Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
203
204
205
206
>
lode
perjantaina, 8. elokuuta 2008 klo 08:07
Annabellalle: en usko, että raskausaikana ruoka imeytyy sen tehokkaammin suolesta kuin normaalitilanteessa, vaikka ummetusta olisikin. Kyllä ne kaikki ravintoaineet imeytyvät sieltä suolesta tehokkaasti vaikka ei ole raskaana, eikä ummetus sitä muuta. Ummetus toisilla raskaana olevilla johtuu hormonaalisista muutoksista, toisilla saattaa olla raskauden ajan vatsa taas liiankin löysällä. Samat hormonit vaikuttavat niin eri tavalla eri yksilöihin. Se extra 200 kcal taitaa olla enemmänkin siellä loppupäässä, kun vauva kasvaa vauhdilla ja energiaa tarvitaan vauvan kasvattamiseen, toisaalta toisilla sitten loppuraskauden liikkumattomuus saattaa vähentää jonkin verran energian tarvetta.
Raskauden aikana, jos on ylipainoa ja raskausdiabeteksen uhkaa, kannattaa laskea noita hiilihydraattien määrää sinne 40E%-max 50E% ja rasvaa saa tulla 30-40E% ja prot 20-25E%, eli tuo hiilareiden alentaminen on suositeltavaa, rasvaa saa olla reippaammin ja rasvan laatu kunnossa. Nämä ovat nykyiset suositukset raskausdiabeteksen ruokavaliohoitoon. ja täällä kiloklubissahan se on helppo tuota omaa ruokavaliota seurailla.
Onnea ihanaan odotukseen
lillierly
tiistaina, 7. lokakuuta 2008 klo 13:56
Täälläkin eräs raskausajan ruokavaliota seuraileva
Meneillään on rv 29.
Paino laski pahoinvoinnin takia 7 kg raskauden ensimmäisen puolikkaan aikana ja sen jälkeen painoa on tullut vajaa 2 kg takaisin. BMI oli ennen raskautta 33, joten tuo painonpudotus ei ollut ollenkaan huono asia.
Nyt kun pahoinvointi on välillä parempi niin normaalisyömiset jää kyllä sen alle kuinka paljon pitäisi syödä. Ainoastaan herkkupäivinä kaloreita tulee tarpeeksi, ellei sitten jo liikaa. Enkä oikein osaa syömisiä lisätäkään, kun olen omasta mielestäni syönyt "tarpeeksi", eikä nälkää ole ollut
Nyt on todella hyvä seurata jo ruokavaliota ja yrittää pitää se terveellisempänä, että imetysaikana olisi sitten jo valmis rutiini asian kanssa. Mulla kun imetys ei tosiaankaan ole tarkoittanut sitä että laihtuisin, vaan kun lapsi on ollut puolivuotias on itsellä 10 lisäkiloa, ja sama seuraavan puolen vuoden jälkeen
Eli itsekuria ja motivaatiota tarvitaan sinne ja paljon
Sporttimamma
tiistaina, 7. lokakuuta 2008 klo 18:45
Tervetuloa lillierly! Minäkin olen raskaana ja pikkuisen pidemmällä kuin sinä(just alkoi rv.31, LA 16.12). Mun painoindeksi on n.32 ja risat nyt(171cm/94,3kg..). Alkuraskaudesta tuli lihottua syömällä useita kiloja(n.kymmenen..), koska pahoinvointi oli sitä luokkaa, että oli "pakko" tankata ruokaa käytännössä koko ajan, sitä mukaa kun oksensi entiset pois..Ja rasvainen ruoka pysyi parhaiten sisällä...
