Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
47
48
49
50
51
52
53
...
89
90
91
92
>
Solna
perjantaina, 5. maaliskuuta 2010 klo 10:52
Jooga onkin kuulema hyvä juttu, auttaa rentoutumaan synnytyksessä, näin olen kuullu
Tsemppiä kaikille odottajille
Ite tässä vasta kohta pääsen alottelemaan sitä vauvelin yritystä
cotine
perjantaina, 5. maaliskuuta 2010 klo 12:24
Moi ja tervetuloa kaikille uusille
Mua vaivasi alussa kans vähän pahoinvointi noin 12 rv asti. Mulla tuli monta liikakiloa just silloin, kun mulla siihen auttoi parhaiten-yllätys, yllätys, syöminen
Mua on vaivannut viime viikot mieletön nälkä, voisin syödä ihan rajattomasti! Oon sitkeästi sinnitellen pysynyt noin 2000-2100 kalorissa/päivä, mutta viikonloppuisin on kyllä ollut herkkupäivä.
Liikuntakin harmikseni jäänyt vähän vähemmälle, kun on liitoskivut alkaneet vaivaamaan
Painoa tullut nyt joka viikko lisää tasaiseen n. 300-400g/vko tahtia, yhteensä tullut nyt noin 11 kiloa. Mutta niistä vain kolme viimeisen 10vk aikana! Nyt menossa rv 32+4. Ihan tavoitteessani eli painonnousu max. 12kg en pysy, mutta seuraava tavoite on 15kg. Turvotusta voi tulla kuitenkin lopussa. Esikoisesta tuli 18-19 kiloa, ja se oli vähän liikaa. Lähtöpaino silloin sama.
Saa nähdä lähteekö herkuttelu ihan lapasesta nyt maaliskuussa. Esikoisella on parin viikon päästä synttärit ja niitä juhlistetaan moneen eri otteeseen eri vieraiden kanssa!
Mama Alligator
perjantaina, 5. maaliskuuta 2010 klo 12:32
Tänään on hassu fiilis kun olo ei ole mitenkään normaalista poikkeava. Tuntuu kun ei oliskaan raskaana. Kai se voi ihan "oireetonkin" olla
Outoa. Odotan jo niin innolla sitä neuvolaa!!! Olis jo..
tiina.mari
lauantaina, 6. maaliskuuta 2010 klo 10:15
mama: voi olla oireeton ja välillä niitä aikoja tulee pitkiäkin kun ei tunne olevansa raskaana
miljoona kertaa parempi se kun se että oksettais ja väsyttäis ja olo olis hirveä. molemmat koettu
täällä raskaus menee omalla painollaan. neuvolassa oon käyny aikoja sitten viimeksi.olikohan tammikuun alussa. neuvola täti on ihan pihalla kaikesta kokoajan ja muutenkin rasittava että hyvä näin. jos olisi ensimmäinen raskaus olisin varmasti huolesta kankeana. mutta 2 raskauden jälkeen osaa jo tunnustella oloa ja soitella jos jotain ongelmia ilmenee.
ensi viikolla olis rakenneultra (toivotaan että sukupuoli selviää ja että olis tyttö. vihdoin) ja sen jälkeen sitten pitäis soitella neuvolaan aikaa.
nyt terassin putsaus hommiin. 100m2 terassia jossa ½m lunta. eli voi mennä hetki jos toinenkin
jeliina
sunnuntaina, 7. maaliskuuta 2010 klo 13:01
Ihanaa, paino ei ollut noussut tällä viikolla!
Mitähän sitä keksis hiihtoloman piristykseksi, kun koko perheellä on lomaa?
sukkanen
sunnuntaina, 7. maaliskuuta 2010 klo 14:17
Moi kaikille! Mäkin voisin ilmoittautua tänne. Jospa sillä saisin vähän innostusta tähän painonhallintaan.
Täällä odotellaan esikoista viikolla 24+1.
Lähtö-BMI oli mulla n. 31,3 ja neuvolatäti sanoi heti alussa, että olisi hyvä jos paino ei nousisi enempää kuin 5-8 kg. Viime kerralla neuvolassa oli astetta tiukempi täti ja hän sanoi, ettei paino saisi nousta yhtään. Sen jälkeen mulla on ollut hirveä ahdistus asiasta, mutten kuitenkaan ole pystynyt tsemppaamaan ja ruokavalio on ollut ihan retuperällä (vaikka ahkerasti olen lähes kaiken kirjannut kiloklubiin. Pallot vaan huutaa punaisena). Ensi viikolla on seuraava neuvola ja edelleenkin ahdistaa mitä sanovat siellä mun nousseesta painosta. Vaikkei koko raskauden aikana olekaan tullut kuin n. 3 kg. Mulla on itkukin nyt niin herkässä, että alan varmaan vollottaa jos saan satikutia
Tulipa siinä kerrakseen omaa napaa.
jeliina
sunnuntaina, 7. maaliskuuta 2010 klo 15:21
Tervetuloa
sukkanen
! Tokihan painoa kannattaa yrittää hallita raskausaikanakin, mutta on aivan luonnollista että muutama kilo tulee. Älä anna neuvolan tätien masentaa itseäsi!
