Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
41
42
43
44
45
46
47
...
89
90
91
92
>
Little Lady
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 16:10
Lurima
, tsempitykset täältä syömisiin! Ja liikkumisiin. Anna itsellesi lupa ottaa rauhallisesti, nuo supistelut sun muut kun on selvästi merkki siitä että kannattaa. Eihän hiihto supista?
Varmasti saat tuota viikonloppua paikattua paljon sillä, jos syöt tarpeeksi hevi-osastoa ja katselet hyvien rasvojen perään. Herkuttelua siihen vielä maltillisesti, ellet halua nollalinjaa pitää, niin uskon että mieliala nousee!
Painonnousun suhteen kannattaa pitää mielessä, että olet vielä niillä viikoilla kun nousu on nopeinta. Eli olla armollinen itselleen. Tosain sun painonnousuhan on tosi mallikasta! Ei kannata huolehtia yhtään, varsinkin kun normipainosta lähdit.
Hienosti kaikki menee, tsemppiä vielä!
Elmuvelmu
, jaksaisitko syödä 1600-1700kcal -määriä, olisiko siinä tarpeeksi? Ehkä se voisi hillitä painonnousua. Kannattaa kokeillen löytää se määrä, mikä passaa, nälässähän ei kannata olla. Tosin, ihan hyvinhän saatat kuulua niihin naisiin, jotka keräävät raskausaikana kiloja ja sitten humpsahtavat takaisin normia kohti?
Säästöliekkiin en oikein usko, ellet sitten ole rajoittanut syömisiäsi enemmän kuin olet huomannutkaan.
Yritä ottaa rennosti ja syödä hyvin sekä oikein. Pääasia lienee, että ruoka on "pallollisesti laadukasta" ja ettei tosiaan jää nälkä vaivaamaan.
Tsempitykset myös sulle!
elmuvelmu
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 16:29
Kiitoksia molemmille
Mukava olo tullut jo pelkästään siitä, että joku oikeasti kuuntelee (tai oikeammin kai lukee
)
Jep, yritän tässä ettiä sopivaa kalorimäärää. Tälle päivälle otin n. 1500 ja vielä ainakin olen hyvin pysyny ruodussa. Iltapalaksi suunnitteilla iso annos puuroa rasvalisällä ja lasi maitoa. Pitää hyvin nälkää. Ja jos makeanhimo yllättää niin sitä varten on appelsiini
Olen syönyt tänään hurjasti heviosastoa, joka auttaa kans heti.
Mukavaa iltaa!
Muok.
Niin ja tuohon painon putoamiseen raskauden jälkeen niin viimeks mulla lähti alle 2 viikossa 12 kiloa ja sitten vähän hitaammin vielä 4 kiloa. Imetin vielä silloin kun tulin uudelleen raskaaksi, joten en tiedä miten imetyksen lopetus ois vaikuttanut. Toisilla kun silloin paino alkaa putoamaan herkemmin, koska keho huomaa, että sen ei enää tarvitse valmistaa maitoa ja alkaa hanakammin luopua ylimääräisestä rasvasta.
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 16:33 muokkaaja: elmuvelmu »
jeliina
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 16:31
Elmuvelmu
kannattaa oikeasti levätä aina kun ehtii pienen pätkän. Ainakin mulla auttaa pitämään syömiset hallinnassa kun ei ole väsynyt, ja raskaus kuitenkin tekee sen että unen tarve lisääntyy. Vai tekeekö?Onko se vain mun tekosyy saada nukkua..
Meillä aloitti muu luokka työharjoittelun eilen, mutta minulle lääkäri sanoi etten saisi nyt kauheasti rehkiä, kun supistelee ja on liitoskipuja, niin jäin sitten "lomalle" poitsun kans enkä tee harjoittelua nyt kun työ kuitenkin olisi suht fyysistä. Koulua on 1-2pvänä viikossa, mutta muuten saan olla kotona, ihanaa! On niin mukava olla lapsen kans..
On paljon virkeämpi olokin, kun ehtii vähän olla pihalla ja tosiaan levätä pojan päikkyjen aikaan jos tuntuu että väsyttää..
