Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
39
40
41
42
43
44
45
...
102
103
104
105
>
Mrs. B
maanantaina, 8. helmikuuta 2010 klo 17:19
Laatupalloissa lukee että ne prosentit on melkein niin kuin suositeltavaa.. Välillä en vain tiedä miten vielä voisi parantaa ruuan suhteen, kun omasta mielestä syön oikeanlaista ruokaa.
Jos esimerkiksi syön päivän aikana seuraavanlaista:
Aamupala: 2 jälkiuuni ruispalaa, sipaisu margariinia, 1 kinkku/ 17% juustosiivu per leipä, päällä salaatti, kurkku/paprikasiivu ja kahvi jossa tilkka rasvatonta maitoa. Hedelmä.
Lounas: itse tehtyä ruokaa, kuten 2dl täysjyväpastaa ja kastikkeena tomaattimurskasta valmistettu lihapullakastike (kevytjauhelihaa, tomaattimurskaa, yrttimaustetta, suolaa, pippuria, rasvatonta maitoa), salaattia jossa ruukkusalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, sipulia ja kastikkeeksi n. puoli tl oliiviöljyä+rouhittua mustapippuria. Lasillinen rasvatonta maitoa.
Välipala: esim. banaani/omena/muu hedelmä, ruisleipäpala ja kahvi maitotilkalla.
Päivällinen:
Itse tehtyä ruokaa, bataattikeittoa n. 250ml (sis. bataattia, sipulia, suolaa, pippuria, n.rkl viola 2% maustamatonta tuorejuustoa, vettä), pieni kaurapalaleipä& margariini, lasi maitoa. Kahvia maitotilkalla n.1dl ja pannukakkupala n. 5cm x 7cm (sis. rasvaton maito, muna, vehnäjauho, suola, kaneli)
Iltapala:
ruispala jossa on päällä salaatinlehti, kinkkusiivu ja pari kurkkuviipaletta ja maustamaton 1% viili.
Sokeria en lisäile, en herkuttele joka päivä ja kun herkuttelen niin herkuksi riittää usein jokin hedelmäkin. Maitotuotteet on rasvattomia(viili usein 1% koska on halvinta lähikaupassa), ruisleipää suosin enemmän ja vaaleista koitan valita kuitupitoisimpia.
Ideoita missä menis metsään ja voisko jotain parantaa??
Little Lady
maanantaina, 8. helmikuuta 2010 klo 17:55
Mrs B
, pari juttua tulee mieleen sun ruokavaliosta:
Paljonko on hevi-osasto pielessä? Senhän saa aika helposti täyteen, jos syö vaikka hedelmän tai pari enemmän. Aika kivastihan sulla kasviksia tulee.
Rasvat, saatko liian vähän vai onko laatu huono? Kumpaankin auttaa, jos lisäät enemmän kasviöljyä salaattiin.
Proteiinit, mitä sanovat ne? Maidon lisääminen on minusta helpoin tapa saada lisää. Ja tietysti liha, jossa on hyvä suosia vaaleaa lihaa kuten kanaa ja kalaa.
Itse tykkään leikkeleissäkin suosia vaaleita leikkeleitä, eli niitäkin kannattaa kokeilla joskus kinkun tilalle, jos maistuu.
Kuituja varten kannataa minusta syödä vaikka joka aterialla ruisleipää. Mulla ainakin esim. mysli jo heittää pallon liian vähäkuituiseksi, joten siihen kannattaa kiinnittää huomiota. Jos hapankorppu maistuu, siitä saisit tosi hyvin kuituja lisää. Yleisesti ottaen, kaikki viljatuotteet on hyvä olla mahdollisimman runsaskuituisia. Ja tosiaan, vaikkapa vain yhden-kahden palan lisääminen voi tehdä ihmeitä!
Herkkupallero, sanooko se jotain? Esim.pannukakun syönnistähän se saattaa jo heittää punaiselle, en tiedä varmaksi kun en ole kokeillu itse. Helpointa on minusta karsia suoraan arjesta pois kaikki jotka näkyvät herkkupallossa, tai no, kaakaota juon aamuisin, mutta siitä tulee noin 9g herkkuja ja prosenttimäärä on noin 2-3.
Tuollaisia ajatuksia siis minulla. Toivottavasti oli jotain apua!
Omaa napaa sen verran, että aika helposti sain eiliseltä kuitenkin hevin ja rasvat vihreälle, jee! Ja kalorit olivat edelleen kivasti miinuksella. Tänään onkin normipäivä, kaikki vihertää, ihanaa, ja vajettakin jää. Kiva olo.
Mrs. B
maanantaina, 8. helmikuuta 2010 klo 20:04
Hedelmiä tosiaan voisi olla lisää, välillä tietty meneekin enempi ja koitan syödä niitä kahvin kanssa jos pitää saada jotain pureksittavaa. Kasviksiakin toisina päivinä menee vähemmän, toisina enemmän. Jos meillä ei salaattia ole, niin olen laittanut pakastimesta erilaisia kasviksia ja vihanneksia ruuan lisukkeiksi. Välillä saattaa olla molempiakin.