Nyt oon raskausdiabeteksen takia dieetillä(tosin ainoastaan yksi arvoista hiukan koholla, sekin siinä rajalla, oliko hyväksyttävä vai ei...) ja virallinen tavoite on estää painoa nousemasta enään. Oma varovainen toive on, että painan ennen synnytystä alle 90kg, mutta katsotaan nyt! Tää painonpudotus tapahtuu lääkärin tarkkailussa, ja kovasti neuvolasta kannustetaan painon pudotukseen! Mulla lähtöpaino 16.09 oli 95,8, joten 1,5kg oon jo tiputtanut! Punnitsen itseni joka torstai(joskus jo ke..), joten pian nähdään, oisko jo heilahtanut paino alle 94 kilon!
http://hannaliikkuu.blogspot.com/
lillierly
torstaina, 9. lokakuuta 2008 klo 13:56
On se hyvä että jossain kannustetaan painon pudotukseen. Mulle viime raskaudessa tuli tosi kovat saarnat siitä, kun paino vaan putosi, vaikka yritin syödä. Peloiteltiin jo sillä et pienelle vois tulla hermovaurioita jos paino vielä putoaa. Viime raskaudessa siis paino putosi n. 10,5 kiloa. Tosin kerkes se sitten loppua kohden nousemaan melkein tuonne aloituspainoon asti
Nyt tosiaan on pudonnut vähän vähemmän, mutta silti määrättiin jo pahoinvointilääkettä ja juomaan urheilujuomia. Ei ennen ole määrätty, vaikka mun mielestä suht samanlailla olen molemmassa aiemmassa raskaudessa oksennellut. Ekassa raskaudessa tosin ei se paino laskenut kuin n. 5 kiloa, ja paino oli ennen synnytystä 11 kiloa alkupainoa korkeampi. Toki ekassa raskaudessa olinkin paljon pienempi kuin nyt
Itse olen 166 pitkä ja painoa on tällä hetkellä n. 85-86 kg, tavoite olisi, että paino ei olisi yli 90 kun laitokselle lähden. Laitokselle jäi (tai ennen jälkitarkastusta oli lähtenyt) ekalla kerralla 16 kg ja toisella n.12 kg. Eli toivottavasti paino synnytyksen jälkeen alkaisi 7:lla. Siitä sitten olisi suht hyvä lähteä jatkamaan pudotusta
elmuvelmu
torstaina, 9. lokakuuta 2008 klo 15:38
Heippa!
Olipa kiva löytää kohtalotovereita!
Mulla on takana 20 kilon pudotus (94->74) vuosina 2002-2006. Pituutta mulla on 171cm. Nyt olen 15. viikolla raskaana ja painoa on 84 kiloa... Eli 10 kiloa tullut keväästä. Osa tosin kesän aikana. Lopetin plussan jälkeen tupakoinnin (aiemmin poltin 20 tupakkaa / vrk), joten sekin varmasti vaikuttanut painonnousuun. Aiemmilla lopetuskerroilla tullut 3-5 kiloa. Nyt ei vaan oo sitä mahdollisuutta, että alkais polttaa uudelleen, joten...
Liikunta on ihan minimissä, olin ekat 3kk ihan loppupuhkipoikki! Nyt odottelenkin taas sitä terveellisen ruuan tuomaa energiaboostia
Huomaa kun on muutamassa kuukaudessa tullut toi 10 kiloa ni eipä oo askel hirmusen kevyt!
Eilen merkkailin ekat (tällä erää) ja tarkoitus siis pysyä tässä painossa loppuun asti tai ainakin alle 90kg. Ja tärkein tavoite on taata vauvalle kunnolliset rakennusaineet. Ja tietty sekin ettei tule komplikaatioita loppuraskauteen.
Voimia siskot! Jos ei itsen takia jaksa niin sitten vauvan! Kuten mulla ton tupakoimattomuuden kanssakin.
elmuvelmu
maanantaina, 13. lokakuuta 2008 klo 10:11
Nostelen ketjua, kun olisi tosi mukava saada kanssasiskoja kirjottelemaan!
Mulla menosssa nyt 5. päivä, aika hyvin pallukat vihreinä tai vähintään keltaisina. Ja paino pysynyt samassa!! Oltiin miehen synttäreitäkin juhlistamassa syömällä ulkona ja hyvällä omallatunnolla söin, vaikka vähän meni kalorit yli. Ennen ne meni ton verran varmaan joka päivä.