Kävin tuossa viikko sitten äitipolilla ja kaikki oli hyvin
Vauva kasvaa kuulema keskikäyrillä, ja sukupuolikin saatiin vielä varmistettua. Minun painoani ei jostain syytä katsottu, enkä itsekään ole nyt käynyt vaa'alla. Pitäisi taas käydä joku aamu, näkisi onko noussut kauheasti..Toivottavasti ei! Vatsa kyllä kasvaa nii ettei perässä pysy!
Oli tänään pojan 1-vuotiskuvaus, vähän jännittää miten meni..ainakin kossi oli reipas! Viikon päästä saa sitten koevedos ja vaikea tehtävä alkaa kun pitää valita minkä/mitkä teettäis..
Little Lady
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 18:47
Elmuvelmu
, kiva että tulee hyvä mieli.
Musta tämä ketju on aivan mahtava, kun kaikki yrittää painonnousua hallita ja on raskaana, kuka milläkin viikolla. Kivaa vertaistukea!
Mulla nousi paino imetyksen lopettamisen jälkeen puolitoista kiloa.
Veikkaan syyksi loppuvuotta (joulu sun muut tulossa) ja sitä, että en varmaan ehtinyt saada ruoka-annoksia sille ei-imetystasolle. Ja niin, liikunta oli liian vähäistä.
Mullakinhan tippui esikoisesta jotain kymmenen kiloa tosi nopeasti, ne oli varmasti suurimmaksi osaksi turvotusta. (en kestä näes katsoa kuvia, jotka on otettu musta juuri sairaalastapääsyn jälkeen - huomaa niin silmiin kuinka nestettä on kaikkialla
)
Jeliina
, mulla on ainakin unen tarve lisääntynyt. Ja esikoisenkin aikaan nukuin huomattavasti enemmän. Mulla siis väsymys on yksi raskausoire, jota tietysti joidenkin on vaikea ymmärtää. Eihän kaikkia väsytä, mutta sitten taas toisia väsyttää senkin edestä...
Kivaa, että kaikki oli äitipolilla hienosti ja että saat "lomailla" pojan kanssa kotona. Kuulostaa ihanalta! Tosin niinhän sitä itsekin on kotona, kun vielä kotiäitinä jatkan.
Saako udella, tuleeko teille toinen poika vai pikkuprinsessa?
Iurima
keskiviikkona, 17. helmikuuta 2010 klo 09:15
Kiitos
Little Lady
tsemppauksesta!
Mun mielestä myös tämä on tosi kiva ketju.
Nyt on pari päivää mennyt ihan mukavasti. Eilen en laittanut mitään herkkua suuhuni. Mies mussutti suklaata ja hetken oli sellanen olo, että mäkin haen, mutta sitten totesin, että ei mun oikeestaan tee edes mieli kovin paljoa. Mä oon sellanen, että kun otan yhden, niin sitten en enää osaa lopettaa...
Liikuntaakin tuli eilen tosi kivasti. Maha oli huomattavasti paremmassa kunnossa, niin uskalsin lähteä pienelle hiihtolenkille. Meiltä pääsee melkein kotipihasta jokijäälle hiihtämään ja se tuntuu sopivan mulle tässä vaiheessa oikein hyvin. Ei tarvitse revitellä mäissä, niin ei ala supistamaan. Kotiintullessa tein vielä vähän pilatesta ja iltalenkki koiran kanssakin venahti jopa 45 minuutiksi normi 20 min sijaan. Kaksi tuntia liikuntaa kaiken kaikkiaan ja kerrankin sain vaihtelupylpyränkin vihreäksi.
Tänään tulee taas olemaan haasteellisempi päivä. Väsymys on kova. Nukuin tosi huonosti, kun poika yski pitkin yötä ja aamuyöstä alkoi itellä olemaan selkä taas niin kipeä, ettei tiennyt miten päin ois ollut.
Mulla myös raskaus on lisännyt unen tarvetta tosi paljon. Varsinkin alkuraskaudesta oisin voinut nukkua vuorokaudet ympäri. Vieläkään ei meinaa 8 tuntia riittää. Ensi viikolla on talviloma ja silloin meinaan kyllä nukkua!
Mulle selvisi tänään iloisena yllätyksenä, että meidän firma maksaa mulla täyden palkan kolmelta ekalta äitiyslomakuukaudelta. Kylläpä helpotti. En jaksanut uskoa moiseen etuuteen, kun firman omistus on briteissä ja siellä suhtaudutaan tosi nihkeesti koko raskauteen, äitiyslomiin ja hoitovapaisiin. Työkaveri on viidettä vuotta poissa töistä, kun on tehnyt kolme lasta putkeen ja melkein joka kerta kun brittejä tavataan, niin käydään keskustelua siitä eikä tästä työtekijästä mitenkään päästä eroon.
