Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
46
47
48
49
50
51
52
...
203
204
205
206
>
Mama Alligator
torstaina, 25. helmikuuta 2010 klo 13:03
Joo mäki yritin soittaa neuvolaan, mutta jostain syystä meidän neuvolassa ei tänään ykskään puhelin vastannu.
No juttelin toisen neuvolan tätin kanssa joka ihmetteli samaa ja sitte otti mun yhteystiedot. Huomena uus yritys.
Olipa ihana syödä tänään kunnon lounas, eikä pussikeittoa
Nuudeli kasvis juttua ja leipää
jeliina
torstaina, 25. helmikuuta 2010 klo 13:53
torstaina, 25. helmikuuta 2010 klo 09:47
Mama Alligator kirjoitti
:
Miten te kerroitte omille perheillenne/vanhemmillenne?
Ekaa odottaessa kerroin melkein heti perheelle ja ystäville, kun niin innoissani olin enkä malttanut yhtään vitkuttaa kertomista.
Tällä kerralla (vaikka aivan yhtä innoissani olinkin) en kertonut kenellekään mitään, pikkuhiljaa sitten alkoivat ihmiset kysellä että odotatko sinä kun näyttää tuo vatsa alkaneen pömpöttää.
No, miehelle tietty!
Pixie Fairy
torstaina, 25. helmikuuta 2010 klo 16:36
Onnea
Mama Alligator
!
Ekaa odottaessa mäkin kerroin heti kaikille, soitin, näin tai kirjoitin viestiä.
Nyt taas olen kertonut sitä mukaa kun on tuntunut/pitänyt, lopulta vieläkin aika harva tietää (viikkoja siis 15+)
Vanhemmille ja siskolle kerroin ultran jälkeen.
Niin ja neuvolaankin ekasta soitin heti, tein testin viikonloppuna niin maanantaina tarkistustestin jälkeen soitin. Siellä oli terveydenhoitaja tosi asiallinen ja mukava, vastaili kysymyksiin joita oli mielessä. Ja sanoi vielä, että totta kai niitä kysymyksiä onkin, kun ekaa odottaa.
Toisella kerralla en tainnut ihan heti soitella, mutta aika pian kuitenkin. Eka käyntihän on joskus viikoilla 8-9 eli saa sitä jonkin verran odotella.
Jeliina
, hyvä että supistelu loppui. Ehkä niitä suppareita tulee toista odottaessa aiemmin? Ei kai niissä muuta ole kuin se, ettei kannata rasittaa jos siksi alkaa supistella ja sitten tietysti jos paljon tulee, kannattaa tarkistaa kohdunsuun tilanne.
Mulla esikoisesta supistelu ennen synnytystä avasi paikkoja pari senttiä ja lyhensi kanavan lähes olemattomiin. Tämä todettiin siis tarkastuksessa kun tulin sairaalaan. Kerran olin jo näytilläkin käynyt, silloinkin oli alkanut jo tapahtua. Nämä jutut ovat kuitenkin olleet jo viikoilla 36+ eli aika täysaikainen olisi vauva ollut vaikka olisi syntynyt heti supistelujen alettua. Lopultahan se meni ihan viikolle 41...
Mulla on jokin vatsatauti.
Eiliset syömiset meni ihan oudosti sen takia, ei todellakaan vihreä rivi. Nyt on sitten outo ja heikko olo, kumma kyllä hirmuisesti tekisi mieli dominokeksejä. :P
Ja vettä, paljon vettä. Jospa tää tästä...
Mama Alligator
perjantaina, 26. helmikuuta 2010 klo 07:08
Halusin sitte eilen kuitenkin kertoa omalle perheelle. Miehen perheelle kerrotaan tänään. Onhan siinä riskinsä, mutta niin on kaikessa muussakin.
Tänään oli taas hieman huonompi olo ihan aamusta autossa, mutta onneks meni ohi kun söin aamiasta äsken töissä.
On se vaan niin villi fiilis että tuola sisällä joku pööpö kasvaa...
jeliina
perjantaina, 26. helmikuuta 2010 klo 07:53
Pikaista paranemista
Littla Lady
!
Joo ei mulla kyllä supistellut juuri ollenkaan näitä ennakoivia supistuksia sillon ko esikoista ootin, oikeestaan vasta käynnistyspillerien aloituksen jälkeen alkoi supistella.Pillereitä pitiki syödä kaksi päivää, ja sitten vielä laittaa käynnistystippa ja puhkaista kalvot ennen kuin alkoi tapahtua. Sairastan siis tyypin 1 diabetesta, minkä takia piti käynnistellä jo 37+5 ja lapsi syntyikin sitten tasan rv 38.
