Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
86
87
88
89
90
91
92
...
206
207
208
209
>
kengu-ruu
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 10:06
Oletko Bastila kokeillut jotain muuta kuin leipää aamupalaksi? Jos vaikka jokin muu uppoaisi paremmin.
Minulla juuri syöminen auttaa pahaan oloon ja se näkyy.
Makea maistuisi erinomaisesti, mutta esim. roskaruoat jää kyllä syömättä. Muutenkaan liha ei meinaa mennä alas juuri missään muodossa, mutta salaatit ja kasvikset ja piimä on namia.
Jos ruoka tulisi heti takaisin, niin senhän voisi jättää kokonaan merkkaamatta. Toisaalta, jos se tulee esim ½ tunnin tai tunnin päästä...
Zumbaa ajattelin lähteä kokeilemaan, josko Pikku-Ruulle se kelpaisi juoksua paremmin. Itse ainakin keväällä tykkäsin.
Lulu88
Drop it like it's hot!
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 22:05
Itselläni kuvotus alkaa jo helpottaa. Aamut (varsinkin hampaidenpesu) ovat etovampia aikoja mutta ruoka menee kyllä alas, enkä ole oksentanut kuin 3 kertaa koko aikana (vain kerran kunnolla)..
Painoni on tippunut myös sen pari kiloa, enkä ole kyllä nälissäni ollut. Ruokaa mahtuu vaan vatsaankin vähemmän mitä ennen, jännä..
Olen huomannut, etten pysty syömään enää samanlaisia määriä normiruokaa. Ihan hyvä asia, sillä maha on aina täynnä vähästä!
Näkyykö
muuten kellään teille jo raskaus? Itselläni on kyljet kaventuneet ja maha on ns. pullahtanut eteen.. Onhan siinä tuota omaa römppämahaa (eli siis läskiä
), mutta huomaan kyllä, että on se alkanut pömpöttää alavatsastakin. Ja ihan hirveä turvotus!! Massu on ihan kivikova kokoajan..
Mutta mutta, huomenna starttaa siis 12.viikko, mahtavaa! Niin se aika vaan rientää.. Nyt on pakko lähteä suihkun kautta unille, sitä en nimittäin saa koskaan liikaa!
Kivat illanjatkot muille pallomahoille! <3
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 22:12 muokkaaja: Lulu88 »
Bastila
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 22:34
kengu-ruu
Olen syönyt aina aamuisin jogurttia, joka menee hyvin alas. Mutta kun leipä pitää niin hyvin nälän aamupäivällä pois, niin olen sitten väkisin yhden sellaisen syönyt. Puuroon päin en pysty aamulla edes kääntymään, ihan kauheaa jos joutuu esikoiselle aamulla antamaan puuroa. Yak.
Sain tänään kaikki pallerot vihreälle ja kalorit meni aika lailla +/- O. Jee, hyvä minä. Kyllähän tuo vaati vähän paneutumista syömisasioihin aamupäivällä, koska tuolloin on se kaikkein vaikein aika. No, eipä tämä pahoinvointi varmaan enää kauaa kestä. Viimeksi muistaakseni loppui n. vko 12 tietämillä.
Kävin muuten tänään ekassa neuvolassa ja yllätykseksi sydänäänetkin kuuluivat vaikka nyt vasta 10+1. Esikoisen kohdalla taisi eka kerran kuulua monta viikkoa myöhemmin.
kengu-ruu
keskiviikkona, 14. heinäkuuta 2010 klo 10:33
Rv 14+1 ja viimeksi eilen kävin yökkimässä. <3
Lulu88, minusta näkee aika selvästi jo, että olen raskaana ja osan normihousuista olen jo joutunut heittämään varastoon. Pienempiä mammavaatteita olen käyttänyt jo useamman viikon. Mutta mulla olikin aluksi kaksi kyydissä, mikä varmaan kasvatti kokoa. Viimeksi ultrassa ei näkynyt enää kuin yksi, joten kai tämä kasvu tästä tasoittuu.
Kerralla syödyn ruoan määrä on pienempi kuin ennen, mutta joudun syömään useammin. Monesti joudun ruoan välillä hakemaan esim. tomaatin, että jaksan odottaa. Ja niitä ruokailujakin on kuitenkin se 5 päivässä.
Nenninen
keskiviikkona, 14. heinäkuuta 2010 klo 12:17
Nyt on mennyt yksi hidas viikko siitä kun tein raskaustestin! On rv 5+0. Ajattelin jotenkin että osaisin ottaa vähän rennommin jo toisen kohdalla, mutta ei oikein siltä vaikuta. Mieli käy ainakin vielä ihan ylikierroksilla.
Soitin jo tänään neuvolaankin ja sain kolmen viikon päähän ekan ajan.
Painoakin on näyttänyt tulleen jo vajaa kilo lisää ja olo on aika turvonnu. On kyllä ollu vieraita ja jäätelö on maistunu. Muuten oon syöny aika terveellisesti. En oo vielä saanu alotettua merkkailua, joten aion nyt alottaa etten heti alussa syö pudotettuja kiloja takasin. Viime raskaudessa kun tuli 17 kiloa ja painoin lopulta 82 kiloa.
Kaimaani
, onpas kiva että treenaat vielä! Minkä tyyppistä liikuntaa yleensä harrastat? Käytkö jossain ohjatuilla tunneilla? Ite pyrin kans jatkaan aktiivisesti liikuntaa ja jumppia ei malttais jättää, mutta toisaalta kaikkea ei ehkä voi tehä masun kanssa, esim. jotain mahallaan tehtäviä liikkeitä.