Mielestäni on aika vähän jos vasta kolme kiloa tullut, samaa linjaa jos jatkat niin eihän se sitten ehdi tulla kuin viisi kiloa koko raskausaikana..Täällä jo yhdeksän "ylikiloa" tullut, ja rv 30+2.En tosin ollut ylipainoinen ennen raskautta. Mutta tsemppiä sinulle, ja yritä vaikka yksi asia kerrallaan saada ruokavaliota terveellisemmäksi!ü
Annukka_82
sunnuntaina, 7. maaliskuuta 2010 klo 15:43
Oon ollut ihan kauhean kiireinen enkä ole ehtinyt kirjotella mut yritän lueskella teidän kirjotuksia kuitenkin aina välillä
Mulla on alkanut huono olo vaivata inasen verran ja on hirveä himo suolaseen ruokaa, etenkin keittoihin yms. Tästä tulee iso urakka koska tiedän et kakkosesta mulla ei noussut paino ennen 25 viikkoo ja sit siitä lähti ilonen nousu käyntiin! Kaikki jäi mitä tuli lähes tulkoon
Koitan kovasti kans nyt pitää painon samassa ja neuvolassa sanottiin ettei sais tippua mutta vois pitää samassa ja on hyvä jos ei tuu enempää kun 5-7kg ja siihen aion pystyä
Mulla on tietty ihan eri lähtökohdat kun aiemmissa raskauksissa kun tosiaan oon tiputtanut kakkosen jälkeen reilu 30kg pois ja nyt pitäs koittaa sit saada pidettyä poissa sitä ja toisaalta mää tykkään lenkkeillä hirveesti toisin kun aikanaan. Toivon vaan ettei liitoskivut tässä raskaudessa yllätä koska ne oli edellisessä ainaskin kohtuullisen kovia loppuajasta!
Tiistaina ultra ja katotaan onko mukana matkustajaa ja onko kaikki kunnossa
Nyt 6+5
LanaS
Elämä on jotain suurempaa...
sunnuntaina, 7. maaliskuuta 2010 klo 18:06
Taidan olla surkea tapaus... Nyt alkoi vielä aika paha oksentelu - perjantaina mikään ei pysynyt sisällä, otin töistä saikkua ja makasin sohvalla koko päivä. Nyt vähän parempi olo, mutta yökköttää koko ajan. IIIk! parisen kiloa muuten lähti raskauden alusta (nyt 6+1) - eipä ihme, kun äidille ei ruoka maistu, ja puolet sitä lähtee saman tien pois
mut ei se mitään, kyllä se menee ohi.
Tsemppiä kaikille tuleville äideille! Toivon, että osaan minäkin nauttia raskaudesta, kunhan tää jatkuva pahoinvointi loppuu.
Mama Alligator
maanantaina, 8. maaliskuuta 2010 klo 07:23
Mulla ei onneks vieläkään alkanu oksentelu. mutta pillitän ihan kaikesta ja sanon mies raukalleni hölmöjä juttuju (ei aina posiitivisia) niin että se ihan syystäkin loukkaantuu. Sitte koitan taas selitellä ja pyytää anteeks ja keskustellla, mutta sit alan ite itkemään.
No onneks tämä on vain ohi menevää. Tänään aamulla olis taa nukuttanu ei olis halunnu viideltä nousta. Ja söin aamiaisenki vasta töissä ni meinas tulla huono olo autossa.
Kiva kun on taas uusia naamoja mukana. En ihan ymmärrä että miten paino voi pysyä ihan samassa vaikka vauva kasvaa masussa? Onko se oikeasti mahdollista??
Vielä vähän yli viikko neuvolaan jee jee!!!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
47
48
49
50
51
52
53
...
89
90
91
92
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Liikunta
»
Syyskauden liikuntahaaste, 80 liikuntakertaa 1.8.-31.12.
tänään
kello 17:39
Aloittelijat
»
Edelleen kysymys energialaskelmasta
tänään
kello 17:28
Painonhallinta
»
Jouluksi 2010 pois -10kg! Kuka lähtee mukaan?
tänään
kello 17:28
Painonhallinta
»
Miten irti syyllisyydestä?
tänään
kello 17:15
Painonhallinta
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 17:15