Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
87
88
89
90
91
92
93
...
206
207
208
209
>
Ainainen pudottaja
perjantaina, 16. heinäkuuta 2010 klo 23:56
Mulla on muutaman päivänä jääneet syömiset todella vähille, kun on ollut niin paljon ohjelmaa ja tää kuumuus ei oikein houkuta syömään, kalorit on olleet 1100-1400. Täytyy lähipäivinä ruokkia vaavia paremmin. Painossa se ei juurikaan kyllä näy.
Mulla on todella ikävät liitoskivut ja liikkuminen on erittäin hankalaa. Jo yläkertaan kapuaminen ottaa voimille, olisin tosi iloinen jos nää tästä vielä helpottais ja pystyis tekeen kävelylenkkejä.
Ens viikolla on sit taas neuvola ja saas nähdä kuinka painon kanssa käy...tosin sitä ennen mökkireissu kaverin mökille jossa tarjolla yllinkyllin ruokaa ja herkkuja, kunpa pystyis vastustamaan.
Helteisiä odotuspäiviä kaikille!
kaimaani
lauantaina, 17. heinäkuuta 2010 klo 08:27
Huomenta kaikille!
Nyt alkaa helteet vaikuttamaan..puuh, ei oikein jaksais..
Pitännee antaa itselleen parin päivän lepoaika..
Vielä kun noi lapset ajattelis samoin...
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
sunnuntaina, 18. heinäkuuta 2010 klo 10:32
Eilen lasten synttärit ja tuli mussutettua sipsejä esim ihan liikaa... Vielä tänäänkin huono olo niistä... No onneks muu viikko menny erittäin hyvin kalorien suhteen, niin voi päivän antaa itselleen anteeksi. Tänään on uusi päivä ja uudet kujeet ja tulee hyvä päivä syömisten suhteen.
Muutenkin aikas kivaa ku taivas on pilvinen...
(Aika harvoin sitä on pilvisestä taivaasta iloinen) ... vielä kun nuo pilvet satais tuolta alas niin ois kaikki mallillaan!!
jebu+
sunnuntaina, 18. heinäkuuta 2010 klo 18:05
Kyllä tää kesä on helppoa painonhallinta-aikaa kun on mansikat ja tuoreet vihannekset ja sit on lisäks vielä niin kuumakin ettei tee mieli oikein muutakaan,paitsi ne riisipiirakat joista jo aiemmin puhuin!!Perjantaina oli se ultrakin,siellä se pieni vauvan alkukin makoili kaikessa rauhassa,pikku sydänkin oli alkanu jo sykkimään ja kaikki näytti olevan hyvin se jo jopa pikkuisen liikkui siellä
Tuli vähän totisemmaks tää raskaus kun näki ihan oikeasti jotain siellä
Paino ei ole vieläkään noussu ollenkaan,jesssss!!!!!!
HMLI
tiistaina, 20. heinäkuuta 2010 klo 08:36
Kaksi viikkoa sitten sain tuomion: raskausdiabetes. Sitä kautta ajauduin kiloklubiin laskemaan hiilareita ja kaloreita. Sain lääkäriltä tarkat ruokavalio-ohjeet, ja niiden avulla ainakin nyt näyttäisi verensokerit pysyvän kurissa.
Kaloreita suositellaan mulle päivässä 1600 ja hiilareita 160g. Aika kyttäämistä tää syöminen on. Onneks näillä kiloklubin laskureilla on aika helppo laskea kummatkin luvut.
Mulla rv 30, eli reilun kaksi kuukautta saa syömisiään todella tarkkailla. Painoa oli rv 28 mennessä tullut 6kg, ennen raskautta oli ylimääräisiä kiloja jonkin verran, BMI juuri ja juuri 25.
Olenkin päättänyt ottaa tämän dieetin nyt todella tosissaan ja pyrkiä samalla hallitusti vaikuttamaan omaan painooni. Synnytyksen jälkeen ei tietenkään näin tiukkaa kuuria pysty jatkamaan, mutta yritän löytää imetyksen ajaksi minulle sopivan kalorimäärän, jolla pääsisin lopuista ylimääräisistä eroon.
Liikuntaa pitäisi harrastaa, mutta heti jos yhtään rankemmin treenaan niin alkaa supistukset. Ainoat sopivat liikuntamuodot ovat tällähetkellä uinti ja rauhallinen kävely. Niitä olenkin tässä harva se päivä harrastanut. Onneksi on järvi lähellä.
Täytyypä lukaista ketjua taaksepäin, niin pääsen kärryille teidän jutuista.
Nenninen
tiistaina, 20. heinäkuuta 2010 klo 23:15
HMLI
: Tervetuloa joukkoon!
