Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
101
102
103
104
105
106
107
...
206
207
208
209
>
jebu+
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 14:50
Taivaanrannan maalari,mulla on muuten ihan sama juttu häntäluu ihan sika kipee,ei oo muuten edellisissä raskauksissa tämmöstä vaivaa ollut!Mistähän moinen vois johtua,ite ajattelin et pyöräilystä
Mutta mkun en ole nyt pariin päivään pyöräillyt ja se on silti tullu vaan kipeemmäksi
kaimaani
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 21:13
Mama Alligator
: No niin! Nautihan ajastasi!
Kivaa, että porukkaa tulee lisää!
Vatsan koosta
: Mulla kans on 3. tuloillaan ja ihan selvä vauvavatsa lähes plussatestistä alkaen..mieluummin sitä vasta siinä puolessavälissä ottais tän kessin
Tehtiin perheen kans kävelylenkki 1h45min ja vielä jaksaa reippaaseen tahtiin mennä
Uimiseen sain luvan lekurilta tiistaina, joten on sekin takas ohjelmassa, tosin sellaisen 45min-tunti enää..
Ruokailut on sujunut hyvin (lue: paljon
) ja turvotustakin näin loppumetreillä saan helposti.. Kalorit/pvä on sellaista ~2200.
Painoa nyt ensimmäisestä neuvolasta < 7 kg...
Tiistaina olisi neuvola ja ihan kivahan sinne on mennä..mutta mieluummin menisin jo synnyttämään
Tsemppistä kaikille; niin loppumetreille kuin alkutaipaleellekkin!
Kaimaani rv 37+3
Strawberry
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 21:18
Heippa pitkästä aikaa!
Lopetin syöntien merkkailun reilu viikko ennen laskettua, eikä oo tullu sitten sen jälkeen käytyä täällä.
3.8, eli laskettunapäivänä, diabeteshoitaja laitto äitipolille lähetteen koska vauva ei ollut vielä syntyny. Sieltä lääkäri oli konsultoinu hoitajaa että yliaikakontrolli viikolle 41+3. Ilmeisesti sen takia koska vauvan painoarvioiksi oli arvioitu noin 3.8 kiloa. Äitipolilla lääkäri ultras ja sai vauvan painoarvioksi 4.2kg. Lueskeli edellisen synnytyksen tietoja, ja tuli tulokseen että sektio on siinä tilanteessa kaikista paras ratkasu, koska esikoisella meni solisluu synnytyksessä, painoa hällä syntyessään 4430g(40+3). Melkosena järkytyksenä tuli sektiopäätös koska missään vaiheessa raskautta ei puhuttu mahollisesta sektiosta, eikä vauvan painoa tarkkailtu sen tarkemmin. Viikonloppu meni sitten sitä itkiessä ja asioita miettiessä. Maanantaina soitin vielä lääkärille ja juttelin mieleen tulleista asioista. Puhelun jälkeen oli sitten jo paljon parempi mieli, ja itekki lopulta "hyväksyin" päätöksen. Maanantai iltana menin jo osastolle valmiiksi ja tiistai aamuna kaheksalta suunnattiin saliin. Leikkaus meni hyvin, ja jo heti leikkauksen jälkeen oli tosi hyvä mieli eikä harmittanu. Oli kyllä kiva kokea toisenlainen synnytys. Vaikka hieman oudoltahan se tuntuu ku ei oo fyysisesti ponnistellu sen eteen että saa vauvan maailmaan. Sektiosta oon toipunu hyvin, mitä nyt välillä haavaa aristaa. Mutta nopeampaa toipuminen on ollut mitä kuvittelin
Meille siis syntyi terve tyttö 17.8(42+0) mitoin 4310g ja 52cm.
« Muokattu viimeksi: torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 21:30 muokkaaja: Strawberry »
kaimaani
perjantaina, 27. elokuuta 2010 klo 12:27
Strawberry
: Onnittelut!
Oli varmaankin järkytys tuo sektiopäätös, mutta olihan tyttärellä jo kokoakin
.
Täällä tuntuu eilinen kävely- kovin raskasta oli kauppareissulla..
Täytynnee ottaa rauhassa tämä päivä
.
Strawberry
perjantaina, 27. elokuuta 2010 klo 17:41
kaimaani
Kiitos. Niinpä. Ois ollu kiva jos sillon lasketunpäivän tienoilla ois tarkistettu tuo paino.
Mutta aika jännä sinänsä että vaikka puolestavälistä raskautta merkkasin syönnit ylös, ja kaloreita tuli maks 1800/vrk, niin silti tyttö pääsi nuihin mittoihin. Ilmeisesti meillä miehen kans on semmoset geenit että me ei "pikkuvauvoja" saaha. Mutta pääasia on että meillä on nyt kaksi täysin tervettä lasta
Saralle
Läskin alla kaikki on laihoja.
lauantaina, 28. elokuuta 2010 klo 10:09
Olen jotakuinkin tullut siihen tulokseen, että ei liene pahasta, vaikka paino putoaa vähän. En tosin ennen ekaa lääkäriä/neuvolaa uskalla kovin rajua kalorivajetta lyödä kehiin. Syön terveellä maalaisjärjellä ja tarkkailen klubin avulla monipuolisuutta. En vedä ähkyjä, enkä jätä itseäni nälkäiseksi. Eiköhän näillä eväillä yhden lapsen maailmaan saa. Varmaan hyväkin, jos koitan vähän hinata painoa alaspäin, ettei ainakaan tule mitään diapetesta tm ongelmia, kun kuitenkin tuota massaa on melko runsaasti.
