Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
37
38
39
40
41
42
43
...
256
257
258
259
>
tiina.mari
perjantaina, 1. tammikuuta 2010 klo 15:47
joulu ja uusi vuosi takana. tästä se nyt sitten alkaa taas. merkkailut päiväkirjaan ja liikunta.
tänään en vielä merkkaile mutta hyvin on mennyt. lautanen muroja,2keksiä,lautasellinen hernesoppaa ja 2 leipää päällä oivariini kevyttä. että ei paha. liikuntana oli lumityöt n.45min ja reipas ½h kävely ipanaa (17kg) pulkassa vetäen.
olipas ihana ilma tänään
Mape84
perjantaina, 1. tammikuuta 2010 klo 17:05
Tääläkin aloitettiin merkkailut tänään. Joulun saldona näyttäisi tulee +500g painoa, mutta eiköhän tuo tasaannu
Liikunta jäänee minimiin ainakin lähi päivinä, supistusten takia jouduin sairaslomalle ja nyt sitten kivuissa kärvistelyä, ei tee mieli tosin ruokaa, mutta ei kyllä pysty liikkumaankaan.
Joulusuklaita on vielä jäljellä, mutta täytyy koittaa olla katselematta niiden suuntaan. Mies on onneksi sellainen herkuttelija, että ei kai nuo tuossa kauaa homehdu
Naamasta huomaa, että ne itsellekkin maistui pyhinä ja pari näppylää on leuassa...
Jopokki
keskiviikkona, 6. tammikuuta 2010 klo 12:37
Hei,
Ilmoittaudun mukaan tarkkailemaan painoa raskausaikana. 15+6 mennään ja painoa ei ole toistaiseksi tullut lisää tai itse asiassa n. 2 kiloa tippunutkin. Mikä on pelkästään hyvä asia, sillä lähtöpaino hätyyttelee painoindeksiä 30
Pahoinvointi pysyi alkuraskauden ajan siedettävällä tasolla, eli öklötystä mutta ei sitten sen enempää. Syönytkin olen normaalisti ja tarkoituksellisen terveellisesti. Herkut ovat olleet kohtuukäytöllä mutta eivät pannassa. Koiran kanssa tulee ulkoiltua yleensä yksi kunnon lenkki päivässä mutta siinäpä ne liikunnat sitten onkin. Raskausjooga (tai miksikä sitä pitääkään kutsua?) hieman kyllä houkuttelisi...
Tästä sitä sitten ponnistetaan ja toivottavasti painonnousu pysyisi kohtuullisena jatkossakin
Tsemiä meille kaikille!
crowmo
torstaina, 7. tammikuuta 2010 klo 14:01
Minä en uskalla enää mennä vaa'alle
Viikko-pari sitten neuvolassa oli noussut onneksi vain pari kiloa alusta (rv25), vaikka olen syönyt todella huonosti ja tuo punnituskin oli heti joulun jälkeen. Mutta nyt on taas uusi vuosi ja uudet kujeet ja terveellisempi ruokavalio. Jospa jaksaisi odottaa vaa'alla käymista puolentoista viikon päähän, jolloin on taas neuvolakäynti ja siihen asti syödä hyvin.
elmuvelmu
sunnuntaina, 10. tammikuuta 2010 klo 07:39
Heippa!
Olin täällä keskustelemassa vuosi sitten, poikani syntyi 7.4
Nyt olen täällä taas, la 4.7
Eli rv 15+0 menossa.
Lähtöpainoa oli tähän raskauteen 89 kiloa (BMI 30) ja joulun jälkeen painoa oli 90,2. Mulla sais myös painoa lähteä, mut ekassa raskaudessa tarkasta syömisestä huolimatta painoa kertyi 30 kiloa. Liikuin päivittäin 30-60min.
20 kiloa lähti helposti, mutta tupakoinninlopetuksesta tulleet 10 kiloa ei ehtineet karista ennen uutta raskautta. Imetys ei mulla myöskään vienyt kiloja mitenkään helposti.
Nyt paino pysyy hanskassa, mutta ruuan laatu on mitä on
Ei vaan mmuka ehdi kattomaan et söis terveellisesti, kun on tuo 9-kuinen ipana tuossa häärimässä. Olen pyrkinyt siihen, että syön aina kun hänkin eli 5 kertaa päivässä. Välil onnistuu ja sit taas ei.
Tsemppiä kaikille ja ihanaa raskausaikaa! Pojan raskausaikana murehdin näitä painoasioita ihan liikaa, tuntuu et koko ajasta on jotenkin semmonen ahdistunut ja surullinen kuva. Toivonkin, että osaatte ottaa rennommin ja olla itsellenne armollisempia kuin mitä minä olin.
cotine
keskiviikkona, 13. tammikuuta 2010 klo 11:49
Moi!
Päivitellääs nyt tätä tilannetta. Nyt on rv 25+2 ja painoa tullut 8kg, muttei kuin kilon-parin verran viimeisen 10vk aikana. Paino tosin vähän heittelee, eilen painoa oli 79 kiloa ja nyt tänä aamuna 78. Mutta alle kahdeksankympin pysytään kuitenkin.
Herkkuja olen syönyt, mutta maltillisesti. Tärkeimmät pallerot eli kuidut ja kasvikset olen onnistunut pitämään päivittäin jotakuinkin vihreällä, samoin energia-pallukka.
