Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
36
37
38
39
40
41
42
...
203
204
205
206
>
-katariina-
"Rantakunnossa ne hylkeetkin on"
keskiviikkona, 16. joulukuuta 2009 klo 13:30
Mä kävin kans tänään puntarilla ja taas oli puoleentoista viikkoon tullut se +200gr. Vähän ärsyttää, kun tiedän että painoa ei välttämättä tarttis tulla ollenkaan, koska mulla pääsi alkuun tulemaan ihan hurjasti painoa. Olisinpa löytänyt tän kiloklubin jo ennemmin
No nyt kuitenkin raskausviikkoja 31 ja painoa tullut tosiaan se +11kg, tosiaan tässä olis vielä 9 viikkoa jäljellä ja se JOULU! Luin muuten jostain että jos painonousisi kaikkien suositusten mukaan niin sitä tulisi 20 viikkoon menessä parisen kiloa ja loppua kohden enemmän. Aika hurjaa, että mulla oli tuolloin tullut jo n. 9kg ja sen jälkeen on alkanut tahti hiljentyä, mutta se on kyllä vaatinut tarkkuutta.
Mape84
, mulla oli kans samanlainen alkuraskaus, että ennen neuvolaa oli jo tullut painoa, kiitos kahden kuukauden remppasyömisten, kun ei ollut kokona käytössä keittiötä/vessaa ja koko muukin kämppä räjäytettiin uuteen uskoon. (Seli, seli, tekosyiden taivas on loputon
) Mä en kans normaalitilassa juuri liho enkä laihdu. Ennen raskautta mitat oli 158cm/50kg. Mulla on kolme kappaletta koiria ja salilla käyn n. 3krtaa viikossa.. eli liikuntakaan ei ole ollut mitään hyberraskasta, mutta paino on pysynyt. Nyt tässä tilassa pelkkä ruoan katsominen kilauttaa puntariin sen puoli kiloa
Cotine
Vaikka mä olen nytkin liikkunut samanlailla, ehkä vielä enemmän kun normaalisti ja pitänyt kalorit tuossa 1200-1500 ja pallurat kutakuinkin vihreällä, niin ei ole paino laskenut yhtään, valitsin vielä aktiivisuustasonkin nollaksi, vaikka tulee sitä todellisuudessa jonkun verran hyötyliikuntaa koirien ulkoiluttamisen myötä, työnpuolesta liikun myös aika paljon. Uskon kyllä, että mun viikonlopun herkkupäivällä on jotain tekemistä sen kanssa ettei paino putoo, vaikkakin nuo herkkupäivien sisällötkin on puolittunut normaalista.
Tulee ihan syyllinen olo kun vertaa omaa tilannetta
Tiina.marin
tilanteeseen, itse pääsin niin helpolla alkuun, ei pahoinvointeja eikä muutakaan. Tunneryöpyt olikin sitten asia erikseen, mutta mulla oli hyvä kiukutella tapettia repien tai rääkyä pakkelipurkille kun se oli veemäinen
vasta kun tuo 25 viikkoa pamahti rikki, niin mulla on vasta alkanut olla kurjia yöt, koska jalat kramppaa niin että ne on jatkuvasti hellänä. Välillä kramppaa niin että koko jalka on mutkalla eikä pääse edes vessaan. Samoin lonkat alkanut kipeytyä kun nukun vaan kyljellä. Mutta onneksi päivät menee hyvin. Vielä olis vajaa 4viikkoa töitä ja sitten alkais äippäloma, sitten täytyykin opetella olemaan vaan ja ottamaan päiväunia, mikä voi olla mulle mahdoton tehtävä, oon kait jonkin sortin adhd, enkä osaa olla vaan..
Jaa-a mitenköhän sitä tosiaan selviäisjoulusta. Ehkä pitää syödä tukevasti ruokaa niin ei herkut maistu. tai maistuu ne varmaan siltikin. Olen onneksi joulu yöt vielä töissä, niin tulee nukuttua aamusta pitkään ja syömisaika jää lyhkäseksi, kun olen melkeinpä loppuraskauden tehnyt vaan yövuoroja ja opetellut olemaan syömättä öisin...
