Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
37
38
39
40
41
42
43
...
89
90
91
92
>
Little Lady
keskiviikkona, 3. helmikuuta 2010 klo 21:10
Nostelen ketjua ja huhuilen muita raskaanaolevia...
Liittyisin mukaan hallitsemaan painoa raskauden aikana. BMI ennen raskautta 27, nyt menossa rv 12. Painoa tullut tähän mennessä +700g, johon olen aivan tajuttoman tyytyväinen!
Mutta. Silti haluan pyrkiä hallitsemaan painonnousua ja olen tosi innoissani kun löysin Kiloklubin viime viikolla. Toiveissa olisi, että tällä elämäntaparempalla voisi jopa paino vähän tipahtaakin tästä...tiedän toki, että jo sekin olisi tosi hienoa, jos paino nousisi koko raskauden aikana vain vähän tai pysyisi samana. Pääasia, että pysyisi hallinnassa.
Sain miehenkin mukaan klubeilemaan ja yhdessä nyt tsemppailemme kohti parempaa elämää.
Suurimmat ryhtiliikkeet tulee tehtyä a) herkkujen vähentämisessä b) kasvisten syönnissä c) ruokarytmissä ja sitä kautta myös annoskoossa ja d) liikunnan lisäämisessä.
Todella toivon, että Kiloklubin avulla saamme pysyviä tuloksia aikaan! Tsemppiä myös muille mammoille!
Iurima
torstaina, 4. helmikuuta 2010 klo 09:12
Tervetuloa joukkoon, Little Lady!
Mulle ainakin klubeilusta on ollut suurta hyötyä. Ensinnäkin rasvan saanti meinaa aina jäädä liian vähäiseksi. Ruokapäikyn ansiosta on helppo nappailla vaikka pähkinöitä iltapalaksi jos näyttää heikolta. Toisaalta herkkujen kanssa pysyy paremmin kohtuudessa, kun niitä ei halua päikkyyn merkata.
Eilen oli neuvola. Paino on noussut tasaisesti, mutta ihan käyrän mukaan mennään. Mullahan paino saa noustakin jonkin verran, kun lähtö BMI oli 22, eli ihan hyvältä näyttää. Sf-mitta kulkeekin sitten kaikkien käyrien yläpuolella.
Terkka ottaa mut ensi viikolla kontrollliin sen takia. Oli sitä mieltä, että mitta ei tunnu todelliselta, kun vatsa tuntuu tosi pinkeeltä. Ihan kuin ois supistus koko ajan päällä.
No, joka tapauksessa iso tuo maha on ja jo hirvittää, että miten tässä selvitään kesäkuulle saakka...
Tällä viikolla tulivat liitoskivut mukaan kuvaan. Olin tiistai-iltana ensin koiran kanssa lenkillä ja sitten hiihtolenkillä. Illemmalla, kun olin ehtinyt hetken aikaa lepäilemään ja istumaan, niin ylösnoustessa meinaskin jalat lähtee alta. Luulin ensin, että selkä prakaa, kun sekin kipuillut, mutta tajusin sitten, että vihlonta tuntuukin nivusissa. Ilmeisesti tahtia pitää ruveta hellittämään. Tänään onneksi pääsee taas pilatekseen. Ihanaa!
Little Lady
torstaina, 4. helmikuuta 2010 klo 16:21
Kiitos Lurima!
Mua harmittaa tosi paljon, etten ole aiemmin löytänyt klubeilua. Olisi nämä edellisestä raskaudesta jääneet +5-6 kg voineet jo lähteä...kotoa siis löytyy noin vuoden ikäinen lapsi. Silloin tuli painoa noin viitisentoista kiloa, josta suurin osa jäi laitokselle ja hävisi muutamana ensi viikkona..Imetyksen kun lopetin meinasi lähteä paino taas nousuun, ehti nimittäin puolitoista kiloa nousta ennen uutta raskautta...
Mutta nyt siis uusin eväin uudella kierroksella. Ihan eri tavalla sitä nyt kiinnittää huomiota syömisiinsä ja liikkumisiinsa, kun kirjaa niitä ylös. Huvittaisi aloittaa uinti. Ja hiihto.
Toivottavasti saan aikaiseksi.
