Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
40
41
42
43
44
45
46
...
89
90
91
92
>
Little Lady
sunnuntaina, 14. helmikuuta 2010 klo 22:54
Elmuvelmu
, saatko nukuttua päikkärit samaan aikaan vauvan kanssa? Se voisi piristää. Entä saatko yöllä nukutuksi? Jos on yhtään uniongelmaa, mun konsti olisi käydä kevyt kävely illansuussa, ei liian lähellä nukkumaanmenoa. Saisit raitista ilmaa ja liikuntaa, yöunen laatu saattaisi parantua. Jos mies vaikka jäisi lapsen kanssa?
Ymmärrän, jos et jaksa juuri nyt panostaa täysillä syömisiisi. Pidäthän kuitenkin huolta, että syöt pitkin päivää jotain, esim.leipää? Ja juot vettä tarpeeksi. Hedelmiä ja muita "rehuja" suosittelisin välipalaksi ja ruokien yhteyteen, piristää kummasti kun saa C-vitamiinia suoraan hyvistä lähteistä, vaikka muu ruoka olisikin vähän "sinne päin".
Uskon, että fyysinen ja psyykkinen energia kulkee käsi kädessä, ainakin mulla pienetkin ryhtiliikkeet auttaa oman fiiliksen nostatuksessa. Tsemppiä!
Kevät tulee ja enemmän valoa, energiaakin varmasti siitä tulee!
cotine
maanantaina, 15. helmikuuta 2010 klo 08:41
Moi!
Mulla poksahtaa tänään jo 30+0
Ihanaa! Ehkä se kevät tulee sittenkin vielä!
Eilen tuli käytyä lounasbuffetissa herkuttelemassa. Yritin merkkailla ylös kaiken syömiseni noin suurinpiirtein eikä tullut " kuin " 1200 kcal, vaikka söin 2 isoa lautasellista+jälkkärin. Ruoka oli onneksi aika kevyttä, mutta sainpahan kerrankin mahani kylläiseksi
Eikä menny ees koko päivän kalorit yli, kun söin vaan aamupalan ja 2 välipalaa lisäksi.
Mä olen nyt 2½kk merkkaillut syömisiäni aktiivisesti Kiloklubiin ja huomaan, et on tuottanut tulosta muutenkin kun painon nousun hillinnän osalta. Oon ottanut tavaksi syödä paljon kasviksia ja 2 hedelmää päivässä (nehän onkin tosi hyviä!) sekä melkein pelkästään jälkiuunileipää, ainoastaan viikonloppuna saatan maistaa pari palaa vaaleaa. Vedenjuonti on myös hillinnyt turvotusta. Oon aina ollut TOSI huono vedenjuoja. Toivottavasti malttaisin pysyä synnytyksen jälkeenkin näin tiukalla linjalla! Mitenkähän muuten tuo syöminen synnytyksen jälkeisinä päivinä, muistan että esikoisen aikaan oli silloin ihan kauhea nälkä, kun toipui synnytyksestä ja maito alkoi nousta. Silloin saa varmaan huoletta syödä ja juoda niin paljon kuin tekee mieli, eikös? Alkaa sit merkkailla taas noin viikon jälkeen. Kohtuudella tietty herkkuja, mutta terveellistä ruokaa mielin määrin?
Little Lady
maanantaina, 15. helmikuuta 2010 klo 17:06
Cotine
, hyvältä kuulostaa tulokset!
Itsekin olen huomannut painonhallinnan lisäksi paljon muita onnistumisia, kuten vihreitten syömisen huomattavan lisääntymisen ja pirtsakamman olon. Vaikka olen vasta pari viikkoa täällä ollut. Jee!
Imetyshän lisäsi päivittäistä energiankulutusta noin 500kcal eli varmasti se tuntuu omassa olossa kun maidontuotanto käynnistyy. Itse muistan esikoisesta että imetysaikana tuntui, että ruokahalu kasvoi huimasti! Minusta on tärkeintä maidontuotannon kannalta, että muistaa juoda paljon vettä. Oikeasti tosi paljon. Ja musta tuntuu, että kun syö tasaisesti hyvää, järkevää ja terveellistä ruokaa niin, ettei ole nälkä, on imetys & painonhallinta hyvällä mallilla.