Nyt voisikin lähteä vapaapäivän kunniaksi lenkkille ihanaan lumiseen maisemaan, mahtavasti piristää mieltä tämä lumi, kun ehtihän tuota pimeetä aikaa jo ollakkin
Mukavaa keskiviikon jatkoa mammat!
-Kata-
Mape84
torstaina, 17. joulukuuta 2009 klo 10:13
Mulla viikko kiloklubia antoi eilen vaa'alla tulokseksi +200g. Tosin vertaan nyt neuvolan ja koti vaa'an lukuja, joten mene ja tiedä sitten mikä on todellisuus. Ensi keskiviikkona sitten taas punnittelen ja katson meneekö tuo mihin suuntaan. Eipä sen pudottakkaan tarvisi kun olen kuitenkin ollu normi painoinen ennen raskautta, mutta viimeksi neuvolassa oli lääkäriaika ja hän sanoi, että painoni tulisi nousta enää hyvin maltillisesti. Terveydenhoitaja tosin totesi siihen jälkikäteen, että se 500 gammaakin viikossa on ihan normaalia ja hyväksyttävää painonnousua, että ota noista nyt sitten tolkkua. Omasta mielestä se saa nousta juurikin maltillisesti ja minä sen kai loppupelissä päätän?
Selkä ja supistelut vaivaa, mutta olen sinnillä käynyt koiria ulkoiluttamassa sen puo9lisen tuntia päivässä vähintään. Pysyy mieli virkeänä vaikka vauhti alkaa olla aika hidas nykyään
Pallurat olen saanut pidettyä vihreällä/keltaisella tämän viikon ja ajattelin yrttää sinnitellä jouluun asti ilman suklaata ja muita nameja. Suurin intohimoni sipsit olen jättänyt jo 7 vk sitten kokonaan ja kumma vaan, nykyään niitä ei edes tee mieli, joskus katselen samalla kaiholla kun olut pulloa mitä ei myöskään tulisi mieleenkään korkata raskausaikana
Josko sitä kuitenkin elokuvan kanssa vähän popcorneja ottaisi, itse kun tekee ja laittaa vaan hitusen suolaa niin ei turvotakkaan. Nauttimista vartenhan tämä elämä on ja eilen alkoi joululomakin
Mukavaa pakkaspäivää mammoille ja pysykäähän liikkeessä!
tiina.mari
perjantaina, 18. joulukuuta 2009 klo 12:01
täällä oli 2pv jo hyvä olo... syömiset oli terveellisiä ja pysyi kurissa. vaan tänä aamuna olo oli taas h.u.o.n.o
sais jo riittää. naukku täti tuumas eilen ekassa neuvolassa että sä näytät kyllä TODELLA väsyneeltä. en tajua miksi näin väsy poikki vaikka nukun tarpeeksi. heräilen kyllä paljon yöllä. syytä siihen en keksi.
hb oli mukamas 145. ei todellakaan voi pitää paikkansa ja samaa mieltä oli neukku täti. korkein mitä IKINÄ on ollu on 127 ja muuten pyöriny 89-115.
painoa oli tullu neuvolan puntarin mukaan +1kg lähtöpainoon.
tosin tippui kilon siinä alussa että en tiedä kuinka tuon nyt laskee.
Keiju -75
perjantaina, 18. joulukuuta 2009 klo 14:54
Katariina
Spinning jäikin sitten väliin, kun myöhästyin tunnilta. Ehkä tässä joskus taas ehtii ajoissa. Kävin sitten kuntosalin puolella ja kokeilin myös kiertoharjoittelu-laitteita. Aika hyvä hiki tuli päälle niilläkin. Alkuraskauden pahoinvointi ja väsy on nyt vähän hellittämässä. Jospa sitä jaksaisi taas alkaa liikkumaan enemmän. Töissä on tosin järkyttävä kiire koko loppuvuoden eli ulkoilut voi jäädä sitten joulunpyhiin.