Mama Alligator
eihän sitä malta olla kertomatta!
Nauti raskausajasta ja kaikista tuntemuksista, ja nauttikaa nyt toisistanne miehesi kanssa, koska lapsen syntymän jälkeen elämässä tulee niin suuri muutos, joskin pelkkä positiivinen muutos, mutta elämä on kuitenkin erilaista.
Vaikea selittäää mitä tarkoittaa näin kirjoittamalla..
Lansku
Elämä on jotain suurempaa...
perjantaina, 26. helmikuuta 2010 klo 10:54
Harmittaa vähän että liikuntaa en okein jaksa harrastaa kun olo aika huono... Eilen makasin melkein koko illan sohvalla kissa sylissä. Mut kai se menee ohi jossain vaiheessa. Jospa tänään jaksais vaikka lenkille lähteä kun niin hyvä sää.
Mama Alligator
perjantaina, 26. helmikuuta 2010 klo 11:00
Mäkään en uskaltanu kauheesti riekkua salilla ku oli vähän huono olo, mutta poljin 40min sellasella pyörällä missä istutaan vähän niinku tuolissa. Se oli ihan ok. Välillä kyllä eto mutta onneks ei koko aikaa. ja sitte venyttelin. Loppu ilta meni sohvalla ja taas jo puoli ysin aikaan nukkumaan.
Nukuin oikein hyvin kunnes kello alko 05.10 laulaa...
Olisin jatkanu pidempäänkin.
elmuvelmu
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 09:29
Huomenta!
Huomenna on taas neuvola ja tietää vähän miten tuo paino kehittynyt. Viimeks olin neuvolassa rv. 17 ja nyt on menossa rv. 22. Eilen käytiin herkuttelemassa pizzalla
Flunssa kiusaa edelleen niin mitään suuria liikuntasuorituksia ei ole tullut tehtyä. Porukoitten koira oli lainassa viikonlopun ja sen kans tein vähän reippaampia lenkkejä ni kyllä repi vattasta niin et huh! Esikoisen raskausaikana tein viel tunnin lenkkejä paria päivää ennen synnytystä.
Viikolla merkkailu sujuu ihan hyvin, mut noi viikonloput on pahoja. Miehellä ei oo minkään sortin paino-ongelmia, lähinnä ehkä niin et on liian hoikka vaikka söis mitä ni hän ei pysty tajuamaan tätä mun tilannetta kunnolla ja kantaa herkkuja kotiin
Olen tästä monta kertaa puhunut ja hän pysyy ruodussa korkeintaan 2 viikkoa. Mulla ei tahdonvoima riitä siihen et syön ite porkkanaa ku toinen vetää vieressä sipsiä naamariin.
Jaaha, sitten aamupuuhiin. Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!
Ja mä lasken tän maalikuun 1. päivän kevään alkamiseksi.
Lansku
Elämä on jotain suurempaa...
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 11:53
Heippa!
Miten olette muuten saaneet syötyä tarpeeksi raskauden alkuvaiheessa? täällä kun tulee iiik-reaktio kun vain ajattelen ruokaa... pakotan itseni syömään, mutta kun ei maistu mitään. Mitä avuksi?
Elmivelmulle tsemppiä!
Mama Alligator
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 13:22
Mulla vähän sama ongelma ainakin kun suoraan ns. kutisteulta ruolavaliolta siihen että pitäisi muistaa syödä kunnolla. Olen koittanut muistutella itselleni sitä useasti. Oman ja pööpön hyvinvoinnin takia. Mulla ainakin aineenvaihdunta toimii oikein hyvin ja maha ainakin 3 kertaa päivässä. Öklötystä on ollut yllättävän vähän. tänään ehkä tähän mennessä voimakkain pahoin vointi olo tuli bussi pysäkillä kun olin unohtanu syödä aamiaisen. äkkiä vaan evästä laukusta ja se meni sillä ohi. Onneks
Nyt kovasti odottelen että tulee rv 6 täyteen, tänään 5+5 ja vasta 17.3 olis eka neuvola.
Jänskättää!! On myöskin mahdolista että olen pidemmällä kun kuvittelen, koksa tammikuun menkat oli niin oudot. Niiden aikana testasin ja oli negatiivinen, mutta en niiden jälkeen ennen kun vasta nyt. Joten voin olla viikolla 10+1 tai 5+5
Sivu:
<
1
2
3
4
...
46
47
48
49
50