Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
206
207
208
209
>
elmuvelmu
tiistaina, 21. lokakuuta 2008 klo 22:28
Kiitos vastauksista
Helistimessä vaan osa odottajia paasaa siitä, että painoa tarkkaillessa alkaa vanha läski liueta ja siitä jotain raskasmetalleja yms. jotka kulkeutuu vauvaan. Mun mielestä vaan aika outoa, että jos oikeasti olis niin - niin miks ihmeessä raskausajan diabeeteksestä kärsivät laitettais samalle ruokavaliolle kuin täällä suositellaan...
Oisko se porukka vaan niitä, jotka syö kahden edestä ja nousee koo ottaan, jos joku haluaakin syödä terveesti ja voida raskausaikana hyvin ja myös sen jälkeen.
Mulla ainakin taas parempi olo nyt kuin viikonloppuna kun sillon vaan mässäilin.
Odottelen jo kovin ens viikkoa ja kamun kasvupyrähdystä, pitää muistaa huolehtia proteiinin saannista.
Syöttekö muuten vitskuja purkista?
Mä söin ekat 3kk, mut nyt tunnen saavani kaiken ruuasta, kun lähes päivittäin on hevi- ja kuitupallot vihreinä. Jos otan vielä vitamineja purkista ni en oo saanu öisin nukuttua juuri ollenkaan. D-vitamiinia vois kyl hakee.
Sporttimamma
keskiviikkona, 22. lokakuuta 2008 klo 07:21
Moi
elmuvelmu
ja muut!
Kyllä, ne "valistajat"on just niitä, jotka haluaa syödä hyvällä omalla tunnolla kaikkea mitä eteensä saa. Mä oon kanssa kuullut niin paljon näiltä.Valitettavan usein se mässäily jää päälle ja niitä opittuja tapoja saa oppiakseen myöskin lapset..(tiedän tapauksia, joissa lapsille annetaan aina jotain suuhunpantavaa, kun vähän harmittaa ja pääsee itku..Mistä siis lohtusyöminen yleensä opitaan...
) En oo vaan vielä kertaakaan kuullut hyvää perustelua sille, miksi runsas rasvan ja sokerin käyttö, tai ylipäätänsä runsas syöminen olisi vauvalle(ja odottavalle äidille) parempi kuin terveellinen, mutta vähän niukempi ruokavalio
?
Minulla todettiin raskausdiabetes ja sain määräyksen dieetille. Syön ihan sairaalan ohjeiden mukaan, lääkärin valvonnassa, mutta noilla ohjeilla rajoitetaan syömistä enemmän kuin esim.kiloklubissa!
Saan syödä 1600-1800 kaloria, kun mun mitat on 171cm, paino nyt 93,5kg. Ja raskausviikko 33 menossa. Ei oikeesti voi kovi vaarallista olla, kun nimenomaa ammattilaisilta nämä ohjeistukset oon saanut. Laihduttaminen raskauden ja imetyksen aikana on täysin turvallista, kunhan ei laihduta liian niukalla, vaan kiloja tippuu 0,5kg/vko, maksimissaan 1kg/viikko. Tällöin ei niitä "myrkkyjäkään" pääse haitallisesti esim. maidon mukana vauvaan.
Itse jaksan"niukasta" mutta terveellisestä ruokavaliosta huolimatta ihan loistavasti, paljon paremmin kuin alkuraskaudessa, kun syömällä otin kymmenen ylimääräistä kiloa. Nyt tuosta on lähtenyt 2,3kg ja suunta on edelleen alaspäin. Vauva voi kanssa hyvin, ja ihan käyrien mukaan kasvaa(kuten ennen "diettiänikin"). Ja on selkeästi aktiivisempi, nyt kun itsekkin liikun taas enemmän!
Tsemppiä syksyyn kaikki odottajat!
http://hannaliikkuu.blogspot.com/
Pinjansiemen
Hyväkarppausta energiapallo vihreänä!
keskiviikkona, 22. lokakuuta 2008 klo 08:35
Vitamiineista
: mä syön kalkki-D-vitamiinivalmistetta, kalaöljykapseleita (joissa ei ole A-vitamiinia), maitohappobakteereja (Rela) ja vanhasta tottumuksesta myös foolihappoa vaikka sillä ei enää tässä vaiheessa raskautta ole niin merkitystä. Ja rautaa syön myös.