Minullakin oli kuntosalin jäsenyys, mutta katkaisin sen, kun ei siellä ehtinyt käydä. Tai viitsinyt joka illasta uhrata, kun yhteinen aika päivähoidossa olevan pojan kanssa on muutenkin lyhyt. Nyt käyn kertamaksulla jumpissa kun ehdin ja joskus työpaikan pikkuisella kuntosalilla.
Jouluna ajattelin syödä hyvällä omalla tunnolla herkkuja. Jos annoskoot pysyisi kuitenkin jossain tolkuissa, kun housujen vyötärö ei anna kauheasti periksi!
Pulkkamäkeen haaveilen pääseväni esikoisen kanssa.
Sokerirasituksessa tuli onneksi puhtaat paperit. Ja neuvolalääkärikin meni hyvin, kaikki kuten pitää. Voi jatkaa rauhallisin mielin vatsan kasvattelua.
Mutta sitä ennen vielä naisten pikkujoulut. Luvassa syöpöttelyä, keilailua, kylpylää... aaah..
niin ja se laihdutus.. no, uutena vuotena voi taas tehdä hyviä päätöksiä.
Mape84
maanantaina, 21. joulukuuta 2009 klo 10:23
tiina.mari toivottavasti väsymys olisi ohi menevää. Mulla ainakin tuntuu olevan aamut tosi hitaita kun on niin pimeää. Vaan johan se talvipäivänseisaus kolkuttelee ovella ja päivä alkaa pidetä, hitaasti mutta varmasti
Kummasti sitä on saanu hannailtua noi kalorit pysymään 2000 pinnassa vaikka nyt viikonloppuna on ollut houkutuksia ja eilen sorruin ostamaan sipsi pussinkin piiitkästä aikaa. Onneksi mies auttoi sen tuhoamisessa. Punnitus olisi sopivasti ennen joulua keskiviikkona ja sittenhän sen näkee onko tästä kaloreiden tarkkailusta ollut hyötyä, kun siis en ole vajeella vaan syön suunnilleen mitä kulutan, eli oisiko se pysyny suunnilleen samoissa.
Koirien kanssa on tullut ulkoiltua ja eilenkin sen huomasi nivusissa, selässä ja masussa, hyvä että kotiin pääsin niin napakasti vihloi ja jomotteli. Pitää jatkaa sinnikkäästi harjoituksia, jos tota matkaa hiukan lyhentäisi.
;ukavaa alkanutta jouluviikkoa kaikille!
cotine
maanantaina, 21. joulukuuta 2009 klo 11:41
Moi kaikille!
Täällä on nyt paino pysynyt samoissa jo 5 viikkoa, jippii
Vyötärönympäryskin kaventunut pari senttiä, vaikka mahan muodosta päätellen on silmämääräisesti kasvanut.
Mä kyllä merkkaan kaikki koiran ulkoilutukset tohon liikuntaosioon. Liikun ehkä keskimäärin 1,5h päivässä. Kuntosalit ja jumpat on jäänyt ekan lapsen jälkeen valitettavasti. Illalla ei jää aikaa, kun haluaa olla lapsen kanssa ja se koira on joka tapauksessa lenkitettävä.
Mulla on nyt toi päivittäinen syöminen vakiintunut tohon 2000 kaloriin. Karkkia ei oo enää tehnyt niin mielikään.
Ei muuta kun oikein hyvää joulua kaikille! Mä oon päättäny, et keskiviikosta sunnuntaihin ei lasketa syömisiä, mut sit maanantaista alkaen pidetään pari vähän tiukempaa päivää. Onneksi tiedän, et jouluna tulee myös paljon liikuttua!
biskit
tiistaina, 22. joulukuuta 2009 klo 10:40
Palailen kertomaan kokemuksiani synnytyksen jälkeen!
Lähdin tosiaan lievästi ylipainoisena odottamaan, pituutta 165 cm ja painoa 76. Pari vuotta sitten olen ollut reilusti yli 80-kiloinen, mutta onnistuin ennen raskautta pääsemään tuohon 76 kiloon. Raskauden aikana paino ei kauheasti noussut, johonkin 82 kiloon joten uumoilin että omia kiloja olis jopa lähtenyt jostain kumman syystä. Se pitikin paikkansa, koska synnytyslaitokselta palattuani kiloja oli enää 71!
