Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
41
42
43
44
45
46
47
...
203
204
205
206
>
jeliina
maanantaina, 8. helmikuuta 2010 klo 20:38
Little Lady
meidän esikoinen oli hitusta vaille puolen vuoden kun tulin raskaaksi..Ihanaa kun pienellä ikäerolla syntyvät!
Joku ihmeen makeanhimo kausi kestänyt jo useamman päivän!
Ei kuitenkaan ollut paino noussut kuin 100grammaa viikon aikana, mutta olisi kiva jos pääsisi tästä himosta eroon...No tänään ollut jo vähän parempi päivä! Hedelmiä hingunnut (onhan nekin makeita..
)
Pixie Fairy
tiistaina, 9. helmikuuta 2010 klo 02:03
Mrs. B
, kannattaa tosiaan tutustua perinpohjin klubiin ja tutkailla mitä pallot sanovat sulle aina päivän päätteeksi kun niitä klikkaat.
Mutu-tuntumalla sanoisin, että esim.öljyä voisit laittaa enemmänkin salaattiin, ehkä vaihtaa oliiviöjyn vielä rypsiöljyyn? Esim. teelusikallinen per salaatti on määrällisesti vähän, mutta kerryttää hyviä rasvoja, varsinkin jos salaattia syö useammin kuin kerran päivässä.
Ja vielä sitä, että helposti sitä itse luulee esim.saavansa rasvaa tai proteiinia tarpeeksi, eikä Kiloklubin pallojen mukaan saakaan. Mulle siinä on ollut herätys, kuinka hyvin hyviä rasvoja saa vaikkapa juuri noilla salaattilisillä.
Sama homma mulla oli kasviksissa, nyt saan niitä tarpeeksi, mutta entinen määrä oli ihan onneton.
Mutta opetteluahan varten tämä systeemi on.
Kohta olet varmasti mestari kun olet jonkin aikaa klubeillut! Ainakin itse olen tosi tyytyväinen itseeni, kun olen homman sisäistänyt paremmin kuin aluksi pelkäsin.
Mrs. B
tiistaina, 9. helmikuuta 2010 klo 07:29
Kiitos
Little Lady
kommentoinnista.
Listailin nyt etukäteen tämän päivän ruuat (musta on helpompi noudattaa jotain suunnitelmaa jonka on valmiiksi kirjoittanut) ja ainakin nyt tulee kyllä rasvat täyteen kun lisäsin pari leipää levitteineen. Salaattiin en voi enempää öljyä laittaa tai jää syömättä kun on sitten mun suuhun liian öljyistä.
Mullakin välillä iskee kauhea makeanhimo, mutta jos tulee syötyä ruuat oikeina aikoina ja ottaa kahviherkuiksi useimpina kertoina hedelmän, niin on mennyt aika äkkiä ohi. Joulun herkuttelun jälkeen (ja lapsen synttäreiden) huomasin että olin hetken aikaa kiinni kakku/pulla/keksi kierteessä. Aina kahvin kanssa teki ihan hirveästi mieli. Ja kun kaapissa oli, niin vaikea oli olla syömättä. Nyt en osta kaappiin keksejä. Itse leivon välillä piirakan tai muuta josta syödään pari palaa ja loput pakkaseen vierasvaroiksi.
Onko muilla sitä, että jos tulee vieraita (kauempaa ja ovat esim viikon) niin silloin menee herkutteluksi? Mulla on kunnon herkkupeppu äiti joka tulee meille käymään kauempaa ja se ostaa koko ajan jotain makeaa. Pakko olla keksejä ja pullaa kahville ja sitten aina pussi karkkia ulottuvilla... Aina kun se on lähtenyt, menee viikko siihen että saa vieroitettua ittensä taas omaan normaaliin syömiseen..
Neuvola kutsuu ja punnitus..
Oon aina ihan tuskissani kun pitää sinne mennä..
ibid
En muista, ei tapahtunut, ei tarvitse hävetä.
tiistaina, 9. helmikuuta 2010 klo 10:31
Saitkin jo hyviä neuvoja muilta: mulla myös hyvän rasvan saanti on hankalaa, ja mulla on myös vähän sama ongelma kuin sulla, että liika öljy esim. salaatissa ällöttää. Mä olen yrittänyt syödä pähkinöitä, käyttää pestoa, ja lisätä öljyä lämpimiin ruokiin - näillä keinoilla saan rasvan määrän kohdilleen. Aika paljon nimittäin saa sitä hyvää rasvaa syödä, että määrä on riittävä, ja toisaalta myös laatu hyvä!
