Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Vertaisryhmät
> Raskaana olevat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Raskaana olevat
Sivu:
<
1
2
3
4
...
99
100
101
102
103
104
105
...
206
207
208
209
>
kaimaani
lauantaina, 21. elokuuta 2010 klo 00:51
HMLI
: Mulla tuli ihan sama homma about noilla viikoilla.
Mä syön, kun on nälkä- kunnioitan kroppaani ja kuuntelen, mitä se "kertoo" mulle..
Raskaana ollessa ei kuitenkaan mielestäni pidä laihduttaa kuin vain ja ainoastaan lääkärin määräyksestä.
Sullakin on noita viikkoja jo kivasti, että ehkäpä luonnon sanelema juttu tämä nälkä..sun keho varmistaa, että vauva saa ravintoa syntymän jälkeen
Mä ajattelen, että tää loppuaika on parasta aikaa motivoida itseään synnytyksen jälkeiseen liikuntaan ja terveellisiin ruokailutottumuksiin.
Otetaan rennosti loppumetrit, eikös?
Tsemppiä sinulle viimeisille viikoille!
Ainainen pudottaja
lauantaina, 21. elokuuta 2010 klo 09:09
Olin eilen neuvolassa ja paino oli laskenut 200 g edellisestä käynnistä, vitsi et olin tyytyväinen. Mulla on ollut monta päivää tunne et saattais tulla hieman lapsivettä ja terkkari käski käydä äitipolilla testeissä, onneks oli väärä hälyytys, sillä lapsen kannalta olis ollut suuri infektioriski jos sitä vettä olis tullut jo päiviä. Muutenhan ei haittais jos synnytys käynnistyis kun viikot jo 37+4. Esikoinen tosin meni kaks viikkoo yli, joten enpä odota tätäkään ennen laskettua aikaa, vaikka onkin ollut enemmän tuntemuksia kuin viimeksi. No eipä muuta kun odotellaan vaan.
HMLI
lauantaina, 21. elokuuta 2010 klo 14:43
Kiitos vaan Kaimaani
Näin minäkin ajattelin. Syön jos on nälkä ja sillä sipuli. Ei tässä vaiheessa tosiaan mitään kidutuskuuria voi ottaa. Ja kun verensokerit ovat pysyneet kuitenkin ihan raja-arvojen puitteissa, niin en näe tässä mitään ongelmaa.
Tsempit sullekin loppurutistukseen !!!
Ainainen pudottaja: minäkin tuossa jo ehdin epäillä, että tihkuuko lapsivettä, kun tuntui sellaisia lorahduksia pöksyissä. Valkovuotoa kuitenkin vain oli. Hienoa, että paino oli pudonnut vielä noin loppuviikoilla, itselläni tavoitteena, että paino pysyisi samana tai nousisi max 1,5 kg tässä lopussa.
Möhköruusu
Kaikilla on ihannevartalo - joillakin se vain on piilossa :)
sunnuntaina, 22. elokuuta 2010 klo 20:00
Moikka!
Osaisikohan joku auttaa?
Olen 174cm ja n. 100kg ja rv 8+. Olisi pakko saada hieman painoa pois ja mietinkin, että mikä olisi oikea tapa raskaana ollessa pudottaa terveellä tavalla painoa, niin ettei siitä ole haittaa pienokaiselle mutta äidin jaksaminen ja kunto paranisi? Paljonko kaloreita per päivä ja minkälaista liikuntaa?
kaimaani
maanantaina, 23. elokuuta 2010 klo 04:46
Möhköruusulle
onnittelut raskaudesta!
Sulla taitaa olla pian neuvolakäynti?
Sieltä pyydät ravintoterapeutin juttusille ajan, jos eivät sitä suorilta tarjoa.
Sieltä saat parhaat ja yksilölliset ohjeet alkuunsa.
Liikuntaa voi harrastaa jaksamisen mukaan; uiminen ja kävely ja pyöräily, niitä mä olen koko raskauden harrastanut.
Täällä jännätään tiistain äippäpolia, mikäköhän on vauvelin kokoarvio..
Olen siis syönyt enemmän,myös herkkuja
.
Mutta nälkään pitää syödä...
se olisi sitten tämä raskaus täysiaikainen
Möhköruusu
Kaikilla on ihannevartalo - joillakin se vain on piilossa :)
maanantaina, 23. elokuuta 2010 klo 08:01
Kiitos
kaimaani
Eka neuvolakäynti ois huomenna..ei jännitä muuten, mut kun 2 keskenmenoo löytyy lähiajoilta, niin pienoisen pelonvarjon se jättää...
