Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
88
89
90
91
92
93
94
...
206
207
208
209
>
kaimaani
keskiviikkona, 21. heinäkuuta 2010 klo 18:03
keskiviikkona, 21. heinäkuuta 2010 klo 13:34
Strawberry kirjoitti
:
. Ja että vois vaikka sen suklaalevyn vetää kerralla
LOL- todellakin!!
ReettaK
: Hurjalta tuo määrä kuulostaa, mutta voi olla mahdollista, että turvotus tuo noinkin paljon painoa.
Silleen, kun on kokovartaloturvotus päällä niin ei sitä ehkä hahmota samalla tavalla kuin silloin, kun on sormet turvonnut..
Toivottavasti pääset pian synnärille!
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
torstaina, 22. heinäkuuta 2010 klo 09:07
ReettaK: Ihan normaalilta loppuraskauden turvotukselta mielestäni kuulostaa tuo sinun 3kg painonnousu Sulla h-hetki jo niin lähellä, että muutaman viikon sisällä pääset tuosta eroon. Todennäköisesti sitten paino tulee ryminällä alas synnytyksen jälkeen kun nesteet lähtee liikenteeseen.
Omaa napaa: Mä oon tosi pettyny. Oon tosi tarkkaan merkkaillu syömisiä, mut silti oli painoa tullut lisää 1,5kg 3 viikon aikana...
sairaalakäyntien välillä. Luulin oman vaa'an mukaan, ettei ois juurikaan noussut. No tarkka kalorien laskenta jatkuu edelleen... ei parane heittää kirvestä kaivoon ja voipi olla, että itselläkin tässä osa on turvotusta, ku henkeäkin ahdistaa ja se on mulla yleensä aina oireena turvotellessa.
ReettaK
torstaina, 22. heinäkuuta 2010 klo 11:39
Kaimaani
ja
Paksu perhoseksi
: Kiitos lohdutuksen sanoista
pinkkipunkki
minulla on ihannepaino, toisaalta ihannepituudesta puuttuu metri..
torstaina, 22. heinäkuuta 2010 klo 18:36
Hellou pitkästä aikaa! Lomat lusittu ja työn touhussa menny jo muutama viikko. Viikkoja nyt 17+6 ja olo ihan jees. Paino on pysyny melkolailla samassa koko ajan, vatsa näyttää vähän pulleelta.. Ihan vauvamahalta se ei mielestäni näytä, lähinnä kaksi isoa makkaraa siinä on. No ei kai se vauva vielä kovin iso ole, mutta odotan tosi kovin oikeaa vauvamahaa. Sinällään kummallista että normivaatteet menee vielä päälle. Normaalia?? Jostain tosin luin että vatsa saattaa pullahtaa esiin kunnolla vasta 24. viikollakin... Alkuun kuvittelin että maha tulee varmaan tosi nopeasti esiin, kun pituutta ei ole paljoa. Osin ehkä siksi odottaa kovasti toista ultraa, että näkis että vauvelilla on kaikki ok. Uudenlaista kuplintaa on kyllä kanssa tuntunu alavatsalla. Liikkeitä?!? Jännittävää.
Lulu88
Drop it like it's hot!
torstaina, 22. heinäkuuta 2010 klo 21:02
Itselläni massu on pullahtanut samantien selvästi esiin. Kyllä sitä omaa "ihraakin" siinä on, mutta ihan selvästi on alkanut alamassukin pömpöttään!
Hih!
Paino ei kuitenkaan ole noussut, vielä, nii hyvillä mielin voi olla..
Serkullani ei mahaa näkynyt juuri ollenkaan, ihan pikkuinen kumpu oli silloinkin kun synnärille lähti. Oli kasvanut enemmän sisäänpäin ja painoakaan ei ollut tullut kuin suunnilleen vauvan painon verran. Ihmeellistä.. Kuitenkin sieltä potra 4 kiloinen poju putkahti maailmaan! Jokaisella siis erinlainen ruumiinrakenne ja masu.
Tiistaina käytiin seulonnassa, kaikki näytti olevan kaikinpuolin ok, siellä pikkuinen heilui, potki ja viuhtoi menemään <3 Pituutta oli 5,3cm, eli toooosi pikkuinen vielä!
Ens viikolla tosiaan olis se eka lääkäri.. ja rakenneultraan varattiin aika 20.9 eli tasan 2kk päähän.. jännää!
Doe
perjantaina, 23. heinäkuuta 2010 klo 08:49
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Keskiviikkona kävin kuulemassa tuomion sokerirastiuksesta sekä maksa- ja sappiarvoista. Sokerirasitukseen jouduin vahvan sukurasitteen vuoksi.
Suvussa on sekä ykkös- että kakkostyypin diabetestä. Sukurasitteen vuoksi noita testejä on tehty ilman raskauttakin. Ikinä niissä ei ole ongel maa ollut. No lähtökohta mulla on se, että olen normaalipainoinen ja nyt raskaana painoa on tullut normaalin rajoissa. Olen aina ollut ihan fanaattisen tiukka ruokavalion suhteen, myös ennen raskausaikaa. Olen myös fanaattinen liikkuja. Mutta mutta sukurasitteille ei voi mitään.
Paastoarvo oli täysin normaali, mutta tunnin ja kahden tunnin arvot yli rajojen. Paastoarvo oli normaali ihan siitä syystä, että noudatan normaalistikin lähestulkoon puhdasoppista diabetesruokavaliota, ja näemmä ihan hyvästä syystä.
No ei siinä vielä mitään. Mulla on nyt sitten todettu tässäkin raskaudessa hepatogestoosi.