Lurima, mulla huiteli Sf-mitat korkealla viimeksi, varmaan tekee niin nytkin. Mulla johtuu ainakin tosi paljon vain ruumiinrakenteesta, vatsa pomppaa kunnolla esille kun ei ole lantiossa tilaa sille upota. Voisikohan sulla olla samaa?
Ihan hyvin minä ainakin pärjäilin pallomasuna loppuajasta, enemmän häiritsi tajuton turvotus...
Jaksuja liitoskipujenkin kanssa. Raskaus ei kuulemma ole sairaus, mutta kumman paljon sitä fysiikka joutuu taipumaan...toivottavasti pystyt noita pehmeämpiä lajeja harrastamaan kuitenkin!
Ihan mielenkiinnosta, miten pilates taipuu raskausaikana? Mulla on pilates-dvd, jota olen välillä käynyt läpi, mutta jotenkin tuntuu että kohta tulisi vatsa tielle ja olisi muutenkin vähän hankalampaa...
Jopokki
torstaina, 4. helmikuuta 2010 klo 18:23
Kiva, että täällä on näin paljon meikäläisiä!
Olen merkkaillut aina silloin tällöin pari päivää kerrallaan syömisiä, jotta näkee että oikeilla jäljillä ollaan. Olen klubeillut jonkin verran aiemminkin ja jokseenkin on hanskassa, että mistä sellainen vihreä päivä koostuu. Mutta aina ei jaksa olla niin skarppi... Mutta toistaiseksi kuitenkin näyttää hyvältä, paino vieläkin hitusen raskautumispainon alapuolella ja 21. viikko käynnissä.
Aloitin raskausjoogan ja tykästyin heti
Aikaisemmin se on tuntunut vähän liian hidastempoiselta minun makuuni, mutta nyt se oli juuri sitä mitä kaipasinkin. Ja jos siitä vielä on vaikka jotain apua synnytykseenkin, niin aina parempi.
Tsemiä kaikille ja kuulemiin!
hansku85
"ikinä ei ole liian myöhäistä"
perjantaina, 5. helmikuuta 2010 klo 09:33
Heippa kaikki!
Liittyisin uutena mukaan tähän ketjuun! Raskausviikko 16 meneillään. Ekassa neuvolassa BMI oli 35 joten painonhallinta on pakollista. Odotan kolmatta lasta ja taas lahduttaminen ennen raskautumista jäi pahaan vaiheeseen. Nyt oliskin todella suotavaa että painoa ei tulisi 5kg enempää, mielummin pysyisi samassa. Ensi viikolla on neuvola jossa sitten näkee mitä 7vko:ssa on tapahtunu ja paljonko paino on noussut, Nyt on ikävästi flunssa päällä, ettei pääse lenkillekkään mutta taas ruotuun kun tästä paranee. Tykkään siis sauvakävellä ja kuntopyöräillä ja ne suurimmat liikuntamuodot mulla ovatkin. Mutta tosiaatoivottavasti täältä saa tarvittavaa vertaistukea ja motivaatiota jaksamaan aina heinäkuulle saakka!
Iurima
perjantaina, 5. helmikuuta 2010 klo 11:27
Little Lady
, vielä tuntuu pilates taipuvan ihan hyvin. Tekee tosi hyvää selälle. Jonkin verran joutuu tietysti soveltamaan, kun mahallaan ei pysty enää olemaan, mutta muuten menee ihan mukavasti.
Eilen sain tulokset sokerirasitustestistä. Kaikki oli kunnossa.
Jostain syystä jännitin sitä tulosta kauheesti, vaikka ei ollutkaan mitään syytä epäillä raskausdiabetesta (ei sukurasitetta eikä ylipainoa). Nyt on kuitenkin tosi hyvä mieli, että voi jatkaa eteenpäin samoin kuin tähänkin asti.
Liitoskivut on vissiin tullut jäädäkseen. Eilen taas koiralenkin ja pilateksen jälkeen oli aika jähmeä olo, ja tänäänkin juilii ikävästi tuolta häpyluun tienoilta kävellessä. Liikkumattomaksi en silti aio ruveta. Kyllä tämän vielä kestää jos ei pahemmaksi tule.
Tämä päivä taitaa mennä aika lailla herkutteluksi.