Mun vinkki kahvitteluiden makeatarjoiluille on voileipä
Eli mä teen kahvitarjoiluille aina voileipiä makean lisäksi: päälle leikkelettä, kasviksia, juustoa yms. terveellistä. Kun sitten kahvin kanssa syön ensin voileivän, niin makeaa herkkua tuleekin syötyä paljon vähemmän. Kannattaa kokeilla!
Pixie Fairy
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 18:59
Mulla on samankaltaista ongelmaa kuin
Mrs. B:llä
:
kun menemme käymään vanhempieni luona tiettyä ruokavaliota on vaikeampi pitää yllä. Ei välttämättä herkkujen suhteen, vaikka niitäkin saattaa kahvipöytään ilmestyä. Mutta se perusruoka on niin erilaista kuin itse laittaisi: enemmän kovia rasvoja, enemmän punaista lihaa (ja sekin helposti runsasrasvaista), makaroni on vaaleaa, ei täysjyvää, kasviksia on ihan liian vähän. Tiedätte kuvion, eikö? No, maassa maan tavalla ja kaikkea muuta, mutta kyllä noin erilaisen ruokavalion noudattaminen viikonkin verran tuntuu omassa olossa (jos kohta ei toivottavasti vaa´alla näy)
Ja ymmärrän täysin, että herkuttelusta on vaikea päästä eroon, jos sitä "joutuu" harrastamaan pidempään, koen aivan samoin kun tulemme takaisin kotiin vanhemmiltani. Jos herkkuja on ollut yhtään useammin, on se jäädä päälle.
Vaikeaa. Jonkin verran sitä yrittää ohjailla ruokia siellä ollessaan, kuten tarjoutumalla itse kokkaamaan. Mutta silti, koen tuon ruokakulttuurieron oikeasti hankalaksi.
Miten meni neuvolassa,
Mrs B
?
Entä mitä kuuluu muille?
Itse olen tuskaillut energiavajeen kanssa. En ole aivan varma, kuinka paljon kulutukseni on raskauden myötä kasvanut näin toisen kolmanneksen alussa (viikolla 14 menen) joten en myöskään ole aivan varma, kuinka paljon uskallan vajetta jättää. Edelleen syön päivässä suunnilleen 1500-1800kcal, riippuen siitä kuinka nälkä on. Eli vajetta tulee ihan luonnostaan ja mielellään sitä jätänkin, kun oikeasti voisin ihan turvallisesti saada joitakin kiloja pois.
Miten te muut olette asian ajatelleet? Onko kellään muulla tavoitteena saada jopa kiloja häviämään?
Iurima
torstaina, 11. helmikuuta 2010 klo 09:53
Eihän se raskaus paljoa energiantarvetta lisää. Muistan lukeneeni, että alkuraskaudesta noin 100kcal ja ihan lopussakin vain noin 300kcal. Ite koitan mennä niin, että pysyisin 0-vajeessa tuon laskurin mukaan. Tosin tällä viikolla on jostain syystä suklaa maistunut ja useampana päivänä olen päätynyt plussan puolelle.
Tää on taas tätä: väsymys = makeanhimo. Tuttu juttu mulle.
elmuvelmu
sunnuntaina, 14. helmikuuta 2010 klo 19:00
Apua!
Mulla on niin pullea ja raskas olo! Tahdon päästä tästä eroon ja pian. Viikkoja on nyt kasassa 20 ja painoa on tullut alle 5 kiloa, mutta lähtöpainoa oli sen verran reippaasti et yli 90 kilon ollaan jo ja reippaasti. Ruuat on mitä on, kun väsyttää ja esikoinen herää aamulla kuuden pintaan niin ei jaksa oikein liikkuakaan. Mulla auttaa aina jaksamiseen ruokavalio, kevyemmällä ruualla on niin paljon energisempi olo.
Mistä vaan löytäis nyt sen voiman?
Pixie Fairy
sunnuntaina, 14. helmikuuta 2010 klo 22:54
Elmuvelmu
, saatko nukuttua päikkärit samaan aikaan vauvan kanssa? Se voisi piristää. Entä saatko yöllä nukutuksi? Jos on yhtään uniongelmaa, mun konsti olisi käydä kevyt kävely illansuussa, ei liian lähellä nukkumaanmenoa. Saisit raitista ilmaa ja liikuntaa, yöunen laatu saattaisi parantua. Jos mies vaikka jäisi lapsen kanssa?