Onneksi Suomen laki kuitenkin pätee täällä vaikka omistus onkin muualla. Näköjään mennään myös työehtosopimusten mukaan.
No, nyt tuli vuodatusta vähän asian vierestä, mutta ei kai se haittaa...
Mukavaa päivää kaikille!
jeliina
keskiviikkona, 17. helmikuuta 2010 klo 19:09
Kyllä ne prinsessaa nyt tähän porukkaan veikkaili..
Onko muilla tietoa kumpi on tulossa?
Meidän kossi oli tänään ensimmäistä päivää päiväkodissa hoidossa, tähän asti ollut sukulaisilla, ja oli kuulema mennyt tosi hyvin päivä!
Leikkiny innoissaan toisten kanssa kun kerrankin oli samanikäisiä leikkikavereita. Huippu juttu kun viihtyi, itseä jännitti koko päivän että miten siellä menee..
Minusta myös tosi kiva tämä ketju, saa vähän purkaa aina mieltä, ja on kiva lukea myös muiden kokemuksia ja juttuja, kun samassa tilanteessa ollaan. Ja
lurima
saa vuodattaa, ei taida aina minullakaan pysyä juttu aivan asiassa..
Kävin puntarilla tänä aamuna, oli noussut paino kilolla siitä kun viimeksi olen käynyt..
Reilun 9 kiloa tullut nyt yhteensä ja rv 27+5. hups...Tuli kyllä viikonloppuna herkuteltuaki laskiaispullilla ja ystävänpäiväkakulla..Nyt taas viikolla on ollut helppo pitää syömiset kohtuudessa, ja on nyt kuukauden klubeilun jälkeen oppinut jo tekemään oikeanlaisia valintoja ilman päikyn ohjeitakin!
Illalla olen monesti käynyt vasta merkkaamassa päivän syömiset, ja pallot vihreinä!
muoks. Unohdin kysyä vaikka mielen päällä oli..Minkä ikäinen sinun esikoinen on
Little Lady
?
En nyt löytänyt tuolta vastausta vaikka koitin selailla ketjua taaksepäin..
Meidän ukkeli täyttää huomena vuoden! aika menee kyllä uskomattoman äkkiä...
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 17. helmikuuta 2010 klo 19:15 muokkaaja: jeliina »
Little Lady
keskiviikkona, 17. helmikuuta 2010 klo 19:48
Lurima
, hienolta kuulostaa sun liikunta- ja herkkusaldo! Voi rauhassa olla itsestään ylpeä. Ja hienoa, jos pystyy niinkin tehokasta lajia kuin hiihtoa harrastamaan ilman supistuksia.
Mullakin tekisi mieli ladulle, mutta voide on kaupassa edelleen enkä uskalla sen edellisen ei-pitoa -kokemuksen jälkeen lähteä liukastelemaan ilman suksien huoltoa.
Mahtavia työuutisia myös! Mua kyllä aina pistää vihaksi se, kuinka naisia sorretaan työelämässä, jos "erehtyy" lapsen tai jopa lapsia saamaan...onneksi teidän firmass tuntuu asiat pelaavan!
Jeliina
, ihanaa, pieni neiti pikku-ukon jälkeen! <3 Mä olen tosi malttamaton sukupuolitiedon suhteen. Rakenneultra on vasta huhtikuussa eli vielä saadaan odotella...esikoisesta oli tyttöolo ja poika tuli.
Nyt taas veikkaan toista poikaa sen "olon" perusteella, mutta raskausoireiden erilaisuuden takia tyttöä. Ja totuuden nimissä yritettiin vähän "tähtäillä" tyttöä...
Vaikka eipä se ajoitus taida kuitenkaan olla mikään varma juttu. Innoissani olen joka tapauksessa, tuli kumpi tuli. Nimet on melkein päätetty ja muutenkin malttamattona odottelen syksyä...