Mutta koitan nyt ajatella niin, että jonkun on pakko syntyäkin..ei kaikki voi kesken mennä. Kiitos tuosta vinkistä....taidanpa tosiaan yrittää päästä jututtaan ravintoterapeuttia
Onneks ei oo hirveitä himoa makeeseen....lähinnä suolaseen. Muuten vois sokerien kans tulla vähän ongelmaa..vaikkei se vieläkään oo poissuljettua tietenkään. Mutta lähen nyt ulkoilemaan tonne hyiseen ulkoilmaan ennen kun jatkan matkaani töihin
Ja onnea sulle...kohtahan se pikkunen sieltä tulee jo uloskin sulla
Paksu perhoseksi
Ikuinen painontarkkailija... Kilot tulevat ja menevät mutta läski on ikuista :P
maanantaina, 23. elokuuta 2010 klo 08:39
Maanantai ja taas viikko alussa. Viime viikko sujui edellistä paremmin. Perjantaina paukkui kalorit 2200 ja vielä huonoilla palluroilla, mut sallittakoon se.
Muuten meni viikko kuitenkin suht hyvin. Kalorit 1800 tai vähän alle... Kaikki pallot ei joka päivä vihreitä oo. Enimmäkseen rasva herjaa, että sitä liian vähän. Mut eniten kiinnitän itse huomiota, että kalorimäärä pysyis tossa 1800 kieppeillä ja kasviksia ja kuituja tulis tarpeeksi ja herkkupallo ei sais olla muu kuin vihreä.
Mulla nyt 30+3 viikkoja. Veikkaisin, että viimeistään 7 viikon kuluttua mä oon joko leikkaussalissa tai synnytyssalissa saamassa tätä vauvelia ulos...
Alan olla aika kypsä tähän raskausmahaan ja siihen, etten ole saanut liikkua viikon 19 jälkeen enää kunnolla. Odotan ihan kamalasti sitä, että työntelen vaunuja loskan joukossa hiki hatussa. Ja liikuntaa kaikin tavoin muutenkin. Jos nyt loppuaika nousee paino vaikka 500g viikossa, niin ei ehdi enää ihan kamalasti tulla lisää kuitenkaan. Tosin silti kokonaisnousu tulee olemaan n. 16kg, mut samapa tuo... Kyllä ne siitä sitten karisee. Ja vielä ne 10 ylimääräistä kiloa mitkä oli jo ennen raskautta myös...
Tsemppiä kaikille odotukseen!
Mama Alligator
maanantaina, 23. elokuuta 2010 klo 12:08
Mulla oli tänään neuvola ja oli paino noussu edellisestä vaan 200g!!!
Olin niin ylpee!! Janneuvola tätikin okein kehu että oikein hyvä!! Jee jee!! Viikkoja nyt olis 30+4 joten siinäkin mielessä toi paino oli tosi hieno juttu.
Selkä reistailee taas ja sain huomiselle lääkäri ajan. Katotaan alkaako mamma loma jo nyt vai mennäänkö viel 4 viikkoo töissä.
mua on purassu taas liikunta kärpänen ja odotan oikein innoissani että lähden tosa tunnin päästä uimaan.
oon löytäny uuden terveellisen herkun. Maustamatonta maitorahkaa (se e:llä alkava merkki
) ja siihen sekaan sokeritonta mehukeittoa. Nam nam..
jebu+
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 11:07
Eilen oli neuvola ja paino oli noussut 3kg,mutta edellisestä käynnistä olikin jo vierähtynyt 6viikkoa eli puoli kiloa viikossa,ihan liikaa
Nyt täytyy vetää hiilarit vieläkin alemmas,jotta sokeritkin pysyis kurissa,koska ne on alkanu olee noususuunnassa.Se vaan aina vetää mielen maahan kun yrität ja silti et onnistu
Oli siellä neuvolassa jotain mukavaakin,kun sai kuulla sydänäänet ja tietää,että kaverilla on kaikki hyvin
Mama Alligator
tiistaina, 24. elokuuta 2010 klo 11:36
Höh tylsä juttu toi paino Jenni.r.
Mutta nyt vaan tsempillä eteenppäin.
Mua jännittää kun on tänään se lääkkäri. Se kertoo että onko mun hyvä olla töissä vai ei kun selkä kremppaa vieläkin ja oon jotenkin niin hämmentynyrt siitä vaihtoehdosta että tänään olis vika työpäivä. Olishan se hienoa, mutta en oikein osaa suhtautua siihen. Kyllä sitä kotonakin riittäis puuhaa... Tää on outoa.
Ja kun ei ole aikaisemmin ollu kyse kuin omasta jaskamisesta niin ei osaa sanoa että onko hyvä jäädä pois vai ei. Onhan nää 10h tosin aika pitkiä päiviä...
Hämmentävää..
Sivu:
<
1
2
3
4
...
99
100
101
102