Mut hei! Nyt tulevat äitylit kirjottelemaan
lillierly
maanantaina, 13. lokakuuta 2008 klo 15:54
mulla on nyt parin viikon seurailemisten jälkeen pysynyt paino samassa. Tosin välillä oli vähän korkeampi, mutta nyt taas oksennellut niin että päässyt takaisin putoamaan
Urheilujuomaa napaan. Noh, herkkupallura on punaisena lähes joka päivä, kun tuota on juotava. Lääkärin määräys, ja kiltisti olen nyt joka päivä juonut jos oksennan
Muuten nää merkkailemiset on jäänyt jonain päivänä väliin, mutta suurimmaksi osaksi noi kalorit vaan jää vajaaksi. Ja lisäksi se oksentelu, mikä vielä vähentää jo merkattuja kaloreita. En oikein osaa vähentää merkattuja syömisiäkään oksentelun seurauksena, vaikka ne pitäisi sit vielä korvata syömällä lisää.
Hankalaa tämä tälläinen
Noh, eipähän tässä parissa viikossa olla ainakaan miinuksille asti päästy. Onneksi väliin mahtuu aina parempia päiviä jolloin paino vähän pääsee nousemaankin, niin kompensoi näitä huonompia päiviä
Sporttimamma
tiistaina, 14. lokakuuta 2008 klo 11:39
Moi kaikille "pömppömahoille"(kuten ukkokultani minua nimittää!!).
Mulla lähti käyntiin 32.raskausviikko, eli loppusuora häämöttää!
Olo on tällä hetkellä hyvä ja energinen, ja kesän liitoskivut ei oo enään samalla lailla vaivanneet! Liikuntaa oon jaksanut harrastaa tosi paljon, vaikkakin tässä vaiheessa raskautta oon tiputtanut liikunnan keston 30-45minuuttiin/kerta. Ootteko muut huomanneet muutoksia mielialassanne? Mulla on nyt viime aikoina tullu se pesänrakennus-vietti: mä haluaisin olla koko ajan kotona, enkä halua nähdä juuri ketään tai puhua puhelimessa kuin harvojen ja valittujen kanssa! Itku tietenkin on myös herkässä, mutta sitä se on ollut lähes koko raskauden ajan.
Anyway, torstaina olis taas punnituspäivä,tähän mennessä paino tippunut 2kg(siis raskauden aikana kilot edelleen n.+10kg, neuvolan ekasta punnituksesta vielä +7kg, joten en mää liikaa pudota, etenkin kun on tää raskausdiabetes...).
Tsemppiä kaikille raskauteen ja painonhallintaan!
http://hannaliikkuu.blogspot.com/
elmuvelmu
tiistaina, 14. lokakuuta 2008 klo 16:12
Hiphei!
Tänään alkoi 16. viikko ja puntari edelleen samassa 84,5 kilossa. Tai torstaina tais olla 84,8 eli nesteetkin lähteneet liikkelle. Hassua miten tuntuu jo nyt, että on tavallaan hoikistunut vaikka paino samassa. Mulla on ollut todella hyvä olo!! Tänään olin siskon kanssa tunnin vesijuoksulla ja hyvää teki sekin
Mulla on ollu tota pesänrakennusviettiä jo nyt!? Olen aina ollut kova menemään ja kotona olen käynyt kääntymässä. Nykyään olen mielelläni kotona ja silittelen vatsaa ja laitan terveellisiä herkkuja
En jaksais kans puhua oikein kenenkään kanssa. Paitsi mieheni, mut hyvä niin.
Mukavia odotushetkiä ja kiva kuulla muidenkin kuulumisia
Hanna.L
Miten pitkään olet merkkaillut painoasi?
Jompo
tiistaina, 14. lokakuuta 2008 klo 16:54
Hei, täällä yksi uusi odottava, vasta rv.5 menossa ja tietystiriskit on suuret, kun on aikaisemmin ollut ongelmia (mola), joten iloita en vielä osaa. Laihdutuksen lopetin kuitenkin heti, mikä on vaikeaa, kun oli hyvässä vireessä ja siirryin tuohon painon hallintaan. BMI on 31. En vain osaa syödä niin paljon kuin pitäisi, joudun tankaamaan pipareja illalla, että saisi kalorivajetta vähemmälle. Noudatan lisäksi vähähiilarista ruokavaliota gynen suosituksesta (auttoi raskaaksituossa). Tämä ruokavalio tekee sen, ettei ole nälkä eikä mielitekoja, mutta ei myöskään kalorit tule täyteen, pallukat kyllä usein vihreenä, kun on kasviksia niin paljon ruokavaliossa.
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
203
204