16:14
Doe,toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti,voimia!!
jebu+
lauantaina, 24. heinäkuuta 2010 klo 16:26
Mistähän johtuu,että muilla on himona kaikki terveellinen,mutta mulla nyt kun riisipiirakat ei enää niin hirveesti himoita,on tullu tilalle ihan älytön himo makkaraperunoihin??Onneks meillä on lähin snagari 50km päässä
Nyt on jo 10viikko,että kun mä saan tässä muutaman viikon sisällä inskat ni ei onneks joudu ku varmaan vajaat 20viikkoa käyttää,parempi sekin kuin koko raskausaika,miks ne ei voi jo keksiä semmosta pilleriä,joka sopis,kun toi pistäminen on niin inhottavaa
Viimeks mentiin pitkävaikutteisella koko raskaus,eli oli vähemmän pistämistä,toivottavasti nytkin!!Huomenna lähdetään vähän iloittelemaan tykkimäelle,laitteisiin ei kyllä taida uskaltaa ainakaan mihinkään mikä hirveesti kieputtaa vois vähän tulla paha olo!!
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
sunnuntaina, 25. heinäkuuta 2010 klo 12:15
Doe
, Ei mulla ainakaan ole mitään hiilarisuosituksia sen kummemmin. Pistän pikainsuliinia sen mukaan paljonko syön hiilareita, eli lasken niitä aina ateriakohtaisesti. Insuliinien kanssa eläminen on sellasta pelaamista koko ajan, koska insuliinin tarve nousee varsinkin tässä vaiheessa raskautta koko ajan. Lääkäreistä ei suuremmin ole apua, koska kaikki on niin yksilökohtaista, eli itse tässä on itsensä paras asiantuntija. Mun ruokavalio menee niin, että n. 50% tulee hiilareista, 25% tai alle rasvoista ja 25% proteiineista Karkeasti näin. Rasvoja mun on vaikea syödä niin paljon, että saisin tuon energiapallon vihreäksi, ku olen ikäni tottunut välttämään kaikkea rasvaista.
HMLI
sunnuntaina, 25. heinäkuuta 2010 klo 17:37
Plääh, tänään tuli sorruttua suklaapatukkaan. Ja henkisen morkkiksen lisäksi olo oli pitkään ällö. Elimistö ei ole tottunut saamaan pitkään aikaa tollasta sokerilastia kerralla. Tästä viisastuneena ei kyllä sortumista toista kertaa tule. Tai ainakin jättäydyn sitten yhteen konvehtiin tai palaan suklaata.
Saan aina nuo kaikki muut pallerot vihreiksi, mutta energia pallero menee monena päivänä keltaiseksi. Herjaa vääränlaisista rasvoista. Käytän leivällä Floraa (60), mutta muuten käytän yleensä ei vähärasvaisia tuotteita. Esim. maustamaton jugurtti rasvattomana versiona on niin kamalaa jauholiuosta, etten pysty sitä syömään. Ja eikös näistä keinotekoisesti vähärasvaisista tuotteista ole ollut puhetta myös negatiiviseen sävyyn. Viittaan siis transrasva-keskusteluun.
Ja siksi toisekseen rd-ruokavalioon kuuluu vähän enemmän rasvoja kuin normi ruokavalioon.
Huomenna naistenklinikalle lääkärin kontrollikäyntiin. Varmaan ultralla katsotaan vauvan kokoarviota. Viikkoja mulla nyt 31.
Doe
maanantaina, 26. heinäkuuta 2010 klo 06:43
HMLI
, älä murehdi noista rasvaympyröistä. Olen sitä mieltä, ja niin ilmeisesti kasvava joukko asiantuntijoitakin, että muunnellut rasvat ja vähärasvaiset tuotteet eivät sittenkään olisi ihan niin terveellisiä kuin on vuosikausia toitotettu. Mitä rasvoihin tulee: esim. jenkeissä on rd-ruokavaliossa nykyään suosituksena enemmän rasvaa kuin meillä täällä Suomessa. Rasva kun ei nosta verensokeria vaan hiilarit ja ylimitoitettu proteiinin syönti.