Olisin kestänyt toisen näistä uutisista, mutta kumpikin uutinen tähän loppuraskauteen (nyt rv 26+6) oli mulle ihan liikaa. Aloin siis itkeä ihan hillittömästi siinä terkkarin vastaanotolla. Itken yleensä tosi vähän, joten tämä reaktio tuli itsellenikin yllätyksenä. Viime raskaushan oli ihan katastrofaalinen hepatogestoosin ja raskausmyrkytyksen vuoksi. Kaikki se paska tuli nyt mieleen. Ja nyt tuo hepatogestoosi tuli aikaisessa vaiheessa. Kutinaa on ollut jo noin kolmisen viikkoa. Siltikin terkkari oli epäileväinen, kun itse vaadin saada sokerirastiuksen yhteydessä nuo maksa- ja sappiarvot. On se kumma, etteivät ota tosissaan!
Hepatogestoosissahan nuo sappiarvot voivat aiheuttaa sikiölle äkillisen sydämenpysähdyksen, minkä vuoksi raskauksia ei koskaan päästetä yliaikaiseksi. No nyt tämä hepatogestoossi alkoi aikaisessa vaiheessa, mikä tarkoittaa sitä, että käynnistys voidaan joutua tekemään varhaisillakin viikoilla. Toisaalta mulla on tämä rd, minkä vuoksi lapsen keuhkot voivat olla kehittymättömät. Siinäpä mahtava yhtälö! Olen nyt itkenyt kaksi päivää ja olen ihan totaalisen rikki näitten huolien vuoksi. Perhanan istukkakin on väärässä paikassa eli liian alhaalla. Musta alkaa tuntua siltä, että tässä raskaudessa ei mikään pääty hyvin.
Mä kun olin niin toiveikas, että tällä kertaa ei tarvittaisi käynnistystä. Nyt en edes tiedä, onko alatiesynnytys mahdollinen. Tietysti nyt täytyy myös pelätä vauvan puolesta.
Anteeksi tämä tuskainen vuodatus, mutta kun tuntuu siltä, ettei mitään voi hallita. Ainut positiivinen asia on se, että kotimittauksissa mulla on verensokerit olleet tosi hyvät. Verenpaineetkin ovat olleet hyvät. Niistä joudun tarkkailla viime raskauden toksemian vuoksi.
jeliina
perjantaina, 23. heinäkuuta 2010 klo 12:48
Voimia
Doe
! Toivotaan että kaikki menee hyvin <3
HMLI
perjantaina, 23. heinäkuuta 2010 klo 14:30
Voi ei Doe, kuulostaa kyllä tosi tylsältä. Paljon voimia ja jaksamista loppuviikoille!
Kävin aamulla neuvolassa. Painoa oli tullut viidessä viikossa 130gr, eli hyvin on dieetti purrut! Pissanäytteestä sain plussan sokereihin. Verensokerimittausten mukaan arvot ovat kuitenkin pysyneet rajojen alla, onneksi. Enköhän minäkin tästä ilman insuliinia selviä. Verenpaine oli taas neuvolan mittauksessa koholla, vaikka kotimittauksilla saan ihan ok lukemia. Jännitän vaan aina kun joku muu mittaa.
Sf-mitta oli ottanut kunnon kasvupyrähdyksen, 5 viikkoa sitten oli 22, nyt 32. Eli yläkäyrällä mennään..
Ensi viikon maanantaina olisi aika naistenklinikalle lääkärille, ultralla tarkoitus katsoa vauvalle kokoarviota. Toivottavasti laittaa myös sairaslomalle, näiden supistusten kanssa en kyllä jaksaisi enää lähteä töihin huhkimaan.
Oohhh, levy suklaata.... mmmmmmmm... tai puol litraa jäätelöä! Slurp! Olen kyllä tämän 2½ viikkoa noudattanut ruokavaliota niin orjallisesti, pari pientä keksiä syöny silloin tällöin aamukahvilla, ja maustamattomaan jugurttiin laittanu pari lusikallista mansikkahilloa. Siinä mun herkut. Kyllä täytyy myöntää, että pari kertaa on käyny lähellä etten ole jäätelöä ottanu.
Onneks nyt on hyvä vuodenaika syödä terveellisesti, tuoreita kasveja, vihanneksia ja marjoja on saatavilla yllinkyllin.
kaimaani
perjantaina, 23. heinäkuuta 2010 klo 21:19
Voi, miten kurjalta kuulostaa
Doe
Kamalasti voimia!!
HMLI
: Onnittelut onnistumisesta!
Mä olen kans huomannut aikaisemmilta viikoilta, että jotain makiaa silloin tällöin, niin ei tule kamalampia himoja..
Paitsi, että tää viikko on muuttanut senkin- mulla on ihan hirveä makeanhimo. Eikä tunnu menevän ohi palalla/kahdella suklaata
Mistähän moinen voi johtua?? Syönyt olen säännöllisesti ja kaloreitakin on tullut tarpeeksi ja treenit on kohtuullisia
Tiukkaa tekkee.
Joustan kyllä parin belgialaisen suklaakonvehdin edessä.
Ja aion nauttia niistä täysillä.
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
lauantaina, 24. heinäkuuta 2010 klo 09:01
Voimia
Doe!
Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin! Itsellä nyt 26+1 viikkoja, eli pikkuisen vähemmän kuin sinulla ja olen tässä joutunut ennenaikaisen synnytyksen pelossa olemaan enimmäkseen levossa viikosta 19 asti ja tiedän että on todella raskasta pelätä vauvan hengen puolesta. Itse olen ykköstyypin diabeetikko. Diabeteksesta on murhetta kerrakseen, sitä ei raskausaikana voi unohtaa hetkeksikään, mutta kunhan itsensä hoitaa, niin vauvalla on yhtä hyvät mahdollisuudet mitä terveenkin odottajan vauvalla.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
88
89
90
91
92