Sitten seuraava kysymys kehiin. Minkä olette todennut parhaaksi keinoksi ummetukseen? Luumut? Levolac? Mulla ei pelkkä vesi ja kuitupitoinen ruoka auta mitään. Luumut helpottaa hivenen. Joka aamu ärsyttää vaan enemmän ja enemmän vaa'an lukemat, kun ei tarvitse välttämättä vessassa käydä päiviin
kaimaani
lauantaina, 28. elokuuta 2010 klo 10:28
Saralle:
Eipä siitä painon putoamisesta haittaa ole, kunhan vaan varmistaa, että ruoasta saa kaiken tarpeellisen.
Liikuntaa lisäämällä on positiivinen vaikutus painoon ja ummetukseen ja yleiseen vireyteen
Mulla oli jossain alkutaipaleella ihan kamala ummetus.
Kun ummetus oli pahimmillaan tein suolihuuhtelun ja se auttoi, koska mulla oli muodostunut sellainen kova ulostekökkö, joka ei millään liikkunu mihinkään
Ja sitten lisäsin kasviksia ja kuituja ja vettä ja liikuntaa ja Levolacia- sitten helpotti.
Strawberry: Juu, todellakin! Asiat tärkeysjärjestykseen; terveet lapset ovat se pääasia
Voi, kun tämäkin alkais jo syntymään!!
Mulla on aamureenit jo tehty, tästä on kiva jatkaa päivää.
Teki muuten hyvää turvotuselle, jonka sain eilisen herkuttelun seurauksena
Mitenkäs muut voitte?
jebu+
lauantaina, 28. elokuuta 2010 klo 11:19
Tervehdys!Strawberry onnittelut hyvän kokosesta vauvasta
Nyt ne insullinit sitten aloitettiin,ei olut hyötyä karppauksesta,koska ne ateriat,jotka sisälsivät hiilareita paukkas sokrut niitten jälkeen kymppiin ja paastokin alkoi olla yli seiskaa.Onneksi ei tarvitse pistää ku yhen kerran iltasin pitkävaikutteista.Toisaalta aika suuri helpotus kun ei enää tartte koko ajan pelätä,että koska ne joudutaan aloittaa.
Täytyy silti olla sokereiden kanssa varovainen ettei inskamäärät nouse ihan pilviin kun jouduttiin jo näin aikaisin aloittaa.Nyt en oo päässy salillekkaan kun säihkähdin viime kerran jälkeen ku alko tiputtaa rusehtavaa vatsakipujen kera.Uskaltaisikohan sitä vielä kuitenkin mennä kokeilee varovasti??Tärkeinhän on kuitenkin vauva ja sitten vasta sokerit.Kävely ei oikein samanlailla laske sokereita ku kuntopyöräily.Muuten on aika kivasti menny ja viikkojakin on jo 15+2,nopeasti se aika kuitenkin loppujen lopuksi kuluu
Ja siitä ummetuksesta sen verran vielä,että kannatta hoitaa ennenkuin käy niinkuin mulle edellisessä raskaudessa,että apteekissa myytävät peräruiskeet ei enää auttanu ja oli pakko lähtee päivystykseen,eikä siinä vielä kaikki,lääkäri määräs vesiliukoisen peräruiskeeen ja hoitajat tappeli,että kuka antaa ku meinasivat,että olen sen jälkeen synnyttämässä,eli hoitakaa ajoissa!!!!!!!Se oli oikeesti kauhee tunne kun koko ajan tuntu siltä kun olisi ollut ponnistusvaihessa synnärillä,mutta mitään ei tuu ulos,joten kokemuksen karvaalla rintaäänellä puhun
« Muokattu viimeksi: lauantaina, 28. elokuuta 2010 klo 11:21 muokkaaja: jebu+ »
nepula
sunnuntaina, 29. elokuuta 2010 klo 20:42
Strawberrylle onnittelut täältäkin! Mullakin toka oli melkonen jässikkä, 4,4 kilonen, sitä sai kyllä pihalle pukertaa.
En oo nyt pariin viikkoon kiloklubilla käynyt, viimesin viikko meni kuopuksen 1 v synttärihumussa, viime vkl kävi sukulaiset ja perhetutut, tällä viikolla sitten niitä, jotka eivät kutsuttuna päivänä päässeet... ja herkut on tietysti ollu joka päivä ruokavaliossa, en ees viitti vaa'alle mennä, tulis paha mieli vaan.
Ens viikolla tuli tän kuun menkkakierto täyteen ja vois testailla, onko tärpäny. En kyllä usko, ei oo yhtään sellanen olo
Viimex oli heti turvotus ym oireet tosi vahvana, nyt ei mitään.
Strawberry
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 15:57
Saralle
Minä sain synnärillä Movicolia. Illalla sitä otin ja seuraavana aamuna ei vessassa paljo tarvinnu äkistellä sektiohaavan kans
Mullakin kuitenki aika ikävästi oli maha ummella, eikä siihen Levolac ainakaan mulla auttanu.
Raskauskiloja on kaks jälellä, vaikka eihän nuita tullu ku seittemän kaiken kaikkiaan. Nyt vaan pitäs ittiä saaha niskasta napattua kiinni ja ruveta taas merkkaileen tänne syömiset. Ja pitäs saaha jätettyä jätskin syönti pois
Mies taas toi ihanan satsin jätskiä töistä, ja nyt ku sitä saa "luvan kans" syyä niin senhän tietää että sitä menee päivittäin
Sivu:
<
1
2
3
4
...
101
102
103
104
105