Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
102
103
104
105
106
107
108
...
206
207
208
209
>
Nenninen
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 16:37
Enpäs oo pitkään aikaan saanu kirjoteltua tänne. Taidan lueskella myöhemmin... Mutta suuret onnittelut Strawberrylle tytöstä!
Eka neuvola oli tosiaan 2,5 viikkoa sitten. Tänään oli lääkärineuvola sitten ja mun paino oli pompsahtanu 2,5 kiloa!! Kilo/viikko!
Oltiin sinä aikana viikko reissussa ja syötiin ravintoloissa ja herkuteltiin. No joo, olo on sen mukainen ja nyt me aiotaan vakaasti korjataan asia! Mies on saanu kans osansa kiloista. Ehkä mullekin vois olla hyväksi pieni kalorivaje.
Muksu oli jo niin ihmisen näköinen ja kaikki oli muuten hyvin.
Niskapoimukin oli normaalin rajoissa. Hoitaja vain yritti ottaa verikoetta valehtelematta 7 kertaa, eikä onnistunu.
Pitää mennä ylihuomena uudestaan. Nyt 11+5.
Saralle
Läskin alla kaikki on laihoja.
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 18:20
HipHei! Luumut tepsii vielä tässä vaiheessa. Parin päivän viiveellä, mutta kuitenkin.. Kuivattujen luumujen pussista voi ehkä tullakkin ylin ystäväni. Tuntuu niin äärettömän tyhmälle käydä vaa'alla jos tietää laihtuneensa ja sitte kuitenki painaa kaks kiloo normaalia enämmän ummetuksen takia
Ihan muuten btw, onkohan minun eka ultra jotenki hirmusen aikanen, ku se on jo viikolla 7+0.. Kun tuntuu, että kaikkialla netissä sanotaan, että joskus 9-12 tai sinne päin...
kaimaani
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 19:54
Saralle
: Onnittelut vatsan toimivuudesta!!
Kaikki keinot sallittu, jos kyse on ummetuksesta
Olisko sulle tehty varhaisultra- koska np-ultraa ei kyllä noin aikaisin voida ottaa?
nann
: Hupsis!
Nyt on hyvä viikko ottaa niskasta kiinni
.
Turhaa sitä ressata- tärkeämpää on ajatella pitkässä juoksussa noita ruokavalintoja ja liikunnan määrää
.
Noita raskausviikkoja kuitenkin kun on aikas monta edessä
Uintireenit oli tänään ja meinaa turvotukset olla pahenemaan päin- ei meinaa millään lähtee nesteet liikkeelle.
Sitten ilokseni alkoivat kunnon liitoskivut ja sain flunssankin tähän kaveriksi.
On tää loppuraskaus sitten kivaa
. Huomenna neuvolassa saattaa olla mielenkiintoiset lukemat vaa'assa
kaimaani rv 38
Saralle
Läskin alla kaikki on laihoja.
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 04:56
Eiku joo, selvittelin tuossa eilen, että tää on nyt just se varhaisultra, et katellaan onko siellä oikeesti joku hengissä oikeessa paikassa ja sit kaiketi täällä päin rv12 mennään seuraavaan, jossa mitataan se niska ym.
Tää on ihan tollo näissä hommissa, kun esikoista tässä vasta värkätään
Tein eilen ihan liian hyvää makaroonilaatikkoa, jota oli pakko ottaa lisää silläkin uhalla, et meni eiliset kalorit yli
Tänään en aio ottaa..
Mama Alligator
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 09:07
Jee jee ekaa kertaa parrin viikkoon paastosokeri oli tänään aamulla 5.1 eli kerranki alle sallitun!!!
Oon niin ilonen. Nyt vaan koitan pitää sen huomenakin sielä, muuten arvot ollu hyvät.
Eilen olin taas salilla ja uimassa. Oon koittanu käydä 2 kertaa viikossa. Tuli paikat vähän kipeeks mutta nyt jo aamulla ihan normaali olo. Nyt rv 32
Mullaki ollu vähän flunssanen olo kylmä ja kurkussa tuntuu ja nenä tuhisee. Toivottavasti ei hyökkää kunnolla päälle.
Odottelen viikonloppua kun pe ajetaan täältä päkaupunkiseudulta noin 5h savoon ja la sieltä hautajaisten jälkeen noin 5h satakuntaan ja su takasin kotiin. Jännittää toi istuminen. ei varmaan selkä ole ihan mielissään.. Pitänee taukoja ottaa paljon.
kaimaani
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 14:06
Onnittelut hyvistä sokeriarvoista,
Mama Alligator
!!
Mä pidän täällä peukkuja, ettet saa tätä flunssaa- ei o kiva!
Saralle
- nam, makruloodaa
Neuvolasta palauduttu ja ihme- paino oli laskenut 117g/vko vaikka turvotukset on katossaan
Paineet ok..mutta valkuaista pikkasen virtsassa ja kamala flunssa.
Ei tarvi erikoistarkkailuja- normi neuvolakäynti viikottain.
*toivoo, että ens viikolla olis vauva mukana vaunuissa
*
Nyt mä vetäydyn potemaan sohvalle..kunhan olen hakenut kuopuksen eskarista ja pessy peruna
.