Mullakin on nyt jonkinmoinen rd-diagnoosi, mutta kotimittauksissa mun arvot ovat ihan huippuja. Hassuinta oli se, että kun jätin perunan pois ruokavaliosta, multa lähti neljässä päivässä 1,5kg painosta. Nestettä tietysti suurin osa. Peruna oli myös niitä harvoja ruoka-aineita, joka mulla tuntui edes hiukan nostavan sokeriarvoja. Olen tätä nykyä sitä mieltä, että peruna saisi pysyä tiiviisti siellä, missä aurinko ei paista.
Mama Alligator
maanantaina, 26. heinäkuuta 2010 klo 11:58
Heip kaikille pitkästä aikaa. Nyt on lomat lusittu, hää matkalla oltu ja nimi vaihtunu.
Doe
Mulla kans normaaleissa koti mittauksissa sokerit ihan kunnossa ja sitte kun menee "oikeisiin" testeihin niin on himppasen kohollaan. Mulla ollu korkrin paasto arvo 5.9 Eikä muut arvot kertaakaan huonoja. Mites sun korkeimmat??
Massu kasvaa ja viikkoja on nyt 26 + 4 ja painoa tullu kg lähtöpainosta. Tosin välillä se laski alemmas kun lähtö, joten matalimmasta painoa on nyt tullu tasankg. Päätettiin miehen kanssa nyt loman jälkeen taas ryhdistäytyä ja olla vauvan ja itsemme takia paremmassa kunnossa. Kevään alku sujuikin jo kivasti, mutta loma italiassa toi mutaman kilon.
kaimaani
maanantaina, 26. heinäkuuta 2010 klo 13:06
heipä hei!
Mama Alligator- Onnittelut sinne!
Täällä kans sokeriarvot tuollaisia kuin Doella ja Mama Alligatorilla.
Mun korkein paastoarvo ollut 5.7..
Saas nähä paljonko paino on noussu 2 vko:ssa, kun on ollut viimepäivät ihan mieletön nälkä ja väsy..jännä nähdä
Sen verran armollinen olen itselleni, että kuuntelen kyllä kiltisti kehoani vaikka painoa tarkkailenkin.., jos on nälkä, silloin syön
Rasvoista: mä suosin floran 40% ja ihan perus rypsiöljyä- puurossa menee helposti rkl ja leivän päällä rkl floraa...
Rasvat saan helposti kohdilleen, kun jätän juustot vähemmälle..
Mulla on nut ollut kuukauden keskiarvo semmoinen 2100 kcal päivässä-
mitens teillä muilla?
Mulla olisi vielä la:aan 7 vkoa aikaa....kuinkahan painon kanssa käy?
Toisaalta saattaahan tuota loppuajan turvotustakin alkaa tulla, jos kipeytyy niin, ettei pääse liikkumaa..tai jaksa liikkua
Taas olisi uusi viikko alussa ja aina uusi aamu on mahdollisuus tehdä paremmin..niin tänäänkin!
nenninen
Mikään ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu
maanantaina, 26. heinäkuuta 2010 klo 17:47
Doe
lle toivottelen voimia hankalaan tilanteeseen!
kaimaani
: Mulla suositus on n. 2000 kcal päivässä ja siinä oon hyvin pysynyt sillon, kun jaksan merkkailla. Muullon menee varmasti hitusen yli. Jostain syystä tuo merkkailu vain toimii mulla tosi hyvin. Muuten en omaa oikein hyvää itsehillintää, vaikka tiedänkin valintoja tehdessä, mitä kannattais syödä.
Mulla on taas paino lipsahtanu 60,9 kg eli kilon tullu plussaa ihan muutamassa päivässä. On tullu taas vähän herkuteltua... Noh, syytän vieraita.
