Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
100
101
102
103
104
105
106
...
206
207
208
209
>
kaimaani
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 13:39
jenni.r
: Älä lannistu! Nyt vaan lisäät urheilua, niin ei tarvi ihan kamalasti kituuttaa
Mama Alligator
: Relax! Ajttele siltä kannalta, että sulla on lupa ja oikeus olla nyt itsekäs ja hoivata omaa vointia
.
Täällä ultrassa käyty ja vauvan painoarvio on ~3kg; helpotuksen huokaus, ei ole sokerivauva.
Oli muutenkin kaikki hyvin, joten menin lounaalle syömään lasagnea ja jälkkäriksi kaakao, korvapuusti ja mansikkakiisseli
Slurps!
Nyt on hyvä jatkaa taas!
Kaimaani rv 37.
jebu+
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 14:12
Kiitos tsempistä,heti tuntuu paremmalta
Mulla oli myös selkäkipuja ekassa raskaudessa niin,että oli outoa jäädä 2kuukautta ennen äippälomaa jo pois töistä ja muistan kuinka häpeillen soitin töihin,että loma alkoi jo nyt enkä siis ole tulossa takasin kuin seuraavan kerran äitiysloman jälkeen.Seuraavassa raskaudessa oli etisistukka ja jouduin jäädä jo viikolla 12 pois,olihan se taas noloa,mutta jotenkin se meni vaan jo sillen vanhalla tutulla rutiinilla se sairasloma
Ja voit myös ajatella asian myös niin,että tarvitset selkääsi synnytyksen jälkeen vielä tärkeämpään asiaan,eli ihan hyvällä omalla tunnolla jäät nyt jo pois töistä!Ja Kaimaani juuri noin täytyykin tehdä,eli palkita joskus itsensä eihän muuten sitä jaksaisi puurtaa päivästä toiseen ja olla tarkkana
HMLI
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 18:21
Vauvan painoarvio 2700gr
Eli dieetti on tehnyt tehtävänsä, eikä sokerivauvasta ole puhettakaan! Hyvä minä!
Mutta mutta mutta, myös supistukset ovat tehneet tehtävänsä. Paikat täysin pehmenneet, kohdunkaula olematon ja melkein sai sormen sisään. Merkkasi kuitenkin korttiin, että kiinni. Lääkäri kehoitti olemaan valmiina synnytykseen, voi syntyä milloin vaan. JAIKS!
Pakkasin tänään kassin sairaalaa varten valmiiksi.
Jeps jeps, tämä mamma jättää nyt painosta huolehtimisen vähäksi aikaa sivuun, sokeria varon kuitenkin vielä loppuun asti. Tsempit kaikille!
Saralle
Läskin alla kaikki on laihoja.
keskiviikkona, 25. elokuuta 2010 klo 09:52
Jeejee! Täällä pamahti toivottu plussa lauantaina. Nettilaskurin ja neuvolatätin mukaan nyt mennään viikolla 4+5 eli sen verran alussa, ettei juuri mikään ole varmaa.
Laihdutin ennen plussausta klubin avulla ja asetuksena oli vielä kesälomalaiselle sopiva aktiivisuustaso 1. (vähäinen). Painoa sellaiset vähän rapiat 90 KG. Sain syödä vajaat 1700kcl/päivä. Muutin plussauksen myötä tavoitteeksi nykypainon säilytyksen ja nyt kalorimäärä on rapiat 2300kcl päivässä.
Onko näin isolla ihmisellä vara laihtua alkuraskausen aikana vai pitäisikö paino saada jo nyt pysymään samassa? Tuntuu niin hurjan suurelta tuo kalorimäärä. Ja kuitenkin 1700 kcl on ehdottomasti liian vähän, vai? Vai syönkö siten miten hyvältä tuntuu, että vatsa kylläinen, mutta ei ähky ja käytän klubia vain ruokavalion monipuolisuuden ja terveellisyyden tarkkailuun?
Kertokaa joku joka tietää
Onnea odottajille ja tsemppiä yrittäjille!
aapa84
keskiviikkona, 25. elokuuta 2010 klo 11:51
Hei!
Viime viikolla alottelin täällä, kun löysin tämän sivuston. Nyt rv 19+2. Maanantaina oli neuvola ja kaikki oli todella hyvin. Viime raskauden raskausdiabeteksesta ei vielä näy merkkiäkään. Olen yrittänyt ennalta ehkästä sitä ja toistaseksi hyvin sujunu. Onneks löysin tämän sivun niin on paljon helpompi tarkkailloa syömisiä kun ne näkee numeroinen nokan edessä. Alle 1800kcl ja jopa alle 1600kcl (vaikka olen syönyt kuitenkin riittävän tuntusesti) on pysynyt joka päivä, mutta vihreiksi en tahdo varsinakaan kasvis pallukkaa saada.