Ehkei kannatakaan ekoina päivinä merkkailla ruokia, jos siltä tuntuu, mutta jos haluaa välttää ylilyöntejä, varmasti kannattaa palata merkkailemaan aika pian.
Itse varmaankin merkkailisin ruuat taas, kun tulisin sairaalasta kotiin, mutta pitäisin mielessä tuon +500kcal. Eli edelleen rennolla asenteella eteenpäin.
Mitä muille kuuluu?
Mulla oli tänään punnituspäivä, jonka saldo oli -600g!
Viime viikon käytännössä nollatuloksen (+100g) tämä tuntuu tosi mahtavalta! Viikkojahan mulla on 14+, eli niiden puolesta ei mitään hätää ja kun se BMI on ollut 27 niin saa vähän tippuakin. Erityisen iloinen olen siitä, että olen syönyt sen verran, ettei ole nälkä ja saanut järkevöitettyä ruokavaliota huimasti parempaan. Vaikkei lähtötilanne ollutkaan mikään toivoton.
Mittailetteko te muut vyötäröä? Musta se tuntuu vähän turhalta, kun sen massun pitäisi kasvaa.
hansku85
"ikinä ei ole liian myöhäistä"
maanantaina, 15. helmikuuta 2010 klo 20:28
Heipparallaa!!
Täytyy taas kirjotella kuulumisia.. viime viikolla oli siis neuvola, +2kg näytti vaaka ja viikolla 17 mennään et ei kauheen paha mut huhtikuun neuvolaan täytyy yrittää +/- 0 tulosta!
Hienosti on kyllä mennyt. V-loppuna tuli vähän herkuteltua kun oli laskiainen ja ystävänpäivänä käytiin ulkona syömässä, mutta yli ei menny kalorit minään päivänä et hienosti meni sen puolesta! Liikuntaa lisää ja syömingit pitää näin niin eiköhän se paino pysy kurissa ja pikkuisella ole hyvät oltavat masussa!
Iurima
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 07:19
Moikka
Pitää käydä taas hakemassa tsemppiä täältä. Mulla meni viikonlopun syömiset ihan pyllylleen. Kotona ei netti toimi enkä päässyt merkkailemaan syömisiä heti. Eilen sitten mietin ja arvuuttelin laleja ja määriä jälkikäteen, ja kyllä plussan puolella mentiin, vaikka mielestäni en ihan kauheesti syöpötellyt. Liikuntaakin tuli kivasti, mutta kaloreita sillä ei pala hirveesti, kun tehot täytyy pitää nykyään niin alhaalla. Mulla nimittäin alkaa kyllä heti supistaa, kun sykkeet nousee. Ei mitään kivuliaita suppareita, mutta sellanen inhottava fiilis tulee kuitenkin. Samaten selkä ei enää tahdo kestää puolta tuntia pidempää kävelyä. Hiihto on parempi vaihtoehto. Onneksi vielä lunta riittää.
Eilen oli jotenkin ihan kauhee päivä. Mahassa oli koko päivän sellanen tosi pinkee olo. Siihen vielä muutama suppari päälle, niin ei tosiaan tehnyt mieli liikkua mihinkään. Kotiin kun pääsin ja sain ruuan perheelle, niin loppuillan olin sängyn pohjalla. Hyvä puoli tässä oli, ettei oikein ruokakaan maistunut, kun muutenkin maha pingotti.
Tällä viikolla täytyy pitää herkut kurissa. Ensi viikolla on hiihtoloma, joten sitten tulee taas vähän lepsuiltua. Neuvolakin on ensi viikolla torstaina, joten siihen koitan tsempata, ettei painokäyrä pomppais sf-mittojen tapaan...
Tervettä ja reipasta viikkoa kaikille!
elmuvelmu
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 09:19
Merkkailu aloitettu!
