Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
35
36
37
38
39
40
41
...
206
207
208
209
>
-katariina-
"Rantakunnossa ne hylkeetkin on"
maanantaina, 30. marraskuuta 2009 klo 09:12
Täällä myös yksi nuori raskaana oleva äiti, joka yrittää kovasti taistella uhkaavasti nousevan painon kanssa. Nyt alkaa olla pian kasassa 29 viikkoa ja painoa tullut jo se 10-11kg ja tosiaan matkaa on vielä h-hetkeen. PIti liittyä nyt kiloklubiin, että saa täytellä tuota ruokapäiväkirjaa, josko helpottais vähän painonnousua. Normaalisti olen koittanut syödä, mutta jostain syystä tunnun lihoavan nopeaa tahtia, en toki kiellä etteikö herkut maistuis
Lähtöpainolta en ole juurikaan ylipainoinen 158cm/50,kg vaan normaalipainoinen, niin alkaa painaa tämä lasti jo mukavasti, kun ei tuota pituutta ole suotu, kun muutama hassu sentti
Mutta eiköhän tämä tästä..seuraavaa neuvolan punnitusta kauhulla taas odottaen
Tsemppiä muille painon kanssa painiviille mammoille
Keiju -75
maanantaina, 30. marraskuuta 2009 klo 10:24
Mahtuisiko mukaan? Odotan toista lasta. Rv 12 kasassa. Pituutta huikeat 152 cm ja painoa mahtavat 81 kg. Eli painoa ei todellakaan saisi tulla lisää tässä raskauden aikana. Esikoista odottaessa paino nousi raskauden aikana 8kg ja laihduin synnytyksen jälkeen nopeasti 16 kiloa. Valitettavasti samat kilot sitten humpsahtivat takaisin imetyksen loputtua. Liikunta on nyt jäänyt, kun väsy vaivaa koko ajan. Mutta tarkoitus olisi taas jatkaa liikuntaakin ja yrittää pitää annoskoot maltillisina. Joulua ja kevättä odotellen, tsemppiä kaikille!
tiina.mari
keskiviikkona, 2. joulukuuta 2009 klo 10:58
tervetuloa katariina ja keiju
täällä paino laskee edelleen..joka päivä on sata g pienempi luku puntarissa. outoa.
nyt on tosin tuo paha olo rantautunut tänne
eilen leivoin pipareita ja oksu ei ollut kaukana. vieläkin ällöttää kun haisee kämppä piparilta. ja jopa makean ajatteleminen ällöttää. mikä on mulle TÄYSIN uutta. aina oon ollu semmonenki sokeri hiiri että huh.
mutta hyvä näin. ettei noita kiloja tosiaan kerry ihan mahottomaan tahtiin.
-katariina-
keskiviikkona, 2. joulukuuta 2009 klo 18:25
Kiitos Tiina.mari!!
Mukava kun on tälläinen foorumi, millä voi rauhassa avautua ilman että kenenkään tarttee luulla huomionhakemiseksi ym. Mäkun tein aluksi sen virheen, että sanoin suoraan, että raskaudessa ainut negatiivinen asia on tää painon nousu ja se huolettaa mua kovasti ja nimenomaan se, että mitä vaivoja suuri painonnousu tuo. Sain vastauksina naurua ja naurua,käskettiin vaan olla murehtimatta ja laihduttamaan sitten kun laps on maailmassa. No enhän mä ajatellutkaan alata raskaana laihduttaa, vaan hallita turhaa painonnousua
Ehkä hiukan olen myös ivallinen nyt, että nämä joilta sain naurua vastaukseksi ovat samassa vaiheessa raskautta kun mä ja toisen polvet reistailee ja toisella selkä ja kilojakin on molemmilla lähes 20 extraa...mä kun vielä olen töissä (toivottavasti 5viikkoa, siis äippälomaan asti) ja nämä kaksi typyä on ollut viimesen kuukauden sairaslomalla.
