Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
...
256
257
258
259
>
-Ännä-
perjantaina, 24. lokakuuta 2008 klo 17:53
Heipparallaa!
Täällä ollaan menossa rv:lla 32. Kai.
Aika rientää niin nopsaan välillä, että meinaa mennä viikot sekas, saati viikonpäivät!
Painoa tullut lisää 10 kg. Liikaa joo, näillä kiloilla... vaaka näyttää jo pitkästi yli satasen... mut eihän tuosta ole sen suuremmin motkotettu ja mitäpä se auttais meikäläisen kohalla, ei sit niin yht mit!
Sokerirasituksessa on käyty ja arvot oli vallan loistavat. Helpotti mieltä hurjasti, kun en ole moisessa käynyt sitten 25 vuoteen, niin ei ollut mitään tietoa, millaisia lukemia voisi odottaa.
Kasvukäyrä kulkee keskiviivaa pitkin, joten tyytyväinen saap olla. Pikkuinen on eloisa ja vilkasliikkeinen. Pötköttelee vielä perätilassa.
Mitään lisiä en ole syönyt. Rautaakaan tarvitse; hemoglobiini oli viimeksi 149.
Toivottavasti loppu menee yhtä hienosti kuin nämä viimeiset 3 kk.
Iloa päiviinne toivottelee,
Ännä
Waldi
sunnuntaina, 26. lokakuuta 2008 klo 23:21
Hei,
Ihan vain kommenttina näin yleensä...
luin joskus imetystukilista.net sivustolta laihduttamisesta imetyksen aikana. Siellä oli kommentti professori Terttu Vartiaiselta Kansanterveyslaitokselta liittyen tässäkin ketjussa mainittuihin raskasmetalleihin... Voitte käydä itse katsomassa jutun tarkemmin mutta ainakaan maitoon "metallit" eivät erity järkevässä laihdutuksessa niin suurina määrinä että haittaisivat vauvaa.
Nyt lähden nukkumaan
Waldi
elmuvelmu
keskiviikkona, 29. lokakuuta 2008 klo 14:58
Kiitos Waldi, oli ihan valaiseva tuo artikkeli.
Mulla on taas päässyt jostain reilu kilo luikahtamaan lanteille... En tajua. Noo, ehkäpä ei ihan mallikkaasti oo kaikki päivät menneet, taisko viimeviikolla su olla kaik pallot vihreenä. Mulla ongelmia tuottanut lähinnä toi energiapallo, n. 34-40% aina se tyydyttyneen rasvan määrä
Mut hevi-pallo vihertelee joka päivä, siit oon tyytyväinen
Huomenna on taasen neuvola, pääsee kuuntelee pikkusen sydäntä
Mitäs muille kuuluu?
Waldi
keskiviikkona, 29. lokakuuta 2008 klo 21:54
Hei,
Juniorilla on todellinen äitikausi menossa (taas
) ja iltaisin olen jo niin sippi etten oikein jaksa tehdä mitään
.
Mietin tuossa päivällä että olen kyllä syönyt ennen raskauksiakin paljon herkkuja ja paino ei kuitenkaan ole päässyt silloin ihan valtavaksi. Nyt kun syö lähes samaan tahtiin, paino nousee tajuttoman nopeasti. Ilmeisesti aiemmin olen saanut kulutettua ylimääräisen energia liikkumalla. Nyt vatsa rajoittaa jo reippaampaa liikkumista ja se näkyy sitten "mukavasti" puntarilla...
Annabellalle tsemppiä diettiin ja kaikille muille mahdollisimman paljon vihreitä pallukoita
Waldi
elmuvelmu
torstaina, 30. lokakuuta 2008 klo 11:04
Terkkuja neuvolasta!
Kovasti pumputti pikkuisen sydän
Ihana oli sitä kuunnella.
Painoa oli tullu sitten kuitenkin vajaassa neljässä viikossa 2,6kg!
Tosin mun puntari näytti kilon vähemmän, kun kävin ilman vaatteita.
Ihmeteltiin siinä sitten molemmat, että mitäs ihmettä. Juteltiin mitä ja miten ja miten paljon oon syöny ja sen mukaan ei tollasia painoja ois pitänyt tulla. Mun kaveri herkuttelee surutta ja paino nousee n. 50g/ viikko... Ehdotti mullekin, et jos koittaisin välil olla tuijottelematta mitä syön, mut pelkään et sit se paino vasta nousiskin. Tiedä häntä.
Noh, ajattelin etten enää niin niuhoa ton herkkupallon kanssa, mut kattelen tarkemmin kaloreja. Jäätekö päivässä pitää mielen virkeänä
lillierly
torstaina, 30. lokakuuta 2008 klo 20:44
Mä oon jättänyt lähes kokonaan taas merkkailun...noh, oman olon mukaan oon mennyt. Ja olikin muutama päivä ilman suurempia pahoinvointeja. Tai siis olo oli välillä huono, mutta en sentään oksennellut, jee...Kunnes sitten taas tänä aamuna...noh, ei paha, vielä jaksaa.