Rasvaa uskoisin, että tulis aika hyvin kun leivän päälle laitan 60% floraa, ruokiin käytän rypsiöljyä jos rasvaa tarvii ja salaattiin just se pikkutilkka oliiviöljyä (jos enempi laittaa niin en tykkää).
Maitoa menee helposti lisääkin, samoin vaalea liha maistuu lihoista parhaiten. Vaihdellen ostan leikkeleiksi kinkkua, kalkkunaa tai broileria.
Tuota pannukakkua vielä mietin, kun se on kumminkin aika terveellistä (muuta epäterveellistä kuin vehnäjauho). Luulis ettei kovin helpolla mee punasen puolelle.. No, pitää tällasena vasta-alkajana vähän vielä tutkailla tän klubin toimintoja, et osaa käyttää oikein. Ja ruisleipääkin saan ujutettua kyllä lisää, mielellään söisin esim kahvin kanssa leipäpalan niin ei tarvis edes miettiä mitään keksejä tai pullia..
Kiitos vinkeistä!
Mut iltapalaa ja nukkumaan, aamulla on aikainen herätys.
jeliina
maanantaina, 8. helmikuuta 2010 klo 20:38
Little Lady
meidän esikoinen oli hitusta vaille puolen vuoden kun tulin raskaaksi..Ihanaa kun pienellä ikäerolla syntyvät!
Joku ihmeen makeanhimo kausi kestänyt jo useamman päivän!
Ei kuitenkaan ollut paino noussut kuin 100grammaa viikon aikana, mutta olisi kiva jos pääsisi tästä himosta eroon...No tänään ollut jo vähän parempi päivä! Hedelmiä hingunnut (onhan nekin makeita..
)
Little Lady
tiistaina, 9. helmikuuta 2010 klo 02:03
Mrs. B
, kannattaa tosiaan tutustua perinpohjin klubiin ja tutkailla mitä pallot sanovat sulle aina päivän päätteeksi kun niitä klikkaat.
Mutu-tuntumalla sanoisin, että esim.öljyä voisit laittaa enemmänkin salaattiin, ehkä vaihtaa oliiviöjyn vielä rypsiöljyyn? Esim. teelusikallinen per salaatti on määrällisesti vähän, mutta kerryttää hyviä rasvoja, varsinkin jos salaattia syö useammin kuin kerran päivässä.
Ja vielä sitä, että helposti sitä itse luulee esim.saavansa rasvaa tai proteiinia tarpeeksi, eikä Kiloklubin pallojen mukaan saakaan. Mulle siinä on ollut herätys, kuinka hyvin hyviä rasvoja saa vaikkapa juuri noilla salaattilisillä.
Sama homma mulla oli kasviksissa, nyt saan niitä tarpeeksi, mutta entinen määrä oli ihan onneton.
Mutta opetteluahan varten tämä systeemi on.
Kohta olet varmasti mestari kun olet jonkin aikaa klubeillut! Ainakin itse olen tosi tyytyväinen itseeni, kun olen homman sisäistänyt paremmin kuin aluksi pelkäsin.
Mrs. B
tiistaina, 9. helmikuuta 2010 klo 07:29
Kiitos
Little Lady
kommentoinnista.
Listailin nyt etukäteen tämän päivän ruuat (musta on helpompi noudattaa jotain suunnitelmaa jonka on valmiiksi kirjoittanut) ja ainakin nyt tulee kyllä rasvat täyteen kun lisäsin pari leipää levitteineen. Salaattiin en voi enempää öljyä laittaa tai jää syömättä kun on sitten mun suuhun liian öljyistä.
Mullakin välillä iskee kauhea makeanhimo, mutta jos tulee syötyä ruuat oikeina aikoina ja ottaa kahviherkuiksi useimpina kertoina hedelmän, niin on mennyt aika äkkiä ohi. Joulun herkuttelun jälkeen (ja lapsen synttäreiden) huomasin että olin hetken aikaa kiinni kakku/pulla/keksi kierteessä. Aina kahvin kanssa teki ihan hirveästi mieli. Ja kun kaapissa oli, niin vaikea oli olla syömättä. Nyt en osta kaappiin keksejä. Itse leivon välillä piirakan tai muuta josta syödään pari palaa ja loput pakkaseen vierasvaroiksi.
Onko muilla sitä, että jos tulee vieraita (kauempaa ja ovat esim viikon) niin silloin menee herkutteluksi? Mulla on kunnon herkkupeppu äiti joka tulee meille käymään kauempaa ja se ostaa koko ajan jotain makeaa. Pakko olla keksejä ja pullaa kahville ja sitten aina pussi karkkia ulottuvilla... Aina kun se on lähtenyt, menee viikko siihen että saa vieroitettua ittensä taas omaan normaaliin syömiseen..