Mä päätin että käyn puntarilla enään neuvolassa ja sitten maanantaisin
Nyt oon kolme päivää täyttänyt tota ruokapäiväkirjaa ja tosissaan pitää miettiä, että saa "pallukat" vihreiksi. Esim. energia jää joka päivä punaselle muuten oon saanut aika hyvin muut vihreelle. Pitäisi varmasti pähkinöitä tms vähä lisätä. Saa myös syödä aika paljon, kun syö oikein. Toistaiseksi tuntuu motivoivan kovasti tämä päiväkirjan pitäminen, eikä ole jostain kumman syystä tehnyt edes herkkuja mieli, vaikka mä oon yleensä aikamoinen sokeri/roskaruoka-addikti
Nyt lasken päiviä, että pääsis jo puntarille, viimeksi 24.11 paino oli 60,5kg ja tavoittelen ettei olis noussut kun sen 200gr/per viikko..noh, maanantaina sen näkee sitten
Keiju -75
keskiviikkona, 9. joulukuuta 2009 klo 11:13
Hei taas. Jotenkin vaikeaa täytellä tätä ruokapäiväkirjaa. Siis ei teknisesti, mutta kun laiskottaa.. Vatsa tuntuu täyttyvän tosi nopeasti, mutta koko ajan tekee mieli syödä jotain. Yritän nyt syödä terveellisiä välipaloja, esim. hedelmiä tai Yosaa. Ettei olisi hirveä nälkä kun töistä pääsee kotiin.
Maanantaina edessä sokerirasitus-testi. Pääsen jo näin alussa, kun olen sellaisen raskausdiabetes-tutkimuksen kontrolliryhmässä. Tiistaina käynti siellä tutkimuksessa ja keskiviikkona neuvolalääkäri. Siinähän sitä vierähtää aina työpäivästä pari tuntia näissä lääketieteellisissä jutuissa.
Mutta jospa lähtisi lounaalle... Ja illalla ajattelin uskaltautua spinning:iin. Saa nähdä, miten siellä selviää. En ole harrastanut niin rankkaa liikuntaa muutamaan kuukauteen. Pelottaa!
-katariina-
torstaina, 10. joulukuuta 2009 klo 23:18
Mites sujui
Keiju75
sun spinningtunti? Toivottavasti hyvin, siinä voi onneksi vähän itse säädellä tehoa jos alkaa tuntua pahalta. Mä olen ite jättänyt nuo ryhmäliikuntatunnit aika vähille koko raskausaikana, vaan sen takia, että viitsinyt sitoutua enään kalliita kuukausimaksuja maksamaan, kun ei tiedä kuinka kauan sitä jaksaa liikkua ylipäätään. Lähinnä liikunta on nyt ollut kävelyä, vesijumppaa ja ihan perus kuntosalia.
Nyt toista viikkoa olen täyttänyt ruokapäiväkirjaa ja edelleen tuntuu motivoivalta, jotenkin sitä jättää herkut syömättä, kun ei tahdo niitä punasia palluroita
Hassua miten helppoa on itseään huijata :P
Mä oon myös koittanut panostaa terveellisiin välipaloihin, kun yleensä ne on tavannut mennä herkuttelun puolelle. Painoahan en nyt pudota, mutta sitä hillitöntä ylimäärästä painoa yritän välttää. Toisaiseksi vaaka on pysynyt kiitettävästi maltillisissa numeroissa. Nesteet vaan tuppaa heitellä ja pitkien työpäivien jälkeen olen taas alkanut olla aika turvoksissa, mutta se taitaa taas kuulua tähän "loppuraskauteen", 30 viikkoa on nyt rikki.
Maanantaina kävin puntarilla 7.12 ja 61.1kg, että jos laskis tosta viime puntarilla käynnistä, niin olis tullut n. +200gr/per viikko, tosin tuo oli iltapaino ja yli 12h työpäivän jälkeen turvotus oli silminnähtävissä, mutta pääasia, että ei ollut tullut mitään kiloa per viikko.
Oletteko muut liikkuneet paljon raskauden aikana? Olisi mukava kuulla kokemuksia jo kertaalleen synnyttäneiltä, että ovatko kokeneet, että palautuminen olis ollut nopeampaa jos on liikkunut tai päinvastoin. Mä oon nyt kovasti koittanut panostaa venyttelyyn ja joitakin raskaana oleville tarkotettuja "joogajuttujakin" kokeillut. Varsinkin neuvolalääkäri meinas, että yhdestä "kyykkyasentojooga"-asennosta vois olla apua, että muksu kiinnittyisi. Mä tosiaan elän toivossa, että kiinnittyis aikasessa vaiheessa, kun lyhyt selkäsenä kyljet alkaa jo huutaa hoosiannaa, kun yksiö alkaa käydä tyypille ahtaaksi.
Ei muutakun tsemppiä loppuviikkoon ja viikonloppuun, jotka itselle suurimpia altistajia herkutteluun
Mutta eiköhän tästäkin taas selvitä!!