D-vitamiinia suositellaan kaikille näin talvikautena, ruuasta sitä ei voi Suomessa saada tarpeeksi. Relaa syön sen takia, että se loppuraskaudesta syötynä vähentää lapsen allergioita joidenkin tutkimusten mukaan, ja myös siksi että oma masu pysyy tuon raudan kanssa paremmassa kunnossa. Paljon kalaöljyä saaneiden äitien lapset olivat yhdessä tutkimuksessa älykkäämpiä
ja kun raskaus asettaa rajoituksia joillekin kalalajeille vaihtuu esim. työpaikkaruokalan silakkapihvit nyt toiseen ruokavaihtoehtoon (en ruvennut tihrustamaan onko kalavainaa ollut yli 17 cm..).
Sporttimamma
keskiviikkona, 22. lokakuuta 2008 klo 12:32
Mä syön rautaa ja multivita-raskaus(-monivitamiini+kalsium) tabletteja.
http://hannaliikkuu.blogspot.com/
elmuvelmu
keskiviikkona, 22. lokakuuta 2008 klo 13:51
Taidan lähtee hakee tota Waldin mainitsemaa kirjaa, kirjastossa ei ollu ku viimeks kävin. Vois piristää. Ollu aika murheellinen alkuviikko, oon myyny asuntoni ja eilen tehtiin viel kosteusmittaus ja muutamassa laatassa vähän korkeempia arvoja. Ei vaadi toimenpiteitä, mut kurjaa silti.
Rahaa menee kans kiitettävästi sinne sun tänne tän myymisen kans. Mut välittäjässä säästin ku myin ite. En tosin saanu voittoa, ku tilanne on mikä on. Mut isompaan kotiin päästään ja vauva saa oman huoneen ja me saadaan sauna
Ja kun muutetaan vähän kauemmas keskustasta saadaan isompi koti edullisemmin
Taidan mennä nukumaan ja sitten kirjakauppaan. Kai tässä kuitenkin asiat on ihan hyvin.
Waldi
keskiviikkona, 22. lokakuuta 2008 klo 21:44
Hei kaikki
Annabella mietti että supisteleeko hänellä kävellessä, minun mielestäni se on kyllä ihan mahdollista. Minulla itselläni oli edellisessä raskaudessa supisteluita kävellessä ja vauhtia täytyi keventää. Tietenkin meidän kaikkien raskaus on erilainen joten kannattaa luottaa oman kropan viesteihin ja toimia sen mukaan. Odotusaika menee loppujen lopuksi nopeasti ja sitten päästään taas pikkuhiljaa aloittelemaan kuntoilu
.
Itse olen ajatellut että vauvan syntymän jälkeen otan ohjelmistoon vaunukävelyt heti kun voin (esikoinen saattaa olla erimieltä). Myöhemmin keväällä haluaisin aloittaa hölkkätreenit ja syksyllä juosta sitten yhdessä tapahtumassa vähintään 10 km
. Pääsin jo vähän juoksun makuun tuossa keväällä ja hölkkäilin vielä rv 17 mutta sitten olisi jo pitänyt olla vessa mukana
, että olisi voinut tuota hommaa jatkaa.
Waldi
lillierly
torstaina, 23. lokakuuta 2008 klo 10:38
elmuvelmu:
jos laihtuu paljon raskauden aikana on mahdollista, että lapselle tulee hermostovaurioita. Ainakin näin mua peloteltiin viime raskaudessa, mulla kun painoa lähtee paljon tuon raskauspahoinvoinnin takia. (Neuvolan täti siis, ei kukaan asiasta mitään tietämätön...) Viimeksi yli 10 kg ja tällä kertaa se onneksi jäi "vain" 7 kiloon, ennen kuin alkoi tasapainoilla ja noustakin. Mutta ihan terve lapsi tuli viime kerralla. Mutta jos se laihtunut määrä on reilusti enemmän kuin se 10 niin tottakai se voi aiheuttaa lapsellekin jotain...