Mun mielestä tuo sun painonnousu on vielä ihan normilukemissa. Katsoin vanhaa neuvolakorttia ja mulla oli suunnilleen sama tullut esikoisesta tuossa vaiheessa. Toki se aina järkyttää, jos on pompannut paino edellisestä. Mulla on niin hyvin jäänyt mieleen se epätoivo, kun aikanaan oli tullut yli kaksi kiloa kahdessa viikossa, siis joskus puolenvälin paikkeilla kun ei ollut mitään turvotuksiakaan vielä. Onneksi terkka ei sanonut mitään!
Nythän mä en edes seuraa itse neuvolassa painoa, kun se on niin stressaavaa. Th katsoo sen painon ja merkkaa koneelle, ei korttiin, ja keskustellaan vain jos on tarvetta. Paljon paremmin pysyy pää kasassa, kun seuraa omalla vaa'alla optimitilanteessa painoaan.
Meilläkin on poika vuoden ikäinen.
Ihanaa saada uusi vauva taloon, kun tuo esikoinen tuntuu jo niin isolta ja reippaalta.
Toisaalta onhan se vielä pienikin ja sellainen äidin oma sylikissa. <3
Mä olen ollut tämän viikon liikuntaan aika tyytyväinen. Kävelyä on jo tullut ja joogaa, tarkoitus olisi jatkaa samaan malliin. Varsinkin selän hyvinvointia haluan oikeanlaisella liikunnalla varmistaa, eilen nukkumaanmennessä oli niin kipeä että piti särkylääke ottaa.
Ruuat on menneet myös hienosti, pallot on enimmäkseen vihreinä ja mieli onnistumisesta on hyvä.
jeliina
perjantaina, 19. helmikuuta 2010 klo 22:13
On tämä ihmismieli kummallinen!!Puoli vuotta oon nyt ollu polttamatta, paria sikaria juhlahetkillä lukuunottamatta, ja nyt tekee suoraan sanottuna niin pirustu mieli!! Ajatukset pyörii tupakassa, ja voi luojan kiitos oon raskaana, muuten oisin varmaan jo juossu tupakkakauppaan..:/ Motivaatiopotkua tässä nyt kaivattais....
ankku85
lauantaina, 20. helmikuuta 2010 klo 11:36
Tää on kyllä ihme juttu, että yleensä (aika monilla) tulee raskauden aikana jokunen kilo lisää painoa. Olen aina ollut hieman ylipainoinen BMI 27, mutta pari viikkoa synnyttämisen jälkeen olin "normaalipainoinen. Ihmettelin jo raskauden aikana kun maha kasvoi, mutta se ei juuri näkynyt vaa'assa. Varmaan söin huomaamattani jotenkin terveellisemmin vai kuluttaako raskaus niin paljon energiaa että laihduin samoilla elämän tavoilla mitkä ennenkin ovat olleet
No, ei niistä vähemmistä kiloista ehtinyt kauan nauttia, nyt olen taas täällä +8kg isompana
Little Lady
lauantaina, 20. helmikuuta 2010 klo 17:37
Jeliina
, tsempityksiä tupakanhimoon! Varmasti on välillä hankalaa. Mites, kävisikö sulle sellainen sijaistoiminta, että ottaisit sokerittoman pastillin jos alkaa polttamaan tehdä mieli? Mies teki noin aikanaan, kun lopetti tupakanpolton ja hyvin siinä kävi. Ei edes kerännyt lisäkiloja, kun halusi sen noin välttää.
Motivaationahan voisi olla sekin, raskauden lisäksi, että laittaisit savukerahat säästöön itseäsi varten. Ostaisit niillä jotain kivaa, kuten vaikka jonkun vaatteen, tai sitten säästäisit jotain muuta mieluista kohdetta varten. Rahanmenohan se on aika suuri tupakoijilla joten toimisiko tuo?
Toki sitten on ihan puhtaasti terveydelliset syyt motivoijana, ne oli miehellä kuulemma suurimmat syyt lopettaa.
Tsemppiä vielä!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
41
42
43
44
45
46
47
...
89
90
91
92
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»
Jouluksi 2010 pois -10kg! Kuka lähtee mukaan?
tänään
kello 17:53
Painonhallinta
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 17:48
Aloittelijat
»
Edelleen kysymys energialaskelmasta
tänään
kello 17:45
Liikunta
»
Syyskauden liikuntahaaste, 80 liikuntakertaa 1.8.-31.12.
tänään
kello 17:39
Painonhallinta
»
Miten irti syyllisyydestä?
tänään
kello 17:15
Rekisteröidy
Yhteistyössä