Olen siis ihan normaalikokoinen enkä muuten mikään laihduttaja, mutta ton diabetes riskin takia tarkkailen. Kolme kiloa on nyt tullut ja se on tosi hyvin. Jos samaan tahtiin pääsee tällä ruokavaliolla niin alle 10kg päästään.
Mulle tehtiin edellisessä raskaudessa lapsen painoarvio 3330 39+5 ja kätilö totes, että hienosti on dieetti purrut. (Arvot olivat koko ajan hyvät, kun olin aika tiukasti ruokavaliolla, tietysti kerran viikossa jotain herkkua.)
No menin synnyttämään 40+3 ja vauva olikin 4050g, eikä kuitenkaan sokerivauva, eli sokerit oli vauvalla hyvät. Itelle tuli painoa silloin 10kg.
Omalla kohdalla olen oppinut sen, että painoarviot ei ole pitänyt vielä kertaakaan paikkansa. Ja kolme olen jo siis saanut.
Kiva täällä käydä lukemassa muiden mietteitä. Ja jakaa omia kun on tarvetta.
taivaanrannanmaalari
keskiviikkona, 25. elokuuta 2010 klo 13:05
Saralle
onnea plussasta!
Täällä viikot 14+5 ja ei vieläkään mitään tietoa mahasta
Tuntuu, et kaikilla muilla on jo pömpöttän täsä vaiheessa, mulla ei.
Jotenki tylsä vaihe muutenkin, ei neuvolaa vielä kahteen viikkoon ja ku ei tosiaan mahakaan näy niin tulee pikkasen epäuskonen olo.
Karppaus jatkunut, mut kalorit oikeestaan vaihtelee hyvinkin paljon, riippuen kuinka rasvasta on tullut syötyä. Tilavuudeltaan vatsa on pienentyny, entiset normiannokset saa aikaan ähkyn. Paino pysynyt samassa
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 11:08
Taivaanrannanmaalari:
Mä olen kateellinen sulle ellei sulla vatsa vielä pömpötä. Mulla oli jo 9 viikolla selkee äitiysvatsa ja nyt viikolla 30+6 se on aivan mieletön...
Mä oon kurkkua myöten täynnä, ku kaikki vastaantulijat päivittelee mun mahan kokoa. Odotatko kaksosia, sulla varmaan h-hetki ihan tässä jo ja voi kamalaa miten iso maha jne jne... Muutaman kerran tehnyt mieli vastata töykeesti, että katsopa vaan omaa mahaasi... Noin iso vaikkei oo vauvaakaan tms. yhtä mukavaa. Mutta varmaan ihan yhtä inhottavaa on niillä joilla on pieni vatsa, jos sitä päivitellään jatkuvasti...
jebu+
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 11:33
Taivaanrannanmaalari yhdyn Paksu perhoseksi vastaukseen täysin se on kuin minun kirjoittamani,mullahan on tänään tosiaan 15+0 ja vatsa on kuin olisin vähintään 30viikoilla,tosin mulla jo 3 raskaus ja edellisestä se vuosi vain aikaa ni ei ole paikat päässy täysin palautumaan ja vatsa oli tosiaan jo ennen raskauttakin pullea ylipainon takia!!!!Muistanko oikein,että odotat ensimmäistä,jos näin on niin muistelen,että kun minä odotin ensimmäistä niin vatsa rupesi näkymään vasta joskus 20viikoilla,mutta sen jälkeen kasvoikin niin paljon,että Naistenklinikalla kaksosten odottajat kyselivät,että miten mun kaksosraskaus on sujunut et silleen
taivaanrannanmaalari
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 13:33
Nojoo, ihan hyvä varmaan ettei kauheata pömpötystä. Tuntuu vaan ettei siellä mitään oo
Kasvaiskohan se jotenkin sisäänpäin, ku häntäluun kohdilta alkanut olla ihan järkky kipee! Ei mitään puhetta et pystyis istumaan. Saas nähä miten koulussa sujuu, jos tuo vaiva ei helpota
Ja mun opiskelut on pelkkää istumista. Ei sinänsä kyl aikasempi saikku haittais mitään, kun meijän kämpässäki on kaikki ihan kesken, eikä mitään suurempaa oo vielä vaaville hommattu. Tosin pitkä loma alkaakin sit jo joulusta.
Paksu perhoseksi: Mulla yhellä kaverilla, joka esikkoa odotti, oli kanssa aika iso maha ja kaikki spekuloi kaksosia, mut sitte tuliki pieni typykkä 3kg tasan
Mama Alligator
torstaina, 26. elokuuta 2010 klo 14:42
Ruokailut pysyny ihan kivasti nyt sokereiden kanssa tassa. Tai toisinpäin
Musta on ihan olla kotona kun saa siivota ja touhuta ja urheilla.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
100
101
102
103
104