Neuvola kutsuu ja punnitus..
Oon aina ihan tuskissani kun pitää sinne mennä..
ibid
Klubiemäntä
En muista, ei tapahtunut, ei tarvitse hävetä.
tiistaina, 9. helmikuuta 2010 klo 10:31
Saitkin jo hyviä neuvoja muilta: mulla myös hyvän rasvan saanti on hankalaa, ja mulla on myös vähän sama ongelma kuin sulla, että liika öljy esim. salaatissa ällöttää. Mä olen yrittänyt syödä pähkinöitä, käyttää pestoa, ja lisätä öljyä lämpimiin ruokiin - näillä keinoilla saan rasvan määrän kohdilleen. Aika paljon nimittäin saa sitä hyvää rasvaa syödä, että määrä on riittävä, ja toisaalta myös laatu hyvä!
Mun vinkki kahvitteluiden makeatarjoiluille on voileipä
Eli mä teen kahvitarjoiluille aina voileipiä makean lisäksi: päälle leikkelettä, kasviksia, juustoa yms. terveellistä. Kun sitten kahvin kanssa syön ensin voileivän, niin makeaa herkkua tuleekin syötyä paljon vähemmän. Kannattaa kokeilla!
Little Lady
keskiviikkona, 10. helmikuuta 2010 klo 18:59
Mulla on samankaltaista ongelmaa kuin
Mrs. B:llä
:
kun menemme käymään vanhempieni luona tiettyä ruokavaliota on vaikeampi pitää yllä. Ei välttämättä herkkujen suhteen, vaikka niitäkin saattaa kahvipöytään ilmestyä. Mutta se perusruoka on niin erilaista kuin itse laittaisi: enemmän kovia rasvoja, enemmän punaista lihaa (ja sekin helposti runsasrasvaista), makaroni on vaaleaa, ei täysjyvää, kasviksia on ihan liian vähän. Tiedätte kuvion, eikö? No, maassa maan tavalla ja kaikkea muuta, mutta kyllä noin erilaisen ruokavalion noudattaminen viikonkin verran tuntuu omassa olossa (jos kohta ei toivottavasti vaa´alla näy)
Ja ymmärrän täysin, että herkuttelusta on vaikea päästä eroon, jos sitä "joutuu" harrastamaan pidempään, koen aivan samoin kun tulemme takaisin kotiin vanhemmiltani. Jos herkkuja on ollut yhtään useammin, on se jäädä päälle.
Vaikeaa. Jonkin verran sitä yrittää ohjailla ruokia siellä ollessaan, kuten tarjoutumalla itse kokkaamaan. Mutta silti, koen tuon ruokakulttuurieron oikeasti hankalaksi.
Miten meni neuvolassa,
Mrs B
?
Entä mitä kuuluu muille?
Itse olen tuskaillut energiavajeen kanssa. En ole aivan varma, kuinka paljon kulutukseni on raskauden myötä kasvanut näin toisen kolmanneksen alussa (viikolla 14 menen) joten en myöskään ole aivan varma, kuinka paljon uskallan vajetta jättää. Edelleen syön päivässä suunnilleen 1500-1800kcal, riippuen siitä kuinka nälkä on. Eli vajetta tulee ihan luonnostaan ja mielellään sitä jätänkin, kun oikeasti voisin ihan turvallisesti saada joitakin kiloja pois.
Miten te muut olette asian ajatelleet? Onko kellään muulla tavoitteena saada jopa kiloja häviämään?
Iurima
torstaina, 11. helmikuuta 2010 klo 09:53
Eihän se raskaus paljoa energiantarvetta lisää. Muistan lukeneeni, että alkuraskaudesta noin 100kcal ja ihan lopussakin vain noin 300kcal. Ite koitan mennä niin, että pysyisin 0-vajeessa tuon laskurin mukaan. Tosin tällä viikolla on jostain syystä suklaa maistunut ja useampana päivänä olen päätynyt plussan puolelle.
Tää on taas tätä: väsymys = makeanhimo. Tuttu juttu mulle.
elmuvelmu
sunnuntaina, 14. helmikuuta 2010 klo 19:00
Apua!
Mulla on niin pullea ja raskas olo! Tahdon päästä tästä eroon ja pian. Viikkoja on nyt kasassa 20 ja painoa on tullut alle 5 kiloa, mutta lähtöpainoa oli sen verran reippaasti et yli 90 kilon ollaan jo ja reippaasti. Ruuat on mitä on, kun väsyttää ja esikoinen herää aamulla kuuden pintaan niin ei jaksa oikein liikkuakaan. Mulla auttaa aina jaksamiseen ruokavalio, kevyemmällä ruualla on niin paljon energisempi olo.
Mistä vaan löytäis nyt sen voiman?
Sivu:
<
1
2
3
4
...
39
40
41
42