Harmi tuo raskausdiabetes. Toisaalta jos positiivisia puolia etsii, niin ei varmaan tule ainakaan niin paljoa raskauskiloja, kun pitää niin tarkaan kattoa syömisiä.
Mun kilon painonnousu taisi olla tosiaan vain turvotusta, koska se on nyt hävinny kun oon vähän tarkkaillu syömisiä ja merkkaillu tänne. Joten huhhuh, lähtötilanteessa ollaan.
Kevyttä liikuntaa oon kans harrastanu usein. Oon pyöräilly aika paljon. Eiköhän tämä tästä. Voisin kyllä skipata tämän alkuraskauden, tai tulis edes pahoinvointia niin ois vähän todellisempaa.
Nyt on rv 5+6.
kaimaani
keskiviikkona, 21. heinäkuuta 2010 klo 09:57
Moikka!
Tervetuloa joukkoon
HMLI
!!
Mulla kans on raskausdiabetes diagnosoitu, mutta onneksi sen verran lievä, että ei tarvi insuliinia.
Mä olen koko raskauden urheillut ja vieläkin menee 5 päivää viikossa..tosin kevennettynä.., mulla on nyt 32+1..
Mulla olisi tarkoitus sitten imetyksen ollessa ohi karistaa ennen raskautta tulleet muutamat liikakilot ja nyt raskausaikana mulle on tuulut kiloja n. 4.
Olen siis erittäin tyytyväinen!
Mua on auttanut toi ruokien kirjaaminen ihan kamalasti, ja motivoinut myös.
Mun täytyy saada hieman enemmän kaloreita kuin normaalisti suositellaan, koska muuten en jaksa urheilla.
Nyt on ollut sellainen ka 2100 kcal/pvä:ssä.
nann
: Mulla kans alussa turvotto iahn kamalasti
Liikunta ja runsas veden juonti auttoivat jonkin verran...
Nyt alkaa huomaamaan, ettö vaikka syön säännöllisesti ja verensokeri pysyy tasaisena, alkaa tehdä mieli makeaa päivittäin...ihan niin kuin aikaisemmissakin raskauksissa...tylsää, mutta onneksi sellainen 2 suklaapalaa auttavat ja riittävät vielä.
Kävin rb kontrollissa ja vauva kasvaa hienosti keskikäyrillä oli sellaisen 1700g ja arvioitu paino, jos la:na suýntyy, om 3500-3600 g. Siis normaalipaino ja samoissa on noi aikaisemmatkin ollut.
HYVÄ NIIN!!
VAikka toisaalta..eikait noissa painoissa tunnu, jos 500g lisää painoa vauvalla..ei se pään synnyttäminen ikinä kivaa ole
.
Palataanhan asiaan mammulit!!
ReettaK
keskiviikkona, 21. heinäkuuta 2010 klo 10:52
Kävinpä eilen sitten neuvolassa ja sen mukaan mulle ois viikossa tullu painoa lisää 3,1kg!!!!!! Voiko ihan oikeesti olla todellista??
Neuvolatäti katto mua ja vaakaa vuorotellen kauhistellen. Tietenki turvotusta mulla on kyllä jaloissa ja käsissä, mut voiko olla noin paljon? Ja sitte ku en mä oo ees syönyt mielestäni mitenkää erityisen paljon tai rasvaista/makeaa.
Ja sitä edellisellä kerralla painonnousu oli alle 100g.
Nyt ollaan rv 39+3 ja tahtois jo synnyttämään. Painoa on nyt 98kg - masentaa
Strawberry
keskiviikkona, 21. heinäkuuta 2010 klo 13:32
Viimesiä viikkoja viedään, eilen tuli 38 viikkoa täyteen. Saas vaan nähä millon vauva päättää syntyä. Sais kyllä jo pikkuhiljaa ruveta tulemaan niin ei tarvis miettiä syömisiä ja miten vaikuttaa vauvaan. Paino mulla ei oo noussu, ja eilisessä neuvolassa oli jopa 300g vähempi mitä viikko sitten
Meillä
rd
mammoillahan vauva saattaa kasvaa enempi näillä viimesillä viikoilla mitä normaalisti. Siis riippuen toki siitä miten pitää sokerit kurissa
Hieman jännityksellä ootan että minkäs kokonen neiti on. Pari viikkoa sitten ultrassa arvioitiin että ois n.3.8kg laskettuna.
Strawberry
keskiviikkona, 21. heinäkuuta 2010 klo 13:34
Sehän piti vielä sanoo että ootan niiiin paljo sitä ku ei enään tarvi miettiä että mitä uskaltaa syyä ja mitä ei. Ja että vois vaikka sen suklaalevyn vetää kerralla
Sivu:
<
1
2
3
4
...
87
88
89
90
91