Meillä on tosiaan sellainen tilanne, että mies on usein koko viikon työreissulla ja mä oon pojan kanssa kaksin kotona. Sillon ei illalla kauheaasti kävelylle ehdi eikä jaksakaan. Joskus kyllä käydään pojan iltapäiväpäikkyjen jälkeen pulkkakävelyllä, jos on herätessä huonotuulinen. Tänään kävin vaunulenkillä nyt aamulla, piristi kummasti kyllä
Alkuraskaudesta kävin tollasia lenkkejä 2-3 päivässä, mut nyt poika nukahtaa maitopullon avulla vaunuun niin ei ole ollut pakko käydä lykkimässä.
Teen myös pari kolme päivää viikossa toimistohommia, jotka on mulle ihan uutta puuhaa niin energiaa menee siihenkin. Mut yritän nyt sinnitellä pari päivää merkkaillen, kun tiedän siitäkin tulevan reippaampi olo
Mikäköhän ois mulle hyvä kalorimäärä?
Oon 171cm ja painoa on nyt joku 93 kiloa.
Iurima
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 12:31
Elmuvelmu
, eiköhän tää kiloklubi kerro sulle ihan hyvän kalorimäärän. Laitat sinne omiin tietoihin, että haluat hallita painoasi raskauden aikana . Silloin sulle tarjotaan 0-kalorivajetta. Painon käyt silloin tällöin (ainakin neuvolan jälkeen) merkkamassa edistymiseen, niin pysyy laskurit oikeella tasolla. Jos oot poitsun kanssa kotona, niin voisin kuvitella, että normi päivät menis aktiivisuustasolla 1. Sitten voit ne kävelyt ja isommat rehkimiset merkata erikseen liikuntana.
Mä ainakin ajattelin niin, että koitan pitää vajeet nollassa ohjeen mukaan. En myöskään ota huomioon sitä vauvan tarvitsemaa lisäkalorimäärää. Se on kuitenkin niin pieni, että nollatasolla pitäis nimenomaan painon
hallinnan
onnistua hienosti. Jos joku päivä tulee 100kcal plussaa, niin voin hyvillä mielin laittaa sen "vauvan kasvatuksen piikkiin".
Muita ajatuksia?
elmuvelmu
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 13:30
Tää antaa mulle 0-kalorivajeella 2300kaloria päivälle. Viime raskaudessa söin n. 1800 ja lihoin silti. Siks kysyin
Iurima
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 14:03
Ööh... No joo. Hankalaa, kun ei me kaikki toimita samalla tavalla.
Mulle antaa suositukseksi 2100 ja tuntuu toimivan mun kohdalla. Mulla lähtö 160 cm ja 57 kg, nyt rv 24+3 ja painoa 61 kg. Ja tosiaan pienellä plussalla kalorit enimmäkseen.
elmuvelmu
tiistaina, 16. helmikuuta 2010 klo 14:18
Juuh, mulla on raskaana aina aika kehoni ulkopuolinen olo, kun se ei toimi kuten luulis. Viime raskaudessa söin alussa ton nollavajeen mukaan ja painoa tuli ja paljon! Lopetin kyl tupakoinninkin sillon ja sekin osaltaan vaikutti. Ehkä jollain 1500 kalorilla saattais painonnousu pysähtyä, mutta sillä ei pitkään jaksa. Olen kyl miettiny sitäkin, että voinko olla säästöliekillä? Ei kai se oo mahdollista, kun oon kuitenkin syönyt nyt ihan hyvin.
Tänään olen juonut vettä reippaasti ja huomaa kyllä, että on täydempi olo eikä niin tee koko ajan mieli syödä jotain. Kamala homma vaan juosta pissalla
Sivu:
<
1
2
3
4
...
40
41
42
43
44
45
46
...
89
90
91
92
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»
Jouluksi 2010 pois -10kg! Kuka lähtee mukaan?
tänään
kello 15:32
Painonhallinta
»
Mikä laukaisee syömishimonne?
tänään
kello 15:11
Painonhallinta
»
Punnitusketju: 20kg jouluksi
tänään
kello 15:02