Tässä siis positiivinen esimerkki siitä että kannattaa jatkaa liikuntaa raskauden aikana jos vain hyvältä tuntuu. En todellakaan rajoittanut syömisiäni vaan herkuttelin kyllä ihan reippaasti, paitsi loppuvaiheessa vähän hillitsin koska sokerit lähti heittelemään. Jatkoin ensimmäisen kolmanneksen suht raskastakin liikuntaa ja liikuin useita kertoja viikossa. Sitten aloin jättää hyppimislajit (combatit, perus-aerobicit) pois mutta jatkoin kuitenkin esim. spinningiä ihan viimeiselle kolmannekselle asti. Toki seurailin sykerajoja ettei mennyt kuin satunnaisesti yli 140. Lihaskuntotreenejä eli circuitia jatkoin ihan loppuun asti myös ja heiluin jättimahalla kuntosalillakin lihaskimppujen kanssa (heh). Spinningissä ainoa hankaluus oli saada maha mahtumaan, piti nostaa tankoa tarpeeksi ylös mutta ihan viimeisellä kuukaudella sekin alkoi olla hankalaa. Jooga-tyyppisiä lajeja jatkoin ihan loppuun asti, muistaakseni pari viikkoa ennen laskettua aikaa en jaksanut enää kuin ulkoilla ja kävelykin oli jo vähän vaivalloista.
Nyt kun vauveli on kuusiviikkoinen, olen jo pari kertaa ollut Body balancessa, koska selkä ja niskat jumittuu tosi nopeasti ja se tuntuu auttavan tosi hyvin. Kolme-neljä viikkoa meni toipumiseen tikkien kanssa, parin ekan viikon aikana en pystynyt kunnolla kävelemäänkään mutta sitten alkoi nopeasti toipuminen. Edelleenkään ei tulis mieleenkään hyppelehtiä. Viikko sitten kävin jopa circuitissa ja innostuin vähän huhkimaankin, mutta se tuntui vaikuttavan maidonnousuun joten koitan välttää liikaa riehumista niin kauan kuin imetän. Vähintään tunnin vaunulenkit tietty koitan pitää ohjelmassa jos ei nyt joka päivä niin ainakin useamman kerran viikossa, että saa sykkeen vähän nousemaan ja ulkoilmaa keuhkoihin.
Paino on edelleen siinä 71 kilossa, saa nähdä miten käy kun suklaa on alkanut jo maistua tosi hyvin, mutta imetys onneksi tuntuu vievän aika hyvin herkuttelukalorit. Haasteellisinta on ehtiä ja muistaa syödä tarpeeksi monipuolista ruokaa jotta pysyy hyvinvoivana. Kiloklubin palloja en kyllä millään ehdi tässä kohtaa enää seurailemaan, hyvä kun mikrossa ehtii ruoan päivittäin lämmittään. Joka päivä olen kyllä syönyt jotain herkkuja, mitenkähän siitä pääsee eroon sitten kun ei enää imetä! Toisaalta sitten ehkä liikkuukin jo taas enemmän... Kauheita paineita mulla ei enää tästä ole toisaalta laihtua, kunhan sais edes pysymään painon tässä.
Näinkin voi siis raskauden aikana käydä! Uskoisin, että ahkera liikkuminen raskauden aikana on edistänyt mun nopeaa toipumista synnytyksen jälkeen. Synnytys oli toki ihan normaali alatiesynnytys, eli sinänsä ei jättänyt mitään isoja vaurioita tikkejä lukuunottamatta. Suosittelen siis, että liikutte niin paljon kuin hyvältä tuntuu ettekä liikaa varo jos vain sykerajoista pidätte huolen ja vältätte hyppimistä ja liian rajuja lajeja. Spinning on aivan loistava tapa liikkua raskaana! Kehonhuolto on tärkeää myös, joten jooga-tyyppisiä lajeja voi jatkaa ihan synnytykseen asti ja aloittaa heti sen jälkeenkin kun vain jaksaa ja ehtii. Suoria vatsalihaksia ei tietty kannata treenailla raskaana tai heti synnytyksen jälkeen. Tässä vaiheessa olen vasta treenaillut syviä ja vinoja vatsalihaksia enkä edes yritä mitään ylösnousuja vielä.