En jaksa sillon olla niin tarkkana, kun on kesävieraita. Alan taas tarkemmaksi ruuan suhteen niin kyllä se lähtee laskuun!
Oon ilmeisesti sitä vähemmistöä, jolle ei tule pahoinvointia. Pitäis varmastikin olla onnellinen. Ja vihdoin huomaan että pääkoppakin alkaa tottua raskauteen. En oo enää viimepäivinä käyny ylikierroksilla, ihanaa!
Reilu viikon päästä sitten on eka neuvola. Kiva nähdä, että onhan siellä masussa varmasti joku. Rv 7 on menossa.
Mama Alligator
maanantaina, 26. heinäkuuta 2010 klo 18:00
Nannille
pieni varoitus, ainakin mun eka neuvola oli aikas pettymys. En saanu tietää oikein muuta kun sen että olen nyt neuvolan kirjoilla ja siitä sitte vaan odottelua eteenpäin (noin aikaisin kun ei ne sydän äänetkään kuulu vielä). Todelliseksi kaikki tuli ekan ultran jälkeen. Ja ainakin meillä täällä vantaalla on niin paljon harvennettu noita käyntejä neuvolassa ym. että välillä tuntui oikein epäuskottavalta että sielä massussa se vauva kasvaa.. Nyt sen huomaa jo massun koosta.
Meillä eka vaavi tulossa ja kaikki on ollut ihanan ihmeellistä vaikka lääkäri ja neuvola käyntejä ollutkin vähän, nyt viikko 26+4
Doe
tiistaina, 27. heinäkuuta 2010 klo 06:06
Kaimaani
, mun paastoarvo liikkuu 4,6 ja 4,9 välissä. Paastoarvo oli normaali rasituksessakin. Mulla oli kuitenkin lievästi koholla tunnin ja kahden tunnin arvo. Aterian jälkeiset arvot liikkuvat pääsääntöisesti 4,3 ja 6,2 välissä, yleensä kuitenkin jotakin 5:llä alkavaa. Aamulla mittaan kaurapuuro+maitoyhdistelmällä tunnin arvoksi 4,3, mitä en pysty oikein mitenkään järkeilemään. Tuollaisen hiilihydraattiyhdistelmän jäljiltä pitäisi sokerit nousta eikä laskea! Ennättäähän nuo arvot tuosta vielä nousta, kun nyt on vasta viikko 28 menossa.
Nyt on sitten
hepatogestoosikutinat
alkaneet: tarkoittaa sitä, että maksa- ja sappihappoarvot alkavat nousta. Kutinasta menee myös yöunet. Kumpaakin vaivaa voidaan kyllä lääkitä, tosin aina lääkkeet ei auta. Tulisi nyt äkkiä se lähete äitipolille, ettei tarvitsisi jännittää arvojen nousua ilman lääkitystä.
Tästä alkavat nyt nämä viimeiset piinaviikot ja taistelu aikaa vasten. Onneksi ei toistaiseksi ole mitään liikuntakieltoa, joten voin treenata ja purkaa pahaa oloani sitä kautta. Muutenkin olen säästynyt kaikilta kivuilta ja kolotuksilta. Mitä nyt unettomuus vaivaa välillä tämän helteen vuoksi. Yön kuumuuteen on auttanut se, kun avataan keittiön iso ikkuna kokonaan auki.
Paino on noussut nyt koko raskauden aikana noin 7kg.
Tippuikin tässä viikon aikana 1,5kg:lla. Tähän olen melko tyytyväinen. Loppuaikana painon ei tarvitse mielestäni nousta, koska nyt on alla tuo rd-diagnoosi. Pidänkin entistä tiukempaa ruokavaliota. Lähtöpaino oli siis normaalin rajoissa, mutta sukurasitteet altistavat tuolle rd:lle. Olen iloinen, että osasin ennakoida tämän painoasian, koska liiallinen painonnousu olisi tässä yhtälössä tosi huono juttu.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
89
90
91
92
93