Mun kompastuskivi painonhallinnassa on aina olleet suuret annoskoot, voisin vaan syödä ja syödä ihan määrättömästi... Hyviä puolia on se että tykkään käyttää ruoanlaitossa tuoreita kasviksia ja syön tosi säännöllisesti aina. Ruisleipä maistuu myös vaaleaa paremmin.
Liikunnan olen joutunut jättämään vähän vähemmälle nyt, ihan rankimmat monen tunnin metsälenkit pois. Kevyttä koiran kanssa kävelyä kuitenkin päivittäin tunnin verran. Alkoi niin kovin supistella rankemman rasituksen jälkeen. Myös mielialanvaihtelut ja stressi aiheuttaa mulle supistuksia.
jeliina
torstaina, 14. tammikuuta 2010 klo 10:34
Moi kaikki!
Vieläkös yksi eilen kiloklubin löytänyt mamma mahtuisi mukaan?
Toista lastani odotan, nyt rv 22+6. Esikoispoikani tulee loppuviikosta 11kk. Esikoista odottaessa painoa kertyi 16kg, jotka onneksi lähtivät suht. helposti imettämällä ja liikunnalla. Lähtipä muutama ylimääräinenkin, mikä ei tehnyt ollenkaan pahaa.
Tämän raskauden alussa painoa oli 52kg (pituus 162cm) ja tänä aamuna puntari näytti jo huimat 60,3 kg eli 8 kiloa jo tullut, vaikka vakaa aikomus oli pitää painonnousu korkeintaan 10 kilossa koko raskausaikana. Ei taida se enää onnistua, mutta josko loppuajasta saisin hieman enemmän pidettyä syömisiä kurissa vaikka tämän klubin ja teidän avullanne!
Alkuraskaus oli fyysisesti erittäin helppo verrattuna aiempaan raskauteen, pahoinvointia ei esimerkiksi ollut ollenkaan. Henkisesti syksy onkin ollut raskaampi: alkuraskaus, poissaolot kotoa lapsen luota opiskelun ja työn takia, ja syksyn kaamos muutenkin vetivät mielen kovasti matalalle ja väsymys oli hirveää. Liikuntakaan ei innostanut ja tupakoinnin lopetin taas plussaan, herkut maistuivat sitten senkin edestä. Painoa pääsi kertymään, ja surettaa varsinkin kunnon huononeminen. Nyt on asiat taas hyvin, olen saanut lomailla rakkaan lapseni kanssa muutaman viikon ja väsymys on hellittänyt pois ja elämänilo löytynyt!
Ihanaa!
Nyt vähän kuriin tätä syömistä, uskoisin klubin todella tsemppaavan siihen!
Liikuntaa yritän lisätä myös kovasti, pahojen liitoskipujen takia kävely tahtoo olla vain vähän hankalaa. Eilinen päivä onnistui loistavasti, rasvojen laadussa vain vielä parantamisen varaa..Ihanaa kun raskaus on alkanut todella näkyä vatsasta, ei enää näytä vain lihoneelta, vaan oikeasti siltä, että OLEN RASKAANA!
tiina.mari
sunnuntaina, 17. tammikuuta 2010 klo 10:26
hei vaan kaikille pitkästä aikaa
mulla on jääny merkkailut täysin. oon kokoajan niin hemmetin väsyny että nukkuisin vaan. mitään ei jaksais tehdä. todella inhottavaa ku ennen sitä oli energiaa vaikka muille jakaa. ei oo tottunu tälläseen. sais mennä jo ohi
painoa on tullu tän raskauden aikana (12+5) 1kg. yritän katsoa kyllä mitä syön mutta merkkailut olis pakko alottaa uudelleen.
jospa tänään
jeliina
sunnuntaina, 17. tammikuuta 2010 klo 13:48
tiina.mari
se on kyllä tympeää aikaa kun kokoajan väsyttää, mut se menee ohi ja sitten sitä virtaa löytyyki alkuraskaudenki eestä!
Itse oon niin innostunut merkkailusta ja pallojen värittelystä et meinaa mennä ihan överiksi!
kun kaikki pitäs saaha heti merkata..hyvin oon kyllä syönytki, pallot vihreänä, energiapallonkin oon saanu kuntoon pienillä muutoksilla, eli rasvan syöntiä pitäny lisätä..Liikuntapallotki vihertää, mahtava olo kun jaksaa ja viitsii taas liikkua!
Viikko vielä lomaa, sitte poika hoitoon ja ite kouluun..
Mape84
maanantaina, 18. tammikuuta 2010 klo 09:46
Heipä hei!
Mullakin on jääny nyt vuodenvaihteen jälkeen merkkailut vaikka mukamas jo kertaalleen aloitin uudelleen..
Asiaa on kuitenkin tullut ajateltua ja liikuntaa oon koittanut lisätä. Aloitin äitiysjoogan, joka tuntui tosi mukavalle vaikkakaan ei pulssia paljon nostata
Eilen kävin myös uimassa ja sinne pyrin nyt ainakin kerran viikossa niin pitkään kun pystyy. Koirien ja miehen kanssa tulee käpöteltyä ulkona, mutta aika hitaaksi on tahti mennyt, parempi sekin silti kun ei mitään.
Ruuassa olen pyrkinyt saamaan paljon kasviksia ja kuituja vaikka herkkuja uppoisikin, muuta positiivista ei siitä oikeen voikkaan sitten sanoa
Ruuan laatu (suola) näkyy heti käsissä ja jaloissa turvotuksena.
Rv 32 ja tänään neuvolassa taas totuuden hetki: minä vs. vaaka.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
37
38
39
40
41