Ymmärrän, jos et jaksa juuri nyt panostaa täysillä syömisiisi. Pidäthän kuitenkin huolta, että syöt pitkin päivää jotain, esim.leipää? Ja juot vettä tarpeeksi. Hedelmiä ja muita "rehuja" suosittelisin välipalaksi ja ruokien yhteyteen, piristää kummasti kun saa C-vitamiinia suoraan hyvistä lähteistä, vaikka muu ruoka olisikin vähän "sinne päin".
Uskon, että fyysinen ja psyykkinen energia kulkee käsi kädessä, ainakin mulla pienetkin ryhtiliikkeet auttaa oman fiiliksen nostatuksessa. Tsemppiä!
Kevät tulee ja enemmän valoa, energiaakin varmasti siitä tulee!
cotine
maanantaina, 15. helmikuuta 2010 klo 08:41
Moi!
Mulla poksahtaa tänään jo 30+0
Ihanaa! Ehkä se kevät tulee sittenkin vielä!
Eilen tuli käytyä lounasbuffetissa herkuttelemassa. Yritin merkkailla ylös kaiken syömiseni noin suurinpiirtein eikä tullut " kuin " 1200 kcal, vaikka söin 2 isoa lautasellista+jälkkärin. Ruoka oli onneksi aika kevyttä, mutta sainpahan kerrankin mahani kylläiseksi
Eikä menny ees koko päivän kalorit yli, kun söin vaan aamupalan ja 2 välipalaa lisäksi.
Mä olen nyt 2½kk merkkaillut syömisiäni aktiivisesti Kiloklubiin ja huomaan, et on tuottanut tulosta muutenkin kun painon nousun hillinnän osalta. Oon ottanut tavaksi syödä paljon kasviksia ja 2 hedelmää päivässä (nehän onkin tosi hyviä!) sekä melkein pelkästään jälkiuunileipää, ainoastaan viikonloppuna saatan maistaa pari palaa vaaleaa. Vedenjuonti on myös hillinnyt turvotusta. Oon aina ollut TOSI huono vedenjuoja. Toivottavasti malttaisin pysyä synnytyksen jälkeenkin näin tiukalla linjalla! Mitenkähän muuten tuo syöminen synnytyksen jälkeisinä päivinä, muistan että esikoisen aikaan oli silloin ihan kauhea nälkä, kun toipui synnytyksestä ja maito alkoi nousta. Silloin saa varmaan huoletta syödä ja juoda niin paljon kuin tekee mieli, eikös? Alkaa sit merkkailla taas noin viikon jälkeen. Kohtuudella tietty herkkuja, mutta terveellistä ruokaa mielin määrin?
Pixie Fairy
maanantaina, 15. helmikuuta 2010 klo 17:06
Cotine
, hyvältä kuulostaa tulokset!
Itsekin olen huomannut painonhallinnan lisäksi paljon muita onnistumisia, kuten vihreitten syömisen huomattavan lisääntymisen ja pirtsakamman olon. Vaikka olen vasta pari viikkoa täällä ollut. Jee!
Imetyshän lisäsi päivittäistä energiankulutusta noin 500kcal eli varmasti se tuntuu omassa olossa kun maidontuotanto käynnistyy. Itse muistan esikoisesta että imetysaikana tuntui, että ruokahalu kasvoi huimasti! Minusta on tärkeintä maidontuotannon kannalta, että muistaa juoda paljon vettä. Oikeasti tosi paljon. Ja musta tuntuu, että kun syö tasaisesti hyvää, järkevää ja terveellistä ruokaa niin, ettei ole nälkä, on imetys & painonhallinta hyvällä mallilla.
Ehkei kannatakaan ekoina päivinä merkkailla ruokia, jos siltä tuntuu, mutta jos haluaa välttää ylilyöntejä, varmasti kannattaa palata merkkailemaan aika pian.
Itse varmaankin merkkailisin ruuat taas, kun tulisin sairaalasta kotiin, mutta pitäisin mielessä tuon +500kcal. Eli edelleen rennolla asenteella eteenpäin.
Mitä muille kuuluu?
Mulla oli tänään punnituspäivä, jonka saldo oli -600g!
Viime viikon käytännössä nollatuloksen (+100g) tämä tuntuu tosi mahtavalta! Viikkojahan mulla on 14+, eli niiden puolesta ei mitään hätää ja kun se BMI on ollut 27 niin saa vähän tippuakin. Erityisen iloinen olen siitä, että olen syönyt sen verran, ettei ole nälkä ja saanut järkevöitettyä ruokavaliota huimasti parempaan. Vaikkei lähtötilanne ollutkaan mikään toivoton.
Mittailetteko te muut vyötäröä? Musta se tuntuu vähän turhalta, kun sen massun pitäisi kasvaa.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
41
42
43
44
45