Strawberry
keskiviikkona, 14. heinäkuuta 2010 klo 12:27
Huh huh, kylläpä ois tukalat oltavat jos painoa ois saman verran mitä esikoisesta näillä viikoilla...sillon oli 10kiloa enempi painoa. Aika hyvin kuitenki saanu pidettyä painon kurissa, sillä nyt ekassa neuvolassa painoa oli 2kg vähempi mitä esikosta. Kuhan nyt ei turvotuksia tulis niin eipä tämä paino tästä varmaan enään nousekkaan. Sais vauva vaan jo syntyä niin ei tarvis stressata tämän painon kans
kaimaani
keskiviikkona, 14. heinäkuuta 2010 klo 17:21
Moikka!
Onpas nää päivät vilahtanut nopeesti..
Huomenna olisi taas neuvola ja saas nähdä, mitä lukemia mitataan
nann
: Mä treenaan kotosalla kuntopyörällä painot jalassa, nostelen painoja, kävely, pyöräily ja jooga sekä uinti, niin uimahallissa kuin järvessäkin.
Nyt olen pudottanut 1,5 tunnin aerobiset ja suht rankat treenit n. 45 minuuttiin ja ottanut tilalle joogaa ja venyttelyä. Toimii hienosti!
Tervetuloa kaikille uusille!
Ruokailut on pysynyt suht helposti hyvinä. Kalorimäärät hieman laskussa, onneksi kuitenkin vielä sellainen 2000-2100 kcal ka päivässä.
Olen lisännyt papuja ja palkokasveja ruokavalioon aikas paljon ja se on tehnyt hyvää niin ummetuksellekkin kuin pallojen vihreiksi saamisessa
Nyt täytyy soittaa vanhin lapsi syömään, joten palaan huomenna kertomaan tuomioni neuvolasta
kaimaani
torstaina, 15. heinäkuuta 2010 klo 13:36
Jee!
Kyllä kannattaa kuntoilla ja terveellistää ruokatottumukset- mulla oli paino laskenut n. kilon ja olen todella tyytyväinen kaikkiin tuloksiin!
(niin oli neuvolatätikin
)
Elikkä nyt ekasta neuvolasta painoa tullut 3.5-4 kiloa
(riippuen vaa'asta kummalla käyn)
Minua motivoi kovasti, kun nyt olen todostanut itselleni, että tarpeeksi liikuntaa ja oikeanlaista ravintoa, jatkaa samaan malliin.
Parasta tässä on se, että ruokaa saa syödä oikesti tosi paljon, jos se on oikeanlaista ja sitten kun on perusruokailut & kuntoilut kunnossa voi huoletta syödä herkkujakin silloin tällöin
Alkaa jo kuulostamaan ärsyttävältä tää mun fiilistely, joten palataan asiaan mammat!!
jebu+
torstaina, 15. heinäkuuta 2010 klo 15:26
Moikka!!Voihan vitsit teijän kanssa kun olette niin hyvin pärjänneet,ONNEA!!Meikäläisellä on ruvennu nyt maistumaan kaikki suolainen herkku kuten riisipiirakat niihin mä oon ihan koukussa,semmosiin,jotka on kaupanpaistopisteessä paistettu,nam!!Karkkeja ei oo hirveesti tehny mieli,kun just ennemmin kaikkee ihme juttui kuten croisantit,pasteijat
Ei mun ikinä niitä muuten tee niitä tällä tavalla mieli.Mutta toisaalta painoa ei ole vielä tullut yhtään,että voipi olla,että ne satunnaiset paistopisteen herkut ei sitten niin hirveesti nosta sitä painoa,ehkä alitajuisesti syö vähemmän
Huomenna ois taas ultra,jossa katotaan,että onko sen pikkusen sydän alkanut lyödä kun viimeksi ei löytynyt vielä kun viikkoja oli vasta vajaa 6!!Vähän jännittää!!Ja sitten huomenna myös kuulee sisätautilääkärin mielipiteen auttaako dietti vai alotetaanko inskat jo nyt!Jännä kun nyt on noita äitipoli aikoja muutaman viikon välein ja neuvola kuitenkin vaan 4 viikon välein,mut eipä haittaa kun saa aina samaan rahaan sen ultran ja näkee,että kaik hyvin
Tosta mahankasvusta vielä,että mulla on näkyny tosi aikasessa vaiheessa 4viikoilta lähtien sen takia on niin turvoksissa vaikka ei ole vielä oikeesti kasvannu yhtään!!Mut onneks tutut ei tajuu vielä,kun mä lihoin ennen raskautta ja silloin jouduin selittelemään,että en ole raskaana
Ihme höpinöitä taas tuli,eli kaimaanin loppulauseen siivittämänä aurinkoisia hellepäiviä kaikille
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
perjantaina, 16. heinäkuuta 2010 klo 09:30
Heipsis! 25 rv täynnä tänään... Tää viikko mennyt syömisten suhteen sellaisella 1700kcal ja muut pallot enimmäkseen vihreänä paitsi rasvaa aina liian vähän. Olen diabetekseni vuoksi pienestä asti syönyt vähärasvaista ruokaa ja en jotenkin vaan osaa alkaa lutrata mitään ruokaöljyä salaatteihin tms. että saisin rasvojen suhteen pallot vihreiksi. Tuo tuntuu nyt olevan ihan ok kalorimäärä mulle kun paino ei nouse. Mulle on tullut painoa 10-11 kg tämän raskauden aikana ja ei tarvis todellakaan nousta suuremmin enää, ku muutenkin oon ylipainoinen. Supistelu on onneks pikkusen helpottanu, että pystyn tekemään hitaita lyhyitä kävelylenkkejä. Selkä jaksaa niiden vuoksi huomattavasti paremmin ja mielikin on virkeämpi... Hyvää viikonloppua kaikille!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
86
87
88
89
90