Sillä että syö terveellisesti ja paino pysyy suht samoissa tai se muutama kilo lähteekin, tuskin saa lapselle mitään vaurioita aikaiseksi
annabella:
mun äiti on pyöräillyt kanssa ihan loppuraskauteen asti, koska tuntui hyvältä ja niinhän sitä liikuntaa, eri muodoissaan saa ja pitääkin harrastaa. Parashan se on että pääset sentään liikkeelle, kun kerran kävely on haasteellisempaa
itsekin olen joskus pyöräillyt raskaana, nyt sitä pyörää ei ole, eikä varmaan sitä varmuuttakaan pyöräilemiseen, kun ei ole pariin vuoteen tullut juurikaan pyöräiltyä.
Vitamiineja
oon syönyt heti alkuraskaudesta lähtien, tuon pahoinvoinnin takia, eli tasapainottaa vähän ruokavaliotani. Siis kun mikään ei pysy sisällä, niin mistä niitä vitamiineja sitten tulis, ellei söisi tablettina
Nykyään juon myös urheilujuomaa tasapainottamaan suoloja kehossa, vaikka se ei hampaille teekään kovin hyvää ja lasketaan herkuksi täälläkin. Mutta jos lääkäri käskee, niin minähän juon tarvittaessa
enkä voi sanoa noista urheilujuomista pitäväni, eli mieluummin herkkuna sitten joisin vaikka limpparia (mitä en juo kovin paljoa, kun hiilihapot aiheuttaa närästystä, mitä muuten tuo urheilujuomakin tekee...)
elmuvelmu
torstaina, 23. lokakuuta 2008 klo 13:51
Aivan,
eli kun mulla jo tullu raskaudesta 10 kiloa plussaa ni on ihan ok pitää paino tässä samassa? Vaikka loppuun asti jos vaan onnistuu? Tai kai siis silleen et tuntee ite olonsa elinvoimaiseksi ja hyväksi ja vauvalla kaikki kunnossa. Se kuitenkin pääasia ei esim. meikäläisen peilikuva. Vaikka paremmin jaksaa jos omaa kuvaansa voi itkemättä kattoo
Mä löysin kaapista naisille tarkotettuja omega3:sia, joissa kalsiumia ja D-vitamiinia myös joten ei tartte ostaa uusia. Ja maitohappobakteereja oon syöny päivittäin jo reilu pari vuotta. Oon aina tehny hulluna töitä ja vatsan kans aika ajoin ongelmaa... Nykyään ymmärrän jo et elämän pääpaino jossain ihan muualla ku työssä
Ja tää kuitu- ja hevipitoinen ruokavalio auttaa paljon paremmin.
Niin ihanaa ku teitä muitakin täällä juttelemassa
Annabella
perjantaina, 24. lokakuuta 2008 klo 13:42
Moi!
Minut pantiin naistenklinikalla nyt 1600 kcal / päivä dieetille, ja liikuntaa pitää harrastaa kuulemma paljon, se kun laskee ja tasaa tehokkasti verensokeria. Eli kun tuosta 1600 lähtee joku satanen pari tai kolme pois liikunnalla ja lapsellekin menee (rv 32) jotakin, niin kyllähän tuo melko tiukka linja on ja luulis että paino putoaa. Eli kun täällä on pohdittu että saako/pitääkö/voiko raskaana laihtua/laihduttaa niin näköjään raskausdiabeetikon pitää...?
Vaikka se taitanee riippua potilaan ylipainosta, mulla on pituutta 157 ja vaaka näyttää nyt 88,8...
Mulla on nyt veresokerimittari, neuloja ja liuskoja kotona ja verensokeria mittailen 8 kertaa päivässä, aina ennen ateriaa ja 1 h aterian jälkeen. Tänään olen vapaalla, tänään sain tuon mittarin, mutta ensi viikolla kun menen taas töihin, niin sielläkin pitää mittailla... mutta eiköhän tuosta tule pian rutiinia.
Lähdenkin tästä pyöräilemään, ja iltapäivällä tulee sisko kanssani sauvakävelylenkille. terkuin Annabella
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 24. lokakuuta 2008 klo 16:56 muokkaaja: Annabella »
elmuvelmu
perjantaina, 24. lokakuuta 2008 klo 16:32
Heis kaikille!
Löysin tänään Prismasta FitMama dvd:n (15,95€), jossa odottavalle äidille rasvaapolttavaa Salsaa ja Joogaa ja harjoituksia, joilla saa vatsalihakset synnytyskuntoon
Vedän siis verskat jalkaan ja alan jumppailla ->
Mulavaa viikonloppua ihunat mammat!
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8