Vauvakin on hyvin jäntevä, terve ja hyvin syövä ja kasvava joten uskon että liikkuminen on tehnyt myös hänelle hyvää masuaikana!
Kesämamma
tiistaina, 22. joulukuuta 2009 klo 19:43
Terve!
Ensimmäisen raskauskolmanneksen taakseensa jättänyt tuleva äiti-ihminen täällä. Lähtöpaino oli merkittävän ylipainon rajalla, ja kiloja on tullut 3 kk:ssa jo 6 kpl. Liikunta, lähinnä kävely ja kevyt kuntosaliharjoittelu, ovat alkaneet onnistua vasta nyt, ja samoin jatkuva syöminenkin pahoinvoinnin vuoksi näyttäisi loppuvan, eli ehkä tässä on vielä toivoa. Muut makeat eivät maistu, mutta limsa ja mehut kylläkin. Tein muutaman päivän ruokalistani, ja ilokseni huomasin, että saan syödä melko paljon, kunhan valitsen oikein.
Toivottavasti koukutun tähän sivuun niin, että tiedostavasta syömisestä tulee osa elämääni ja saan teistä tukea.
Mape84
keskiviikkona, 23. joulukuuta 2009 klo 09:16
Täälä kävin enää punnituksen merkkaamassa tänä aamuna ja nyt aloitan klubi tauon joulun yli. Ruuan määrän tarkkailun aloitan jo sunnuntailta, mutta merkkailemaan taidan palata vasta loman jälkeen, jos maltan olla pois
Paino oli pysynyt samassa nyt viikon, vaikka välillä oli joku turvotus hässäkkä ja luulin lihoneeni taas kilon..Eli hyvin mielin tänään kaupungilla jotain hyvää ja huomenna sitten ah, joulupöytä. Mun lemppareja onneksi ovat ne terveellisemmät eli kalkkuna, kalat ja salaatit. Lisukkeena sitten porkkanalaatikkoa ja kermaperunoita, ettei ihan ilman niitä rasvoja jäädä
Oikeen rauhallista ja rentouttavaa joulua mammoille, syökää hyvin ja ulkoilkaa jaksamisen mukaan!
Piisu
torstaina, 31. joulukuuta 2009 klo 10:44
viesti siirretty oikeaan ketjuun, t. Pinjansiemen
En nyt pikaisella silmäyksellä löytänyt ainakaan aiheesta vielä olemassa olevaa ketjua...
Eli kiinnostaisi tietää miten olette pitäneet raskausaikana kilot kurissa. Itse olen nyt viikolla 31 ja kiloja tullut mielestäni suht vähän, noin 5kg. Alussa näytti että paino alkaisi nousta kun tuli mässäiltyä ihan kohtuudella, ja liikunnan määrä oli lähes olematon. Tein kuitenkin itselleni selkeän ruokailyrytmin ja pienensin annoskokoja, mikä auttoi ja painoa alkoi lähtemään noin puoli kiloa viikossa. Nyt kun olen seurannut täällä noita ruokailutottumuksiani, niin joka päivä minulla kuitenkin jää energiavajeeksi 500-800 kcal, mikä vähän huolettaa...Nälkä ei kuitenkaan ole, eli mielestäni syön ihan tarpeeksi, missähän siis ongelma? Onko tuo suositeltu energiantarve "pakko" täyttyä? Syön kuitenkin lisäksi raskausvitamiineja eli uskon että vauva kyllä saa kaiken tarvitsemansa...
edit. Ja lisätäämpäs sen verran että ennen raskautta mulla oli jo about 10 kg ylimääräistä painoa, eli pieni rasvan lähtö ei olisi ollenkaan pahasta...
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 5. tammikuuta 2010 klo 11:42 muokkaaja: Pinjansiemen »
Sivu:
<
1
2
3
4
...
36
37
38
39
40