Ainainen pudottaja
tiistaina, 31. elokuuta 2010 klo 17:16
Eipäs ole tullut kirjoiteltua tänne aikoihin. Mulla syöminen taas parina päivänä riistäytynyt käsistä, en ole yhtään merkannut syömisiä ja tiedän et se on siitä kiinni hyvin paljon. Neuvolassa paino olikin noussut huimasti, lähes kaks kiloo viikossa. Harmittaa, koska kahdessa edellisessä punnituksessa paino oli jopa laskenut. On toki turvotustakin mut kyl tol syömisellä on oma osuutensa. Olen myös saanut ikävän syysflunssan ja toivon et se ehtis mennä ohi ennen synnytystä tai ei ainakaan äityis yskäksi. Ei houkuttele kovastikaan supistusten ja yskimisen yhdistelmä. Mulla siis tasan viikko laskettuun aikaan, saas nähdä koska tää vauveli päättää syntyä. Esikoinen syntyi käynnistettynä 42+2, joten kyllähän tässä taitaa joutua vielä odottelemaan.
Doe
keskiviikkona, 1. syyskuuta 2010 klo 08:25
Strawberrylle onnittelut!
Jenni.r.
, eipä niistä insuliineistä kannata murhetta ottaa: ei sille mitään voi, jos elimistö heittäytyy raskausaikana äärimmäisen hiilihydraattiherkäksi.
Äitiyspolilla lääkäri ihmetteli, kun sokeriarvot ovat pysyneet niin hyvinä. Kerroin siellä ihan rehellisesti karppaavani, eikä sitä kukaan pahana pitänyt. Karppaus on pitänyt sokerini loistokunnossa, mutta rd-diagnoosini onkin hyvin lievä. Karppauksen myötä paino ei ole kahteen kuukauteen noussut. Edelleen kokonaispainonnousu on n. 7,5kg. Hienointa on se, ettei tarvitse merkitä ruokiakaan koko ajan kiloklubiin. Joskus tarkistan kiloklubista syömisiäni lähinnä noiden kasvisten ja proteiinin saannin kannalta. Terkkarilleni en ole jaksanut karppauksesta puhua, kun hän jaksaa aina pauhata vähärasvaisista safkoista. Minä kun en usko kevyttuotteisiin.
Ajatella että hiukan yli neljän viikon kuluttua vauva on jo täysiaikainen.
32+4 rv
jebu+
keskiviikkona, 1. syyskuuta 2010 klo 10:01
Kiitos Doe tsemppauksesta
Toisaalta oli aika helpotus kun enää ei tartte tavallaan pelätä.että koska ne joudutaan aloittamaan,minulla tämä on jo kolmas insuliinihoitoinen diabetes eli se oli arvattavissa,että jossai vaiheessa on ne alotettava.Nyt ei tosiaan voi karpata ainakaan millään kovin pienillä hiilarimäärillä,silti katson,että olen ainakin suht vähillä hiilarimäärillä,ehkä jotain 100-160g.Paino on kyllä edelleen jatkanu kovaa nousua ylöspäin,mutta ilmeisestikkin minun kilppari ei toimi normaalisti,vaikka onkin lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan,eli se voisi selittää ainakin osittain tätä painonnousua,huomenna selviää sekin!Aurinkoista syyspäivää kaikille!!
Sierra
keskiviikkona, 1. syyskuuta 2010 klo 10:11
Ilmoittaudun mukaan mahaasukin kasvattajien joukkoon. Viikkoja minulla tänään 18+3 eli kohtapuolin puoliväli häämöttää
Olen joskus aikaisemmin tarkistanut ruokavaliota kiloklubissa (mieheni pudotti tämän avulla 15kg puolitoista vuotta sitten). Olen perjaatteessa voinut erinomaisesti tämän raskauden aikana. Ainut mitä ehkä "vaivaksi" voisi kutsua on ainainen ja pohjaton nälkä! Kesällä ei hirveästi tullut liikuttua paria juoksulenkkiä ja uimista lukuunottamatta (helle ja oma saamattomuus) ja tässä pari viikkoa sitten havahduin siihen että paino on noussut aika hurjasti. Nyt sitten merkkailemalla ruokia ylös olen saanut ruokamääriin jotain tolkkua ja jättämällä leivät ja turhat herkut (jotka tulivat ruokavaliooni raskauden ja kesän myötä) jotakukin hyväkarppaan rennolla otteella (hh siinä 100-120g/päivä ja välillä saa herkutellakkin). Olo on parantunut ihan mielettömästi ja nyt kun tiedän syöväni tarpeeksi en voi itseäni "huijata" sillä että nälkä määrää ruuan määrän.
Tarkoitus ei missään nimessä ole laihdutta, mutta pysäyttä ylimääräinen painonnousu. Tuntuu todella mukavalta että havahdyin nyt enkä vasta seuraavallla neuvolakäynnillä. Meillä täällä Helsingissä on todella harvakseltaan neuvoloita. Ensimmäisessä kävin joskus viikolla 9 ja seuraava on vasta viikolla 23. Vaikka olenkin perusterve, tuntuu kyllä todella oudolta ettei muuttuvia arvoja seurata tarkemmin...
Eilen kävin ensimmäisessä rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin... Ensimmäinen kun on kyseessä niin kaikki on aika uutta ja jännää
Mansikalle onnea pienestä tytöstä ja muillekkin tsemppiä!!!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
102
103
104
105
106