Tänään on jo tullut syötyä reilu siivu runeberginkakkua ja illalla juhlistetaan miehen pojan 9-vuotis synttäreitä. Varmaan pitää jonkinlainen kakku tehdä, vaikka ollaankin ihan omalla porukalla vaan. No, huomenna sitten hiihtämään...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
jeliina
perjantaina, 5. helmikuuta 2010 klo 13:58
Tervetuloa uusille!
Täällä myös liitoskivut vaivaavat kovasti, kävely on kankeaa kuin mummolla ja naama irvessä välillä.Pakko yrittää kuitenkin vähän liikkua..
Jooga on ihanaa eikä satu kovasti liitoksiin, ja ehkä siitä on apua sitten synnytyksessä..
Olin pari päivää sitten kolarissa, kyllä säikähdin että nyt vauvalle sattui pahasti.
Päivystykseen kiireesti lanssilla ja oli helpotus kun kaikki oli kunnossa!
Poika ei onneksi ollut kyydissä!
Ruokailut pääsääntöisesti kunnossa, mitä nyt eilen sorruin jäätelöön (ja vielä puoli pakettia kerralla)
Little Lady
perjantaina, 5. helmikuuta 2010 klo 23:27
Tervetuloa,
Hansku85
!
Lurima
, mullakin on aivan älytön radi-pelko.
Vielä on matkaa toki sokerirasitukseen ja ehdin hyvällä onnella vaikka vähän hoikistuakin sitä ennen (tai no, massuhan se kasvaa
) ja näillä Kiloklubin ohjeilla pitäisi ruokavalion mennä koko ajan parempaan suuntaan. Mutta silti pelkään.. Hienoa, että sulla oli puhdas tulos!
Jellina
Hui kamala että säikytti tuo kolari. Onneksi kaikki oli hyvin!
Nyt olen viikon klubeillut ja kivaa on ollut. Miehen kanssa yritetään saada pallot vihreiksi päivittäin, välillä jää esim.kasvikset joitain grammoja alle ja sellaista vastaavaa.
Nyt kun alkaa olla jo paremmin handussa tuo ruokapuoli, ensi viikolla ajattelin keskittyä liikuntaan. Silloin pitäisi mulla olla jo sukset (viikonloppuna pitäisi saada ne) ja mahdollisuus olisi myös päästä uimaan, kun tällä viikolla on ollut niin paljon menoa ettei ole yksinkertaisesti ollut aikaa tai energiaa.
Runebergin päivä sotki nyt päivän ruuat aika tehokkaasti - yksi torttu ja herkut huutaa punaista sekä kuidut myös.
Mutta huomenna on sitten ihan tavispäivä taas.
hansku85
"ikinä ei ole liian myöhäistä"
lauantaina, 6. helmikuuta 2010 klo 11:33
Muutama päivä takana ja kamalaa huomata kuinka helposti 2000kcal tuleekaan täyteen.. ei tulis joo jos vaihtais välipalat vähän terveellisempiin yms.. eli harjoittelua on!
huomenna mennäänsit rv17.. neljä päivää neuvolaan ja punnitukseen..hui! No jos tästä flunssa pikku hiljaa helpottais ja sitä pääsis rakentamaan liikuntapalikat myös vihreiks!
Solna
lauantaina, 6. helmikuuta 2010 klo 11:52
Vauvakuume käynnissä ja yritän nyt saada vähän painoa pois ennen kun alkaa vauvaa yrittämään
Ja todellakin jos kerkeäis iskostua päähän nuo terveellisemmät syömistavat niin siitä ois raskausaikanakin varmasti hyötyä.
Mun on hirveän vaikea saada syötyä niin paljon kun mitä sais syödä!
Onko mahdollista että noin paljon saa syödä jos laihduttaa, huh!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
37
38
39
40
41
42
43
...
89
90
91
92
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Aloittelijat
»
Edelleen kysymys energialaskelmasta
tänään
kello 17:45
Liikunta
»
Syyskauden liikuntahaaste, 80 liikuntakertaa 1.8.-31.12.
tänään
kello 17:39
Painonhallinta
»
Jouluksi 2010 pois -10kg! Kuka lähtee mukaan?
tänään
kello 17:28
Painonhallinta
»
Miten irti syyllisyydestä?
tänään
kello 17:15
Painonhallinta
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 17:15