Kata
tiina.mari
maanantaina, 14. joulukuuta 2009 klo 11:06
Olo on ollut karmea. väsy. oksettaa. palelee.
liikkumaan en oo päässy kertaakaan. jos ei kokoajan syö jotain oksennus on kurkussa. paino nousee sitä tahtia kans sitte
mutta töissä olis pakko jaksaa eikä siellä voi oksennella.
kaikki energia on menny siihen että oon hoitanu työt ja ipanat. ruoka on haettu lähinnä ulkoa ku ei mitään oo jaksanu tehdä. koti in ihan karmeen näkönen ku ei oo energiaa siivota ja koira parat ei oo kunnon lenkille päässy moneen viikkoon. ahdistaaaa!!!! huono omatunto!!!!!
sais tämä olo jo parantua tästä!!!!
cotine
maanantaina, 14. joulukuuta 2009 klo 13:32
Liitynpä joukkoon minäkin.
Raskausviikkoja nyt takana 21+0, toinen raskaus, esikoinen nyt 1v8kk, tulokkaan syntyessä vähän yli 2v.
Mulla oli lähtömitat 166cm/70kg eli normaalipainon ja ylipainon rajamailla. Ekassa raskaudessa tuli kiloja vähän liikaa (liki 20kg) jotka tosin lähtivät nopeasti. Nyt tokalla kerralla alkoi kiloja tupsahtelemaan heti niin kovasti (nyt jo noin 7kg) joten päätin alkaa seurailemaan syömisiäni. Oon nyt 2 viikkoa pitänyt ruokapäiväkirjaa täällä ja paino pysynyt suht samoissa tai lähtenytkin kilon verran. Ennen tätä turvotteli ja ummetusta oli mutta nyt olo on loistava, kun olen huolehtinut riittävästi kasvisten ja kuitujen syönnistä ja veden juonnista.
Minua hieman ihmetytti tuo teidän alhainen kalorimäärä kun joku puhui 1500 kalorista. Mä olen nyt syönyt noin 1800-2000kc päivässä ja silti paino on tippunut ja päiväkirjan mukaan oltu melkein -500kc miinuksella
Kävelen noin 1-1,5h päivässä koiran kanssa, mutta sen rankempaa liikuntaa en harrasta ja työkin on istumatyötä. Onko se sit niin yksilöllistä vai ootteko te muut niin kovin hoikkia
Olen joskus vuosia sitten laihduttanut 15kg 1400-1600 kalorin "päiväannoksella" ja sillä lähti nopeasti muutamassa kuukaudessa paino. Mutta nyt en tietenkään kituuttele kun kyse ei laihdutuksesta ole.
Tavoitteena mulla on pitää painonnousu koko raskaudessa siinä max. 12 kilossa, mikä on se suositus. Vähempikin toki riittäisi
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 14. joulukuuta 2009 klo 16:06 muokkaaja: cotine »
Mape84
keskiviikkona, 16. joulukuuta 2009 klo 08:43
Minäpäs liityn kanssa joukkoonne! Raskausviikkoja on nyt 27+0 ja kiloja karttunut n. 11. Ennen ekaa neuvolaa niitä oli ehtinyt tulla jo 3 ja tahti ei siitä ole kamalasti hidastunut
Nyt olen viikon verran merkkaillut kiloklubiin tavoitteena saada paino pysymään samassa tai ainakin nousemaan maltillisemmin loppua kohden. Lähtö paino siis 75 kg(BMI 24) ja paino tällä hetkellä 86,4
Pituutta 176 cm.
Milläs taktiikalla täälä mammat meinaa joulusta selvitä? Minä ajattelin luottaa kehoni viesteihin sen verran, että pidän parin päivä klubbailu tauon siinä jouluna ja sitten taas palaan ruotuun. Yleensä en ole jouluna kerännyt kiloja(tosin en muutenkaan ole normi elämässä kamalan herkästi lihonut), mutta nyt raskausaikana tuntuu tuo makea maistuvat ihan taivaalliselta niin saa nähdä karttuuko tällä kertaa suklaata lanteille
Mukavaa joulunodotusta kaikille!
cotine
keskiviikkona, 16. joulukuuta 2009 klo 13:07
Jee, mun paino on nyt pysynyt kuukauden verran samoissa!
Joulusyömisistä: Mäkin meinasin pitää klubbailutauon, ollaan reissussa neljä päivää, ja sit välipäivinä palata ruotuun. Aion herkutella, sitten kun pitää muutaman tiukemman päivän ja juo runsaasti vettä niin kyllä se siitä
Iloitsen nyt jo etukäteen, merkitsin tän päivän syömiset nyt jo etukäteen ylös ja kaikki pallukat on vihreellä ja varaa on ottaa vaikka vähän herkkuakin
Noihin runsaskuituisiin leipiin on tullut ihan himo, höttösämpylät maistuu nyt ihan hirveiltä!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
35
36
37
38
39