Tänään tein iltaruoaksi uuniriisipuuroa ja luumukiisseliä kun teki niin mieli. Ja taas proteiinien saanti on liian vähäistä. Se on kyl jännä, että viime raskaudessa just himoitsin lihaa ja paljon, ja tässä raskaudessa ei taas millään maistuis
Sporttimamma
lauantaina, 1. marraskuuta 2008 klo 14:51
Heippa hei!
En oo jaksanut kauheasti painon kanssa kamppailla. Vauva kasvaa nyt hurjaa vauhtia, joten mahdottoman vaikeaa on ainakaan laihtua! Päätin loppuraskauden ajan olla merkkailematta ruokia ylös, mutta pyrin kuitenkin syömään terveellisesti ja monipuolisesti, sekä harrastamaan paljon liikuntaa! Synnytyksen jälkeen palailen taas tarkempaan ruotuun, vaikkakin ihan pikkuhiljaa sittenkin!
Puntari näytti tänä aamuna n. 94kg, eli kaikenkaikkiaan on tullut n. 10 kiloa raskauden aikana(pahimmillaan paino oli syyskuussa 95,8kg). Raskausviikkoja on 34 takana ja maanantaina alkaa viikko 35! Loppusuoralla ollaan!
http://hannaliikkuu.blogspot.com/
Pinjansiemen
Hyväkarppausta energiapallo vihreänä!
lauantaina, 1. marraskuuta 2008 klo 19:26
Moikka vaan kaikille!
28 viikkoa on tullut täyteen ja nyt ollaan virallisesti loppuraskauden puolella, hui.. Vointi on edelleen aivan loistava, oon täynnä energiaa ja käyn liikkumassa viitenä päivänä viikossa. Olen nyt merkkaillut ruokia säännöllisesti. Tavallisina päivinä pääsen helposti vihreille pallukoille ja proteiiniakin tulee yli 1,5 grammaa painokiloa kohden, auttaa selvästi liikunnassa jaksamista. Jos on jotain iltamenoa, kärsii lähinnä rasvan laatu ja herkkupallukka, ja kaloritkin menee tietysti helposti plussan puolelle. Herkkuja syön kyllä pari kolme kertaa viikossa kotonakin, mutta koitan pitää määrät sellaisina että menisi enintään keltaiseksi se pallukka
Painonnousu on hieman hidastunut keskiraskauden hurjasta vauhdista, viimeisten 4 viikon aikana on nyt tullut 1-1,5 kg. Vauva on sillä välin enemmän kuin kaksinkertaistanut painonsa
Lapset 2/09 ja 10/11, takaisin omassa painossa 4/12, seuraavaksi takaisin omiin lihaksiin..
elmuvelmu
tiistaina, 4. marraskuuta 2008 klo 17:58
Heissan!
Mulla ylihuomenna pääsy puntarille yli viikon jälkeen. En ole merkkaillu ku tänään ja nekin kaikki vasta äsken. Oon syöny ihan summissa, mut silti pallukat vihreellä/keltasella ja kaloritki kurissa
Hyvä niin.
Olo on ihan ok, vettä vois enemmän juoda kyl. Ei jotenki tajua ku ei oo kuuma. Siis ilma.
Loppuviikosta aattelin uimaan itteni saada, se on jotenkin niin mukavaa
Ja kunhan päästään muuttamaan ni saan kuntopyörän. Sillä joskus alotin kunnon kohottamisen ja rasvan tiristämisen, kun painoin 10 kiloa enemmän ku nyt. Ja en sillon ollu tippaakaan raskaana
Aikamoinen matami olinkin... Ja voin ihan hirmu huonosti, henkisesti ja fyysisesti.
Mukavia hetkiä kaikille!
Waldi
lauantaina, 8. marraskuuta 2008 klo 23:06
Hei
Viikkoja on nyt 30+4 ja perjantaina kävin neuvolassa. Kaikki vaikuttaa olevan ihan ok ja painostakaan ei tullut ylimääräisiä kommentteja vaikka kertymä on nyt 14kg
(edellisessä raskaudessa viimeisten 8 viikon aikana paino nousi 12 kg
) .
Merkkailut ovat jääneet tälläkin viikolla mutta syynä on ollut netin toimimattomuus useamman päivän ajan. Laiskuudesta en ole viitsinyt kirjoittaa mitään paperille...
Juniori on ollut nuhassa ja olemme joutuneet siirtämään uimahallikäyntiä useampaan otteeseen
. Kaipaisin uimaan, vatsa on jo niin suuri että muunlainen liikunta ei enää oikein houkuta. Ennen kävelin puolessa tunnissa "lähi"kauppaan, nyt matkaan menee jo 45 min ja hampaat tietenkin kelluvat jo puolessa välissä
. Käymme sitten kaupassa autolla ja vaunuttelut jäävät vähälle.
Yritän nyt tsempata itseäni aloittamaan merkkailut ja herkkulakon maanantaina. Jos selviäisi ilman makeita edes jouluun niin sitten ollaan jo loppusuoralla
. On se kyllä kumma että ei voi olla syömättä herkkuja kaksin käsin vaikka tietää että liiasta makeasta seuraan vaan suunnattoman ällö olo
.
Ihana että teillä muilla vaikuttaa syöminen pysyvän hallinnassa, minullakin siis on toivoa
Oikein mukavaa isänpäivää kaikille ja leppoisaa odotusta
Waldi
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8